رواية انتقام من غدر الزمن الفصل الثالث عشر 13 والاخير بقلم يارا محمد
الاخيرة
طوفان : انتي ايه اللي جابك هنا وبعدين حكايتك ايه بالظبط من ساعه ما دخلتي حياتنا وهي خربانه انتي مين وحكايتك ايه .
زمن: كابوس*ك اللي كنت فاكر انك خلصت منه بس لا ده رجع ينتقم منك بشدة أنا ابقي بنتك اللي نكرت*ها طول السنين اللي فاتت أنا بنت شاديه فاكرها اللي ضحكت عليها وخليت مراتك تذل*ها ومحدش نجدها منكم و ف الآخر رميتها وانا معاها لسه طفله رضيعه ونكرنت*ي ولغايه النهاردة كانت بتذل*ل ليك .
طوفان افتكر اللي حصل ف الوقت ده وكأنه حصل من يومين مش من اكتر من عشرين سنه
Flash back
طوفان كان قاعد مع نورا بيتكلموا ويضحكوا وناسي وعده ل شاديه وهي استنت كتير بس طفح بيها الكيل وبطنها ابتدت تكبر راحت واتكلمت من غير إدراك عواقب اللي بتعمله .
شاديه باندفاع
بقي هو ده اللي هتتصرف وهتقول للكل يا طوفان بقالي اسبوع مستنياك .
نورا
انتي اتجننتي ايه التخريف ده قصدها ايه بكلامها ده يا طوفان وبعدين ازاي تتجرئي وتقولي كلام زي ده .
طوفان كان ساكت وهي شاديه اتكلمت بغضب
شاديه
ساكت ليه ما تنطق خلاص هقول أنا أنا حامل من طوفان بيه يا مدام وهو وعدني أنه هيتصرف بس هو مطنش ع الآخر .
نورا
انتي مجن*ونه بتفضل عليا خدامه يا طوفان بقي أنا نورا نورالدين الجارحي تراف*ق الخدامه عليا انت نسيت نفسك أنا اللي عملتك.
شاديه
انتي فاهمه غلط أنا ابقي مراته يا مدام زي زيك بالظبط.
نورا
اخرسي أنا بنت بشوات لكن انتي صعلو*قه ملهاش تمن وانت حسابك عسير هرجعك شح*ات تاني وهرم*يك ف الس*جن.
طوفان بخوف مصطنع
لا ارجوكي أنا مش هقدر ع بعدك دي كانت نز*وة وغلطت وبعدين هي السبب هي فاكرة أنها لما توقعني هتبقي هانم وهي و لا تسوي اللي هتقولي عليه هعمله بس أنا بحبك مش هقدر اسيبك.
نورا بجبروت
تسقط*ها وحالا وكويس أن الكل عارف وشاهد عايزها تسق*ط وتترم*ي ف المخزن لغايه ما اشوف هعمل فيها ايه.
طوفان
أوامرك هعمل كده
طوفان مسكها والدها علقه م*وت وحاول يسقط*ها بس مش كانت بتسق*ط كان الجنين متمسك بالحياة حبسها ف المخزن وكان بيذل*ها ع الاكل وهي بتذل*ل اكتر ع الخروج وأنها ندم*ت بس كانت مش مسموعه بالنسبالهم وف مرة محدش كان موجود نورا دخلت ليها ومسكتها بغ*ل وفضلت تضرب فيها وتحاول تسقطها انتقام*ا لكرامتها بس مفيش فايدة وخرجت من عندها لغايه معاد ولادتها وولدت وكانت بتتال*م بسبب الولادة عالجوها وشاديه اترجت طوفان أنه يعترف ببنته .
نورا
أنا عارفه عقابك عقاب اي بنت بيكون أنها بنت غير شرع*يه بنتك مش هتبقي بنت طوفان ف حياتها ولا هتاخد عز اولادي هتعيش من غيرهزيه المجتمع هيشوفها لقيطه ملهاش مكان معاهم خالص هنموت بنتك وانتي بالحياة
شاديه
لا لا ارجوكي بلاش كده ده حكم بالاع*دام ارجوكي خلي ف قلبك رحمه ومحدش يعمل كده .
طوفان نفذ أمر مراته ورمي شاديه وبنتها ف الشارع والدنيا لطشت فيهم بعد كده .
Back
طوفان
ياااه لسه فاكر الأمر ده كأنه امبارح والصراحة استمتعت بيه بس امك اللي غلطانه لو كانت صبرت كانت هتلاقي العز و بقي انتي بنتي اللي كانت مصدعاني بيها كل شويه اعترف بيها احسن اني مش اعترفت بيكي اياكي تكوني فاكرة لما اعرف هندم واخدك ف حضني انسي مش هتطوليها حتي ولا هتعرف بيكي قولتها لشاديه و هقولها ليكي أنا مش ليا اولاد غير مؤمن و رايا و بس واللي زمانهم بيشوفوا محامي ليا علشان يخرجوني.
زمن
وانا مش يشرفني انك تكون ابويا وشكلك كده ابتديت تخ*رف ولادك مات*و ع ايدي أنا فيديو بنتك اللي اتسرب أنا اللي كنت وراه وسهرها و أنها تش*رب أنا مشجعاها ع كده ع فكرة هي كانت حامل يعني زي ما جبت بنت غير شرع*يه بنتك كانت هتجيب حفيد غير شرع*ي وانا اللي قتل*تها هي و ابنك مؤمن وانا اللي مسربه ورق المناقصات كل البلاوي اللي حصلت ليك كانت أنا مصدرها يعني أنا اللي كسبت لا بقي عندك ولاد و فلوس وهاخد امي ونمشي من البلد خالص و انت تتع*دم بسبب جراي*مك.
طوفان بصدمه
انتي عملتي ايه دمرتي امبراطوريتي اللي شقيت فيها أنا كنت بكذب ع نورا وبمثل الحب عليها علشان أنا امسك كل حاجه بعد ده كله يضيع وبسببك انتي مش هسيبك عايشه هتموتي زي ما موت"ي ولادي .
كان هيمسكها بس مسكته ورمته ع الأرض وبصتله بغل.
زمن
أنا ممكن دلوقتي اديك جرعه هيرو*ين زائدة وتغور زي مراتك بس لا مش هديك حاجه واضح أن الزرني*خ اللي كنت بديهولك عامل مفعوله معاك.
طوفان
ز زرنيخ انتي تقصدي ايه .
زمن
كنت بديك زرنيخ ف أكلك و شربك علشان مش تبقي حاسس باللي حواليك وتبقي مشتت والنتيجه قدامي واقع قدامي مذل*ول اياك تكون فاكر اني كنت هسيب حقي لا أنا كده اخدت حقي و زيادة و انت هنا هتموت هنا .
اه صحيح مش تطلب رواد لاني موته هو كمان يعني مش اتبقي ليك غير تاليا و بحر و دول اخر ناس هيساعدوك.
طوفان
انتي دمرتي عيلتي وكل حاجه حرام عليكي انتي انتقام*ك كان معايا ليه ولادي يكونوا جزء من خطتك دي ليه انا عايز ولادي هاتيهم و ارحميني .
زمن
و انت رحمتني لما سبتني اعيش من غير هويه و لا أصل كل الناس كانت بتسالني مكتوبه باسم جدك ليه و كانوا يفهموا كنت منبوذة من الناس بسببك عانيت و اتهان*ت و اداس عليا بسببك وتقولي ارحمك لا الموت رحمه وانا مش هرحمك بس هخليك تتمناه .
زمن خرجت من عنده راحت لمامور السجن و اقنعته أنه دماغه تعبت بسبب اللي حصل وم*وت أولاده والتهم اللي عليه و أنه لازم يتنقل مصحه .
كلمت شخص هي عرفاه وظبط ليها المكان المطلوب .
السجن أمر بتحويله لمستشفي الامراض العق*ليه وسابوه و استلمه تيم عابد جابر دكتور ليه ف السكك الشم*ال للطب .
دخله اوضه الكهرباء وكانت موجودة زمن فيها تيم حطه ع السرير وهو فايق وهي قربت منه .
زمن
وحشتني الشويه دول يا طوفان بصراحه جاهز لجلستك الأولي.
طوفان
انتي جايباني هنا ليه فكيني خلاص دمرتيني و اخدتي انتقام*ك كفايه ارحميني.
زمن
كان نفسي ارحمك بس لا مش هعمل كده غير بمزاجي دكتور تيم شكرا ليك اوي الشنطه اللي هناك فيها نص سبايك الدهب المتفقين عليها الدهب اللي كنت بتاجر فيه أنا اخدته يا طوفان بيه و دلوقتي نبدا جلستنا .
حطت السلوك ع دماغه وربطته ونزلت المكبس اللي بيشغل الكهر*باء ع اعلي درجه وكممت فمه وشغلت الجهاز عليه فضل يص*رخ وهي شايفاه بيعان*ي وتبطل شويه وتشغل تاني ع اعلي سرعه لغايه ما تعبت وبطلت الجهاز و طوفان كان بينهج وبيصرخ من الوجع شالت القماشه وكان بيبص ليها بتوهان كبير ومش قادر يتحرك .
بس حست ان اللي عملته ده مش شفي غليلها ابدا .
طوفان
سيبيني امشي رجعيني السجن كفايه لغايه كده .
زمن
اترجاني و اتذل*ل ليا علشان ارحمك يالا اوعدك اني هسيبك.
طوفان اتذل*ل ليها بمعني الكلمه وشافت الشخص الجبروت وهو مذل*ول وضعيف ولما تعب من التذل*ل بصتله بابتسامه غموض وجابت حقنه وحقنته زرنيخ خام وربطته تاني ع السرير
و المرة دي شغلت الكهرباء ع اعلي فولت وفضلت مشغلاه لغايه ما طفته بمزاجها وكان ما*ت وهي قدرت تتنفس .
رجعت بيتها ومعاها فلوس طوفان كلها وبلغت امها أنهم هيسيبوا البيت وهيسافروا ومش هيرجعوا تاني بحر و تاليا راحوا ليهم وشافوهم وهما بيعزلو .
تاليا
انتو ماشيين خلاص طيب تعالوا اقعدوا عندنا .
زمن
أنا مش هبلغكم تاني انكم تخرجوا من حياتنا بس هتعملوا كده غصب أنا هبلغ عنكم انكم بتاجروا ف السلاح و هيتقبض عليكم و واجهوا مصيركم.
تاليا
انتي اكيد مجنونه اه انتي مجنونه احنا مش زي طوفان احنا غير بنحب دادة شاديه وكنا خايفين عليها زمان لولا اللي حصل بس انتي ذوتيها اوي فوقي بقي محدش هيخاف عليكم غيرنا ادونا فرصة نكون ف حياتكم اوثقي فينا ممكن.
زمن
أوثق فيكم أنا عمري ما وثقت ف حد برة وحالا امشوا من هنا و الا هتندموا فاهمين خد مراتك ومحدش يورينا وشه تاني .
بحر اخد تاليا ومشيوا لانهم مش هيلاقوه فايدة معاها زمن ظبطت الشنط وجه البيت اخر حد تتوقعه حب حياتها الوحيد.
زمن
ريان اخبارك ايه جيت تودعني .
ريان
خليكي يا زمن أنا لسه مستعد اتجوزك بس خليكي .
زمن
بس أنا بنت غير شرع*يه يا ريان يعني مش انفعك مامتك رفضتني ومش هتتقبلني ابويا بعد
حبسته مش ندم واعترف بيا خلاص معدش ينفع بس صدقني هفضل فكراك وفاكرة انك بتحبني وعمرك ما عيرتني ابدا وبشكرك ع ده .
ريان
ارجوكي فكري تاني خليكي هنا ع الأقل علشان افضل اشوفك.
زمن
لو فضلت هنا تاني هنتحر صدقني عن اذنك اشوف وشك بخير .
زمن و امها مشيوا و ريان خسر حب حياته الوحيد أما زمن فضلت البنت غير شرع*يه طول عمرها وعاشت ف بلد تانيه متخبيه من الناس كان نفسها تتحب واب يحبها بس قدرها تبقي وحيدة للابد يمكن كانت هتكون كويسه لو امها اتجوزت وبقي ليها اب بس امها معملتش كده كلهم مذنبين.
دخلت البيت وشافت امها قاعدة بتخيط كالعادة دخلت المطبخ دقايق وخرجت قعدت جنبها.
زمن
قوليلي يا ماما ليه مش اتجوزتي حد بعد ما ابويا رماكي مش يمكن لو اتجوزتي كنت بقيت ع الأقل رافعه راسي قدام الناس.
شاديه
معرفتش أامن راجل تاني بعد اللي حصلي سامحيني يا بنتي أنا سبب عذابك ده حتي انتي رافضه كل اللي بيتقدموا ليكي حقك عليا طيب ما تدي ريان فرصه تانيه.
زمن
علشان يعايرني عند أول خناقه لا مش هيحصل و لا اتجوز كلكم مذنب*ين و أنا المتضررة الوحيدة من ده كله انا تعبت حتي مرضيش يعترف بيا ابدا بعد ما اعترفت ليه بكل حاجه فضل مصمم مش يعترف بيا أنا تعبت حرام .
شادية ببكاء
حقك عليا انا اسفه عارفه أن اسفي مش هيرجع اللي ضاع امسحي دموعك وتعالي نتعشي برة يالا.
زمن
مش عايزة أنا عايزة ابقي طبيعيه يا ماما ودي مش هعرف اعملها تعرفي انك مذنبه واوي انك امنتي لواحد زي طوفان.
شاديه
ارحميني بقي خلاص يا زمن اللي حصل حصل مش هقدر نرجع اللي فات فاهمه اخرسي بقي اخرسي ااااه.
مش كملت كلامها لأن الوجع كان غير محتمل زمن ضربت*ها بالسك*ين ووقعت ع الأرض ومات*ت وزمن قعدت معاها وفضلت تتاسف ليها كتير .
زمن
لا أنا مش اسفه أنا موجوعه ومنب*وذة أنا مش عارفه عملت كده ازاي بس هكفر عن ذنبي
اللي زيي مش ينفع يعيش في الدنيا دي أنا لو فضلت عايشه هكون مش متشافه ابدا أنا كان لازم ام*وت من زمان مش هقدر اشوف نفسي ف عيون الناس اني بنت خطي*ئه لا مستحيل .
قامت ومسكت السكينه برعشه وتردد ورفعتها وضربت*ها فيها و اتوج*عت اوي سحبتها وضربت نفسها تاني ووقعت مي*ته ومتغر*قه ف دم*ها .
زمن مش قدرت تعيش ف عذابها و هي ف نظر الناس بنت غير شرع*يه والنظرات اللي هتشوفها من الشفقه و أن الناس تبعد عنها اختارت الم*وت بدل ما تكون مي*ته بالحيا ذنبها أنها كانت بنت لاب جبروت مش يهمه غير المال وأنه يدوس ع الغلابه و ام ضحية الكدب و الغ*ش و ا*لذل .
بحر و تاليا عرفوا عنوانهم وراحوا زيارة ليهم يمكن يعرفوا يقتنعوا زمن بأنهم ناس كويسه وتثق فيهم لقيوا باب البيت مفتوح ودخلوا و اتصدم*وا من منظرهم و السكينه اللي ف ايد زمن.
تاليا بدموع
دول ميتي*ن يا بحر هي قتل*ت امها ونفسها ليه اختارت النهاية السيئه دي ليه كده.
بحر
زمن شافت نفسها انها مش هتقدر تواجهه الناس يا تاليا و لو حد دافع عنها مرة مش هيدافعوا عنها ف المرة التانيه اختارت نهاية مأسا*وية اوي .
دفنوهم ومش بلغوا لا نها واضحه أنه انتح*ار أدفنوا ف مقابر عيله تاليا وبحر والحكايه اتنست بس هما مش نسيوهم ابدا .
حكوا قصتها لبنتهم اللي تناثرت بالحكايه اوي
تمت
ع فكرة دي نهاية واقعيه و مش فيها تغيير
تمت