رواية الشيخ مرجان الفصل الخامس عشر 15 بقلم محمد يوسف


 رواية الشيخ مرجان الفصل الخامس عشر 15 بقلم محمد يوسف


#البارت15 🖊️ Mohamed Youssef Sultan 


جوز خالتي كان بيعمل عمرة لماتور عربية في الورشة 


عنده والعمرة باظت والناس رجعو اتخانقوا معاه اخدوا فلوسهم 


وواحد تاني كان دافع عربون للشغل ولما شاف الخناقة 


دي طلب منه العربون واخد عربيته وراح ورشة تانية 


بقي يكلم نفسه من كتر ما هو حاسس ان الكل بقي يتآمر 


ضدده وانها اول مره تحصل في حياته أن زبون يشتكي 


أو عمرة ماتور تبوظ الورشة بقت تهش وتنش والنفسية 


بقت زفت الزفت والشيطان وسوس ليه أن صحاب البيت 


عاملين ليه عمل وهما السبب في وقف الحال دا علشان 


يسيب الورشة واتخانق معاهم وولع في الورشة بالحاجه 


اللي فيها واتصاب بشوية حروق بسيطة في أيده وضهره 


وبعد الحريق صحاب البيت اخدوا الورشة منه والعدة 


بتاعته بعوها خردة وبقي يعمل مشاكل مع عياله كلهم 


ويضرب ويكسر بسبب الاحلام اللي كان بيحلمها 


كان بيصحه من النوم يصرخ ويشتم عياله ويقولهم ياولاد 


الكلب ياواساخ دا انا محرمتكمش من حاجه ومقصرتش 


معاكم بتغنوا وترقصوا في جنازتي ياولاد الكلب 


وانتي مستنيه العدة تخلص علشان تتجوزي ياوطية 


ياناقصة فضل ع الحال دا لحد ما صحيو في يوم 


ملقهوش ولما سألنا صحابه كلهم . واحد منهم قال  أنه 


من يومين حكاله وقاله أنه  كره البلد بالي فيها وأنه 


هيروح القاهرة أو اسكندرية 


في خلال الاسبوعين دول حصل علاقة بيني وبين ام سامح ..مرتين بس ..ودا مكنش حبا فيها ولا انها عجباني 

بس كنت خلاص جبت اخر أخري من كتر الهيجان اللي كنت بحس بيه وانا مع خالتي 

اول مره جابت الاكل وانا اللي قولتلها تدخل وتغيرلي الملايا علشان تعمل زي ما عملت قبل كده بس الوسخة 


اول لما اخدت بالها اني مش طبيعي  وحست اني هايج 


وببص عليها ومركز معها غيرت الملايا عادي وهي بالعباية 


بتاعة الخروج وقالتلي ابقي لم هدومك بقي وهاتها 


علشان اغسلهالك عن اذنك سلام 


قولتلها سلام اي ..رايحة فين 







قالتلي ببرود سلام ..ماشية مروحه بيتي ..يلا خد بالك من نفسك 


قولتلها استني خدي الهدوم معاكي 


كنت مستني انها تتمايص ولا تتسهوك زي كل مره بس 


فضلت وقفة ع باب الشقة وقالتلي روح هاتهم اخدهم 


معايا بس بسرعة علشان متاخرش ع عمك ابو سامح


رحتلها وقفلت الباب ...قالتلي انت بتعمل اي 


قولتلها انتي مستعجلة ليه . في ايه مالك 


قالتلي ..انت اللي فيك ايه ومالك ...انت عايز ايه


قولتلها وانا بتحرش بيها ..عااايزك ..


قالتلي وهي بتمثل وبتحور ..عايزني ..ابعد ايدك ..انت 


بتعمل اي ..هقول ل ابوك ..بقولك اوعي ..اوعي ..اوعي 

وضربتني  بالقلم 


أنا رزعتها حوالي ١٠ اقلام ع وشها ومسكتها من شعرها 


وسحبتها لحد الأوضه بتاعتي ..مكنتش عارف ساعتها هو 


انا اللي قوي اووي كده ولا هي اللي مطوعاني وحابه كده 


اصلا كانت بتتسحب معايا بمنتهي السهولة ومكنتش بتقاوم 


قعدت تعيط وتقولي ابعد عني ..مش هتلمسني ..بقولك ابعد ابعد


 لما قلعتها هدومها وشفت جسمها معجبنيش نهائي 


وقرفت منها بس كنت هايج وع أخري وبرضو دقايق 


وخلصت بس ارتحت فردت ضهري ع السرير وهي 


حضنتني وقعدت تلعب في شعري وتقولي يخرب عقلك 


أنا أول مره حد يعمل فيا كده ..دا انا كنت فكراك خام 


وملكش في الموضوع ..انت ازاي كده 


بعد ما ارتحت وهديت قولتلها انتي هتمثلي


قالتلي وهي محرجة أمثل 😔


قولتلها اه هتمثلي ..انتي مش ناقص غير تقوليلي أنا كان 


نفسي انك انت اللي تبقي جوزي وان ميملاش عينك غير 


راجل زي والكلام اللي بتضحكي بيه ع الكل دا 


قالتلي 🥹 بضحك بيه ع الكل 


قولتلها انتي مش قولتي ل ابويا الكلام دا 


قالتلي وهي مصدومة ..ابوك ..وانت عرفت منين ..أنا 


قولت انك مخاوي .. اقطع أيدي أن مكنتش مخاوي 


وقامت لبست هدومها وانا شايف في عينها ان نفسها 


ارضيها بكلمتين حلوين ولا اتاسف واعتذر عن قلة ذوقي 


وكلامي الجارح بس معبرتهاش وقولت في سري هي مره 


ولا يمكن أكررها تاني واني لما اوصل للمرحلة دي تاني 


هبقي اروح للدساسة ارحم 


يتبع


               الفصل السادس عشر من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×