رواية ندم لا يفيد الفصل الرابع 4 بقلم مارينا علي

رواية ندم لا يفيد الفصل الرابع 4 بقلم مارينا علي

 رواية ندم لا يفيد الفصل الرابع 4 بقلم مارينا علي


ملك برعب: العربية مش بتقف يامرا... اااااااه

مراد  بخوف: ملللك

بيبص قدامه لقى عربية ملك كانت انقلب والناس بدأت تتجمع

نزل مراد من عرببته بسرعه وجرى  بأقصى قوته لحد ماوصل عند التجمع 

مللللك.. ملللك

واحد من الواقفين: انت تعرف الل فى العربية دى

مراد بخوف شديد: ايوا دى مرات اخو.. تبقى بنت عمى وسعولى كدة عشان احاول اخرجها 







واحد من الشرطة قال: كل الناس تبعد عن العربية عشان بتولع وممكن تنفجر فى اى لحظة

وفعلا بدأ الكل يبعد بخوف ومتبقاش غير مراد وعناصر الشرطة الل كانوا بيحاولوا يشوفوا طريقه وينقذوا ملك 

مراد وهو بيقرب من العربية: احنا لازم ننقذ ملك باى طريقه

الظابط بحدة: وانت مين

مراد: ملك تبقى بنت عمى عايز اساعدكم ونطلعها

الظابط التانى: ابعد لو سمحت يااستاذ وسبنا نشوف شغلنا الوضع خطر جدا غير ان العربية مقلوبة ومش قادرين نشوف الل في.......  الكلللل يبعد العررربية بتنفجر

وفعلا كل الل كانوا بيحاولوا ينقذوا ملك بعدوا فى ثانية وشدوا مراد معاهم الل كان بيقاومهم عشان يساعد بنت عمه وبعدها بأقل من دقيقة كانت العربية انفجرت ولان مراد والظباط مكنوش بعاد اوى عن العربية وهيا بتنفجر فالكل اتصاب 


 

كيان: اهدى يامرات عمى ان شاء الله هتبقى كويسة مراد.. مراد هيجبها وييجى

خديجة بقلق: انا قلبى مش مطمن حاسة ان بنتى فيها حاجه 

رودى بعياط: هيا فين ماما ياعمتو

كيان وهيا بتاخدها فى حضنها: ماما هتيجى ياحبيبتي متخافيش

رولا: اومال تيته بتعيط ليه 

كيان: هيا بس مضايقه شوية بس ماما كويسة متخافوش وعمكم مراد هيجيبها

نزلت روز وكانت لابسة فستان احمر ضيق وقصير  جدا لقبل الركبة 

بصولها كلهم بصدمة 

والدة يزن: ايه اللى انتى لابساه ده ياشابة

روز: انت مالك انت

نعمم ياختى بتقولى ايه ماتلم مراتك يايزن بدل ياحبيبي اما المها انا

يزن: معلش ياماما هيا متقصدش هما عندهم لبسهم بيبقى كدة 

والدته: انت ياحبيبي قولت البت كويسة وهتسمع كلامى احسن من الزف*تة التانية قولت ماشى

خديجة بغضب: ماتجبيش سيرة بنتى على لسانك ياوصيفة مش كفاية معرفش هيا فين بسببكم

وصيفة بجحود: وانا مالى انا ياختى بنتك طفشت من البيت ذنبى انا وابنى ايه

خديجة بغضب: ماتقوليش بس على بنتى طفشت 

يزن: خلاص ياجماعه كفاية انا هكلم مراد اشو.. 

دخل مراد وكان فى حالة مزرية والحزن باين على وشه جدا  فجرى الكل عليه

وصيفة بقلق: مين.. مين عمل فيك كدة ياحبيبي انت اتخانقت مع حد!؟ 

خديجة بخوف: فين... فين ملك يامراد بنتى فين؟؟ 

وصيفه بغضب: بنتك ايه دلوقتي ياست انتى مش شايفه ابنى حالته عاملة ازاى اطلبه الدكتور يايزن

يزن: حاضر ياماما

افتكر يزن ان مراد كان رايح فى الاساس يجيب ملك لما خرجت متعصبة فقال بتردد

مجبتش ملك معاك ليه؟ 

وصيفه بانفعال: ملك مين انت كمان بقولك اطلب لاخوك الدكتور 

كيان: ياماما مراد كان رايح يرجع ملك عشان كدة بنسأل لاننا قلقانين عليها

وصيفه بغضب: ماتولع ملك المهم ابنى

خديجة ودموعها نازلة: انت ساكت ليه يامراد بنتى فين 

بصلها مراد بحزن شديد وقال وهو ببمنع دموعه انها تنزل بالعافية

=سامحينى يامرات عمى مقدرتش انقذ ملك

الكل بص بصدمة وهما مستنين مراد يكمل كلامه







مراد وهو بيمسك ايد خديجة: ملك... ملك عملت حادثة.... ملك تعيشى انتى

حطت ايدها على قلبها وقالت برعب: بنتى!.... لا... لا مستحيل مسحيل بنتى تمو*ت انت... انت قولت انك هتجيبها وتيجى مجبتهاش ليه؟... روح هاتها يلاااا هاتلى بنتى.... بنتى فيين انا عاااايزة بنتى

حس يزن بألم كبير فى قلبه بس ياترى كان ألم الندم او الحب

كيان بعياط: يعنى ملك مااااتت مراد انت اكيد بتهزر ملك مستحيل تسيبنى... ملك صاحبتى واختى وكل حاجه هعيش ازاى من غيرها

رودى بعياط: هيا ماما ماتت ياعمتى

راح يزن ياخد عياله فى حضنه الل كانوا منهارين بس رودى زقته

=انا بكره*ك انت قتل*ت ماما

يزن بصدمة: انا! 

رودى بعياط وصوت طفولى : ايوا عشان ماما كانت كويسة قبل ماتيجى ولما جيت انت ودى ماما زعلت ومات*ت ياريتك ماكنت جيت

وراحت لحضن مراد هيا ورولا ومراد طبطب عليهم بحنان وبص ليزن بكره 

اما روز فخرجت تليفونها وهيا بتبتسم بمكر وبعتت رسالة بتقول

«خطتنا نجحت» 


مر يومين على حادثة ملك كان البيت معظمه فى حالة حزن شديدة

فى غرفة يزن 

كان يزن قاعد  شارد على طرف السرير فجت روز وحضنته من الخلف

يزن وهو بيشيل ايدها: عايزة ايه ياروز

روز برقه: وحشننى انت 

بلع يزن ريقه وبصلها بحب بس فجأة شاف صورة ملك فبعد عن روز وهو مش عارف ايه السبب الل بيخليه يفكر فى ملك كتير

روز باستغراب: حبيبى مالك بقالك يومين مش تقرب منى

يزن: مش وقته ياروز مش ملاحظة حالة الحزن الل عيلتى فيها بسبب موت ملك

روز ببرود: ملك مات احنا مالنا 

يزن باانفعال: مش كانت مراتى ومعايا عيال منها وحتى عيالى مش طايقنى

روز بدموع: حبيبى انت ليه اتعصب عليا انا قولت ايه

يزن وهو بياخدها فى حضنه: انا آسف مقصدش 


وصيفه: رايح فين يامراد تعالى افطر ياحبيبي قبل ماتمشى

بصلها مراد ومردش عليها ومشى

وصيفه بغيظ: كدة يامراد مبتردش على امك ماشى... وانتى كمان مش هتاكلى ياعمرى

بصتلها كيان بكره ودخلت تحضر أكل ليها ولخديجة 

وصيفه: احسن وفرتم 

وبصت بغيظ على الاكل الل حضرته ومحدش قرب منه 

اما مراد فنزل بعربيته قدام المستشفى ومعاه باقة ورد ودخل اوضة

مراد وهو بيسحب الكرسى ويقعد

حمد لله على سلامتك ياملك

ملك طلعت عايشة 😳


#ندم_لا_يفيد4


                الفصل الخامس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×