رواية ريتال الفصل الواحد والعشرون 21 والاخير بقلم رودي
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
......... في فيلا والدي ياسين .............
انتهو الشباب من تجهيز انفسهم واتي ريان وبدا ب تجهيز نفسه سريعا. ونزل مع الشباب للذهاب إلي فيلا والدي مالك
نظرو الشباب إلي السيارات ب بوكيهات الورد
مالك . لا بجد ابدعت يا ريان ايه الجمال ده انا انبهرت بجد
ريان . يلا علشان تعرفو بس اني مش شوية في البلد
ياسين وهوا يخربت ريان علي كتفه
لا عاااش يا وحش ايه الجمال ده
ادم لا ابهرتني بجد ابهرتني
مالك يلا مش وقت الكلام.ده انا عايز اتجوز
ريان وانا كمان يلا بينا
وكل منهم ركب السيارة الخاصة به وذهبو إلي فيلا والدي مالك
في الفيلا الخاصة ب والدي مالك
تجلس الفتيات الاربع بعد انتهاء الميكاب ارتيست الخاصة بهم جميعاا
ومن ثم دخلت نعمة لهم وبدات تسمي عليهم وتكبر
فكانت ريتال ترتدي فستان ابيض يضيق عليها من ناحية الصدر حتي ما قبل الركبة بقليل ومن ثم يتسع من بعد الركبة إلي الاسفل وله ديل طويل مع ميكاب هادئ وحجاب ملفوف ب اتقان وطرحة الفستان ب زيل طويل
ورنا كانت.ترتدي فستان زفاف سيلفار جومية ويضيق من الصدر ومن ثم يتسع من عند الخصر جداا جداا جداا الي اسفل وله زيل كبير والميكاب رقيق لم تضع الكثير من
الميكاب والحجاب رقيق مثل المكياج الخاص بها وطرحة
الفستان القصيرة
اما ملك كانت ترتدي فستان اوف وايت منفوش من التل ومن فوق جوبير يضيق ناحية الصدر ومن عند الخصر
يتسع من الاسفل إلي الارض ويصل إلي قدميها
وتسريحة شعرها رائعة ورقيقة ويوضع التاج علي راسها ومثبت فيه طرحة الفستان طويلة ب زيل كبير
ومريم ترتدي فستان توب ويضيق عليها من الصدر حتي ما بعد الركبة ومن ثم يتسع من عند الركبة بشدة وليس له زيل والميكاب رقيق وهادئ و وتسريحة شعر هادئة
وطرحة الفستان هادئة وقصيرة
نعمة . بسم الله ماشاء الله ايه الجمال ده بس يالهووي دا انت و هتتحسدو دول المعزيم جم تحت و يا ما اوي
ملك . اه منو ابنك تلقيه عازم صحابو كلهم
نعمة . بتقولي فيها دا الفرح مرشق الامن المركزي وامن الدولة واللوات ودنيا
مريم يا نهار ابيض ده مفيش حد معزمهوش
نعمة . متتخضيش اوي كده مهو صحاب اخوكي هما
صحاب جوزك
مريم . لما يبقا جوزي يا امي يبقا يحلها ربنا
نعمة دا ربنا يستر من فستانك ده مش مطمنة ل ياسين ب الفستان الي انني لبساه ده
مريم . هوا يوم في عمري سبوني الفرح بقا
ملك . سبيها يا ماما بس متبقيش تعيطي لما ياسين ينكد عليكي
انا ريان قالهالي من اولها هتلبسي ديق هتطلقي فيها فا معنديش استعداد اجرب زعله علشان عارفة زعلو مني
نعمة ربنا يهدي سركو يارب
جااو الشباب إلي الفيلا واستقبلو استقبال رائع ومن ثم دخلت وجدو نجيب ومحسن يجلسوم ومعهم المأزون ينتظرون العرسان ل كتب الكتاب
دخل مالك اولهم وجلس وجلس علي يمين المأذون ووالده جلس جهة الشمال ووضعو ايديهم في يدي بعضهم البعض
وبدا كتب الكتاب
صعدت نادية ب دفتر المأذون للفتيات ل امضاء ريتال عليه
اخذت ريتال الدفتر ب ايد مرتعشة وبدات تخطو اولي حروف اسمها علي الدفتر
انتهت من الامضاء واعطته ل والدتها
نزلت ناديه به وجري امر باقي الفتيات مثل ريتال إلي
ان انتهي المأذون من كتب جميع الكتابات في البيت وبدا المعازيم ب استدعاء الفتيات صعد نجيب وحسين ومالك ل اخذ الفتيات
اخذ حسين في يده ملك وريتال
واخذ نجيب رنا
واخذ مالك مريم بعد مناوشة كبيرة بينهم بسبب الفستان وبعد انبهاره ب ريتال وتحديقة بها لمدة طويلة إلي ان لكزته مريم في يده
نزلو إلي الاسفل اولا نجيب وقام ب اعطاء رنا ل ادم
ادم . يخربيت حلاوة انك ايه يا بت كل ده يخربيتك ده كل و وبالحجاب اومال لو شيلته هتعملي فيا ايه تاني
رنا ب خجل اتلم
ادم خلاص هتلم لحسن تحرميني من القشطة باليل
ونزل مالك وقام ب اعطاء مريم ل ياسين الزي انبهر ب جمالها وفي نفس الوقت غضب من عري فستانها
ياسين . يعني مكنتيش قادرة تلمي ايدك وتجيبي فستان ملموم شوية
مريم . هوا ده الي عجبني و مينفعش يتقفل
ياسين . لولا اني ده فرحك وفرحت عمرنا كنت نكدة عليكي بس تقول ايه هنتحاسب في بيتنا
مريم . بكسوف طيب
نزل حسين ومعه ملك وريتال اقترب منه ريان واخذ ملك ومن ثم اتي مالك واخذ ريتال
عندما اخذ ريان ملك
ريان هوا القمر بيطلع جمبي ولا ايه ايه الجمال يخربيت كده امتا نتلم في بيتنا بقا عايز تجيب عيل تقوله انا بابا يلا
ملك . مفيش عيال واتلم علشان انا تعبانة و عايزة انام
ريان نعم نعم تنامي مين يا انو تنامي ده عند خالتك في المشمش قال تنامي قال دا الليلة للتي
ملك اسكت يخربيتك
ريان ماشي لينا بيت يلمنا
اما عند ريتال ومالك
اخيرا بقيتي بتاعتي انا بس دا انا هفرمك لعب
ريتال . لم ترد
مالك ماشي من حق الجميل يتدلع
وقضو وقت جميل مع الاقارب والاصحاب بين الصور وبين سلامات الاصدقاء وبين الرقص السلو إلي ان انتهي الفرح وانتهت معه السهرة
وودعو الاهالي وذهب كل منهم إلي سيارته ومنها إلي الاوتيل
انهو الشباب باقي اجراءت الحجز وكل
منهم اخذ عروسه وذهب بها إلي السويت الخاص به
في سويت مالك وريتال
دخل إلي الغرفة مالك وهوا يحمل ريتال
وذهب بها ووضعمها علي السرير
عندما انزلها انتفضت ريتال واقفة
مالك . في ايه هوا انا هكلك دا احنا بنقول يا هادي
ريتال انا لازم اغير هدومي وانت كمان يلا روح غير في الاوضة التانية وذهبت ركض من امامه إلي الغرفة الاخري
نظر مالك إلي اثرها وتنهد ب قوة ثم نهض ودخل إلي الحمام واستحم ومن ثم بدل ملابسه وجلس ينتظرها
في الغرفة الاخرية تجلس ريتال ب برنس الحمام الخاص بها وتريد ملابس لها من الغرفة الاخرين ولا كن الكسوف يا كله للخروج.هكذا
ريتال . يارب اعمل ايه عايزة اخرج بس مكسوفة اوي اعمل ايه انا دي عليه هوا يجبلي تدوم واخدها من علي الباب ايوا صح.كده
وبدات تنادي علي مالك
ريتال . مالك يا مالك سمعها مالك وقام ب الرد عليها
مالك . ايوة حبيبي
ريتال ب كسوف ممكن تجبلي تدوم من الدولاب
مالك ب خبث طب ما تجبيهم انتي مش فيكي ادين
ريتال وقد فتحت الباب علي مصرعيه وتكلمت ب عصبية
اجيبه ازاي يعني وانا كده انت عبيط
مالك . لازم.تتحسبي علي عبيط دي واقترب منها مرة واحدة وجذبها إليه واوقعها علي السرير وبدا يقبل**
( وسكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح)
في السرير الاخر عند ملك وريان
يا بت اتهدي يخربيتك
قولتيلي هتغير وسبتك قولتي هاكل وسبتك انما توصل لحد النوم ولا انسي وعمالة تجريني وراكي في الاوضة كلها اومال لو مقفلتش الاوضة ب المفتاح كنتي عملتي ايه
ملك . منتا انت الي عايز حجا** عي**
ريان . يا بت اقسم بالله انا جوزك ومن حقي اي حاجة من العيب ده تعالي بس هقولك
ملك . لا العب غيرها يا شاطر
ريان وجلس علي الارض وبدا يتالم ب كذب
اه مش قادر اه ميه هاتيلي ميه اه
نزلت ملك ركض واحضرت المياه له واقتربت منه بشدة
ملك . مالك يا عيوني انا اسفة مش هجريك ورايا تاني خلا
وسكتت فجأة عندما جذبها ريان اليه وبدا في تقبيل**ب رقة إلي ان تجاوبت معه
(وسكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح)
في السويت الخاص ب رنا وادم
كانت رنا تجلس علي السرير بعد تغير ملابسه تنتظر ادم يخرج من المرحاض
خرج ادم اخيرا ونظر لها ومن ثم اقترب منها وقام ب احتضانها بشدة وبدا يزيل دموعها التي تهبط علي وجنتيها
رنا . ربنا عوضني بيك عن كل الي شفته في حياتي ربنا يباركلي فيك يارب
ادم . انا بحبك ااوي يلا بقا خشي اتوضي علشان نصلي ركعتين شكر لله
رنا . حاضر
وبالفضل توضئت وصلو وكان هوا امامها وبدا يقرا دعاء الزوجين علي راسها
ومن ثم قام بفك حجاب الاسدال وقام ب خلعه لها وحملها وصعد لها علي الفراش
ادم عايزك تبقي هادية ومتخفيش واوثقي فيا
رنا ب كسوف بحبك
(وسكتت شهرزاد عن الكلام الغير مبااح)
في السويت الخاص ب مريم وياسين
دخلو الغرفة وحاولت مريم فك الدبابيس من. شعرها ولاكنها لم تستطيع
دخل ياسين الغرفة بعد تبديل ملابسه ولم يرتدي سوا بنطلون سويت بانس اسود
نظر لها وقال
ياسين انني ده كلو مخلصتيش فك شعرك حتي
مريم ب زهق مش عارفة واتخنقت من الدبابيس ومش شايفة امكنها
ياسين طب اوعي ايدك افكهالك انا بس كل دبوس عليه بوس**
مريم ب كسوف وزهق من شعرها ماشي
بدا ياسين في ازالة الدبابيس ومع كل دبوس كان ياخذ منها قبل** رائعة
إلي ان انتهي فا وقفت مريم ل تذهب
اوقفها ياسين قائلا استني بس مش عايزة مساعدة في فك سستة الفستان دا انا بحب السست اوي
مريم ب سماحة نيه ياريت
اقترب منها ياسين بشدة ومن ثم بدا ب لمس ظهرها وبدا في فك السوستة الخاصة ب الفستان علي مهل وهوا يكتشف منحنيات جسد**
ومن.ثم بدا يقترب ويقبل ظهر**العار** ورقبتها
وبدا ب تقبيل رقبت**
مريم . ياسين انت بتعمل ايه اوعا طب اخذ دوش الاول
ياسين . خلاص دقت ساعة العمل وانزل الفستان بيديه وحملها وذهب بها علي السرير وقام ب احتضانها
(وسكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح)
وعاشو الابطال في سعادة البدية متخلاش من مناكفتهم ل بعض وحبهم ل بعض كمان
عدي خمس سنين علي الابطال
مالك وريتال بقا عندهم . اياد وحامل في بيبي تاني
وياسين ومريم عندهم عدي و رباب
وملك وريان . لسه حامل في اول طفل لانهم اجلو الخلفة لحد ما يخلصو دراسة ولما خلصو حملت
اما بقا رنا وادم فا عندهم مرام ومحمد وحامل تاني
وكده انتهت حكايتنا
تمت الحمد لله
رسالة الكاتبة
المقصود من الرواية اني مش اي حد يبقا اهلو مسجونين يبقا وحش او لا لازم نبعد عن فولان علشان ابوه او امه مسجونين
طب انتو عرفتو اتسجنو ليه معرفتوش يبقا متتكلموش علي خلق الله
وبالنسبة ل موقف اول الرواية لما الاخوات زعلو من بعض هما مهما حصل هما اخوات وهمها الدنيا بعدت بينهم في الاخر هيرجعو ل حضن بعض علشان الاخوات مهما بعدو ملهمش غير بعض
وكمان اني عوض ربنا كبير اوي مهما تعبت في حياتك بس عوض ربنا جاي جاي مهما استنيت
ودايما عدالة ربنا لازم تنزل ومش لازم الروايات كلها تبقا حب وغرام وهوب البطل عجن البطلة ضرب فهي حبتو ايه الحب في كده معلش وبعد كده لما المراهقين يطلعو سادين وبيحبو السادية نقول ليه بس والروايات الي مليانة هيييييييييه
دي لازم نراعي اني في بنات اقل من س١٥ سنة
لاني اغلبهم مش فهمين ولا تكتبي انتي حاجة زي دي تبقي بتوعي علي كده وبيبدأو بيحثو ويفهمو ولو عملو حاجة غلط هتبقي انتي الملامة
علشان قولتي مجرد كلمتين مش اكتر بس اخدتي عليهم ذنب كبير
وفي الاخر احب اوجه شكر ل كل الناس الي ادتني فرصة ونشرو روايتي واسفة علي التاخير بس دي اخر حلقة ولازم اديها تفكير حلو
الف شكر ل كل الناس الي ساعدتني وعمري ما هنسي البدايات الحلوة من الامام الحلوة
تمت