رواية ريتال الفصل السابع 7 بقلم رودي
꧁꧂الفصل السابع 🫀꧁꧂
بقلم /Rodyqueen
♕♕♕♕♕♕♕♕
........ في المشفي ...........
تحسنت حالة مالك كثيرا ونقل الي غرفة رعاية عادية
دخلت ريتال الغرفة لتقوم ب الفحص عليه دخلت وجدته يلعب ب هاتفه
ريتال . عامل ايه النهارده يا سيادة الرائد
مالك: كويس الحمد لله انتي عاملة ايه
ريتال ب ابتسامة . الحمد لله تمام
مالك .هوا انا هروح امتا
ريتال . لما حالتك تتحسن خالص يعني اسبوع كده ممكن اغيرلك علي الجرح
مالك اه طبعا بس ممكن.تساعديني
اقتربت منه ريتال ب كسوف وجلست بجواره وقامت ب مساعدته في قلع التيشيرت الخاص به
ومن ثم نظر هوا في عينيها وشرد بهم يا إلهي ما هذه العيون الساحرة اقسم ان عيناك بهم سحر قاتل يقتلع عيناي وقلب كل من راهم اهآ منك يا ساحرتي اه والف اهآ
ساعدته هي ب احراج وكسوف كبير وهي تري صدر**العار**امامها ادارت وجهها وقامت ب التغير عن الجرح ومن ثم البسته التيشرت الخاص به وركضت إلي الخارج ومن ثم إلي غرفة الاطباء
اما هوا فا افاق من شروده علي خروجها من الغرفة
ابتسم وقال في نفسه شكلك هتبقي نصيبي وهتجوزك يا بت
في منزل ريتال
تجلس هي واخيها ياكلون سويا
ريتال قائلة . عارف شوفت مين اول امبارح بس طبعا لاني مش يشوفك معرفتش اقولك
ريان . مين يختي
ريتال . عمتي نعمة
ريان . وهوا احنا عندنا عمة
ريتال . اه عندنا ابوك كان حكالي عنها زمان
وقالي اني هما الاتنين كانو متعلقين جدا ببعض بس حصلت مشاكل بين جدي الله يرحمه وبين جوز عمتك ده ومن ساعتها جوز عمتك اخدها وبابا مبقاش عارفلها طريق وطول ما هوا كان عايش كان بيدور عليها ومش لقيها
ريان . ياااه كل ده وانا معرفش كل ده طب وانتي عرفتيها إزاي
ريتال . في صور كتير ليها في روضة بابا وكمان وهذا صغيرة الخالق الناطق انا كاني كوبي منها و عارف كمان الشاب ساعة الحادثة الي انا عملتها لما الشاب وصلني لحد هنا
ريان . اه فاكر لما اتعاركت ما الجيران
ريتال . هور ده بقا يبقا ابنها وتقريبا عندها بنات تاني
ريان ياا ه والله وطلع عندنا قرايب هههههه
ريتال اه والله تخيل
......... في مشفي حكومي ..........
نجد رنا ترقد علي فراش بالي غير نظيف
ويوجد بجوارها طبيب في الخمسون من عمره غني ولديه العديد من العيادات ولاكنه ياتي إلي هذه المشفي ك فعل خير ل المساكين ب المشفي
نظر ل رنا ب اسي
د.نجيب حرام ازاي يحصل فيها كل ده حرام عليهم مبيتقوش الله ابدا
افاقت رنا ونظرت حولها وجدت نفسها في المشفي
نظرت للطبيب ومن ثم بدات في البكاء
رنا . ابوس ايدك ارحمني منهم
د.نجيب .طب احكيلي ايه الي جواكي وانا هساعدك
رنا . وبدات تقس عليه كل ما حدث لها منذ زواجها
د نجيب . انا هساعدك وهخرجك من هنا وهطلقك منو كمان
رنا . ببكاء ابوس ايدك انا مستعدة ابقا خدامة في بيت حضرتك بس ارجوك خليني منهم
د نجيب طب انا اخرج اتفاهم معاهم
وخرج نجيب ل عاصم وتحية
وبدا حديث معهم
د.نجيب انتو ايه الي عملتو في البنت ده انتو متخلفين دي متاذية جدار انا هوديكو في داهية انا هتصل بالبوليس لا ثانية واتصل بالبوليس ليه مدام ابني رائد في مديرية الامن انا اتصل بيه اسهل
نظرو تحيه و عاصم ل بعضهم ب قلق وتوتر
عاصم . طب ثانية بس طب اعمل ل حضرتك ايه بلاش البوليس ابوس ايدك
د.نجيب تطلقها وتبعت الورقة علي عيادتي الي في اكتوبر ده لو عايز تكمل حياتك ب سلام
نظر عاصم ل تحية ب حزم ثم قال
عاصم: هطلقها بس بلاش بوليس
د نجيب يبقا تطلقها حالا
عاصم حاضر انتي طالق يا رنا
د. نجيب بالتلاتة
عاصم . انتي طالق طالق طالق يا رنا وهبعت الورقة بس اديني العنوان
د. نجيب وقد اعطي له العنوان وتركه وانصرف ل رنا
دخل إلي غرفة رنا
نجيب خلاص با بنتي بقيتي حرة انا خليته يطلقك وهيبعت ورقت طلاقك.كمان
رنا . ربنا يخليك يارب
د نجيب . انا عايز اقولك حاجة انتي عارفة انك لسه انس**
♕♕♕♕♕♕♕♕