رواية ريتال الفصل الثالث 3 بقلم رودي

رواية ريتال الفصل الثالث 3 بقلم رودي

رواية ريتال الفصل الثالث 3 بقلم رودي


.الفصل التالت........بمنزل رنا شقيقة ريتال

عندما انتهي عاصم ضرب ب رنا

وجدها تنزف الدماء من جميع جسدها

وتأن بألم يحرق روحها المعذبة

وللمرة المليون لم يعنيه امرها بشئ وتركها كما هي ودلف إلي المرحاض


اما هي عند افاقتها وجدت حالها كحال كل مرة يضربها فيها

اخذت شهقاتها تعلو وهي تبكي بدلا من الدموع دماء

واخذت تتذكر كيف هددها بالضرب ان لم تكلم اختها تقول لها تلك الكلمات القاتلة هيا نفسها تعيش ب صدمة منذ تزوجت به وعرفته علي حقيقته


فهو لا يحبها بل يحب اختها ريتال وعندما تقدم لخطبة ريتال رفضته ف تزوج بها ولانها كانت تعشقة من قبل ولم تخبر احد وافقت عليه وها هي تعيش ويلات العذاب معه ويلات قدرها الاسود


خرج من.المرحاض وهوا يرتدي بنطال قطني اسود بيتي

ويمسك التيشرت بيده

نظر لها وقال بحدة


عاصم . انتي يا ******* ما تقومي تعمليلي طفح ع دماغك خليني اتخمد بعيد عن قرف الي جابك كتك ستين داهية


نظرت له رنا ب كسرة وحاولت القيام ومع محاولات كثيرة قامت من مكانها وهي تأن بوجع يفوق قدرتها علي التحمل


تسندة علي الاشئ في المنزل إلي ان وصلت إلي المطبخ


في مكان اخر بفيلا الهواري


مالك . يا بابا ما قولتلك علي الي فيها لسة هنعيدة تاني انا بحب شغلي ومش عايز اسيبه

وانت معاك.ملك ومريم في الشركة ب 100راجل سبني انا ب راحتي بقا


محسن الهواري والد مالك . وسيتك هتحن عليا امتا وتمسك الشركة انا تعبت وعايز ارتاح وانت حمار وزي الثور طول ب عرض وخلاص متعرفش تعمل حاجة بعيد عن شغلك يا حيوان انت


مالك . الف الف شكر يا حاج عارف انت لو حد تاني قولي كده هعمل فيه ايه


محسن .هتعمل ايه يا خيبتها

مالك . هبوسة علشان هوا اكيد عنده حق صح امعلمي


محسن . غور من وشئ يا بيئة

مالك . من عيوني انت تأمر بس


وقف مالك سريعا وركض للخارج بدون استئذان والده

نظر محسن للذي يركض امامه.واخد يضحك علي افعال ولده


.................






في بيت ريتال


دخلت تبكي بعد كلام جارتيها اتي اخيها من الداخل علي صوت بكائها


ريان .مالك في ايه مين الي خلاكي تعيطي اوي كده امي كويسة


ريتال .ب شهقات وبكاء لم يهداء

كنت ماشية وعملت حادثة وقصت له كل ما حدث

سمعها اخيها ثم امسك بها بخضة


ريان . طب انتي كويسة حصلك حاجة اخدك ونكشف فيكي ايه بس


ريتال . وهي تحاول التوقف عن البكاء

لا يا حبيبي انا تمام اوي الحمد لله انا بس دايقني كلامهم علينا كده

ريان ب جدية . ازاحها من امامه وفتح الباب ونزل يركض

وعندما وصل إلي مدخل العمارة وجد تهاني و ام احلام مذالو يتحدثون ب السوء عن اخته


ريان . ب اللي صوت عنده وديني وما اعبد الي هيتكلم نص كلمة علينا هيبقا يوم اهل** اسود مش عيال المهدي الي يحصلهم كده سامعين يا شوية غجر


وانتي يا حاجة تهاني يا الي حجيتي بيت الله مش عيب الوقفة الي انتي عملاها دي انا اختي مش ملطشة حد علشان يحصل فيها كده وانتي يا ام احلام تحبي اقول ع بلاوي بنتك والوساخ** الي هيا فيها


ولا علي ايه افضح ولاايا وده مش طبع عيال المهدي انا اروح اتكلم مع رجالتكو احسن وهما يتصرفو بقا


وإذا ب رجلين ياتين من خلفه ويقولو له


عم علي . مالك يا ريان يا ابني

اتلفت ريان إليه وهوا يتحدث

ريان . اهلاآ جيتو في وقتكو انا عايز اتكلم معاكو علي انفراد

علشان الي حصل ميتسكتش عليه


عم جابر . يلا يا ابني تعالي معانا البيت و احنا نعرف نتكلم بدل وقفتنا في الشارع كده


وصعد ريان معهم ودخلو إلي بيت عم علي زوج تهاني

جلس ريان ونظر لهم وبدا يقص لهم ما حدث مع اخته ومساعدة مالك لها

وكلام تهاني وام احلام وأذا ب هذه اللحظة تخرج تهاني ويقف عم علي وينزل علي وجه تهاني ويقف ريان من الصدمة


               الفصل الرابع من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×