رواية ريتال الفصل السادس عشر 16 بقلم رودي

رواية ريتال الفصل السادس عشر 16 بقلم رودي

 

.السادس عشر.

♕♕♕♕♕♕♕

.......... في فيلا والدي مالك .............


في الصباح تدخل نعمة لافاقة مالك للذهاب للمشفي

تجد ريتال تنام علي الكرسي ورنا علي الارض وملك بجوار رنا علي الارض ومن الاكرسي الاخر ينام ريان وعلي السرير تنام مريم وبجوارها مالك من الناحية الاخري


تقف نعمة بذهول من منظر الجميع وهم نيام ومن ثم تخرج هاتفها وتلتقت لهم جميعا صور تذكارية

ومن ثم تغلق الهاتف وتضعه في جيب جلبية البيت


وتقول ب صوت عالي

نعمة . حريققققققققة الحق يا مالك البيت بيولع وعند قدام مالك مفزوع يا مريم قومي قومي حريقة

وترك مريم تصحو وركض علي الاخرين وفي ثوان تجمعو للركض إلي الخارج وقفت نعمة


تضحك عليهم جميعا إلي ان ادمعت عينيها

وقفو جميعا ينظرون إلي بعضهم بعض ومن ثم فطنو إلي ما فعلته نعمة واخذو يضحكون ومن ثم نزلت نعمة وخلفها الجميع دخلو إلي صالون الفيلا وبعد زالك التمو علي مائدة الطعام واكلو اافطار ومن ثم ذهب الجميع إلي غرفته






ريان دخل إلي غرفته وذهب إلي حقيبة الملابس الخاصة به وفتحها واخذ منها ملابس ومن ثم ذهب إلي المرحاض ليستحم

انهي الاستحمام ومن ثم ارتدي ملابس الخروج مكونة من تيشيرت احمر في ابيض وبنطلون جينز وفلاته بيضاء

وقام ب مساوات شعره ونزل إلي الاسفل للذهاب إلي الجامعة


قبل قليل دخلت ملك إلي غرفتها واخذت الملابس الخاصة بها من غرفة ملابسها ودخلت إلي المرحاض وبعد قليل خرجت وارتدت ملابسها المكونة من بنطال اسود و فست مشجر كشميري وطرحة سادة كشميري وفلاتة سوداء وحقيبة كروس سوداء


ونزلت لتذهب إلي جامعتها قابلت ريان وهوا ينزل الدرج هوا الاخر تقابلت معه وابتسمت له

ريان ب ابتسامة ايه رايحة فين

ملك ب ابتسامة رايحة الجامعة وانت

ريان . رايح الجامعة

ملك. ما تيجي معايا طب

ريان . مش هرفض لاني متاخر علي المحاضرة الاولي

ملك . طب يلا بينا

ريان بس انا الي هسوق

ملك . انت بتعرف اصلان ومعاك رخص

ريان لا لسه ممعيش رخص بس بعرف اسوق احسن منك علشان واخد كرسات سواقة

ملك . تمام خود المفاتيح اهي وقامت بحدف المفاتيح له التقطها هوا منها وقامو ب الخروج وركوب السيارة وخرجو من الفيلا


في هذه الاسناء كانت ريتال تقوم ب الطرق علي غرفة مالك

ليذهب معها إلي المشفي لان اذن الخروج فات منذ زمن

فتح لها مالك.وهوا مرتدي جميع ملابسه مكونة من سويتشرت اسود وبنطال اسود وكوتش اسود ب ابيض


ريتال . يلا يا مالك علشان الاذن خلص من بدري وكده غلط عليك

مالك . انا جاهز اصلان يلا بينا


ونزلو سويا وركبت معه في السيارة وذهبو إلي المشفي


وصلو إلي المشفي ونزلت ريتال ومالك معها ودخلو إلي المشفي ومن ثم إلي غرفة مالك في المشفي

اخرجت له ريتال رداء المشفي وخرجت ل يغير هوا ملابسه


وعندما خرجت سمعت الدكتور احمد ومهاب وهم يتحدثون عليها بالباطل لانهم رائوها هيا ومالك في السيارة سويا

ذهبت لهم


ريتال . عيب الي انت و بتقولو ده

احمد . العيب في الجيب يا دكتورة يا فهمة الاصول

ريتال . اه فاهمة الاصول احسن منك كمان وعيب الي كنت بتقوله ده ميصحش

مهاب . اه والي يصح انك جاية مع الراجل المريض الي هوا حاله عندك لا برافو يا دكتورة لا دا انا اتعب علشان الاقي المعملة دي بقا ويعالم راحو فين الساعتين الاذن


مالك . الزم حدودك علشان ميبقاش اخر يوم ليك هنا

ومتتكلمش علي خطيبتي وبنت خالي كده تاني علشان معرفكش شغلك.وانت و ادري العارفين مين التعلب علشان ب فون واخد مني هتتشطبو من النقابة ومن الدنيا كلها

يلا يا ريتال ملهاش لزمة الوقفة مع العرر دول

وتركهم واخذ ريتال وذهب دخل هوا وريتال إلي غرفته

اهدي يا ريتال مفيش حاجة حصلت لده كلو

ريتال ببكاء . هيتكلمو عليا يا مالك وهيقولو اني مش كويسة

مالك . اهدي انتي خطيبتي وحبيبتي و كل حياتي ومقدرش اعيش من غيرك ومحدش هيقدر يتكلم نص كلمة علي الي هتبقي مراتي و حبيبتي ومحدش هيقدر يفرق بينا ابدا يلا مالك . مكملا بخبث . مش هتكشفي عليا بقا طب اقلع السوي تشيرت ولا انتي تقلعيهو** علشان انا تعبان اه يا صدر**


ريتال بكسوف اتلم طيب علشان مزعلكش

مالك . الله الله القطة المغمضة هتخربشني يا حلاوتها

ريتال بعصبية مزيفة . اتلم احسن اخلي عمي حسين يلمك

مالك . ههههههههههه لا لا خلاص انا اسكت احسلي علشان

فيها عمي حسين وده مبيرحمش ههههههههههه

ريتال ايوة كده احبك وانت ملموم

مالك . دا احنا بنعترف بقا وحلوين اهو


ريتال بكسوف اتلم يا بارد


في الفيلا تركب مريم سيارتها لتذهب لعملها

وهي ذاهبة في الطريق يستوقفها فتاة تصرخ في الطريق


نزلت من سيارتها وذهبت إلي الفتاة

وركضت لها واخذتها في احضانها قائلة

مريم . قوليلي انتي مين وبتعملي ايه هنا يا قلبي

الفتاة . كنت بكري مع اخويا الكبيي وبحدين هوا ثابني ودرا في حته تانية وانا اعرفتث اروح وراه علتان ردليا ودعتني ووقفت ومس لحقته تاني اهئ اهئ

( كنت بجري مع اخويا الكبير وبعدين هوا سابني وجرا في حته تانية وانا ما عرفتش اروح وراه علشان رجليا وجعتني

ووقفت وملحقتهوش تاني )


اخذتها مريم إلي سيارتها .

واخذتها إلي احضانها في السيارة وقادت إلي اقرب قسم شرطة في طريقها نزلت إلي قسم الشرطة وقامت بالدخول

وسئلت الامين قائلة






مريم . لو سمحت عايزة اعمل محضر لقيت البنت دي

الامين . سيبي البنت وامشي

مريم لا انا هعمل محضر وهخودها معايا مش هسيبها هنا وهديلكو رقمي هتقدرو تجيبوني بيه

الامين . مليش دعوة قولي للباشا

مريم . ماشي فين الباشا ده

قادها الامين إلي غرفة الشرطي المتواجد

طرق الباب ودخل ادي التحية ومن ثم يا باشا في واحدة عايزة تعمل محضر انها لقت بنت وعايزة تخودها معاها لبيتها

عقبال ما اهلها يسئلو

ياسين تمام دخلها

ادخل الامين مريم وخرج


مريم السلام.عليكم

ياسين وهوا يرفع راسه وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

انني تاني

مريم . انت تاني هوا انت ورايا ورايا

ياسين . هوا انا مواريش غيرك يا مراري الطافح

مريم . عمتن انا مش جاية اتخانق معاك انا جاية علشان البت دي

ياسين . مالها البنت دي تعالي يا حبيبتي

اقشعر جسد مريم من هذه الكلمة وراحت حلاوتها تروي روحها افاقت علي صوت ياسين وهوا يقول للفتاة تعالي متخفيش

نزلت الفتاة من يدي مريم وذهبت إلي ياسين .

انتي اسمك ايه

اتمي تاجدة ياتين احمد

ياسين يضحك انا مفهمتش غير احمد ايه الي قبل كده بقا

مريم متنحنحة . هيا قصدها اسمها ساجدة ياسين احمد بس هيا لدغة في حرف السين

ياسين اه إذا كان كده معلش انا هعمل بحث عن اهلها ولما القيهم ابعتلهم بنتهم

مريم طب ينفع البنت تفضل معايا لحد ما تلاقي اهلها

انا عمتن لقيتها في منطقة ...............ورقمي هديهولك ووقت ما تلاقي اهلها اتصل بيا هاجي علي طول


ياسين ده استثناء ليكي بس علشان انا عارف انتي مين كويس غير كده مكنتش هسيبها تبقا معاكي

مريم . شكرا اوي انا همشي بقا علشان عندي شغل

ياسين . تمام ماشي

وذهبت مريم من قسم الشرطة

            

             الفصل السابع عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×