رواية ريتال الفصل الثامن 8 بقلم رودي


 رواية ريتال الفصل الثامن 8 بقلم رودي


الفصل التامن🌎♥️꧁꧂بقلم:/ Rody queen 

♕♕♕♕♕♕♕♕

في غرفة مالك

يجلس مالك في غرفته بملل

ينتظر دخول ريتال لتفقد حالته

ينتظر وينتظر

إلي ان تحقق مراده ودخلت ريتال لتطمئن عليه

ريتال . ها عامل ايه النهارده

مالك . بقيت كويس لما شفتك هييييييه

ريتال ب كسوف . طب انا اتطمنت عليك همشي بقا

مالك وقد قفز من الفراش . تمشي تمشي فين سيدتك

ريتال بتوتر: ايه في ايه مالك غلط كده ارجع مكانك

مالك : لا خلاص معتش في رجوع

وقام ب الاقتراب منها اكثر






وهي تبتعد عنه ببطء وهوا يقترب اكثر إلي ان حاوط**علي الحائط بيديه

وقال وهوا يهمس امام وجهها

مالك . انتي خلاص بقيتي بتاعتي يعني عايز اتجوزك ومش هسيبك ابدا علشان انتي بقيتي كل حاجة في حياتي

تتجوزيني يا دكتورة ريتال المهدي

ريتال ب دموع علي وشك الهطول . انت متعرفش حجات كتير اوي انت متعرفش حاجة

واخاف لما تعرف تسبني علشان وقتها مش هتحمل

مالك . عارف كل حاجة يا ريتال

ريتال بتوتر . عارف ايه

مالك . عارف انك بنت خالي محمد

ريتال .بصدمة عرفت إزاي

مالك . علي فكرة هما مسمونيش التعلب من شوية دا انا خبرة بردك و عارف من زمان كمان من يوم ما حادثة العربية لما شوفت بطاقتك

ريتال . اه قول كده بقا بس برده ده مش كل حاجة في حجات تاني انت متعرفهاش

مالك . عارف يا ريتال والله عارف مش مامتك برده

ريتال . بصدمة ودموع . طبعا هتتخلي عني دلوقتي صح

مالك وهوا يقوم بمسح دموعها بيديه . انا بحبك يا ريتال و مستحيل اتخلي عنك علشان موضوع مامتك دي  اشلها فوق دماغي وهتتعامل زي امي و احسن كمان وانها اتسجنت علشان بنتها مش علشان حاجة وحشة دي فخر لكل شاب وبنت ومتنسيش اني قبل كل حاجة هيا مرات خالي

يعني مني برده

واطمني عليها انا موصي عليها هناك توصية شديدة لحد بس ما اخرج من هنا وهطلعهالك والله

ريتال . بسعادة كبيرة ربنا يخليك ليا يارب يا احلي لوكي في الدنيا

مالك . ب دهشة وربنا لو اعرف اني هبقا لوكي كنت قولتلك من زمان

ريتال . بس متقلش ل عمتي دلوقتي علي صلة القرابة الي بينا

مالك . ليه دا هيا اصلان شكة ومستغربة الشبه الكبير الي بينكو وبتقولي انك.نسخة منها وهيا صغيرة


وفجأة دخلت

عليهم نعمة

استدار مالك بسرعة وداري ريتال خلفة

نعمة . انت بتعمل ايه يا ولا ومين الي وراك دي دا انا هخرب بيتك مش انت كنت بتكلمني علي الدكتورة ريتال وبحبها يا

ماما وبموت فيها يا ماما ولقيت ام ولادي يا ماما ايه الي جرالك يا ابن بطني

مالك . والله العظيم اوعي تفهميني غلط دي دي ريتال اقسم بالله

نعمة .اوعي كده وهي تجذبه من يديه

وتري ريتال خلفة تبكي

نعمة وهي تاخذ ريتال في احضانها

عملك ايه يا حبيبتي الواد ده قولي بس وانا هطلعلك عنيه

انت يا زفت الطين يا هباب البرك عملتلها ايه

مالك . والله ما عملت فيها حاجة اتكلمي يا بت يخربيتك لحسن والله لقولها علي سرك

ريتال .مفيش حاجة والله يا طنط. كويسة طب مكسوفة من حضرتك بس

نعمة . تتكسفي مني ليه بس دا انا حبيتك والله دا انتي بتفكريني ب نفسي زمان كنت نسخة منك كده


نتركهم قليلا ونذهب ل مكان اخر


...........في المشفي الحكومي ..........


د.نجيب انتي عارفة انك لسه انس** يا رنا

رنا . ب دهشة بجد يا دكتور بس ازاي

د.نجيب . انا الي لازم افهم ازاي

رنا . ب كسوف . هوا لما كان بيحصل يعني كان قبلها بيضربني لحد ما يغم عليا وبعدين كنت بصحا الاقي نفسي عريان**كنت بفكر انو حصل حاجة وهوا كان بيقعد يقولي كلام بيخليكي اتاكد انو حصل حاجة بينا

نجيب . انا كده فهمت هوا كان بيعمل فيكي كده ليه

رنا: هو نصيب دا خلاني اسيب اخواتي في محنتنا واقولهم كلام يوجع وخلاني ابيعهم تحت تهديد انو هيضربني وكنت بخاف وبنفز كلامه غصب عني ومش عارفة اخواتي دلوقتي عاملين ايه






د نجيب: اهدي يا بنتي بس معلش يعني هيا محنت ايه الي بتعدي علي اخواتك

رنا . والدتي علشان تجوزني اتطرت تمضي علي وصولات امانه علشان تكملي جهازي ولما قعدت فترة متدفعش الراجل بتاع الوصلات سجنها ولما سجنها كنت بترجاه اروح اقف مع اخواتي كان بيضربني وبيطلع عيني

د نجيب: طيب انتي دلوقتي حالتك اتحسنت هتروحي فين

رنا: هرجع عند اخواتي

نجيب لا مش هينفع ترجعي لاني طليقك الكلب ده هيبقا زي المجنون وممكن يرضك تاني ويقول انها طلقة واحدة

تعالي عندي ضيفة في بيتي

رنا . بس مينفعش حضرتك

د نجيب: لا لا انتي فهمتي ايه انا قاعد في الفيلا بتاعتي مع مراتي وعيالي هتحبيهم اوي يلا انا هجهزلك اوراق خروجك

وهاجي اخدك تكوني جهزتي نفسك وهبعتلك الممرضة تساعدك

رنا: الف شكر ل حضرتك.مش عارفة اشكرك ازاي

د نجيب: متقوليش كده انا اعتبرتك بنتي الي مخلفتهاش

يلا هسيبك بقا سلام

رنا.سلام


..........في كلية الهندسة ..........


ملك تتحدث مع زميلاتها امل

ملك. انا المادة دي صعبة اوي ومش فاهمة فيها حاجة

امال . وهي تجلس بجانبها . ومين سامعك يختي

بس عارفة الواد ريان مز الجامعة ده

ملك بعصبية . انتي مالك بيه ومتقوليش عليه مز دي تاني

امال . الله الله دا الموضوع كبير بقا دا انا لسه هقولك دي موس في المدة دي وانتي واقعة بقا وانا معرفش ماشي ماشي بتخبي عليا

ملك . ب كسوف اسكتي ابت اسكتي

امال . لا دا في ان لازم اعرفها قوليلي بقا ايه الحوار من طق طق ل السلام عليكم

ملك . مفيش موضوع علشان احكيه واسكتي بقا

امال . طيب بتخبي عليا طب انا زعلانة وهمشي

ملك. خلاص هقولك بس تخرسي خالص

امال . ايوة بقا يلا سمعاكي قولي ها انتي لسه مقولتيش يا بت قولي يخربيتك

ملك . بصراحة كده انا بحبو من زمان

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

بقلم /Rodyqueen♥️


               الفصل التاسع من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×