رواية ريتال الفصل التاسع 9 بقلم رودي


 رواية ريتال الفصل التاسع 9 بقلم رودي


الفصل التاسع 

♕♕♕♕♕♕♕

في مكان اول مرة نروحو

.......... في كلية تجارة وإدارة اعمال ..........


تجلس مريم اخت مالك في المحاضرة تستمع للمحاضر


يتحدث المحاضر ويتحدث

ومريم.وصديقاتها يجلسون بملل

مريم قائلة : ايه القرف ده انا احسلي اروح الشركة مع ابويا واتحمل شخيطه وزعيقه احسن من الملل ده

مرام : اوبا ع الخنقة ميجيش البوكس يخدو ونرتاح

كارن: يارتني روحت الكنيسة مع امي احسلي من الهم ده






مريم ضاحكة: احنا كده منحوسين ههههههههههه

كارن: هههههه ان جيتي للحق المحاضر هوا الي منحوس

واكملو باقي المحاضرة علي هذا النحو

إلي ان انتهو من المحاضرة وخرجو من القاعة

ظلو يتحدثون وهم يمشون للخارج

كارن : لا بجد كنت هموت من الزهق في المحاضرة

مريم:انا كل ما بقرر اروح المحاضرة دي برجع اضرب نفسي ب ميت جزمة اني قررت وبتف ع نفسي كده

كارن ومرام .وهم يقهقهون علي مريم: ههههههههههه

ههههههههههه. ههههههههههه

كارن : يخربيتك يا مريم هموت علي نفسي من الضحك يلا غوري خليني الحق اروح انام لاني خلاص فصلت

مرام : وانا كمان امي عازمة خالتي وابنها علشان ناوية تجوزهولي ههههههههههه متعرفش الخيبة اننا بنحب بعض من ابتدائي اصلان

مريم : يخربيت فصلانكو غوري منك ليها انا اصلان مهزقة اني عرفتكو يا عرر

مرام . ههههههههههه يلا سلام يختي هههه

كارن: سلام يا بنات

مريم: سلام


خرجت مريم من الكلية وذهبت إلي سيارتها وابتدات القيادة

وفي طريقها اوقفتها لجنة مرور توقفت مريم

مريم: يادي اليوم الي مش معدي دي الرخص نسيتها في البيت يا سنتي السودة دا الظابط هيستظرف


الامين: البطاقة

مريم: نسيتها في البيت

الامين: طب اركني علي جنب

مريم: هوا يوم باين

ركنت مريم سيارتها

وانتظرت الامين

عاد الامين ومعه الرائد ياسين صديق مالك

ياسين: قولتي فين الرخص بقا

مريم: ايه هغنيها نستها في البيت هيا قصة

ياسين . كمان بتبجحي طب انزلي بقا علشان يومك باين من اوله

مريم: طيب ما بالراحة الله

ياسين: انزلي يا بت خلصي انتي لسه هتردي

مريم: احترم نفسك علشان مزعلكش

ياسين: تزعلي مين يا بت يا سئيلة

مريم: انا سئيلة يا رخم يا طول ب عرض علي الفاضي

ياسين: يا بت اتلمي بدل ما المك واوريكي شغلك شكلك سوابق صح انا حاسس انك سوابق وهتخنوقيني معاكي

مريم: طب تحب اتصلك ب الي هيعدلك ويعرفك انا مين

ياسين: الله هيا فيها وسايط طب يختي اتصلي وريني هتتصلي بمين يعني

مريم: طب انا هوريك .اخرجت هاتفها وقامت بالاتصال ب مالك

مريم: الو

مالك: اهلا يختي خير






مريم: مش وقت رخامة انا في كمين والرخص في البيت والظابط بيستظرف وبيقل ادبو عليا واهئ اهئ كان عايز يضربني

ياسين بصدمة: والله العظيم ما عبرتك حتي يالهوي لبست مصيبة في ثانية

مالك: طب اديهولي وقوليلو الثعلب

مريم: ده وقت حيوانات دلوقتي بقولك هيضربني

مالك: يا غبية انا شهرتي كده قوليلو واخلصي

مريم: وهي تعطي الهاتف ل ياسين

كلم الثعلب

ياسين: حبيب قلبي هاتي هاتي ده طلع امان

مالك: ايوة يا حضرت الظابط معلش دي اختي بس

ياسين: مقاطع لمالك

ايه يا معلم.ده انا مش اي حد حبيبي يا لوكة

مالك: بقا انت الي موقف اختي يا حيوان و عايز تضربها

ياسين: اقسم بالله ما جيت جنبها يا عم دي بتتبلي عليا

والله مكلمتها

مالك: عارف بس امشي معايا علشان متجريش تشتكي ل ابويا وهيعرف انو انت هيروقك انت كمان وياويلك انت كمان من ابويا فا احسلك اتقي شر البت الي قدامك دي انا عارفها شرنية

ياسين: لا وعلي ايه الطيب احسن ههههههههههه

يلا انا همشيها علشانك انت بس يلا سلام يا حبيبي

مالك: سلام يا اسو

مريم: هات الفون

ياسين: خدي يختي و يلا اتكلي من هنا ومتمشيش من غير رخص تاني علشان لو شفتك هقبض عليكي من غير سبب وهتبلي عليكي و ياويلك.مني بقا

مريم: وانا مش عايزة اشوف وشك تاني اصلان لاني ساعتها هلبسك قضية يلا ومن غير سلام


.................في كلية الهندسة ........


امال: ها يختي كملي قصة الحب الكبيرة دي

ملك: بس فا انا بحبو من.زمان وهوا مش حاسس بيا امبارح بس حسيت بي كان خايف عليا اوي لما ماجد كان ماسك ايدي وبيشدني

امال: ايوة يا عم علي الحب ايوووووه ايووووه علي الحب وسنينة

ملك: بس ابت بطلي انا مش بحبو بس انا بمووت فيه

ويلا غوري علشان المحاضرات الي ورانا

امال . خلاص يا ستي يلا بينا علي المحاضرة


............... في سجن النساء..............


عند والدة ريتال

فجأة فتح باب الحجز ودخل المأمور ونادي


المأمور . فين نادية فتحي


نادية والدة ريتال: ايوة يا فندم

المأمور: انتي تعرفي التعلب منين

نادية: التعلب مين انا معرفش حد بالاسم ده

المأمور: لا اكيد تعرفية ده من اشد الظباط في الداخلية ومش بس كده ده مفيش عملية بيطلعها غير لما بيجيب خبرها وكمان معروف ب التعلب علشان شدة ذكاءه

ومكره مع العصبات والمجرمين

نادية: طب بسم الله ماشاء الله عليه ربنا يحميه بس انا دخلي ايه ب كل ده انا قولت ل حضرتك اني معرفهوش

المأمور: الي عايز اقولهولك اني النهارده اخر يوم ليكي معانا هنا لاني التعلب دفع الشيكات بتاعتك وهتخرجي بكرة ده بعد ما وصي عليكي توصية جامدة من كام يوم ووصي انو بكرة هيجي ياخدك بنفسو ومش مسموح تخرجي غير معاه

نادية ب فرحة عارمة . ربنا يخليك يارب مش عارفة اشكرك ازاي وهوا انا افضل مديوناله طول عمري ربنا يحميه ل شبابه يارب

الف حمد وشكر ليك يارب الف حمد وشكر ليك يارب لا إله إلا انت سبحانك اني كنت من الظالمين







...............عند رنا ...........


في فيلا د نجيب المنشاوي


اخذ نجيب رنا إلي الفيلا عنده وخصص لها غرفة ب حمام خاصة بها واطمئن عليها وتركها وذهب إلي عمله


جلست رنا بعد ان ابدلت ملابسها ب الملابس جلبها لها نجيب

وجلست شعرت ب الملل

نزلت إلي حديقة القصر وذهبت إلي حوض الزهور

ووقفت تنظر إليهم ب استمتاع

فهي تعشق الورود

سمعت صوت رجولي مفاجئ

انتي مين

قالها ادم ابن الدكتور نجيب الصغير

نظرت له رنا ب زعر

وردت ب تلعثم .انا ا ا ن. ن ا. ر نا

ضحك ادم عليها: هههههههه اهدي اهدي انتي تبع ابويا صح

رنا: اه انا

ادم: طيب يا ستي انا ادم المنشاوي دكتور نفسي

رنا: دكتور مجنين يعني

ادم: مجنين مرة واحدة لا المرضي النفسين مش مجنين

دول حصلت لهم حجات خلتهم يقاسو في حياتهم و يتعبو في مشاعرهم انا بقا يحاول علي قد ما اقدر اصلح المشاعر

رنا: اه طيب بعد اذنك

وركضت إلي الداخل ومن الداخل إلي غرفتها


               الفصل العاشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×