رواية ريتال الفصل التاسع عشر 19 بقلم رودي
...الفصل التاسع عشر
♕♕♕♕♕♕♕♕
.........في المشفي ..............
بغرفة رنا يجلس الجميع بجوارها ويتحاورون
ريتال . حمد لله علي سلامتك.يا قلبي الحمد لله انك بخير
رنا . الله يسلمك يا حبيبتي
ادم . خضتينا عليكي يا جذمة
ريان . ما تتلم يا عم انت احنا هنا بردك
نادية . بس انت يا ريان
ريان . وابس ليه بقا ان شاء الله هوا كلمتي انا الي بتقف في الزور
نادية . طب اتلم ومتعليش صوتك عليا علشان مجبش الخرطوم بتاع زمان فاكره ولا تحب افكرك بيه ومش هيهمني انك بقيت شحط وب شنب وهضربك
ريان ب خوف مصتنع . لا لا خلاص الطيب احسن
انا اسكت احسلي مش مستعد تضيع هيبتي اودام حد
نادية ب غمزة حد بردو ولا ملك بنت عمرك
ريان . ايه ايه مين فين ازاي امتا طب انا جاي بسرعة سلام وركض الي خارج الغرفة وهوا يضحك علي افعال والدته
في الغرفة يجلس مالك وبجواره ريتال وعلي يد الكنبة تجلس مريم ومن اليد الاخري يجلس ياسين وعلي السرير رنا وبجوارها يجلس ادم علي اليمين وعلي اليسار تجلس والدتها
يضع ياسين يده علي يد مريم
نظرت له مريم ب خجل وحاولت اخذ يدها ولا من لم يتركها
نظر لها ياسين وقام ب ارسال غمزة بعينيه لها 😉
نظرت له مريم ب كسوف مفرت
وحاولت مرة اخري سحب يدها ولاكنه لم يسمح لها
في هذه اللحظة قال مالك
ما تتلم يا ياسين انا عارف بتعمل ايه شايفك ب افايا يا صاي**
يا ..........
دي اختي يا حيوا*
وانتي يا هانم مش عارفة تتكلمي تقولي بيعمل ايه الحيوا** ده ولا انتي فالحة بس في المصايب
ياسين . خلاص يا عم مالك اصلح غلطتي واتجوزها
مالك ليه هيا مستنياك يا حيوا* دا بيترمو تحت رجلها كل يوم
ياسين . مالك بطل نخع علشان لو كان حد اتقدم كان زماني عارف وقتلو
ادم نطق في الحوار . طب مدام هوا هيتجوز انا كمان عايز اتلم واصلح اخطائي
مالك بعصبية مخادعة . انت وهوا اقسم بالله ل هقوم اوريكو وش التعلب الي بجد
ياسين ب خوف مصطنع لا لا خلاص ابوووس ايدك انا عارف غباء التعلب وايده الطرشة انت هتقولي
مالك ايوة كده يبقا تظبط احسن ما اظبطك
وطالما انت و مستعجلين اوي كده فا انا هتواضع واراف ب حالتكو واجي معاكو وانتو بتتقدمو وبالمرة اتلم انا كمان واتجوز بقا
ياسين بصدمة ننننننننعم يا عمر
مالك . في ايه يا حيوا* ما تتعدل وتظبط كده
ياسين . انت بجد هتتجوز
مالك . اه ولا انت تتلم وتتجوز وانا افضل مبعتر كده
ياسين . طب هتيجي معانا ليه محنا هنجيب امي وابويا
مالك لا منو انتو هتعتبروني لاجأ عندكو عقبال ما اطلب ريتال من ابويا و اكيد ابويا هيترضني من البيت ل يوم الفرح
ياسين . ههههههههههه يا لاجا يا متشرد ههههههههه
قال مالك . يبقا مفيش جواز طالما انا متشرد
ياسين عيب عليك دا انت تنور دا انت تقعد في اوضتي وانا امشي من بتنا اصلان دا انت الباشا
مالك . يسلاااااام علي الانسان لما يعرف قيمته ههههههههههه
ياسين . طب هنيجي نتقدم امتا
مالك انا هتقدم ل ريتال معاكم
ياسين وانا مريم طبعا
ادم وانا رنا اكيد
ريان من الا مكان وانا وانا عايز من ده ملك انا ماشي
مالك . بس يا بابا انت صغير علي الكلام ده
ريان طب رنا وريتال مش هيتجوزو قبلي وانا مش موافق وشوفو مين الي هيجوزكم
ادم بخضة . لا لا دا انت اول واحد فينا هتتجوز والله محد متجوز قبلنا غيرك
نادية . الله الله دا انت و رتبتوها بقا طب مش هتشوفو طلبات ام العرايس الاول
ريان . لا والنبي انا ابنك حبيبك بردو
نادية . لا ولا حتي اعرفك ويلا كل واحد يجهز نفسه للطلبات
اولا الاستاذ مالك الي عمال يتشخط علي خلق الله مش نشوف وشك قبل اسبوعين ومتجيش الفيلا نهائي شوفلك مكان تاني
مالك بصدمة لا والنبي طب اجي اتقدم الاول وبعدين اغور ذي ما انتي عايزة
نادية . ماشي هتتقدمو الاول وبعدين هربيكو كلكو حتي المتخلف ريان ده
ريان .ههههههه انا المتخلف هههههه
ادم وياسين معاا طب احنا زنبنا ايه نتعاقب معاهم
نادية . زنبكو انكو متكلمتوش مع الكبير واتكلمتو مع العيال ومفوضتوش اهلكو حتي
ياسين . لا كده احنا فعلان نستاهل
في اليوم التالي ذهب مالك ومعه ريان إلي بيت ياسين وادم ليخرجو معهم في المساء
بعد علم والدي مالك بما صار قررو معاقبتهم بعد التقدم للفتيات حسب قول نادية
في المساء الفتيات يتجهزن والشباب جميعا مع والدي ياسين وادم قادمين
وصلت إلي منزل والدي مالك
وطرق مالك باب الفيلا
فتحت الخادمة وقادتهم إلي غرفة الصالون ومن ثم جاء والدي مالك ونادية معهم
نجيب . في البداية كده انا مش تلاقي نسب احسن من نسبكو وياسين قلي علي العقاب وانا موافق جداا
انا اصلان نفسي اعاقبهم من زمان بس بقول كبرو خلاص
نادية متدخلة في الحوار
انا عيزاك تسبلي انا المهمةالحلوة دي دا انا نويالهلهم
فاطمة . مفيش مشكلة وياربت تربي ادم بالاكتر
نادية .هههههه لا ده بالزات هتوصيبيه زيادة هوا ومالك الباشا طبعا
مالك . طب ندخل في الحوار
بص يا بابا انا جاي اطلب منك ايد ريتال ليا طبعا انت عارفني كويس و عارف اخلاقي وامكانياتي
حسين . اه وبعدين يا باشا
مالك . بس يا بوب فا انا بحبها وعايز اتجوزها
حسين وانا موافق ريتال بنتي ومش هستخسرها فيك بس قسماا بالله يا مالك وانت عارفني تزعلها كدة ولا كدة اعمل حسابك مش هيبقا ليك مكان هنا لاني ساعتها بقا هتشوف وش مني عمرك.ما شفته
مالك . وانا اد الثقة دي ومش هسيبها ابداا لاني فعلان بحبها
حسين ماشي يا لوكي الف الف مبروك يابني
نجيب طيب اكمل انا بقا عايز الانسة رنا ل ادم ابني
ادم بصدمة نعم انسة مين دي رنا يا بابا مش واحدة تانية انت متاكد
نجيب ب حدة اخرس خالص
سكت ادم.وهوا مازال مصدوم
نجيب و عايز الانسة مريم ل ياسين ابني والانسة ملك ل ريان ابني برده
ريان ربنا ميحرمنا منك يا عم نجيب يا عثل
نجيب اخرس انت كمان
ريان حاضر
حسين وانا موافق والفرح بعد اسبوعين هما كده كده عارفين بعض كويس
نجيب يبقاعلي خيرة الله نقرا الفاتحة
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕