رواية ريتال الفصل العشرون 20 بقلم رودي
الفصل العشرون ما قبل الاخير❤
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
.........في فيلا والدي مالك ...........
كانو يقرأون الفاتحة الخاصة ب
مالك وريتال
وريان وملك
و ياسين ومريم
وادم ورنا
انتهو من قراءة الفاتحة ومن ثم تحدثت نادية والدته رنا
اتقدمتو جهزو نفسك و للعقاب بقا
مالك . اهلان جينا لوقت الجد
نادية ايوووة جينا للجد يا استاذ يا الي عامل نفسك كبير علي اخواتك ولغيتنا يا حيوا**
مالك . الله الله بقينا نشتم كمان
نادية . انت ابني وهتبقا جوز بنتي
وابهدلك براحتي
مالك . براحتك يا امي انتي عارفة انتي غالية عندي اد ايه وانا متقبل العقاب ده
نادية . طب حلو اوي استقبل العقاب بقا
انت هتنضف الجنينة الورانية كلها لوحدك علشان يتعمل فيها الفرح
مالك . بصدمة ايه لا والنبي دي كبيرة اوي طب خلي حد منهم يساعدني
نادية . لا انت غلطك اكبر منهم كلهم فا علشان كده انت الي هتعملها لوحدك وهتبدا من بكرة ان شاء الله
مالك . طيب استعنا علي الشقا بالله
نادية . اما ياسين فا هيهتم ب توضيب الجنينة من ديكور ل طربيزات وكراسي ل كل الشغل ده
ياسين . حلو العقاب ده عجبني
نادية . اما بقت ادم فا هيهتم ب البوفيه ب كملياته كلها
ادم ياااه جيتي عند اكتر حاجة بحبها
نادية . ماشي يا ادم نيجي بقا للبقف ابني
ريان . هههههه انا ده
نادية . ايوة انت هتخرج.مع البنات ساعة شرا الفساتين و الورد ل كل عريس و هتهتم ب عربية كل عروسة من تزين ل كل حاجة وهتشتري بدلتك مع البنات
و هتجبلهم.كل الي يحتجوه وعلي الله تتشخط عليهم ولا تزعق ل واحدة منهم هيقولولي وهنفخك
ريان . يا لهوووي وانا هعمل كل ده لوحدي ده عفاية خروجي مع البنات وهما بيعملو شوبنج ده ايوا عقاب ممكن تعمليه فيا انا ابنك.حتي
نادية . تستاهل كل الي هيجرالك
كده كلو عرف عقابو ويلا مالك وريان مش هتباتو هنا
مالك . هههههه مش قلتلكو مش هيقعدونا في البيت طيب احنا كده كده عاملين حسابنا ووخدين هدوم بالزيادة
نجيب ههههههههههه والله يا مدام نادية انني عملتي انجاز
ب العقاب ده بس يستهلو فعلان
وانا هخد ريان ومالك يقعدو معانا عقبال الفرح
وعقبال ما اوضهم هنا تجهز
حسين . الف شكر والله يا نجيب ربنا يخليك يارب
نجيب مفيش بينا شكر يا راجل ده احنا نسايب وصحاب من زمان
حسين اه طبعا حبيبي يا نجيب والله
نجيب وانت والله يا حسين
انتهي اليوم
واتس يوم اخر جديد علي جميع ابطالنا يحمل السعادة علي الجميع والقهر علي البعض الاخر
في منزل تحية والدته عاصم
كانت تقف في المطبخ تقوم ب طبخ الطعام
تحية . يخربيت القرف ادي الانبوبة خلصت اخيييه علي اليوم
لما وغيرها ب الاستبن
وبدات تحية ب تغير الانبوبة ومن ثم انتهت وخرجت
من المطبخ وبدات تقوم ب باقي اعمال المنزل
إلي ان اتي عاصم ودخل المنزل بعد ان بات في الحجز لمدة اربع ايام وضرب في الاقسم إلي ان تااب وصلي علي هذا الضرب
دخل وجلس بتعب وارهاق من كمية الضرب
دخلت تحية ونظرت علي وجهه وجسده المهمد ووجهه المشوه من كثرة الضرب لا تستطيع معرفة ملامحه
تحية . ب مصمصة شفايف
ايه الي عمل فيك.كده يا موكو**
مين الي ضربك كده دي ملامحك مش بينلها اثر
عاصم اه يا ما علي الي جرالي دي البت رنا طلعت مسنودة علي نااس كبيرة اوي في البلد ده ابن عمتها التعلب عارفة يعني ايه
يعني اكبر ظابط مخابرات في البلد كلها وبيقوم ب عمليات كبيرة اوي اوي
ده لو جبتي سيرته مع حد هيهرب من اول ما تبداي كلام
تحية . خلاص سبها في حالها احنا مش قد الناس دي ازيك شوفت عملو فيك ايه
عاصم . اه يا اما شوفت
تحية يلا تقوم احضرلك الاكل شكلك بقولك ايام مكلتش
اه والله يا ما بقالي اسبوع
تحية ماشي ندخل انا
ودخلت تحية إلي المطبخ وعندما جائت ل تشعل البوتاجاز
اول ما فتحت الانبوبة وبدات تقوم ب توليت النار انفجرت الانبوبة في البيت باكمله
ومات عاصم ووالدته قبل ان يتوبو إلي الله
عدي العقاب واتي يوم الزفاف الخاص بهم جميعا
اتت الميكاب ارتيست وبدات ب تجهيز الفتيات
واتي الحلاق للشباب في بيت نجيب وبداو ب تجهيز انفسهم
اما ريان فا ذهب إلي محل الورود واتي ب اربع بوكيهات ورد رائعة الجمال
جميعها ورود بلدي
اتي ل مالك بالون الابيض ومن الداخل ب الاحمر
ول ياسين اتي به بالون الابيض وفي الوصت زهور بالون الموف الرائع
ول ادم ابيض اللون وفي الوصت زهور بالون الاصفر الغامق
وله و هوا اتي ب زهور من اللون الابيض كامل ليس معه الون اضافية
ومن ثم بدا ب تجهيز الاربع سيارات كل واحدة مزينة ب لون بوكيه الورد الخاص به
وامسك ب هاتفه واكد الحجز علي اليوم اربع سويتات
ل كل عريس ب عروسه
ومن ثم اتصل ب زين صديق ياسين وقام ب دعوته هوا وساجدة ابنت اخيه
فلاش بااااك
اتي شخص فجأة وقام ب سحب ساجدة من يد ياسين وعندما نظر ياسين له وجده زين صديقه
زين . سجودة حبيبتي كنتي فين وحشتيني اوي كده برده تروحي بعيد عني مش انا عمو حبيبك
ياسين . ازيك يا عم زين ولا انا خيال ادامك
زين وقد اعتدل في وقفته ياسين حبيبي عامل ايه
ياسين بخير والله انت عامل ايه
زين بخير والله بس الاستاذة بنت اخويا وكانت ضايعه بقلها كام يوم ومكنتش لقيها خالص
ياسين خطيبتي لقيتها وجبتهالي القسم وعملت محضر وقالت علي اسمها بس علشان هيا لدغة في حرف السين معرفتش بالظبط وبقت قاعدة مع خطيبتي واخت التعلب
زين لا والله انت خطبت واخت التعلب كمان لا مش مصدق
ياسين اه شوفت بقت وخلي بالك.من بنت اخوك البنت شقية
زين . دي قردة
ياسين طالعه ل عمها
زين . ماشي يا عم.مقبولة منك.يلا همشي انا بقت علشان امها عاملة مناحة في البيت
ياسين تمام ولما اتجوز هبعتلك
زين اوك.رقمي زي ما هوا متغيرش
ياسين تمام ماشي
نهاية الفلاش بااااك