رواية ريتال الفصل العاشر 10 بقلم رودي


 رواية ريتال الفصل العاشر 10 بقلم رودي


꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂꧂الفصل العاشر 🌗

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕بقلم /Rody queen 

......... في المشفي ............


عند ريتال في غرفة الاطباء

كانت تجلس مع الاطباء

يجلس بجوارها الدكتور مهاب والدكتورة عائشة

ود. أسماء و د احمد ود عماد

ودار الحديث ك الاتي

مهاب . وانتي بقا يا دكتورة ريتال اهلك فين اصلي في اي وقت بتيجي وكمان سعات بتخدي شفتات نيت

فا محدش بيكلمك يعني

أسماء: في ايه يا مهاب ما بالراحة علي البت وبعدين ما كلنا

بنيجي وقت ما بيتصلو بينا وكمان سعات بيبقا اجبار شغل الشفتات النيت مش بادينا

ريتال : اهلي موجودين يا د مهاب وعندي اخ راجل بيوصلني

كل يوم وفي شفتات النايت بيستناني برة وبيوصلني بالليل

اخويا بيبقا معايا والحمد لله ربنا ميحرمني منه ابدا

د أحمد : بس اشمعنا يعني الرائد مالك هوا المريض بتاعك ومبتشوفيش غيره ولما بتدخلي عنده بتطولي بتعملي ايه كل ده

ريتال : لا عندك الرائد مالك الحالة بتاعتي وكمان حالتة كانت خطرة ولازم المتابعة ليه دايما ولما بطول ببقا بغير علي الجرح علشان مينفعش الممرضة تغير لاني ده شغلي

ومش عايزة كلمة.ملهاش لازمة علشان محدش يزعل مني

بعد اذنكو

وتركتهم وخرجت من الغرفة

بعد خروج ريتال

د..عائشة : عيب كده يا دكاترة دي المفرود زميلة انتو المفرود تقفو جنبها مش تتهموها اتهمات باطلة وحرام عليكو

اسماء: عندك حق والله يا عائشة حرام يا شباب وانت يا احمد مش عيب تقول علي البت كده

ما كلنا بندخل ل المرضي وبنقعد ب السعات وبنتساير معاهم كمان انت و الي دماغكم بقت مقرفة

سلام

عائشة: سلام

وخرجت من الغرفة عماد . ليه كده بس البت كويسة

مهاب: شايفة نفسها علينا كل ما اجر كلام معاها بتصدني قال يعني البت متعرفش  ولاد قبل كده

احمد: اه والله عندك حق مغرورة دي بهدلتني اخر بهدلة علشان قولتلها نتصاحب اومال لو قولتلها تعالي الشق* هتعمل ايه

عماد: حرام عليكو يعني علشان هيا محترمة تعملو فيها كده

متنسوش ان افعل يا ابن ادم كما شئت فكما تدين تدان

ودعوة المظلوم منها للقبر

وانت و حرين لو دعت دعوة وحدة هتجبكو الارض

وتركهم وذهب

أحمد: انا مش هسكت غير لما اخد حقي منها انا هعرفها انا مين

مهاب: وانا معاك يا معلم انت خطط وانا هنفز

احمد اسمع يا معلمي . ........................ً.......................

( فكركو هقولكو خططو ل ايه لا طبعاا ها ها ها ها ها 😈😈)







بعد خروج ريتال من الغرفة ذهبت إلي غرفة مالك

دخلت ريتال من دون استئزان

لتجده يجلس مع فتاة رائعة الجمال

نار الغيرة انشبت براسها اصبحت تنفس دخان من انفها واذنها

ريتال ب فظاظة وغيظ : الزيارة انتهت

مالك: ازيك يا ريتال تعالي اقعدي معانا

مريم : انتي بقا الدكتورة ريتال

ريتال بقرف : اه انا والزيارة انتهت بردو

مالك : بضحك يا بت اهدي يخربيتك

مريم : اهدي مالك بس الواد ده مزعلك قوليلي

ريتال : ويزعلني ليه انا مجرد الدكتورة بتاعتو بس

مالك : بجد يعني انتي شايفة كده

مريم : علي فكرة انا عارفة انكو بتحبو بعض

ريتال بصدمه: وانتي مالك وعرفتي منين

مريم : من ده وهي تشاور علي مالك

مالك  ب ابتسامة: ايوة انا الي قولتلها هيهيهيهي

ريتال . ومين الي ضحك عليك وقالك اني بحبك اصلان

مالك : مريم هيا الي قالت لي من حركاتك باين و انك بتموتي فيا كمان

مريم : اعرفك بنفسي الاول انا مريم اختو مش حبيبتو ولا قريبتو الي بتعمل مشاكل بينكو دي ههههههههههه

ريتال : بجد بجد والنبي

مريم وهي تقهقه علي ريتال اه والله اختو

مالك : ازهر وبان عليك يا معلم الحب ولع في الدرة ههههههههههه

ريتال . بكسوف: ههههههههههه بس بقا الله

مالك : كنت هبعتلك دلوقتي علشان عايزك تكتبيلي علي خروج

ريتال: بس انت لسه تعبان وهتخرج ليه كمان

مالك: ضروري اوي اخرج النهارده وبعدين انا خلاص بقيت كويس

مريم: طب حتي اكتبيلو علي اذن ساعتين او يوم يخلص الي هيعمله ويرجع

ريتال: طيب هكتبلك علي اذن خروج ساعتين

مالك: تمام حلوين اوي

ريتال: طيب هروح اكتبهولك وارجع

مالك: ماشي


............في كلية الهندسة .............


تجلس ملك في كفترية الجامعة وجبانبها امال

امال: الواحد عايز ينااااام مش قادرة افتح عنيا

ملك: ومين سمعك يختي

ياتي ماجد إليهم وياخذ كرسي ويجلس عليه

ملك: انت ايه الي قعدك ما تقوم يا بارد يا نطع انت

ماجد: والله ارض الحكومة مش ملكك

ملك: طيب وقامت من مكانها تريد الذهاب

ماجد وامسك يدها: تعالي هنا منو انا يا هيبقا ب مذاجك يا هاخد الي عايزة غصب عنك وساعتها مش هيمنعني

ملك: وهي تضربه صفعة مداوية انتبه علي اثرها جميع من في المكان انت اتخطيت كل الحدود المرة الي جاية هتبقا ب رفدك.من الجامعة و اللهم بلغت

وتركته وذهبت







ركض هوا خلفها وامسكها من معصم يدها ورفع يده ل يضربها

ولاكن جاء احد من الخلف وامسك ب يد ماجد

قبل ان يضرب ملك

ريان بعد ضرب ماجد ب البوكس في وجهه و امسك به من تلابيبه وقام ب ضربه واوقعه علي الارض وقام ب الجلوس فوقه وبدا في ضربه امسكت به ملك من يده

ملك . ريان ارجوك بلاش يلا قوم علشان خاطري

ريان عندما سمع كلمتها قام وبثق علي وجه ماجد واخذ ملك وذهب بها


................في سجن النساء ............


في مكتب المأمور

تجلس نادية تنتظر مجئ مالك لها او كما قال و الثعلب

الي ان فتح الباب ودخل شاب وسيم الملامح فاره العضلات

ذات شعر اسود قصير وسيم ب غمازة واحدة

نادية بسم الله ما شاء الله .

مالك . السلام عليكم .

المأمور . الثعلب عندنا يا هلا يا هلا دا ربنا بيحبني اوي علشان انت تجيلي لا دا انا هعمل فرح

مالك . هههههه ربنا يخليك يارب

فين الحاجة نادية بقا

نادية من خلفه . انا هنا يا ابني

التفت مالك لها واقترب منها

وامسك بيدها وقبلها قائلا

مالك . ازيك يا أمي

نادية . الحمد لله يا حبيبي انت مين بقا ودفعتلي المبلغ ده كل و ليه حرام يا ابني

مالك . انا مالك ابن نعمة يا مرات خالي

نادية . يا حبيبتي يا نعمة تعالي في حضني يا حبيبي دا انت من ريحة الغالية 

♕♕♕♕♕♕


               الفصل الحادي عشر من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×