رواية قمر الساهر الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ايلا ابراهيم
#رواية_قمر_الساهر
#بقلم_إيلا_إبراهيم
الفصل 29
كانت نايمه لما حست بحاجه بتمشي على وشها بنعومه اتململت بانزعاج وفتحت عنها و اتفاجأت بيعقوب بيبوسها على كل حته في وشها بعدت بخضه وهي بتزقه بانزعاج
سمر : انت بتعمل ايه.
يعقوب بحب :صباح الورد عامله ايه النهارده ياروحي..
سمر وهي بتبص حوليها بصدمه : انا فين ..وازاي جيت هنا .
يعقوب : اهدي ياقلبي انا اللي جبتك هنا .. عشان نكون لوحدنا ..
سمر :انت بتهزر صح. احنا فين .. ولسا هتقف مسك أيدها محسساني كأنك مع راجل غريب انا جوزك يا سمر .
شدة أيدها منه بغيظ. وبعدت وهي بتبص للي لابساه كان قميص جريئ شدت الملايه عليها بسرعه وعيونها اتملت دموع : انت عملت فيا ايه .. عملت ايه انطق اتكلم..
يعقوب ببرائه مصطنعه :واكون عملت ايه يعني . معملتش حاجه بس جبت مراتي عشان نقضي وقت لطيف مع بعض بعيد عن الناس.. ودوشتهم
سمر بارتباك : هدومي فين .. يايعقوب..
يعقوب اووووبا ايوووا .. ايوووا نسيت اق لك اصلي وانا بطلعك اليخت هدومك اتبلت فاضطريت اغيرلك بنفسي ..ليكمل بغمزه بس اطمني انا راجل مؤدب ومبصتش على حاجه .. ومعملنش حاجه قليلة الادب..
سمر بانفعال : انت ولا شايف بربع جنيه تربيه اطلع بررا .
يعقوب شد الملايه منها بسرعه وهو بيبصلها بوقاحه انتي بتخبي عليا ايه ياروحي انا مش شويه غيرتلك بلاش تتكسفي مني ده حتى انا جوزك.. وهو بيقرب منها ووو
********
جري سلطان ناحيتها بخضه في ايه ياقمر ..
قمر حنين ياسلطان خدوها مني .. حنين بنتي انا عايزه بنتي.
كان فيه عربيه مشيت بسرعه وسلطان ومهاب طلعو عربيتهم ولحقوها لكن قمر أصرت تطلع معاهم. ..
بالوقت ده العربيه اختفت من قدامهم وقمر بتعيط وسلطان هيتجنن بنتوا راحت فين ومين ليه مصلحه يعمل كده...
رجعو عالبيت قمر مش عارفه تعمل ايه ..
وسلطان كان تايه راكب عربيته وبيدور عليها في كل مكان .. حتى أنه راح لنهى من غير ما يبين لها عشان يتأكد أن بنته مش عندها ..
سلطان كان طول الليل بيدور عليها وما فيش ليها اثر.
أما قمر كانت قاعده على أعصابها بتعيط ومنهاره . لحد ما فونها رن..
ردت بسرعه..
مجهول ازيك ياقمر..
قمر مين معايا..
مجهول : بقولك ايه اهدي كده ومتحسسيش حد بحاجه لو حابه تشوفي بنتك تاني..
قمر وقفت بخوف بنتي ..انت مين
مجهول هششش اهدي كده .. وهتعرفي كل حاجه قريب ..
بصي واسمعي الكلام كويس لما الكل ينام تعالي على العنوان ده *** لو حابه تشوفي بنتك تاني..
قمر :بدموع طب طب حنيني هي فين هي كويسه .
مجهول ممممم لحد دلوقتي اه .. لكن لو الصبح طلع وانتي مش عندي ممكن متفتحش عينيها تاني.
قمر بخضه : لا خلاص انا هجيلك..
مجهول : حلو اوووي ... لكن يكون في علمك لو حد عرف باللي اتكلمنا بيه احب اقولك مش هتشوفي بنتك تاني ابدا
قمر بدموع حاضر حاضر اللي انت عايزه بس عايزه اشوف بنتي هي كويسه طمني عليها...
مجهول هبعتلك صوره عشان تتطمني وهبعتلك
لكن مش عايزك تتأخري واعيد واكرر متبلغيش حد ابدا .
قمر بطاعه. خوف حاضر حاضر .. اللي انت عاوزه بس بنتي تكون بخير..
وفعلا بعد شويه جاتلها رساله بالعنوان وصوره لبنته فضلت قمر تعيط وتبص لبنتها وهي بتقول اطمني ياحبيبتي اطمني هجيلك متخفيش ياروحي...
********
يعقوب هو انت بتعيطي كل ما قرب منك كده ليه ياسمر بتكرهيني لدرجه دي ليه ..
سمر عشان انت وحش يا يعقوب كل حاجه وحشه بتعمله دنتا الشر بذات نفسه ..
يعقوب أنا وحش عشان انتي مش شيفاني .. وحش عشان الفت انتباهك دائما.. عشان تشوفيني زي ما بتشوفي سلطان.. لكن لا انتي دائما عنيكي على سلطان ومش واخده بالك مني.. انا .. انا اللي حبيتك من لما كنا عيال وانت ولا كأني هنا..
سمر بصدمه انت بتقول ايه..
يعقوب كل اللي شفتيه مني كان بس عشان الفت نظرك... بس انتي في كل مره بتفضلي سلطان عليا مع أنه مش بيعبرك ابدا
سمر انت بتقول ايه .
يعقوب ايوا ياسمر مشكلتي الوحيده في الحياة انتي حبك إلى مش عارف اتخطاه والا اقولك انا مش عايز اتخطاه انا عايزك تحبيني وهتحبيبني ياسمر بمزاجك غصب عنك هتحبيني ... وطلع وسأبها وهي لسا مصدومه من اللي سمعته..
******
كان مخزن كبير مهجورة دخلت فيه قمر وهي بتنده على اي حد : في حد هنا .. حنين
لكن مفيش اجابه..
قمر دخلت جوى المخزن وهي بتنده انا هنا .. فين حنين لو سمحت ..
حالها صوت واخيرا اتقابلنا والله زمان ياقمر
اتصدمت قمر لما شافت ..
يتبع...