رواية ريتال الفصل الرابع عشر 14 بقلم رودي
..الفصل الرابع عشر
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
........في فيلا والدي مالك ...........
دخل مالك ومعه ريتال ورنا وريان وقص لهم امر الورث في اثناء الطريق
دخلو من البوابة الي الداخل ونزلو جميعا الي الداخل ومن ثم طرق مالك الباب الفيلا
نظرو ريتال ورنا وريان ب انبهار إلي الفيلا والمكان باكمله
قامت الخادمة ب فتح الباب
دخلو ومن ثم قادهم إلي غرفة الصالون دخلو وجدو والدتهم تجلس مع نعمة عمتهم
ريتال ورنا ركضو إليها اما ريان بقي مكانه متسمر ب صدمة
افاق من صدمته علي صوت ريتال ورنا وهما يضمون والدتهم إلي احضانهم
ركض هوا الاخر ل والدته والقي نفسه معهم في احضان والدته معهم
نادية: وحشتوني اوي اوي يا عيال وحشتوني يا حبايب قلبي و روحي
وانتي يا رنا عاملة ايه يا ضنايا جوزك كويس معاكي
رنا وفتحت في البكاء اه يا ماما يارتني ما اتجوزت ولا بعدتك عننا
نادية وقد ابتعدت ريتال وريان وتركو رنا في احضان والدتهم
رنا وقد بدات تقص الي والدتها واخواتها ما حدث لها
نادية ب دموع يا حبيبتي يا بنتي شلتي كل ده لوحدك يا قلبي معلش يا عيوني ازمة وهتعدي
دخلت نعمة في هذه اللحظة
ووقفت ناحية ريتال وقالت انا قولت اول ما شوفتك الشبه الي بينا ده مش من شويا وساعت ما شوفتيني وحضنتيني وبكيتي حسيت اني اعرفك من زمان و انك حتي مني ومكنتش عيزاكي تبعدي عني ابداا واخذت ريتال ب احضانها
وريتال حضنتها بقوة وهي تضحك من الفرحة ومن ثم تركت
نعمة ريتال واحتضنت رنا وريان
اخرجتهم من احضانها ومسحت دموع رنا
ومن ثم جلسو جميعا وتسامرو واتي حسين
ورحب بهم كثيراا ومن ثم اتجهو جميعا إلي مائدة الطعام لحقت بهم مريم وسلمت عليهم جميعا
ومن ثم جلست بجوارهم
علي مائدة الطعام
حسين . وانت بقا يا ريان بتشتغل ايه
ريان لا يا عمي انا بدرس في كلية هندسة
حسين . طب حلو اوي الكلام ده انت تخلص دراسة وتيجي تشتغل معايا في املاك والدك الورث بتاعكو وتبقا معايا تساعدني برده لاني الحيوان ده واشار إلي مالك
مالك يهمس ل مريم . ابتدينا بقا مش هيخلص انهاردة
حسين مكملا
مش راضي ينزل يشتغل معايا بيقولي انا مبعرفش غير اشخت وانطر في المسجين والمجرمين انا منفعش عندك
ريان بضحك هههههههههه معلش يا عمي انا هبقي معاك ان شاء الله
انت هو من جلستهم وتناول الطعام
وامرت نعمة الخدم باعداد الغرف الخاصة للضيوف
ومن ثم جلسو في غرفة الصالون يضحكون سويا اتي هاتف ل ريان قام بالاستئذان وخرج إلي الحديقة انهي الهاتف الذي كان من صديقة واتس ليدخل ليجد ملك امامه تطرق الباب
ملك: ريان انت بتعمل ايه هنا
ريان: انتي الي ايه الي جابك هنا في بنت محترمة تيجي لحد دلوقتي
ملك: انا مش جاية لحد ده بيتي انت الي بتعمل ايه هنا
ريان: هوا انتي بنت عمي حسن وعمتي نعمة واخوكي مالك
ملك . اه ابو يا وامي واخويا
ريان بالحضن يا بنت عمتي ههههههههههه
ملك . بتتكلم جد يعني انت ابن خالي محمد
ريان اه انا اسمي ريان محمد المهدي
ملك . ايوة بقا وهتقعد معانا طبعا
ريان . اكيد عقبال ما الفيلا بتاعتنا تتنضف
ملك و عندك اخوات بقا
ريان عندي رنا وريتال هتشوفيهم ما كلهم جوا
ملك لا والله طب يلا ندخل بقا
ريان يلا
ودخلو الي غرفة الصالون حيث يتواجد الجميع
دخلت ملك وسلمت علي نادية ورنا وريتال وجلست بجوارهم ومريم الذي اخذو عليها وتسامرو سويا
وجلسو جميعا يتحدثون ويضحكون مع بعضهم
...........في مكان اخر ..........
عند والدة عاصم كانت تجلس هيا وولدها ينوان علي الشر
عاصم . اقسم بالله ما هسيبها بنت العاي** دي وهاخد حقي منها تالت ومتلت وهفرجها مين عاصم
تحية . حقك با حبيبي انت بس اصبر علي الرز لما يستوي اصبر عليها لحد ما تطمن وبعدين اضرب ضربتك واعمل فيها ما بدالك ان شاء الله تقتلها مش هقولك حاجة
الا بقولك يا ولا البت بنت امحمد هتموت عليك وامها كلمتني وانا لما صدقت بصراحة البت زي القمر ونغشة وكويسة وهعرف اسيطر عليها
عاصم . في نفسه بس دي مصيبة وممكن.تكشف سري لوالدته لا لا يا اما الحته لسه عارفة اني يدوبك طلقت اتجوز تاني اصبري لما انتقم الاول وبعدين نعمل الي عيزينه
تمام يا ابني حلو اوي الكلام ده يبقا استبينا
عاصم ماشي ياما
...................في الفيلا الخاصة ب د نجيب المنشاوي ........
يجلس ادم مع ياسين يتحدثون سويا
ياسين . شكلك.وقعت ومحدش سمي عليك يا معلم
ادم . اه والله وقعت علي جدور رقبتي
ياسين . ايوووووه علي الحب لما يبهدل في حد ههههههههههه
ادم بس يلا انت لسه البهدلة جاية بعدين ههههههههههه
ياسين . والنبي دا انت شوية وكنت هتمسك في البت مش عايزها تمشي هنحور ع بعض
ادم . ب سرحان اه لما شفتها اول مرة خطفت قلبي خطفتني كلي علي بعضي مبقتش عارف تفكر ولا اقرر اي حاجة غير اني عايزها عايز اصحي من النوم اشوفها وامسك ايديها براحتي وتبقا هيا سندي وام عيالي
ياسين . تيرارارارا
ادم ما تبطل رخامة بقا يا واد انت والله شكلك.واقع انت كمان والي جبتك علي بوزك مورياك النجوم في عز الظهر
ياسين . اه والف اه منها وقعتني وهيا حب المراهقة والشباب وحب حياتي الي مليش غيرها وهذا ولا عارفتني ولا حست بيا حتي