رواية الخادمة التي الفصل الحادي عشر 11 بقلم اسماعيل موسي


 رواية الخادمة التي الفصل الحادي عشر 11 بقلم اسماعيل موسي


#الخادمه_التى

           ١١


قدمت بتول أوراقها فى المدرسه الثانويه ورغم كبر سنها الا مدير المدرسه سمح بذلك لأنه رأى فيه

شخص يحاول ان يحقق حلمه وكان قد حرم من حلمه زمان عندما اجبره والده على الزواج من بنت عمه

وقال ان مكتبه مفتوح لها فى وقت وانه سيزلل العقبات لها

تركت بتول المدرسه بلمحة فرح ثم قررت أن تبتاع فستان قبل أن ترجع الى القصر، ثم قضت بقية يومها داخل غرفتها

وكان الوفد الكورى زار الشركه وأتم الصفقه وسأل مديرها عن بتول تلك الفتاه الصغيره التى تتحدث الكوريه بلكنه محببه

اعتذر تيمور ان بتول غير موجوده وانه احضر مترجم رسمى من أجل الصفقه وشعر تيمور بالغضب والغيره

فهو لا يعرف كيف أثرت بتول فى الوفد بتلك السرعه

وكيف يقول كبير الوفد ان بتول كانت سبب فى إتمام الصفقه؟

وعندما نظر الى مكتب السكرتاريه ورأى مقعد بتول شاغر

شعر بالفراغ

فقد كان يستمتع بمراقبتها من خلف الزجاج دون أن تشعر ويستمتع بمضايقتها

ولا يعرف اين هى الان؟ يا ترى ماذا تفعل الان وكيف تقضى وقتها

ولام نفسه انه لا يعرف تفاصيل كتير عنها وانه كان يعتبرها مجرد خادمه فأخرج هاتفه وأجرى اتصال صغير

عرف منه ان بتول عادت إلى القصر تحمل حقيبه بلاستيكيه فيها فستان ومعها أوراق وكتب كثيره

___






غادر تيمور مكتبه باكرا وأمر صوفيا وهدى ان تأجل الاجتماعات ثم قاد سيارته تجاه القصر


لما دخل بعربيته القصر شاف مشهد غير مألوف، بتول تركض فى الحديقه لابسه ترينج رياضى بوجه مخفى تسابق نفسها

وقف تيمور عربيته وخرج منها وقعد يتفرج عليها لحظه

وهو يهمس البت دى اتجننت ولا ايه

ثم دلف إلى الرواق يدخن سيجاره وظل جالس حتى انتهت بتول ودخلت متعرقه الى الرواق

وكانت عنايات تشتكى إلى تميور كثرة الشغل وان الخادمات غير قادرات على القيام بكل العمل

رحيل بتول شكل ازمه وفراغ وان عليه ان يعين خادمه جديده او يطلب من بتول ان تساعد فى شغل القصر

مرت بتول بلا اهتمام لكن تيمور اوقفها

...  استنى عندك

وقفت بتول خير يا تيمور بيه؟

كنتى بتعملى ايه؟

زى ما حضرتك كنت شايف كنت بجرى

بتجرى ليه؟

بمارس رياضه فيه مشكله؟


لا مفيش همس تيمور لكن أصلها غريبه يعنى


لا مش غريبه ولا حاجه ان هركض والعب بوكسينج واعمل كل الحجات إلى بحبها


تلعبى بوكسينج؟

اه ردت بتول بثقه


بقا انتى تعلبى بوكسينج بجسمك ده؟


شدت بتول قامتها، ايوه هلعب ممكن بعد اذنك امشى دلوقتى

بتردد همس تيمور

ممكن اعرف كنتى بتعملى ايه بره؟ وليه خدتى يوم أجازه؟


صمتت بتول ثم باحراج قالت، دى حجات خاصه افضل ما اتكلمش عنها

ثم غادرت المكان وقصدت غرفتها


فكر تيمور بسخريه، بقا دى تلعب بوكسينج؟ هى فيه جسم تلعب بوكسينج دى رفيعه اووى، ثم راح يتخيل مظهرها وهى تلكم كيس الملاكمه ووجد داخله فضول ان يتفرج عليها وهى تضرب اى شيء

حتى لو كان كيس ملاكمه ثم نظر إلى جسده وهيئته وكيف انه لا يهتم بنفسه ولا يركض فى الحديقه ولا يمارس رياضه


وانتظر بتول ان تخرج لكنها ظلت فى غرفتها تذاكر فى الكتب

فذهب إلى غرفته وهناك وقف امام المرأه يعاين جسده

وأدرك انه يحتاج ان يمارس الرياضه لكن دون أن تعرف بتول او اى شخص آخر

ثم هاتفته نرجس تسأله عن المسأله التى كانت تشغله وكان جوارها صوت شاب

يعرف تيمور ان مغامرات نرجس لا تنتهى لكنه كان يعرف الصوت إلى جنبها

شكرها تيمور، كل حاجه بقت تمام متشغليش بالك ركزى فى إلى فى ايدك

دا فهد صح؟


لازت نرجس بالصمت ثم أطلقت ضحكه كبيره واغلقت الخط


_____







فى الشغل تعمدت بتول انها متكلمش مع أى شخص

تقعد قدام الجهاز بتاعها وتخلص شغلها

وقت البريك تاخده مع نفسها وتاكل لوحدها

مبتعده عن تيمور وموظفى الشركه إلى أبعد حد وكان شغلها نضيف بلا أخطاء رغم تعليمها الذى لم تكمله

بتول؟

نعم انسه صوفيا.....


تيمور بيه عايزك فى المكتب


لما سمعت بتول اسم تيمور مزاجها اتعكر، هو عايز ايه دلوقتى

هى صوفيا وهدى مش كفايه عليه


اقعدى... امرها تيمور بلا اهتمام

قعدت بتول بصمت


احنا كملنا الصفقه الحمد لله ومضينا العقود

الف مبروك همست بتول من غير نفس


على فكره كبير الوفد سأل عنك هو ليه بيسأل عنك

اشمعنا انتى بالذات؟


-----تنهدت بتول بضيق، لأنه رجل محترم


ازاى يعنى سأل تيمور بقلق


_____ لما عرف انى كنت خدامه بمسح واكنس فى بيوت الناس وتعلمى اللغات بنفسى من غير مساعدت حد

ثم الشغل هنا وكفاحى قدر ده وقالى حاجه خلتنى ضحكت


قالك ايه؟ سألها تيمور بشك


___قال ان سبب اتمامه للصفقه ان بيبص للمستقبل

وانه شايفنى فى المكان ده بعد كام سنه ودا يخليه يطمح فى شراكات كتير قادمه لما ابقى مديرة الشركه وخلانى اوعده انى لما ابقى مديرة الشركه هواصل التعامل مع شركته ولا ابرم عقود مع شركات أخرى


همس تميور بسخريه، بقا كبير الوفد الكورى قال كده؟


بتول بثبات ايوه


تيمور _-_ تعرفى انك مؤلفت قصص جامده؟

بطلى كدب بقا!؟

انتى كذابه جدا امشى اخرجى من مكتبى ومش عايز اشوف وشك مره تانيه

            

              الفصل الثاني عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×