رواية الخادمة التي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم اسماعيل موسي


 رواية الخادمة التي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم اسماعيل موسي


#الخادمه_التى


         ٢٤


همس ماتريكس وهو يضع السكين على رقبة الشاب ، دبح الطير حلال الله اكبر

__استنى عندك، هتعمل ايه؟ صرخت بتول.. 

استدار ماتريكس، كانت بتول تمسك بيدها المسدس وتصوبه على نفوخة

__ابتسم ماتريكس بسخريه، سيبى البتاع ده ليعورك يا شاطره

صرخت بتول، مش هسيبه ولو قربت منه هقتلك

_اطلق ماتريكس ضحكه كبيرة، دا انتى قطه بقا وانا معرفش؟

قطه، مش قطه، ابعد عنه وارمى السكينه من ايدك يا مجرم انت

تمرغ ماتريكس على الأرض لم يتمكن من كبح جماح ضحكاته

وراح يردد بنبره ساخره يا مجرم انت يا مجرم انت

قبل أن تبرق عيونه فجأه ويصرخ بحشرجة 

انتى فاكره نفسك هتقدرى تضغطى الزناد يا بت؟ القتل عايز أعصاب حديد

_ارمي المسدس بدل ما ازعلك صرخ ماتريكس وعيونه تبرق بالغضب

ارتعش جسد بتول واعتز المسدس فى يدها


_سيبى المسدس وانا اوعدك معذبكيش، هتعامل معاكى بشويش


انت حيوان صرخت بتول، حيوان وقذر ولازم تموت

قولى كلام على قدك يا شاطره، نخر ماتريكس برعب لانك لو مسمعتيش الكلام عقابك هيكون شديد، مش هتقدرى تمشى على رجليكى يا حلوه


قذر، حثاله، حيوان، أطلقت بتول رصاصه مرت قرب دماغ

ماتريكس

صرخ ماتريكس يا بنت الك_لب كنتى هتقتلينى ثم قفز تجاه بتول التى أطلقت رصاصه أخرى على الجدار


سب ماتريكس ولعن ركل بتول مثل كورة شراب

حملها وقذفها على الجدار ولما تحطمت اعتصرها فى حضنه

انا بقا هوريكى عقابك هيكون ازاى

هخدك قدام حبيب القلب، قدام عنيه، هخدك غصب

صرخت بتول سبنى، ابعد عنى

ابعد ايه يا بت؟

انا لما ابداء مش بوقف غير لما اخلص، سحب ماتريكس السرير، قربه من جسد الشاب، هنا سيحدث الأمر امام عينيه

رفع جسد الشاب وحطه على السرير جنب بتول 

ابعد، سبنى استمر صراخ بتول وماتركيس يمزق ملابسها

كان جسدها يلمس جسد الشاب الفاقد للوعى ويديها تكافح للتتخلص من قبضة ماتريكس


________


انهارت شركة تيمور بسرعه، الاسهم هبطت إلى النصف

ومع نصيحة محامى الشركه وافق تيمور على بيع الشركه لأول مشترى ومن حسن حظه ان المشترى عرض مبلغ جيد

المشترى الغامض الذى رفض ان يعلن عن نفسه وارسل محاميه لانهاء الصفقه.


باع تيمور الشركه واحتفظ بالملايين داخل البنك وعاد ال قصره ربما كان محبط يأس، مهزوم لكنه نجح فى إنقاذ ما يمكن انقاذة


بعد عدة ايام ملأت صفحات الجرائد نباء بيع الشركه

حصلت شركة فهد على عقد بيع شركة تيمور

استشاط تيمور غضبآ، بدأت خيوط اللعبه تتكشف امامه

اخرج هاتفه واتصل صوفيا كان يعتبرها صديقته فى الفتره الاخيره

قال صوفيا عايز اقابلك

انا فى الشغل يا تيمور

شغل ايه؟ انتى لحقتى تشتغلى؟


صوفيا، طبعآ ان كفأه وسمع ادم صوت ضاحك جوارها


تيمور __ انتى فين يا صوفيا؟

وصله صوت رجولى من هاتف صوفيا

صوفيا شغاله عندى يا تيمور


تيمور مين؟ ثم تعرف على الصوت، فهد؟

ايوه فهد، عندك اعتراض؟


شعر تيمور ان سكين شق معدته، صوفيا كانت خائنه

همس تيمورصوفيا كانت شغاله معاك؟


فهد... مش صوفيا بس، المحامى بتاعك، ومدير الحسابات

ورؤساء الأقسام

الشخص الوحيد الى كان مهتم بيك مات للأسف


تيمور __تقصد ايه


اطلق فهد ابتسامه، كانت خسارة فى الموت، يلا وقتك خلص سلام


رزع تيمور الهاتف على الأرض هو يقصد مين بالشخص الوحيد إلى كان مهتم بيا؟







اخترقت سكين ظهر ماتريكس، غرسها الشاب عميقآ فى عموده الفقرى ثم ازاح جسده من فوق بتول وهو يهمس انتى كويسه؟

بعيون مفنجله همست بتول بدهشه، انت من الموتى الأحياء ولا ايه؟ افتكرتك مت والله وراحت تنوح وتبكى

ثم صرخت سبتنى ليه؟ دا كان عايز ياكلنى

__:همس الشاب اسف ثم القى  قميصه نحو بتول يغطى جسدها العارى، البسى ده وساعدينى


جر الشاب المترنح كل الجثث وحفرت بتول قبر وهناك جمع الجثث واحرقها بالنار

لم يترك منها سوى الرماد ثم احرق الغرفه وكل شيء فيها

بعدها سقط على الأرض غير قادر على الحركه


وصلنى العربيه يا بتول

استند الشاب على بتول حتى وصل السياره

تعرفى تسوقى؟


همست بتول معرفش يعنى حاجه بسيطه كده


شغلى العربيه اضغطى بنزين وحركى غيار العربيه

فيه عنوان فى الورقه دى اول ما توصلى

اتصلى بالرقم الموجود فيها ثم اغمى عليه

           

         الفصل الخامس والعشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا   

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×