رواية الحب لا يعرف المنطق الفصل السادس 6 بقلم ياسمين سالم
كيان فضلت تصرخ و هي بتحاول تشد الكرسي وفجاه
عمر شغل الولا'عه ورماها علي الارض الي مرشوشه بالبنزين
وهو واقف بيضحك
في الوقت دا وصلوا كلا من ياسين و يحي
واول ما شافوا النا'ر المشتعله في البيت صرخوا بإسم
كياااان و ركضوا اتجاه البيت وبدأوا يكسروا الباب
وسمعوا صراخ كيان الي خلا يحي بتجنن اكتر و بكل قوته بدفعه واحده وقع الباب
وركض اتجاه كيان الي كانت مربوطه ويحي مازال واقف بس النا'ر مشتعله حولهم فقط
راح يحي وفك كيان بسرعه وكان بيشده عمر عشان يمنعه
راح قام وظل يضر'ب فيها بع'نف لحد ما وقع واغمي عليه لانه أصلا واخد جر'عه مخدرا'ت وراح ناحيه كيان لأكن لقي ياسين فكها و كانوا حاضينين بعض وياسين بيمسح علي ظهرها.
بقلم ياسمين سالم
يحي غمض عيونه و كور أيده بعصبيه وراح عنده وشد من كيان الي وقعت في حضنه وقاله بتحذير
وكيان مكانتش واعيه ل اي حاجه
اوعي تقرب منها تاني فااااهم وأخذها وخرجوا من الشباك لأنه النا'ر كانت مشتعله ناحيه الباب أكثر
يحي جاب إزازه مياه من سيارته وغسل وش كيان وهو بيحاول يهديها و هي كانت مكلبشه فيه
كيان بخوف : هو هو
يحي بحنيه مسح علي شعرها : اهدي يا كيان خلاص مافيش حاجه انا طلعتك من عنده اهو وانت معايا ماتخفيش وحضنها تاني
كيان مسكت في قميصه و لما سمعت صوت حاجه بتتكس من البيت. نظرت حولها و مشافتش ياسين
صرخت برعب : يااااسسين ألحق يا يحي ياسين وسابته وطلعت تجري عند البيت و هي بتصرخ بإسم
يااااسسين يااااسسين
جري وراها يحي ومسك دراعها وحاوط وشها بيده
ممكن تهدي انا هدخل بس اوعي تفكري تدخلي كيان اوعدك اني هطلع و معايا ياسين
اومأت برأسها وهي بتبكي : ارجوك أنقذه
بقلم ياسمين سالم
سابها يحي وراح علي البيت ودخل تاني من الشباك.
وكان ساعتيها ياسين بيحاول يخرج بس عمر. ماسكه من رقبته و هو بيحاول : يخن'قه ويمنعه يخرج
راح عليهم يحي و مسك عمر ضربه علي دماغه ووقع في الأرض
ياسين بدأ يكح جامد و بعدها طلعه ورجع تاني بيحاول يطلع عمر ورفعه
و ياسين قاله : سيبه دا يستاهل بعد كل الي عمله هنأقذه
يحي : والمفروض كنت سبتك انت كمان وقاله شده من الشاك بسرعه
ياسين بالفعل أخذه منه و هو مضايق و لسا كان يحي هيطلع
راح وقع عليه ضلفه من الشباك الي النا'ر مسكت فيها
و كيان جريت علي الصوت ياسين :يحييي خالي بالك
كيان شافت الشباك و هو ببقع عليه وصوتتت
ياسين جري قلع الجاكيت وبدأ يطفئ النا'ر الي مسكت في هدوم يحي وبالفعل قدر يطفيها لأكن فقد الوعي بسبب ضربه الضلفه لما وقعت علي رأسه
طلبوا الأسعاف والشرطه بقلم ياسمين
و ياسين وكيان طلعوا يحي برا البيت خالص و هو لسا فاقد الوعي و بينز'ف. من دماغه و دراعه اتحر'ق
كيان كانت قاعده منهاره : انا السبب انا اسفه يا يحي والله معرفش انا اسفه فوووق بقي يا يحي
بعد وقت وصلت الشرطه و أخذوا عمر
والأسعاف اخذت يحي وركبت معاهم كيان
وياسين لحقهم بعربيته
ووصلوا ودخلوه غرفه االطاورئ و بدأوا بمهمتهم
ووصلوا زينب و كارما الي عرفوا من ياسين و كمان
ام يحي و عمه (ابو كارما ) متزوجين
ام يحي ( سلمي ) : كارما يحي ماله انتي اتصلت و قولته أنه في المستشفي في ايه
كارما اول ما شافت ابوها نظرت له بدموع
وهو لف الناحيه التانيه عشان زعلان منها
وردت علي سلمي : طنط يحي يحي هو كان بيحاول ينقذ كيان من الحر'يق بس بس الشباك وقع عليه
سلمي : مين كيان
كارما أشرت علي كيان الي كانت منهاره في الوقت دا لأنها حاسه بالذنب هي السبب في الي حصله
سلمي راحت عندها وقالت لها : الكلام دا صح انتي السبب في حاله ابني وكانت هتمسكها من هدومها لحقتها كارما
كارما : طنط في ايه يحي بيحب كيان و هيخطبها يعني يعتبر خطيبته مش عايزاه يساعدها كانت مخطوفه.
و هو كان بيأنقذها
سلمي بزعيق : خطوبه ايه و ايه الكلام الفاضي استحاله طبعاً ابني يحي يتجوز واحده زي دي بعدين دي وشها شؤم من اول ما دخلت حياته جابته المستشفي امال لما تم الخطوبه ولا الجواز هيمو'ت
كل دا وكيان بتنهار اكتر وراحت عندها زينب وحضنتها
زينب بعصبيه : انتي ازاي تتكلمي عن بنتي كدا هو انتي اصلا تطولي ضفر كيان انا الي استحاله ادي بنتي ليكم
ياسين فرح جدا للكلام دا
ياسين ادخل : خلااص يا ماما و انتي يا طنط ما ينفعش الكلام دا و انا اصلا معترض واستحاله كيان تتجوز من يحي
وفجأه كيان فقدت الوعي ويتتتبع بقلم ياسمين سالم
البارت السادس