رواية الحب لا يعرف المنطق الفصل الخامس 5 بقلم ياسمين سالم
كيان كانت واقفه بتوقف تاكسي راحت لقت منديل جه علي فمها و كانت بتحاول تبعد أيده لكن فقدت الوعي
كان يحي طالع وراها وشافه وهو بيدخلها العربيه وجري ناحيته بس كان مشي راح جاب العربيه من الجراش
وملحقش العربيه لأنها اختفت
رجع تاني بيفكر وهو بيضرب دركسيون العربيه وهو بيصرخ
لأ لأ.
وجه في دماغه ياسين اول شخص وراح علي بيته فوراً
اول ما وصل للبيت بدأ يضرب الباب جامد وهو بيصرخ بإسم ياسين الي كان بيأخك شور
فتحت ندي
وهو دخل علي طول وهو بيقول : ياااااسين اقسم بالله ما هسيبك
جت زينب علي الصوت : في ايه يا بني بتصرخ ليه
يحي : ابنك العبي خطف كيان وانا وشوفته
جه في الوقت دا كارما وياسين
ياسين راح عليه بعصبية : ايه انت بتقول خطف ايه وكلام ايه دا لأ طبعاً محصلش و مين خطف كيان انت مجنووون
كيان فين عارف لو فكرت تعملها حاجه ومسكه من قميصه
يحي ضر$به في وشه : انت هتستعبط علي اساس. انك كدا هداري انا اكتر واحد عارف انت اناني ازاي
زينب كانت بتصرخ وهي بتحاول تشدهم بس مافيش فايده
وبس هيضر؛به تاني ياسين كان الاسرع وضر$به بوكس في وشه
يحي قام ومسكه وكان بيرفع أيده بس صرخت فيه كارما
يحي. استني : ياسين كان هنا من امبارح ومطلعش من الصبح في حاجه غلط في الموضوع
يحي : انتي كمان هداري عليه اكيد هددك
زينب : لأ كارما مش بتكذب دا فعلاً الي حصل وياسين مطلعش من امبارح و اكيد انا عايزه مصلحت كيان و انا لو عارف أنه ابني خرج انا كنت اول واحده هشك فيه
يحي بعد عن ياسين بعد ما اتأكد منهم بس كان بيفكر في ممكن يعمل كدا ومش عارف
قال : طيب كيان مين ممكن يخط'فها
زينب حطت أيدها علي رأسها وهي بتفكر : كانت بتقول أنه في ولد معاها في الجامعه اسمه ايه مش فاكره بس هو كان بيتعرضلها كتير
يحي بلهفه : معلش يا طنط ممكن تحاولي بس تفتكري اسمه
ياسين : ايوه ماما افتكر براحه كيان دلوقتي في خطر
يحي بص علي ياسين بغيره بس قاله في نفسه مش وقتك انت
زينب بتعيط وهي بتحاول تفتكر : مش فاكره هي قالت إنه بيرمي عليها رسائل و ورد وبيبعتلها هدايا قدام صاحبها لحد ما فكره أنه بينهم حاجه واشتكته كتير للعميد بس عشان دا شاب غني جداً مكانوش بيأخدوا تجاهه عقاب
يحي : قصدك علي عمر صح ايوه الولد دا انهارده رما عليها رساله و انا عاقبته وطرده من المحاضره و كنت بجهز الفديو عشان يطرد من الجامعه كلها
زينب قامت وقفت
: ايوه هو دا اسمه عمر صح افتكرت
يحي طلع من البيت و هو في قمه غضبه وطلع وراه ياسين
يحي ركب العربيه وساق بسرعه وكمان ياسين طلع وراه وهو بيلحقه لأنه كان خايف علي كيان
في مكان مهجور قريب من جزيره.
كان عمر رابط كيان في الكرسي
وعمال يلف حواليها وهو بينظر ليها بحب وجنون
عمر : قومي بقي يا كيان انا عايز اتكلم معاكي كتير تصدقي اني كنت بحلم بالحظه دي كتير انا وانتي لوحدنا هههههه
بس خلاص انا حققت حلمي و انا وانتي لوحدنا و مافيش حد تاني معانا هقدر اقولك كل الي انا عايزه من غير كتابه و لا قلم 😂😂
كيان فاقت علي صوت ضحكه و هي مفزوعه
كانت جايه ترفع أيده عشان تفك في عينها لقت أيدها مربوطه في الكرسي بعدها ركزت في المكان وقالت بصدمه
ايه دا انا فين مين جابني هنااا
عمر جري عليا : انا انا يا حبيبتي ها المكان حلو لو مش عاجبك نغيره انا معايا فلوووس كتيير ممكن اشتري لك اي مكان
كيان : عمررر ! انت مجنووون لا يمكن تكون طبيعي فك ايدي
عمر بعصبيه وهو بيحك شعره : كله بيقول مجنووون مجنوون انا مش مجنووون انا مش مجنون
وبدأ يصرخ و يزق كل حاجه برجله وهو ببعيد نفس الكلمه
"انا مش مجنوون"
كيان خافت منه وهي بتقول في نفسها : لأ دا شكله مجنوون بجد وخافت منه اكتر
قالت بصوت : انت مش مجنون يا عمر
عمر بدأ يهدي و يترسم علي وشه ابتسامه هادئه
وراح عندها بسرعه : بجد ! يعني انا مش مجنون زي ما انتم بتقولوا
كيان خافت اكتر وبدأت تعرق : لأ يا عمر انت مش مجنون
مين قال كدا
عمر بحزن : كله بيقول كدا حتي بابا مش مصدق اني مش مجنون انا والله بحبك اووي و كنت يبعتلك رسائل عشان اقولك انا بحبك اد ايه بس انتي بترميها حتي مش بتقرأيها عشان انتي كمان شيفاني مجنوون
كيان حست بالشفقه عليها لانه واضح أنه مريض و مش شخص طبيعي
في الجامعه
يحي دخل و هو بيسأل الطلاب علي عمر و جمع كل المعلومات عنه
وعرف أنه مد'من مخد'رات و مريض نفسي من ساعه وفات أمه لأنه كان متعلق بيها جدا و بعدها كان بيحب. كيان من سنين و هي كانت بتتجاهله أبوه رجل اعمال كبير و مش معاه غير عمر و عشان كدا سايبه لأنه خايف يخسره
و عنده بيت في الجزيره الي قريب من بيته بيروح يشرب فيها و يأخد مخدر'ات
يحي اتوقع انه دا المكان بس خاف يضيع وقت
ياسين كان معاه في كل خطوه. و هو كمان بيساعده
يحي :انت معاك رقم كيان بسرعه
ياسين بستغراب : ليه هو انت مش معاك رقمها امال ازاي بتحبو بعض
يحي صك علي أسنانه قاله بصريخ : هو دا وقته يا غبي مغير التلفون. ومش معايا رقمها اتمسح
ياسين خاف منه واداله الرقم
ويحي بعته لواحد صاحبه يحدد موقع التلفون
و بالفعل كان نفس العنوان الي أتوقعه و رااح بأقصي سرعه للمكان
و كان ياسين واره ( ياسين دا عماله زي الديانه الي بتحوم حمول يحي 😂)
عند كيان
عمر : انتي بتحبيني يا كيان زي ما انا بحبك
كيان خافت من شكله وقالت بخوف :اه
عمر : بفرحه بجد عارفه انا بحبك كتيييبر
بس مش انتي بتحبيني يعني هتيجي معايا في أي مكان
كيان وهي بتعيط هزت رأسها ب أه
عمر : يبقي هنمو'ت سوا
كيان صرخت : انت بتقول ايييه لأحراااام عليك
عمر طلع بنزين وولا'عه : انتي بتخلفي بوعدك ليه مش قولتي هاجي معاك. لازم تكوني صادقه وقال بدموع
انا تعبت كتير من الدنيا وعايز اروح عند ماما و عايزك انتي كمان معايا عشان انا بحبك فا لازم نروح لماما سوا يا كيان 😂😂
وبدأ يرش البنزين و كانت كيان بتصرخ و تبكي
وطلع الولا'عه وولع. و هو واقف بضحك
وصل ياسين و يحي المكان و كان النار مسكت في كل حاجه
حواليهم
ياسين و يحي بص لبعض وصرخ بأسم كياااان
يتتتتبع عايزه رأيكم في الروايه لحد دلوقتي 🤍
البارت الخامس
بقلم ياسمين سالم
الحب لا يعرف المنطق