رواية الجاني مجهول الفصل الثالث عشر 13 والخاتمة بقلم عادل الصعيدي


 رواية الجاني مجهول الفصل الثالث عشر 13 والخاتمة بقلم عادل الصعيدي


الخاتمه 

الجاني مجهول 

__________________________

انصدمت نوره لما دخل فجأه صلاح المرشدي المخزن وكان واقف بسيوني ومعاه السكينه 

صلاح بص لنوره بتكشيره وقال : 

كملي


نوره بخوف : مدام كريمه يا سعت البيه هيا الا خططت لكل الا حصل دي !


صلاح ملامحه اتغيرت وكشر وقرب من نوره وقال : انتي بتكدبي ، وايه الا يخلي كريمه تعمل كدا ، معقول تقتل بنتها ؟! 


نوره بعياط :: والله يا سعت البيه هيا مدام كريمه ، 

مدام كريمه كانت علي علاقه مع معاذ ؟!


وقبل ما تكمل كلامها 

قاطعها صلاح بضربها بقلم علي وشها بكل قوه وقال :: اخرسي ، مستحيل يحصل دي !! 


اللحظه دي دخل ماهر وقاطعهم وقال :: بابا ارجوك اتمالك اعصابه الموضوع كبير ، ارجوك خليها تكمل ... 


هدي صلاح شويه وبصلها وقال :: كملي لما اشوف اخرتها 


مسحت دموعها نوره وبدأت تاخد نفسها وقالت :: الحكايه يا سعت البيه 

لما مدام كريمه أصرت علي الطلاق من حضرتك كان وقتها انت مسافر بلاد بره وهيا علي علاقه مع معاذ بيه ورفيدا مش بنتك . روفيدا تبقي .... 


قاطع صلاح :: تبقي ايه انطقي بدل ما اخلص عليكي 


نوره بصتله بخوف :" روفيدا تبقي من صلب معاذ نتيجة غلاقته مع مدام كريمه وبعد رجوعك أصرت علي الطلاق واخدتني معاها 

ولما رجعت حضرتك وطلقتها . اتفقت معايا ارجع الفيلا واجيب ليها الاخبار 

بعد وقت انا عرفت ان روفيدا حامل وقتها بلغت ست كريمه وهي خافت تتكشف هيا ومعاذ خططوا انهم يخلصوا منها واجروا ناس وقتلوها..


قاطع ماهر :: طيب وحسن مين قتله 


نوره :: عمي حسن البواب شاف معاذ والرجاله هما وطالعين مع روفيدا بره الفيلا ولما مرجعتش روفيدا 

اتكلم معايا وقالي اللي حصل دي . طبعا انا بلغت الست كريمه عشان تاخد حظرها هيا ومعاذ راح الاتنين اتفقوا مع بعض يقتلوا عم حسن وفلا حصل ..

ومن يومها محدش يعرف الأسرار دي غيري انا ومدام كريمه ومعاذ بيه 

والايام دي معاذ حس ان مليكه خطر عليه هيا واخوها بسيوني 

وقرر يتخلص منهم ..

ودي كل الحكايه يا سعت البيه. 







صلاح ماسك دماغه والكلام بالنسبه ليه كان صدمه مررريبه عملتله خللل بالمخ وقال 

:: معقوله الا بيحصل دي انا في حلم والا علم وكاني عايش وسط مافيا مش بشر 

وبعدها بص لماهر وقال :: انا لازم اخلص عليها هيا ومعاذ شوفلي معاذ فين يا ماهر 


ماهر مسك ايد صلاح والده وقال :: بابا ارجوك اهدي انا محتاجك معايا 

دول شوية كلاب القانون هو إلا يتصرف ولا توسخ ايدك بيهم 


في اللحظه دي 

كان البوليس علي الموعد 

ودخل ومسك نوره وكان معاهم معاذ بعد ما ماهر بلغ عنه 


صلاح لضابط الشرطه:: لو سمحت خدهم من قدامي قبل ما اقتلهم 


الضابط :: حاضر يا صلاح بيه متقلقش احنا وصلتنا كل المعلومات عنهم 

والقانون هجيبلك حقك ، 

سحب العسكري نوره 

وركبت عربية البوليس وكان معاذ معاها وطلعوا من الفيلا . .. 


ماهر لصلاح :: متقلقش يا بابا انا هروح القسم وراهم 

خليك انت هنا بالفيلا ورجعلك 

وكمل كلامه :: تعالي معايا يا بسيوني .  


اخد بسيوني وطلعوا بره في الفيلا 

وجاله تليفون من امجد صاحبه ..


امجد :: الووو 

ماهر :: ايوه يا دكتور امجد معاك 

امجد :: مفاجأه يا ماهر 

ماهر :: خير في ايه !

امجد :: مليكه فاقت ورجعت تتكلم طبيعي وفاكره كل حاجه 


ماهر بفرح :: بجد يا امجد 

امجد :: ايوه بجد.  تعالي عايزك 


ماهر :: طيب الحمدلله فرحتني . هروح مركز الشرطه شويه وراجعلك...


قفل ماهر مع امجد وطلع بسرعه علي مركز الشرطه.. 


.....

بعد مرور اربع شهور 

اتحكم علي معاذ ونوره وكريمه بالإعدام بجرايم القتل ..

ومليكه طلعت من المستشفي وحالتها بقيت كويسه 

والوقت دي ماهر طلب من صلاح والده يجوزها 

وقدر يقنعه يوافق ووافق صلاح 

واجوزا الاتنين وعاشوا حياة سعيده 

وماهر حب بالجواز دي يعوضها هيا وبسيوني من الا شوفوه بالفيلا 

وكمان بسيوني سافر بلد أوربي عالج وشه ورجع تاني بملامح وشكل تاني بعد التشوه الا حصل ليه 

وبكدا انتهت الحكايه 

الجاني مجهول 


تمت بحمد الله 

الكاتب عادل الصعيدي               

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا      

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×