رواية محبوبتي الفصل الثاني 2 بقلم مريم عبدالحميد

رواية محبوبتي الفصل الثاني 2 بقلم مريم عبدالحميد

 رواية محبوبتي الفصل الثاني 2 بقلم مريم عبدالحميد


محبوبتي❤

البارت التاني

امل بخوف:نوح بيه

نوح بدهشه:املل

وهنا عم الصمت لبضع ثواني كان نوح مصدوم ثم نظر لملاك التي كانت تنظر لهم باستغراب

ملاك:ايده يعمو انت تعرف ماما






امل بتلعثم:ادخلي يلا يملاك ومسكت ايد ملاك لتدخل بسرعه قام نوح بمسك ايديهم هما الاثنان و اتجه نظرو لامل وهو يبتسم امتسامه خبيثه مش تشربينا حاجه طيب يداده امل 

كانت امل متخشبه مكانها لم ينتظر نوح رد منها ودلف للداخل كانت امل الدموع تتجمع في عنيها نوح جلس ثم ذهبت ملاك اليه بهمس: عمو انت تعرف ماما

 نظرت اليها امل وقالت بزعيق وغضب روحي يملاك لخالتك حالا جريت ملاك بخوف الي باب الشقه لكن هناك ايد حاوطت جسد ملاك وكان نوح وهو ممسك بها ليجلسها علي ارجله/نوح ببرود:ملاك مش هتروح ف حته ثم وجه نظرو لملاك روحي يملاك ادخلي الاوضه عايز ماما فحاجه دخلت ملاك وهناك في راسها علامات استفهام

حينما هاتف امل كان يرن نوح بصلها 

نوح:ردي ع التلفون 

كانت امل تنظر اليه بخوف :وردت ع التلفون 

بسيوني:اي يا امل 

امل:في اي يبسيوني صوتك مالو 

نظر نوح اليها بصدمها كان يقول في راسو بسيوني!معقول هو اللي بدور عليه وياتري ملاك هي فعلا البنت ليقوم نوح راكضا اليها باخد التلفون من يدها ويفتح الاسبيكر 

نوح:الست هانم الكبيره خلتني اقتل الباشا مقابل مبلغ حلو بس نوح بيه شافني عرفت افلت منو وهربت هاتي الواد وتعالي يا امل وسيبي البت ف الشارع فحته متعرفهاش احنا مش نقصين عبء علينا بواحده مش بنتنا سيبيها ف الشارع حتي لو حد من القصر شافها مش هيعرف ان حتت بت جربوعه زي دي هي البت اللي انتي سرقتيها من القصر وكمان انا مشيت من الشركه بعد العمله اللي الهانم خلتني اعملها مش هتعرف توصلي تاني والسبب اللي كان مخليني ف الشركه هي البت كانت بتاخد معلومات عنها اديني هسبهلها ف الشارع

كانت الكلمات تنزل علي نوح كالصاعقه وهنا شاور لها لتسال بسيوني عن مكانو 

امل:طب انت فين دلوقتي

بسيوني د:انا روحت لاخويا ف المنصوره تعاليلي علي هناك 

امل: بس انا معرفش العنوان 

بسيوني:سافريلي وروحي شارع.........واسالي حازم البسيوني هيقولولك البيت قفلت امل الخط وهي مرعوبه

امل بعياط:انا معرفش حاجه يبيه

نوح بغضب جحيمي:انتي هتهزري يروح امك امال مين يعرف وامسكها من شعرها وبصلها بغضب وعروقو كلها برزت مين الهانم اللي خلتك تعملي كده 

امل برعب:والله ماعرف يبيه هي كانت بتكلمنا ف التلفون وتقولنا علي حاجات نعملها مقابل الفلوس لما قالتلي سعتها والله مرديت بس فضلت تهيني وتقولي انتي حتت خدامه وتهددني بعيلتي وسعته رضيت و اول ما ملاك اتولدت خطفتها وربتها مع ابني وهي اللي قالت لجوزي ف التلفون انو يقتل جدك مقابل فلوس بس هي شرنيه اوي يبيه يعالم لو مرضناش هتعمل اي 

نوح بصلها بغضب كان يرعبها:هتدفعي التمن غالي يا امل انتي وجوزك وهحط حبل المشنقه حولين رقبت جوزك التقط نوح هاتفهو اي يرجاله اطلعولي فبيت بسيوني 

امل:والنبي يبيه لا والله هي السبب والنبي يبيه وابني ابني مين هيربيه كانو الرجاله طلعو 

نوح:خدوها علي العربيه عقبال ماجي الرجاله خدو امل ونوح دخل لملاك ملاك بصتلو بتوتر عمو هو في ايه وطي نوح لمستواها تعرفي يملاك ان انهرده اجمل يوم فحياتي واوحش يوم كمان عشان جدو مات






ملاك بزعل:بجد معلش يعمو وراحت حور طبطبت عليه

نوح ببتسامه:بقولك اي يملاك هو انا لو خدتك تعيشي معايا هتفرحي ملاك وهي تنظر بتفكير:لا يعمو وماما وبابا واخويا مين هيعد معاهم وكمان ماما مش هتوافق 

نوح بصلها باعجاب:بس انا عايزك تعيشي معايا يملوكه وكمان ماما مشيت سافرت لبباكي وقالتلي اخلي بالي منك 

ملاك بصدمه:اي ماما وبابا سبونا

نوح:هما راحومشوار وقالولي انهم لو مرجعوش تعدي معايا علطول وكمان مش انا وانتي اصحاب وكمان هعرفك علي عيليتي واجبلك العاب وهجبلك كل اللي نفسك فيه

ملاك بغرحه:بجد يعمو هتجبلي باربي الجديده 

نوح بسعاده:هجبلك كل الالعاب

ملاك بحزن:بس اخويا هيعد مع مين

نوح باعجاب شديد لحبها:هنجيبو كمان يعيش معانا 

ملاك بفرحه:هيييي انا هروح اصحيه 

وذهبت ملاك لتيقظ اخوها وهو احمد اكبر منها بسنه يعرف انها ليست اختو وهو اسمر بعيون عسلي وهو متعلق بملاك كثيرا وراه نوح وقال له نفس الكلام الذي قاله لملاك فهو ايضا طفل واخذهم في عربته وفي العربيه الاخري امل ورجالته وكان ف الطريق نوح يتصل باعاضاء الشرطه فهو ظابط ولكن يحب ان يقف في الشركه مع ابوه وكل الموظفين ف الشركه يرتعبون منهو وايضا نظرات الاعجاب الشديد من النساء وكان ويقول لهم القصه كامله وعنوان بسيوني وكانو ملاك واحمد ينامون ف الخلف واخيرا وصل نوح الي القصر وهو بداخله يريد ان يعرف من الهانم التي خضعت لكل هذا ودخل نوح مع ملاك واحمد وهو يقول لنفسه انه سيرا ردود فعل العائله بعد معرفتهم من ملاك دخل وكانت العائله كامله يجتمعون بسبب موت الجد ولكن عرفو من الشرطه انهم سيمسكون ببسيوني قام ابو نوح وقال مين اللي معاك دول ينوح نظر نوح لابيه وللعائله دي ملاك بنت عمي اللي اتخطفت وبسيوني اللي كان خطفها كل العائله في كللمه واحده... 

مييييين؟!!!


              الفصل الثالث من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×