رواية محبوبتي الفصل الثالث 3 بقلم مريم عبدالحميد

رواية محبوبتي الفصل الثالث 3 بقلم مريم عبدالحميد

رواية محبوبتي الفصل الثالث 3 بقلم مريم عبدالحميد

 

محبوبتي❤

البارت الثالث

نوح:دي ملاك بنت عمي وبسيوني هو اللي كان خطفها

الكل بدهشه مييين!

سمر مرات عم نوح:اي التخلف اللي بيحصل ده هي اي بت جربوعه من الشارع تدخلها بتنا وتقولنا دي بنت عمي المخطوفه وبعدين كلنا عرفين ان امل هي اللي مشيت وخدت البت معاها

عم نوح:ايوه يا نوح سمر معاها حق مش امل اللي كانت وخداها مش اي حد هندخلو بتنا يبني

نوح ببرود:مهي امل مرات بسيوني وهي اللي قالتلي بنفسها قبل ما تتحبس ان دي البت اللي خدتها 

سمر بخوف:مقلتلكش حاجه تاني

نوح بصلها بشك:حاجه زي ايه 

اميره مرات عمو التانيه:يبني اظدها مدتكش اي معلومه يعني زي هي اللي عملت كده من نفسها ولا حد رشاها بملغ وخلاها تعمل كده 





نوح وهو مازال ينظر لسمر بشك:لا مقلتليش حاجه 

كانو يتكلمون وهناك اعين تدمع من الصدمه كانو ملاك واحمد ينظرون لبعض بصدمه بعد ما سمعو اللي اهلهم عملوه 

ملاك بحزن:انت كنت تعرف يا احمد اني ماما كانت خطفاني

احمد بزعل:لا يملاك هما قالولي انهم اتبنوكي مكنتش اعرف موضوع الخطف ده والله 

ملاك بعياط شديد بصوت عالي:يعنييي اي يعني انتو مش اهلي وانت كنت عارف يا احمد مكنتش عارفه ماما وبابا مش بيحبوني ليه بس خلاص عرفت 

احمد بخوف علي ملاك:والله يملاك هما قالولي مقلكيش

ملاك بعياط:ابعد عني ادام ما هما مش ماما وبابا يبقا انت مش اخويا وجريت ملاك في احضان نوح 

نوح بغضب وحزن من هذه الجميله فهي لا تعرف هذه الدموع ماذا تفعل به اهدي يملوكه معلش وبعدين دنا لسه معرفتكيش علي اهلك دانتي هتحبيهم اووي وكمان احمد ملوش ذنب انتي مش قولتي ان هو اخوكي وانتي بتحبيه وهو مكنش اظدو يكدب عليكي هو بس مكنش عايز يزعلك تعالي يلا اعرفك علي عيلتك انزل نوح ملاك بصي بقا يست ده عمك الكبير و ابويا 

منصور بفرحه شديده:ازيك يحببتي وحضنها حضن ابوي مليئ بالحب منصور رجل ف الاربعنات له هيبه قويه جدا وكان ابوه يعتمد عليه في اشياء كثيره جدا وله تلات اخوات وابن وهو نوح يبلغ من العمر 20 سنه اسمر بعيون عسلي وشعره الناعم وجسمه الرياضي له كاريزما طاغيه وجميع الناس تخافه صلاح عم نوح وهو رجل ثلاثيناتي وزوج سمر امرأه ثلاثينيه مغروره جدا وتحب الفلوس كثييراا خبيثه وله ابنه اسمها سما لديها احدي عشر سنه في عمر احمد وايضا محمد عم نوح ايضا رجل اربعيناتي ايضا لكن اصغر من منصور وله زوجه وهي اميره هي امرأه طيبه جدا عكس سمر تماما فكل حاجه وله ابنان حازم وشريف شريف بنفس سن نوح وهو طيب ومرح يحب عائلته رياضي وابيض البشره وعيونه بنيه وحازم اكبر من نوح و شريف بسنتين مغرور ولديه طمع في فلوس جدو يغير من نوح كثيرا ويخرب شغله دائما واخيرا وهو عمر ابو ملاك لكنه مات و جميله ام ملاك حامل فيها ووصي ابوه ومنصور ابو نوح علي جميله وملاك وجميله ام ملاك ماتت وهي تنجب ملاك وباقي الاحداث انتو عرفنها 

وجاء محمد بفرحه حضن ملاك ملوكه حبيبه قلب عمو كده يملوكه كل ده غياب ده جدك كان هيفرح اوي بيكي

وجاء صلاح بفرحه وصدمه ممزوجه :ازيك يبنتي نورتي بيتك ومطرحك جت سما قربت منها بنظره تكبر لا تليق بطفله لكن سمر اشبعتها من كره وغرور للناس وان هي اجملهم رغم ان سما بنت عاديه وملاك اجمل منها بكثير

سما بقرف:ييع انتي بنت عمي اي يماما ده دي وحشه اوي

نظرت ملاك لنوح بحزن 

نوح بعصبيه:عمي من بعد اذن حضرتك بس لو انت ومرات عمي مش عارفين تربو سما انا هربيها

سمر بغضب: وهي تنظر لملاك لي ابوها وامها ماتو عشان انت تربيها /صلاح بنرفزه:اي يسمر اللي بتقوليه ده البنت وقفه

سمر ببرود:اي وهي مش عارفه لسه ان ابوها وامها ميتين وانها مش هتشفهم

نوح بزعيق وغضب ارعب الكل: مرااات عمي انا محترمك انتي وبنتك عشان خاطر عمي لكن كلمه كمان ومش هعمل حساب لحد انتي فهمه 

منصور بتوتر:اهدي ينوح اي اللي بتقولو ده اكيد سمر مكنش اظدها شريف عشان يهدي الدور اهدي ينوح كده الا قوليلي يملوكه انتي عندك كام سنه

ملاك بمرح طفولي:عندي عشره سنين وانت يعمو 

شريف بسعاده:انا يست عندي عشرين سنه 

ياااه دانت كبير اوي يعمو 

منصور:اي يحازم مش هتسلم علي بنت عمك حازم بصلهم بقرف وطلع اضتو جت اميره مرات محمد حضنت ملاك وبستها ورحبت بيها اوي 

نوح باستغراب:مالك يعمي مش بتتكلم ليه بتبص علي احمد كده ليه كان محمد ابو حازم ينظر لاحمد بتوتر 

محمد:هو ده ابن مين ينوح

نوح:ابن امل وبسيوني بس ملاك متعلقه بيه اوي وهيعد معانا 

محمد بصدمه كان مش عارف يتكلم :انا هطلع ورايا مشوار مهم كان نوح مستغرب من تصرفات عمو وهو بس اللي لاحظ لانو بيحب عمو ده اوي 

نوح:تعالي يملوكه اوريكي اوضتك انت واحمد طلعو فوق احمد ونوح وملاك

سهر بغضب:منصور كلمت المحامي 

منصور:اه كلمتو وجي بكره 

سهر بخبث لنفسها:اما نشوف الورث هيتوزع ازاي

شريف:طب انا هروح لصاحبي يماما عايزه حاجه

سهر:لا يحبيبيي بس خد سما معاك خليها تعد مع صحبتها هي كمان سما بفرحه:هييي اتتي احلا ماما ومشيو شريف وسما صلاح:سهر انا هروح الشركه في مشكله هناك هحلها






سهر:ماشي يحبيبي ولما ترجع لو لقتني نايمه صحيني عشان عايزاك فموضوع مهم

منصور لسهر:ياما نفسي اشوفك حنينه كده زي مانتي حنينه مع عيالك انا بقولك اهو يسهر لو انتي او بنتك اتعرضتو لملاك انتي هتشوفي مني وش عمرك ما شوفتيه اعرف بس انك عملتلها حاجه وكمان نوح مش هيسكتلك

سهر بخوف بس بتحاول تبقا قويه:ودي مين دي اللي اشغل بالي بيها بس يمنصور لما المحامي ييجي بكره لو اللي فدماغي طلع صح مش هيحصل كويس صدقني وسبتو سهر وطلعت عند ملاك واحمد ونوح 

ملاك بفرحه:اللله هي دي اوضتي دي جميله اوي 

نوح :ايوه يست اوضتك هنديلك الداده تحميكي  وهوري احمد دلوقتي اوضتو وكان احمد كل علامات الحزن عليه اخذه نوح ونده الداده ودخلت لملاك فاوضه احمد 

نوح:عجبتك الوضه ابتسم احمد بس 

نوح:متزعلش صدقني مع الوقت هتنسي وهتعرف تتاقلم وسطينا وكمان ملاك هتسامحك بس سبها وهي يومين وهتنسي هسيبك انا بقي زمان ملاك خلصت

احمد بزعل:نوح حاول تكلم ملاك انا بحبها اوي ومليش غيرها وكمان لما اكبر هتجوزها بس هي تسمحني 

نوح ببعض الغضب من كلمه ساتزوجها:لما تكبرو بس الاول وذهب لملاك ملاك :الله يداده الفستان ده جميل اوي مين جيبو الداده : ده بتاع سما يحببتي عقبال ما تروحي تجيبي لبس ملاك بزعل:بس هي مبتحبنيش واكيد هتدايق  نوح دخل عليهم مهو احنا يملوكه هنام دلوقتي وهتصحي الصبح نروح نجبلك انتي واحمد لبس ملاك بفرحه وتسقيف:هيييي 

نوح:اطلعي يداده بعد ازنك بقولك يملوكه عايزه اقولك شويه حاجات بصي عارفه طنط سهر وسما

ملاك:اه يعمو عرفاهم 

حاولي ملكيش دعوه بيهم ماشي يملاكي

ملاك ببتسامه خطفت نوح:حاضر يعمو 

نوح بحده:بلاش عمو دي بقا هما اه عشر سنين فرق بس مبحبش كلمه عمو قوليلي ينوح

ملاك:لا انت كبير يعمو مش هعرف اقولها خلاص هقولك يا ابيه نوح باستسلام:ماشي يست عايز اقولك ان احمد ملوش ذنب زي مانتي كنتي بتخافي منهم هو كمان خاف منهم عشان كده مقلكيش ملاك بحزن:انا عارفه يا ابيه بس انا زعلانه ع اللي حصل 

نوح بزعل :يعني انتي زعلانه انك هتبقي معايا

ملاك بسرعه:لا لا انا حبيتك اوي يا ابيه بس زعلانه اني مقعدش معاكو من الاول

نوح بفرح:وادينا اهو هنعيش مع بعض 

ملاك بزعل:بس انا كنت عايزه اروح المدرسه 

نوح:انتي مش ف اجازه الترم دلوقتي الترم التاني هتروحي المدرسه ملاك بسعاده:انا فرحانه اوي

نوح باعجاب شديد:ولسه يملاكي هتفرحي اكتر واكتر انا اوضتي جمب اوضتك لو عوزتي حاجه تعالي بقا انومك راحو ع سرير ملاك 

ملاك:احكيلي قصه يا ابيه 

نوح :ماشي يست كان يما كان في قديم الزمان كان في بنت جميله اوي زيك كده كانت بتحب مدرستها اوي وطلعت دكتوره والناس كلها كانت بتحبها وفي واحده حبها اوي بس مكنش يعرف هي بتحبو ولا لا ووو ملوكه انتي نمتي وقام نوح ليذهب لغرفته التي بجانب غرفت حور لينام وهو يفكر في ملاك وفي ملامحها الجميله وذهب في النوم 

ملاك بخوف شديد:ابيه نوح ابيه نوح

نوح بنوم:ملاك في حاجه يحببتي 

ملاك برعب:انا حلمت حلم وحش اوي يا ابيه وخايفه انام اوي نوح بحنيه:تعالي نامي جمبي يملوكه ومش هتحلمي بحاجه ملاك بكسوف:بس يعمو ماما قالتلي عيب

نوح وهو يكتم ضحكتو:لا يملوكه مش انا ابيه نوح اللي انتي بتحبيه يبقا تعالي نامي جنبي عشان متحلميش احلام وحشه

ملاك ذهبت اليه وادخلها نوح بحضنو ملاك بطفوله:ابيه نوح

نوح:عيون ابيه نوح 

ملاك:انا حبيتك اوي يا ابيه مش احنا هنتجوز لما نكبر

نوح بسعاده:اكبري بس انتي يملوكه وعايزك شاطره فدراستك اوي عشان اعملك حفله كبييره

ملاك بفرحه:حاضر يا ابيه






نوح لنفسه ده كده كده يملاكي هتبقي ملكي لما تكبري ونامو هما التنين جاء الصباح وتجمعو علي مائده الافطار الا نوح وملاك واحمد منصور:روحي يعنيات صحيهم ذهبت عنيات لغرفه نوح نوح بيه نوح بيه نوح بنوم: نعم يعنيات البيه الكبير بيقول لحضرتك الفطار نوح:تمام روحي انتي

ثم نظر نوح لملاك التي نائمه كان يتفحص ملامحها رومشها الطويله وفمها الوردي وخدودها الحمراه اه يملاكي لو كنتي كبيره شويه ملاك بنوم صباح الخير يا ابيه

نوح بسعاده:صباح النور يملاكي روحي يلا صحي احمد وانزلو للفطار وانا هاخد شاور واجلكو 

ملاك بسعاده :حاضر يا ابيه 

ملاك بفرحه:احمد احمد احمد 

احمد بنوم:صباح الخير يملوكه

ملاك بطفوله:اي يعم كل ده نوم يلا عشان الفطار

احمد بسعاده:انتي مش زعلانه مني يملوكه 

ملاك:لا يسيدي مش زعلانه يلا بقا ونزلو كلهم للفطار وكانا هناك اعين محبه واعين حقوده 

سما بتناكه:هو مش ده فستاني القديم اي اللي خلاكي تلبسيه يبتاعه انتي سمر وهي بترسم الغضب عشان جوزها 

بس يسما عيب كده 

نوح يلا يملوكه خلصي عشان نروح نجيب حاجات ليكي ولاحمد وخلصو فطار وهما متجهين للباب 

حازم بخباثه لنوح يقترب من اذنه:اي يمعلم انت ليك ف العيال شوفتها وهي داخله اوضتك امبارح انت مكوش ع كل حاجه حلوه كده نوح بغضب امسك حازم ونزل عليه ببوكس:لو سيرتها جت علي لسانك تاني المره الجايه هقطعهولك ومشي نوح

كانت ملاك تنظر له بخوف 

نوح:متخفيش يملاك ووصلو للمول واشترو حاجات كتير اوي لملاك واحمد واحمد كان فرحان اويي ان ملاك سمحتو واشترو العاب لملاك ورجعو لقو العيله متجمعه عشان المحامي جي يقول الوصيه كل واحد ف اعمام نوح عندو شركتو الخاصه غير شركات جدهم الكتير وابو نوح عندو شركته ونوح فاتح شركه بتعتو هو اللي عملها طلعت ملاك واحمد وسما فوق لاضوتهم 

احمد:انتي عندك كام سنه يا سما

سما بقرف:11سنه 

احمد:ايده احنا اد بعض اكتفت سما بنظره ومشيت لاوضتها 

ملاك بزعل علي احمد ملكش دعوه بيها يا احمد مش كلهم بيحبونا احمد بابتسامه المهم انك معايا يملوكتي تحت جه المحامي وفتح الوصيه اممم يعني انتو بتقولو ان ملاك رجعت منصور:ايوه يمتر في حاجه

المحامي:ابوكو الله يرحمو مدي كل ثروتو لملاك 

كلهم اي بتقووول ايه!!


              الفصل الرابع من هنا


تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×