رواية انتقامي وحبك الفصل الثامن 8 بقلم رحمه


 رواية انتقامي وحبك الفصل الثامن 8 بقلم رحمه


#انتقامي و حبك 

البارت 8

#Rahma Tag 

يوم السفر 

ليان مبتكلمش ادم ولا ادم بيكلمها و الكل ركب عربيته و مسفرين 

ادم بص لليان و بص لطريق تاني 

ليان من غير متبصله هو ممكن يعني اكمل الجامعه 

ادم بصلها و مش ممكن ليه ماشي 

ليان و انزل شغل 

ادم ليه تنزلي شغل وانتي محتاجه حاجه 

ليان طبعا علشان اصرف علي نفسي 

ادم ضحك و بص لطريق لا مفيش شغل في دراسه بس 

ليان سرحات في ضحكتوه و بصت من الشباك و نزلت دموعها بحزن شديد و حطيت راسها علي الشباك و سرحات قبل يومين 

فلاش باك 

ليان كانت تعبانه جدا و مرديتش تقول لادم ولا لاي حد و كانت قعده مع اسراء و نور و ماس و ياسمين و ورد 

اسراء مالك 

ليان بابتسامه كويسه 

ماس طيب سكته ليه 

ليان عادي هقول اي 

اسراء مبتكلميش مبتضحكيش في أي انتي متخنقه انتي و ادم 

ليان لا مفيش حاجه 

مازن دخل سلام عليكم 

الكل عليكم السلام 

مازن بص لاسراء انا جعان 

اسراء مفيش 






مازن بقولك جعاننن و ضربها علي درعها 

اسراء كل في نفسك 

مازن تو ميشبعش بردوه 

الكل ضحك

اسراء هههههه حاضر هقوم احطلك اكل 

مازن طيب هطلع اغير اعبال متحضري و طلع و بص لليان احم عوز اكلم معاكي 

ليان وقفت بستغراب حاضر 

مازن رح وقعد بعيد تعالي 

ليان قعدات 

مازن ليان انا ملاحظ انك انتي وادم مبتكلموش بعض ولا بترني عليه 

ليان هرن عليه ليه أو هنكلم في أي 

مازن بصي ي ليان انتي زي اسراء بظبط ادم بشوفه بيشتغل ازاي و بيفضل سرحان ادم معش حياته أو مرتحش من زمان لم بابا اتوفه هو لينا الاب و الام و الاخ و كمان ظروف عنود لم توفت الله يرحمها 

ليان الله يرحمها 

مازن ادم عمره محب أو صحاب أو ارتبط او عندوه صحاب هو يزن بس صحبوه و اخوه انا عرفك لتفكري في أي دلوقتي اني ادم محبكيش بس صدقيني لو ادم محبكيش مكنش اتجوزك 

ليان وانت عرفت ازاي اني ادم مبيحبنيش

مازن سمعتكو في مره بتتخنقوه بس ولهي كانت رجع من الشغل و كانت معدي من قصد الاوضه و سمعتكو و من سعتها و عرفت اني بنكو مشاكل انتي لسه صغيره في السن يعني اهتمي بادم كلاميه اتصلي عليه قولي ليه تعال نخرج كده 

ليان بصالوه و سكته 

مازن صدقيني ادم لو مكنش حبك مكنش اتجوزك هو بس علشان ضغط الشغل 

ليان تمام ي مازن 

مازن انتي زعلتي اني كلمتك انتي زي اختي والله 

ليان لا عادي انت بتديني نصيحه لاني اختك انت عرف لو مكنتش بتعتبرني اختك كانت قولت وانا مالي 

مازن بابتسامه متفضليش مديقه كده 

ليان هزت راسها 

مازن وقف انا طالع و طلع 

ليان قعده بتفكر مسكت دمعها و وقفت و رحت اغم عليها 

ماس جريت عليها ليان ليان اسراء اتصلي بسرعه علي الدكتور 

اسراء  بدموع حاضر مازنننن مازننن 

مازن نزل جري في أي 

اسراء اتصل علي ادم 

مازن كلها ليان 

ماس معرفش اتصل علي ادم 

اسراء جريت تتصل بدكتور و مازن اتصل بادم و ادم اول معرف ساب كل الي في ايدوه و نزل جري 

الدكتور جي و دخل يكشف عليها 

الكل وقف قصد الاوضه 

ادم طلع يجري علي السلم في أي 

ماس منعرفش لقنها اغم عليها 

الدكتور خرج 

ادم اي ي دكتور 

الدكتور مكنش في ضغط علشان كده اغم عليها انا علقت ليها محليل جوه و كتبت علي ادويه تحدها بمعادها 

ماس دخلت هي و اسراء و نور الاوضه 

الدكتور استاذ ادم مدام ليان ده سبب نفسي هي شكلها كانت زعلانه من حاجه علشان كده الضغط وطي و باين واطي من امبارح بس هي كانت بتعافر خليها تغير جو علشان تحسن من نفسيتها و كمان تهتم بأكلها لاني باين انها مكلتش 

ادم حاضر مازن وصل الدكتور 

مازن حاضر اتفضل معايه ي دكتور 

الدكتور نزل مع مازن 

ادم فتح الباب و دخل لقها نايمه علي السرير  و متعلق في وردها محلول و اسراء و ماس و نور قعدين حوليها 

ماس اول ماشفت ادم وقفت يله ي نور و اسراء نحضر الاكل و خرجوه و قفلوه الباب 

ادم قعد جنبها بلهفه شديده  انتي كويسه 

ليان و هي مش بصالوه  ايوه كويسه 

ادم متاكده 

ليان ايوه 

ادم مسك أيدها و سكت 

ليان شدات أيدها منوه هطلقني أمته 

ادم قولتلك انا مبطلقش 

ليان تمام 

ادم خدها في حضنوه 

ليان بتحول تبعد 

ادم اهدي علشان المحلول 

ليان سكتت هي كده كده تعبانه 

ادم بس راسها و بيطبطب عل ضهرها 

ليان بدات تنام 

ادم غمض عيونه و هو كمان بدأ يروح في النوم  برتياح 

باك 

ليان بص من الشباك 

ادم ليان 

ليان بصتلوه 

ادم تفطري 

ليان شكرا مش عوزه 

ادم بعصبيه انتي عرفه من أمته مكلتيش 

ليان ملكش دعوه 

ادم بعصبيه والله  العظيم لو مفتحتي الاكل و كلماتي لهعمل حاجه تزعلك 

ليان قولتلك مش جعانه 

ادم وقف العربيه  علي جنب لانو كان آخر عربيه و العربيه محدش يشوف جوها اي الي جوه بس يشوف الي بره من بره كلها سوده 

ادم شدها و بسها 

ليان بتحول تبعد 

ادم مسكها جامد 

ليان استسلمت و تجولت معاه 

فون ادم رن 

ادم بعد عنها و حط راسوه علي رسها و بينهج و خدها في حضنوه 

ادم فتح الفون الو 

يزن في حاجه وقفت ليه 

ادم لا كانت بعدل حاجه في العربيه 

يزن طيب سلام 

ادم بدأ يمشي بعربيه 

ليان خرجت اكل و بدأت تاكل 

ليان في نفسها ليان ادي فرصة لادم زي معنود قالت بيحبني ممكن ممكن و بدأت تبتسم ممكن 

ادم بصلها لم ابتسمت في أي 

ليان بابتسامه مفيش تاكل 

ادم ده لو مش هيديقك 

ليان اتفضل و بدأت تاكلوه لانو سايق 

ادم بصلها الاول ببتسمتها و ابتسم و بدأ ياكل 

ليان اول مره تشوفه بيبتسم معاها و كانت مبسوطه 

بعد شويه ليان نامت ادم مسك أيدها 

ليان دخلت في حضنوه و هي نايمه 

ادم كان مبتسم






ادم بصص لليان اوعدك ي ليان انا هعمل اي حاجه علشان تبقي مبسوطه و بص لطريق تاني 

بعد وقت وصلوه البلد 

ادم ليان ليان 

ليان امممم و حضنتوه 

ادم بس خدها قومي يله وصلنا 

ليان فتحت عيونها لقت عيونه فضلت تبصلها 

ادم بسها 

الشباك تتخبط عليه 

ادم بعد عن ليان اعدلي نفسك و يله ننزل 

ادم فتح الشباك لقا جد ليان 

جد ليان ببسمه اي قطعت لحظه رومنسيه ولا اي 

ادم هههههه بصرحه ايوه 

جد ليان طيب كملوه و ابقو تعالوه 

ليان ضربت ادم في درعوه و نزلت من العربيه 

جد ليان حضنها 

ليان حضنتوه 

ادم نزل من العربيه 

جد ليان و هو حضنها نورتي بيتكو انتي مش متخيله فرحت قلبي انك موجوده دلوقتي 

ليان حبيبي ي جدو ربنا ميحرمني منك ابدا 

ادم اديق جدا 

جد ليان منور يبني و حضنوه بعد مليان خرجت من حضنوه 

ادم حضنوه بنورك 

جد ليان يله تعالوه يله 

ادم حط درعوه علي رقبت ليان و جد ليان ماشي قصدهم و العيله كلها وقفه سلموه عليهم و اتعرفوه عليهم و قعدوه 

الكل قعد ست ليان و عمام ليان و ابو ليان و جد ليان و ولاد عممها و الكل قعد 

ليان قعده جنب ادم و ادم مش عوز يسيب ايدها 

اسراء قعده جنب مازن 

ست ليان بصت لاسراء وانتي ي حبيبتي عندك كام سنه 

اسراء 22سنه بس مقولكيش مفصلي عندها 80سنه 

الكل ضحك 

فارس بصص ليها و بيضحك 

اسراء اتكسفت و بصت لمازن الي بيضحك 

جد ليان بص لليان لقا ادم بصص ليها و ليان بتضحك ابتسم علي ادم و حبوه الي باين ليان 

بليل و الكل نايم 

ادم نزل البسيم الي في القصر و بيعوم 

ليان نزلت قعدات علي حرف البسيم و منزله رجليها 

جد ليان و ابو ليان  بصص من المكتب بس ادم و ليان مش شيفيهم 

ادم خرج راسوه من البسيم و شد ليان الي اتخضت و مسكت فيه 

ادم دفن راسوه في رقبتها 

ليان ادم حد يشوفك 

ادم أي يعني الي يشوفني يشوفني مراتي 

ليان مراتك بس 

ادم مردش عليه و دفن راسوه في رقبتها 

ليان حضنتوه 

ادم حضنها انتي كويسه صح ختي الدوره بتعك 

ليان امممم 

ادم بصلها و بص في عيونها و بس خدها 

ليان غمضت عيونها 

ادم ليان 

ليان فتحت عيونها و بصالوه 

ادم انتي بتحبيني 

ليان اممممم

ادم عمال يبوسها 

ليان ادم 

ادم بصلها 

ليان انا مش بجبرك تتقبل وجودي في حياتك وتحسسني باهميتي في حياتك لكن متقولش كلام يحسسني بقيمتي عنك والاقي أفعالك بتقول  عكس كدا 

ادم وانا عمري متجبرت علي حاجه في حياتي ي ليان وانتي فعلا مهمه في حياتي وانا عمري مقولت كلام مش خرج من قلبي انا عمر مافعالي متغيرات غير معاكي انتي و بس 

ليان يعني بتحبني 

ادم مردش عليها و بسها و يصلها كل شـخـص فـينـاا عـنده ڪـلام مـش قــادر يـقـولـه  شـعـور مـش قــادر يـوصفـه  كـلنـا عـندنـا جـزء مـداري بـعـيد عـن نـظـر النـاس خـبطـة بـاانت بـسيـطة لـڪنهـاا جـوانـاا مـولمـة ، تـجـربة مـنتـهيـه ٱثـرهـا بـااقۍ مـنتـهـاش  حڪـاية ٱنـتهـي الـڪـلام عـنهـاا ومـنتهـاش شـعـورنـا بـيهـا  ڪلـنـا  عـندنـا حـاجـه بتـبـان لـغيـرنـا بـسيطـة  بـسيطـة جـدًا  وهي ف الـحقيقـة ٱڪـبر مـن ڪـده 

ليان امي السبب في الكلام ده 

ادم ايوه 






ليان طيب  احكيلي ي ادم مش انا مراتك احكيلي علشان ندي لبعض فرصه 

ادم حكلها الي امها عملتوه

ليان بعد مخلص كلام بستوه 

ادم حضنها و تجوب معاها و بصلها ليان ممكن ندي لبعض فرصه 

ليان انبسطيت جدا و هزت راسها اه 

ادم حضنها بشده

ليان حضنتوه هههههههه انت مش خايف حد يشوفنه صح 

ادم الي يشوف يشوف بقولك اي متيجي ناكل فراوله 

ليان بصتلوه بستغراب  هنفتح التلاجه دلوقتي 

ادم يعني انتي موفقه اني ناكل فراوله 

ليان ماشي بس هكسف نفتح التلاجه 

ادم التهم شفيفها و بصلها يله بسم الله و خرج من المايه و شلها و طلع بسرعه علي فوق 

ابو ليان و جد ليان فضلوه يضحكو و كملوه شغل 

ليان هههههه احنا طلعنا فوق ليه التلاجه تحت 

ادم استني بس و دخل الاوضه و قفل الباب 

ليان ادم في أي و جريت علي الحمام 

ادم هتشوفي دلوقتي و قفل الباب بالمفتاح 

ليان ادم 

ادم في أي 

ليان انت الي في أي 

ادم هتشوفي دلوقتي و جري عليه جريت وخلت الحمام دخل ورها 

بعد وقت 

ليان نايمه علي السرير و ادم وخدها في حضنه

ادم ليان 

ليان امممم 

ادم انتي خدتي العلاج 

ليان  ايوه 

ادم بس خدها و غمض عيونه يله نامي 

ليان غمضت عيونها و نامت فعلا 

ادم بصلها و ابتسم  و فضل يبوس في خدها ونام

            

            الفصل التاسع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا   

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×