رواية احببت من ليس ملكي الفصل الرابع عشر 14 والاخير بقلم سوارا


 رواية احببت من ليس ملكي الفصل الرابع عشر 14 والاخير بقلم سوارا


احببت من ليس ملكي

البارت الرابع عشر والأخير


: بس دي مامتي انا مش مامتك !!


جاسر قام من مكانه جري وحضنها

مهاب بعصبيه بيزقه وبيلكـ..ـمه لكـ..ـمة قويه : انت ازاي تتجرأ تقرب على مراتي كده قدامي؟؟؟

جاسر بعصبيه وهو بيرد اللكـ..ـمة : مراتك ايه يا *** دي مراتي انا !!

مهاب بيلكـ..ـمه لكـ..ـمة مقدرش يقوم منها بيبص بيلاقي المزهريه قدامه بيشيلها يوميها باتجاه

هدير بصدمه وهي بتزقه : مهااااب حاسب.. والمزهريه بتضر.. بها في دماغها

هدير بألم وهي حاطه ايديها على رأسها : ااااااااااااااااااااه...وبتقع مغشي عليها

مهاب بيشيلها بسرعه وبيخرج بيها وسط زعييييق جاسر وخوفه عليها بس ما كانش قادر يقوم من الو..جع يمنعه خصوصاً أنه كان تعبان فبيكتفي بأنه يلحقه 


بعد مسافه بتصحى وهي حاسه بوجع في رأسها بتحط ايدها في دماغها

: هديييييير... رزاااااااااان

بتبص بتلاقيهم الاتنين قاعدين جنبها بخوف عليها

رزان ببكاء : لييييييييه لييييييييه بيحصل معايا كده؟؟؟..من اكتر الناس اللي وثقت فيهم؟؟؟

مهاب بخوف : هدددير انتي كويسه؟؟.. انده الدكتوره؟!

جاسر بعصبيه : قولتلك مسمهاش زفت هدير يا انت !!

رزان بحزن : مهاب انا ابقى مراتو لجاسر فعلا!!

مهاب بصدمه وهدوء  : اييييه انتي متجوزه!!!

جاسر بشماته : شوفت دي مراتـ...

رزان بمقاطعه وهي بتمسح دموعها : معدتش مراتك انا لما عرفت مهاب وعيشت معاه عرفت ان عمري في الدنيا دي محبتش غيره !! .. جاسر طلقني!! 

جاسر بصدمه : اييييييييييييييييه انتي اتجننتي؟؟؟.. انتي شكل الضر.. به اللي اخدتيها أثرت في دماغك!!.. قومي  بسرعه نرجع بيتنا

رزان بجمود : انا كويسه وبقولهالك طلقني يا جاسر انت عمرك ما حبيتني!!...وحبك كان تملك !!..كنت بتخليني اروح معاك لبيت اي واحده عايز تتقدملها بدون ما تهتم لمشاعري.. كنت بتاخدني انقي اي حاجه ليهم كأنك بتعاقبني على اني ما بخلفش .. إنما مهاب كان بدون مقابل حب نقي ولا اقولهالك بالطريقه اللي تفهمها طلقني عشان مخلعكش واشوه سمعتك!!.. طلقني عشان ما ابلغش على شغلك!!

جاسر بصدمه وحزن : انتي بتلوي دراعي يا رزان!!.. انتي طالق.. طالق بالتلاته!!.. وبيخرج لخارج المستشفى كلها بيتصدم براجل ضخم

: انت جاسر رشدي؟؟

جاسر بعدم مبالاه : اه

الراجل بابتسامه وهو بيبصله من فوق لتحت : اعملوا معاه الواجب!!

بيتجمع عليه الرجاله وبيضر..بوه ضر.. ب جامد ومبيسيبهوش الا لما بقي شبه الجثـ..ـث

الراجل بجمود : اعتبرها قرصه ودن صغيره ليك عشان اللي عملته في سما.. هنا انت فاكر ان ملهاش أهل ؟؟.. وبيمشوا يسيبوه مر..مي في الأرض


مهاب بهدوء : انا مش عارف اقولك ايه بصراحه!!.. بس عايزك تعرفي حاجه واحده أن وربنا مكنش قصدي حاجه وحشه!!

رزان بتنهد : عارفه ان مكنتش تقصد حاجه وحشه والفتره اللي عشتها معاكم وانك كنت بتتفاداني قدر الإمكان وأغلب الوقت بره البيت والخدم اللي مليت بيهم البيت لدرجه اني كنت مستغربه ليه ده كله بتشهد!!

.. انك انسان شهم بجد انا متشكره ليك على كل حاجه والله معاكم جربت شعور لأول مره احس في حياتي شعور العائله ما اصل انا جيت على الدنيا دي يتيمة !!

وبتكمل بابتسامه حزن : بس اللحظات الجميلة ما بتدومش وجاء الوقت  انا لازم امشي !!

رحيم بدموع وهو بيمسكها من رجليها : ماما لااااااا متمشيش مامااااا انا ما صدقت أن بقي عندي ام واخيرا

مهاب بحزن وهو بيحاول يخفي دموعه اللي اتجمعت : طب متمشيش ويخليكي مع رحيم في الفيلا انا اللي همشي نهائي!!

رزان بدموع : مش هينـ... 

مهاب بمقاطعه : متقوليش حاجه الكلام خلص!!






يامن بيوصل المستشفى عشان يشوف هاني ويتطمن عليه وهو داخل بيشوف رزان ومهاب طالعين

يامن بفرحه وابتسامه : ر.. ر. رزان!!..مش مصدق انك قدامي لو تعرفي كنت خايف وبدور عليكي قد اييييييه!!

رزان بهدوء : يامن انا أطلقت من جاسر

يامن انصدم بس محبش يزعلها برده فعله ابتسم ابتسامه خفيفه

 : مش مهم أهم حاجه انك مقتنعه بده وانك كويسه وان شاء الله دايما اشوفك في أحسن حال

رزان بدموع فرح : هتفضل دايما اخويا السند!!

يامن بابتسامه وهو بيحط ايده في جيوبه وبيمشي خوتين : لو في يوم احتاجتي حاجه اوعي تتردي هتلاقيني اول حد جنبك!!


سما بضيق : كان لازم يعني اجي أزور زفت جاسر!!.. بس انا ايش عرفني ان هيحصلي كده؟؟. دلوقتي هلاقي تلفوني فين؟؟ 

: بتدوري على ده؟؟؟

سما بتلتفت بتلاقيه جاسر ماسك تليفونها وملامحه اختفت من شده الضر.. ب وملفوف بشاش ، ويامن قاعد في السرير جنب هاني

سما بعصبيه ونرفزه : هااتو!!

وبتاخده منه بالقوه بتدخل الشر..طه الاوضه

: وصلنا خبر من مصدر أن في كيس ممنو..عات في الاوضه دي!!... احنا هنفتشكم بعدها الغرفه !!.. وبيبدأوا تفتيش بجاسر

يامن بيبص على تليفون سما اللي ماسكاه وبيقوم وبيقف جنبها براحه وبياخد التلفون منها

سما بتبص له باستغراب من تصرفه بس بتتصدم لما بتلاقيه بيفتح جراب التلفون وبيخرج منو كيس بيحطه في جيب جاسر بدون ما يلاحظه  بعد ما اتفتش

الشر.. طي : احنا اتأكدنا أن مفيش حاجه اسفين على الازعاج.. وبيمشوا

سما بصدمه : انت ازااااي كده انت كنت هتد.. مر حياتي؟!!

جاسر بيبصلها وما بيردش عليها

يامن بعصبيه : اقسم بالله انك معندكش ذره رجوله !!

جاسر بيخرج سايبهم وراه بدون ما يرد عليهم وهو بيبص لحياته اللي اتد.. مرت

يامن بحمحه : ازيك يا سماسيـ... قصدي سما

سما بكسوف : الحمدلله.. انت عامل ايه من ايام الجامعه!!

وبيخرجوا وهما بيتبادلوا أطراف الحديث وبيضحكوا على ايامهم

سما بابتسامه : انا لازم امشي!!.. وبتمشي بسرعه وهي حاسه بقلبها بيدق بزياده.. بس انا ايه اللي رجعني لهنا معقول قلبي منسيهوش بعد كل السنين دي؟!! 

يامن بيبصلها بابتسامة وهي ماشيه : ضيعتك مره بس مش هضيعك تاني!!


بعد أيام الشرطه بتقبض على أحمد و حبيبه بتطلب الطلاق من جاسر وبتطلقوا و مرح بتخرج من المستشفى وقررت تبدأ حياتها من اول وجديد وتنسى اللي فات بعد ما خسرت ابنها 


بعد اربعه شهور

: النهارده فرحي يا جووووودعان.. النهاردة فرحي يا جووووودعان!!

مهاب بضحك وهو بيسحب المايك : بس هاتي المايك يا مجنونه !!

رزان بتأخد المايك منو : بحبكككك يا مهااااااب بحببببك!! 

مهاب بابتسامه وحب : وانا بحبك اكتر يا نور عيني.. تمت


.. وكنت عوضاً لقلبي الذي هشمته قسوة العالم

تمت           

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا   

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×