رواية احببت مربية ابنتي الفصل الثاني والخمسون 52 بقلم رهف حاتم


 رواية احببت مربية ابنتي الفصل الثاني والخمسون 52 بقلم رهف حاتم


#احببت_مربيه_ابنتي

#بارت52


ادهم: اه الصراحة 

سيف: ايه

ادهم: مش هينفع اقول

سيف: لازم تقول دلوقتي يا ادهم ممكن اقدر افيدك 

و قال له ادهم ما حدث معه و 

سيف: انت تعرف ادم الدمشقي صح

ادهم : ايوة منا قولتلك قبل كدة

سيف: طب و تعرف بقا أن هو الي كلمك دلوقتي و أن هو السبب في خطف مراتك و مراتي

ادهم : ايييه ليه

سيف: انا هحكيلك

و حكى له ما حدث في القسم و

ادهم: طب و العمل

سيف: بص انت هتعمل زي ما عملت بظبط و هديك حاجة اول ما تنزل تفتحه و تحطه في جيبك من خلالها نقدر نعرف مكانك اكيد العربية هتمشي و وقتها هنعرف المكان 

ادهم: مممم طيب ماشي هعمل الي قولت عليه 

سيف: وانا هجهز القوات و هعمل الخطة معاهم و بكرة الصبح هجيلك و اديك الجهاز

ادهم: ماشي

و ابتسم سيف و ذهب عند ادهم فدعا ربه بأن يحفظ فرح له و ثم نام

**** 

عند دعاء

جلست دعاء و 

عمر: مالك يا دعاء

دعاء: قلقانة على صحابي قاعدة و معنديش أي حاجة اعملها علشانهم

عمر: ربنا معاهم و هيجولنا بسلامة انشاء الله 

دعاء: يارب

و ثم نهضوا و ناموا

****

في صباح جديد

استيقظ ادهم 

و ثم نهض 

و وقتها رن جرس القصر فذهب و فتح و وجده سبف و تحدث معه قليلا و أعطاه الجهاز ابتسم ادهم و

ادهم: طب لو فتشوني 

سيف: مممم وقتها هنستخدم خطة منير و هو الي هيعرف مكانهم

ادهم: طيب ماشي

ابتسم سيف و ذهب 

*****

و ثم عند سبف

جلس مع القوات و حازم و ظلوا يتحدثون معهم حتة قاموا بعمل خطتهم و 

حازم: ربنا معانا انشاء الله 

سيف: يارب 

****

و عدة الوقت سريعا 

في مكان رامي 

كانوا جالسين و الباب مفتوحا و جاء الساعة 2 ظهرا و قابل منير رامي و

منير: بقولك ايه ما تقولي مكان فرح و ناس دي

رامي:وليه بقا

منير: ادم لسة مكلمني و قالي اني اروح احرسهم بدالك 

رامي: ممم انا كنت لسة هروح بعد ما اقابلك 

منير: لا انا هروح قبليك يلا هات العنوان

و كتب له العنوان و كان سوف يأخذ الورقة منه إلا وقتها دخل ادم و 

ادم: و مين قالك بقا اني قولت الكلام ده

منير: احييييه

******

عند فرح

استيقظت فرح وجدت أنها ما زالت في وضعها و نرمين بجانبها و ظلت تصرخ و تبكي و ذهب الحارس اليها و

الحارس:ما تخرسي يابت صدعتني اهلينا

فرح : هفضل اصرخ لغاية ما تخرجونا من هنا يا ولاد الكلب

ذهب اليها و ضربها قلما و

الحارس: ده مفيش كلب هنا غيرك لولا أن ادم بيه موصيني عليكي كنت زمان عملت معاكي السليمة يا روح امك 

و تركها و ذهب و ظلت تبكي هي و نرمين و

نرمين: يارب خلصنا منهم يارب

*****

عند منير

ذهب ادم سريعا إليه و ضربه لكمتين 

ادم: بتتفق على عمك مع الحكومة يابن الكلب 

منير باستهزاء: اه عمي الي باعني في آخر لحظة

و ظل يضرب فيه 

و بعظ ربع ساعة من الضرب تركه و نظر إلى رامي و

ادم: وانت لو قولت المكان للقطة حتة هشرب من دمك خد الحيوان ده و وديه نفس المكان رامي:حاضر

و أخذه و نزل به و وضعه السيارة و ذهب بها إلى المكان 

*****

عند ادهم

كان جالسا و شعر انه يسمع صوت صريخ فرح ظل يمشي ذهابا و ايابا خوفا عليها و ظل ينتظر الليل حتة يأتي سريعا 

*****

و عند فرح

وصل رامي و دخل الغرفة و هنا صرخوا الفتايات من منظر منير البشع لأنه كان وشه مخلوط بدم فاجلسه في الأرض بقوة و ربطه ربطات قوية حتة ذهب

*****

عند فرح

فرح: انت كويس يا استاذ 

منير بتعب: اه شوية وجع و هيروح

نرمين : لو كنا نعرف نساعدك كنا هنعرف يا منير بيه 

منير : انتي بقا سارة

نرمين: لا انا نرمين 

منير: انتي مرات الظابط صح

نرمين:ايوة 

وقتها دخل الحارس و هنا وضع الطعام لهم و 

الحارس : هنأكلكوا و هنفك ايديكم و هجيب باقي الحراس هيقف على كل واحد فيكم عاوز بقا اشوف واحدة بتعمل حاجة كدة ولا كدة

فرح: حاضر ممكن ماية

الحارس: عينيا 

و ثم جاء باقي الحراس و وقفوا مع كل واحد فيهم و جائوا بطعام و المياه و فكوا لهم اياديهم و بدأوا بطعام و كانوا ياكلون سريعا من شدة جوعهم و ثم ربطوهم مرة أخرى و اخذوا الصواني و ذهبوا و ظلوا صامتين 

فرح في سرها :هتيجي امتى يا ادهم 

*******






و جاء الليل 

و جهز ادهم نفسه 

و تنهد و اتصل بدعاء لكي يعرف أخبار ابنته و قالت له أنها بخير فطمأن قليلا و ذهب إلى الكافيه 

*****

عند سيف

سيف : يلا ادهم بدا يتحرك اهو جهزتوا القوات 

حازم: ايوة و هنتبعه لغاية ما يروح للكافيه ده

سيف : اه صح ماشي 

و هنا ظهر شاشة فيها ادهم و هو يركب سيارته و يذهب بها

*******

عند ادم 

رامي:كنت جايلي ليه.

ادم: كنت جايلك علشان اقولك انك خلاص انتهيت من اللعبة

رامي: ازاي مش فاهم 

ادم: تفتكر مين الي قتل ملك 

رامي بتوتر: دي كانت موتة ربنا يعني عملت حادثة و خلاص

ضحك ادم بشدة و هنا ذهب إليه و ضربه لكمة و قال 

ادم: قتلتها ليه و ازاي و عملت كدة ليه يا **** يا***

رامي: مقتلتش حد 

ادم:لا قتلتها أنطق ازاي

نظر إليه و

رامي: انت عارف كويس اني كنت حاططها في دماغي و عارف اني كان نفسي اعمل معاها علاقة بس هي الي كانت بتسبني و بتروح لادهم بتاعها ده

ادم: ما انا كنت ممكن اعمل زيك يا غبي بس انت غبي هقول ايه قتلتها ازاي 

رامي: مرة جات عندي و هي مخنوقة و قالت إنها عايزة تاخد جرعة فقولتلها ماشي اديتلها جرعة زيادة بكتير و أخذته و أول ما خذته قامت و نزلت من بيتي و ركبت العربية و حصل الي حصل

نظر إليه ادم بزهول و

ادم و هو يضربه 

ادم: ليييييييه عملت كدة

رامي:ههههه ياعم انت لو خليت السماء أرض و الأرض سماء مش هتبوصلك دي بتعشق ادهم هتسيب ادهم و تروحلك انت

أحمر وجهه بشدة و هنا أخرج مسدسه و صوبه نحيته و

ادم : بص بقا انا لما باجي بشغل ناس عندي بشغل الأذكياء وانت غبي و الأغبياء مينفعش يعيشوا أو يشتغلوا معايا

رامي بخوف: هتعمل ايه

ادم: هتعرف دلوقتي

و هنا أطلق المسدس إليه و جاء عند رامي الأكثر من الرصاصات و ظل ادم يضرب فيه بدون رحمة حتة ابتسم بخبث و ذهب 

******

عند ادهم

وصل إلى الكافيه و وجد شخص طويل اللقامة و العضلات يلبس الأحمر فذهب إليه و قام الشخص و أخذه من معصمه و ذهب به إلى السيارة بدون أن يهتف كلمة واحدة 

*****

عند سيف

سيف: دول في كافيه نيمو 

حازم: لازم نروح هناك بسرعة و نراقبه 

سيف: مينفعش اكيد عارفين شكلي ده غير أن لو عرفوا أن ادهم قال حاجة هيقتلوه و هيقتلوا نرمين و فرح 

حازم: طب و العمل

سيف: هنشوف و سي زفت ده كمان مفيش أخبار

وقتها دخل ظابط أيضا و هو يقول 

الظابط: رامي اتقتل يا باشا 

سيف: ايييه 

الظابط: ايوة يا باشا نور باشا الي مسؤل عن مكافحة القتل قالي كدة

سيف: قوله إن محدش يدخل البيت غير لما ادخل أنا الأول تمام 

الظابط :حاضر

و ذهب و ترك و

سيف: يبقا مسكوا منير كمان 

حازم: كنا المفروض نحرسه 

سيف و هو يضرب رأسه و يقول بندم و عصبية 

سيف: غبااااء 

******

عند ادهم

وقفوا أمام السيارة و ثم ظل يفتشه حتة وجد الجهاز و هنا ابتسم الشخص بسخرية و رماه بعيدا و ثم لم يهتف ادهم بكلمة و وضع الشخص طرحة صغيرة في عينيه و قام بربطة يديه و اركبوا السيارة و ذهبوا 

******

عند سبف

حازم: الزفت رما الجهاز 

سيف: طب تعرف تجيب شكله 

حازم: معتقدش 

سيف: طيب انا هروح لرامي ممكن يبقا في حاجة كدة ولا كدة

حازم: تمام

و ذهب سيف إلى بيت رامي الخاص 

*****

عند ادهم 

بعد ساعة وصل إلى المكان و انزله الحارس من السيارة و دخلوا المكان و هنا شال الطرحة وجد منير و نرمين و فرح و

ادهم: فرح

و كان سوف يذهب اليها لكنهم امسكوه و هنا ضرب لكمتين مع الحارس و هنا هجموا باقي الحراس عليه و ظلت فرح تقول ان يتركوه و هي تبكي حتة اجلسوه بجانبها و ربطوه 

الحارس: البوص هيجي امتى

البوص: شوية كدة 

فرح ببكاء: انت جيت 

ادهم بوجع: اااه 

اقتربت منه فرح و

فرح: انت تعبان 

نظر اليها ادهم باشتياق و لم يتحدث و كانت فرح تبكي بشدة عليه و

ادهم: ششش متعيطيش أنا كويس 

ظلت تنظر إليه ببكاء و قال بلهفة 

ادهم: أنتم كويسين 

نرمين ببكاء: اه فين سيف 

ادهم: سيف هيتصرف متخفوش 

نظرت إليه فرح و هنا اقتربت منه بشدة و وضعت رأسه على صدره و هو ظل يقبل راسها بخوف و حنو و ابتسمت نرمين بحنو و ظلت تمسك ببطنها و

ادهم:مبروك الحمل

نرمين:عقبالك 

ادهم :يارب 

و هنا فرح بكت بشدة و وضعت رأسها بقوة في صدره تريد أن تختبأ به بأي ترك و ظلوا هكذا حتة دخل ادم و

ادم باستهزاء: عصافير الحب 

ادهم و هو يخمنه: أنت مين 

ادم: انا ادم محمد الدمشقي 

ادهم: ايييه 

******

عند سيف

ذهب بيت رامي وجده ميت و سايح بدمه و كان المنظر قذر جدا نظر إليه بشفقة و قرف و هنا ظل يدور على غرفته أو مكتبه على أي وسيلة للوصول إلى المكان حتة وجد ورقة صغيرة في طاولة صغيرة فاخذها سريعا لأنه تأكد أنه هذا المكان و ثم نظر إلى المنزل بضيق شديد و ذهب 

****






عند ادم

ادم: ايوة ياسيدي انا ادم

ادهم: نعم ادم هو ايه الي بيني و بينك علشان تخطف مراتي 

ادم و قد جلس في مقعد خشبي أمامهم 

ادم: ازيك يا ابن اخويا يالي استغفلتني بطريقة تجنن بصراحة 

لم يرد منير عليه و

ادهم: خلص و قول 

ادم: فاكر ملك 

ادهم: ايوة ايه يعني

ادم: عارف إحساس الاسد لم يجي حد تاني ياخد فريسته اهو انت عملت كدة أخذت مني ملك احلى واحدة في حياتي 

ادهم : عارف لو كنت أعرف حقيقتها كنت سبتهالك بس عرفت متاخر بس مليش ذنب في حاجة و فرح بردو ملهاش ذنب و نرمين و ملهاش أي ذنب في الموضوع ده تخطفهم ليه لو راجل كنت كلمتني لوحدنا وش لوش 

ادم:هههههه يابني انا لو هوريلك الرجولة هوريهولك

ادهم: ايه هطلع مسدس و تضربني هي دي الرجولة ولا ايه لا انت عارف قصدي كويس 

ادم و هو ينهض و أخذ فرح و شدها بعيدا عنه و نظر إليه ادهم نظرة الاسد القوي و

ادم: و ماله 

و فك ربطة و نهض ادهم سريعا و هنا بدأت العراك بينهم و ظلت فرح قالقا جدا على زوجها و هنا دخل الحراس لكن ادم امرهم بلخروج فقام الحراس بطلبه و ظل ادهم يضربه بلكمات و ادم يرد إليه اللكلمة و هنا زقه ادم بقوة حتى وقع على فرح و ظلت فرح تبكي و هنا بحركة سريعا مسح دمعتها و

ادهم: ششش متخفيش 

و نهض سريعا و ظلوا يضربون في بعضهم 

*****

عند سيف

ذهب إلى حازم سريعا و

سيف: يلا لقيت العنوان هات القوات و يلا 

و اخذوا القوات و ركبوا السيارة و ذهبوا إلى المكان سريعا 

*******

و بوقت ليس كبير وصلوا وقتها مسك ادم المسدس و صوبه نحوه و

ادهم بسخرية: هي دي الرجولة عندك 

هنا صرخت فرح فجأه و ظلت تنظر حولها تريد أن تفك ربطة يديها بأي تريكة فوجدت خشب حاد بجانبها فأخذته و ظلت تقطع الحبل بصعوبة و

ادم: ياعم انا زهقت منك مفيش حد في الجامعة إلا ما جابلي في سيرتك ايه الي عندك أزيد مني 

ادهم:عارف لو كنت واثق في نفسك كنت هتلاقي ناس بردو بنتكلم عندك بس انت ضعيف كل الي بتستخدمه الرصاص ده بس 

ادم: ههههه ماشي سميه زي ما تسميه بس الوضع المختلف و انا هديك فرصة تانية و هحبسك هنا بس هموتك بهدوووووء كلكم هتموتوا مع بعض إذن أن مفيش أحلى من كدة

ذهب ادهم لكي يضربه لكن وقتها جاءوا الحراس و امسكوه و اجلسوه بجانبها و هنا نظر ادم إلى فرح وجدها تقطع الحبل فذهب اليها سريعا و امسكها من شعرها و هي ظلت تبكي بقوة و ادهم يحاول بأشد الترك محاميتها و خبط ادم راسها في الحائط حتة اغمى عليها و هنا ظل ادهم يسب فيه و هو يضحك كلمجنون و هنا خرج من الغرفة 

*****

ظل ادهم ينده على فرح وجدها ليس في وعيها و نرمين تبكي على ما حدث و منير صامت ولا يهتف بكلمة واحدة و هنا دخل ادم و فك رابط فرح و

ادم: هديها جولة في اوضة تانية و بعيدة علشان بس ايه بلاش شوية الرومانسية أصلي سنجل و ضحك باستهزاء 

و أخذ فرح و ذهب بها إلى غرفة بجانبهم

***** 

و ظل ادهم يسب فيه و 

نرمين:سيف هيجي امتى بقااااااا 

ادهم: قريب قريب اوي 

*****

وقتها بعد ساعة 

وصل سيف و كان وقتها ادم في غرفة فرح و فك ربطها و و وقعها في الأرض و قفل الغرفة بلمفتاح 

****

وقتها دخل سيف و حازم بهدوء شديد و هنا كسر سيف الباب و دخل و طلعوا الحراس و ادم المسدسات و ظلوا يضربون بهم و ظلت المعركة هكذا حتة دخلوا القوات و قبضوا على الحراس و لكن دخل ادم الغرفة سريعا و كان اسرع منهم و أخذ فرح و فتح شباك الغرفة و كان كبيرة قليلا فنط منه و أخذ فرح وقتها وجده سيف فسب و لعن فيه و هنا دخل الغرفة وجدوهم جالسين بتعب ذهب سيف إلى ادخم سريعا و فك رابطه و

سيف: ادم أخذ فرح و مشي روح وراء نط من الشباك بتاع الاوضة التانية يلا بسرعةو خد ده نفس الجهاز علشان اعرف مكانك 

أخذ الجهاز وضعه في جيبه و نهض سريعا و ذهب باتجاه الغرفة و هنا نظر من الشباك وجده يحملها و يذهب بها سريعا فنط من الشباك أيضا و ذهب ورأئه و طلع ادم مسدسه و ظل يضرب فيه بطريقة متهورة و لكن ببراعة ادهم كان سريع فاستطاع أن يحمي نفسه و هنا ركب ادم السيارة و انطلق بها و هنا جاء موتسكل بجانب ادهم نزل الرجال منه و ركب و ذهب ورأئه 

*****

عند سبف

ذهب إلى زوجته و فك رابطها و ثم حضنها بقوة شديدة و

سيف بقلق:انتي كويسة 

نرمين بتعب: مش عارفة

وقتها وقعت مغشيا عليها جاء حازم و

سيف و هو يحمل زوجته: اطلب الإسعاف بسرعة 

و طلب حازم الإسعاف و هنا ذهب إلى منير و فك رابطه و أخذه و ركبه سيارة الشرطة (البوكس) و

سيف: انت يابني مش شايف شكله ازاي لا ركبه في الإسعاف 

وقتها جاء الإسعاف سريعا ف اخذوا نرمين و منير و ركبوا سيارة الإسعاف و ذهب بهم و

سيف : روح انت معاهم وانا هروح علشان اقبض على ادم 

حازم: خلي بالك 

سيف: حاضر

*******

وقتها ذهب ادهم وراء سريعا و هنا وقف ادم أمام محطة القطر و وقف و وقف ادهم أمامه و

ادهم: انت هتعمل ايه

ادم: لو قربت خطوة واحدة فرح بتاعتك دي قدام القطر بظبط و هو دلوقتي خمس دقايق و هيجي 

ادهم: فرح ملهاش ذنب هاتها و ارميني انا

ادم: هعمل ايه بيك يعني بقولك هشربك نفس الكأس مش ملك ماتت يبقا فرح كمان تموت

******

عند سيف

امسك هاتفه و ركب سيارته و ذهب عن طريق الجهاز الذي مع ادهم و هنا اقترب من المكان 

*****

عند دعاء

دعاء: عمر انا قلبي مقبوض 

عمر: متخفيش يا حبيبتي خلاص احنا قربنا نلاقيهم 

دعاء: يارب يرجعوا بسلامة يارب

عماد: يارب يسمع منك ربنا

***** 

عند ادهم 

ادم: ملك دي كانت الي بتنور حياتي 

ادهم: بلاش غلط يا ادم و بلاش تقتل 

ادم: اقتل ده انا قتلت ملايين قتلت الكل و دلوقتي جاي الدور على فرح هي كمان لازم تتقتل 

ادهم و هو يقترب منه بهدوء : طب ممكن تقولي هتستفيد ايه 

ادم: كتييير هستفيد جبت حق ملك و جبت حقي و انتقمت منك 

ادهم: طيب انتقم مني انا مش من فرح فرح والله ما ليها ذنب 

ادم: لا لا مش هيحصل 

****

وقتها وصل سيف و هنا شاف هذا المنظر و هنا اقترب بهدوء و وقتها جرس القطر رن يوحي باقتراب وصوله

ادم: قول باي باي لحبيبتك 

وقتها اقترب ادهم سريعا و هنا امسك سيف مسدسه و ظل ينظر بطرف عينيه حتة ببراعة ضرب النار و ووصل إلى رأس ادم فذهب ادهم سريعا و شد فرح نحوه بطريقة بارعة و وقع ادم في القطر و جائت القطر و داست على ادم و مات ادم الرجل الذي بدون رحمة ولا حياء 

و هنا ذهب سيف إليه و ظل ادهم يبكي بقوة و هو مسك بفرح بقوة و

سيف: أهدى يا ادهم خلاص فرح كويسة تعالي يلا نوديها المستشفى 

ادهم: طيب 

و حملها و ذهبوا إلى السيارة و ركبوا بها و ذهبوا إلى المشفى 

*****






في السيارة 

وجد ادهم فرح تنزف دما فهنا قال بفرع 

ادهم: سيف سرع شوية فرح بتنزف 

سيف و هو يسرع سرعة السيارة 

سيف: حاضر

و ذهب إلى المستشفى سريعا 

*******

عند المشفى 

وصلوا و نزل ادهم و هو يحمل فرح و ظل ينادى على الطبيب و ثم جائوا الممرضات إليه و معهم الترولي و انيموها فيه و ذهبوا بها إلى غرفة العمليات 

****

عند ادهم 

ظل ادهم ينظر إلى يديه المليئة بدماء و ثم جلس في الأرض و ظل ينتظر حبيبته أن تخرج من الغرفة بسلام 

*****

عند سبف

ذهب إليه و ربت على كتفه نظر إليه بحزن شديد و ثم أعطاه سيف هاتفه و

سيف: خد لو عايز تكلم حد

ادهم: دعاء 

سيف: طيب

و أخذ آلهاتف منه و طلب دعاء

*****

عند دعاء

جاء لها اتصال من رقم غريب و كان عماد و عمر معها و و الولاد نائمين و

عمر: مين ده الي بيتصل في الفجر كدة 

دعاء: مش عارفة

عماد: ردي كدة ممكن تكون حاجة مهمة 

دعاء: اه ممكن 

و ردت على الاتصال و

"الو"

"دعاء انا ادهم"

دعاء بلهفة 

" ادهم ها ايه الأخبار "

"لقيناهم و فرح في المستشفى"

"ايييه في مستشفى ايه"

" في .... تعالي وانا هحكيلك الي حصل "

" طيب حاضر"

و نهضت و 

عمر: في ايه

و حكت لهم ما حدث و

عمر: طب انا جاي معاكي و عماد خليك هنا علشان الولاد 

عماد: حاضر 

و ذهبوا إلى المشفى 

*****

في المشفى

وصلوا سريعا و ذهبوا إليه و و 

دعاء: ها ايه الأخبار

ادهم: لسة جوة

دعاء: طيب ايه الي حصل 

و حكى له ما حدث 

دعاء: ينهار أسود نزفت 

ادهم: اه هو في حاجة ولا ايه 

دعاء بتوتر و هي تنظر إلى عمر و

دعاء: أصل 

ادهم: أصل ايه يا دعاء انتم مخبين ايه 

دعاء: أصل فرح يعني

ادهم: فرح مالها انطقي

دعاء: فرح حامل يا ادهم 

ادهم: نعععم ازاي

*****

#استووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووب 

 #وحنكمل_الحلقه_الجايه


        الفصل الثالث والخمسون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا      

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×