رواية احببت من ليس ملكي الفصل الحادي عشر 11 بقلم سوارا


 رواية احببت من ليس ملكي الفصل الحادي عشر 11 بقلم سوارا


احببت من ليس ملكي

البارت الحادي عشر


حس نفسه اصطد.. م بحاجه كبيره بيوقف العربيه وينزل يشوفها ايه بيتصدم لما بيلاقي الشر.. طة حاوطت المكان وواحد رافع عليه السلا*ح

: يامن رشدي انت مقبو.. ض عليك بتهمه ضر*ب وتعنيـ.. ـف هاني جاسر ابن اخوك والاعتد.. اء على مرح كامل مما دفعها لمحاوله الا.. نتحار!!... متحاولش تهر.. ب اكتر من كده!! 

يامن بصدمه : مش انا انا معملتش حا..

: بإمارة انك كنت بتحاول تهر.. ب يلا اتفضل معانا من غير كلام... وبيحطوا الكلبـ.. ـشات في ايده وبياخدوه


زبيدة ببكاء وهي ماسكه ايد جاسر : انا انا السبب انا ضيعتكم كلكم يا اولادي سامحوني ربنا بيعاقبني على اللي عملته زمان فعلا داين فتدان انا مش مصدقه اني شايفاك كده قدامي

كان لسه هتتكلم بتتفاجئ بالباب بيتفتح بيهم بقوه

سما بصدمه  : جاسر هوا ماله ماله مش بيرد؟؟... الدكتور قال ايه؟؟.. حد ينطققققق!!

رشدي وهو بيطلع الكلام بالعافيه : دخل في غيبو*بة!!

سما بصدمه : اييييييييييييييييه ازاي؟؟؟


مهاب بحزن : ايوه نزلت مصر وانا جاي في الطريق حالا!!... خلاص هستقر في مصر معنديش حاجه في البلد ديك عشان اقعد فيها غير الذكريات الوحشه!!..مش عارف انساها وربنا بحاول ليا سنين مش قادر

صفيه بحزن : ربنا يرحمها يا ابني ويعوضك بغيرها

مهاب بحزن : بس انا مش عايز غيرها.. كان لسه هيتكلم بيلاحظ حاجه مر.. ميه بعيد

مهاب بتدقيق : استني يا أمي ثواني وهرجع لك

مهاب بتركيز : يارب ميكونش اللي في بالي!!...وبيسحب الحاجه

مهاب بصدمه : دي بنت فعلا ولسه عايشه فيها نفس!!.. وبيفك الربطة من عليها وبيشيلها







عهد : في ايه ياماما مالك بس قاعده كده؟؟

صفيه بحزن : زعلانه على حال اخوكي بقاله سنين بيتعذ.. ب من الوقت اللي ما..توا فيه ولادو ومراته ده حتى ابنه الوحيد اللي باقيله على الحال ده هيخسره بالطريقه دي !!.. سايبه بقاله سنين هنا بس مش بيشوفوا !!

عهد بحزن : ما هو انتي عارفه ابيه مهاب كان بيحب هدير مراتو ازاي صعب ينساها

كان لسه الأم هتتكلم بتتصدم بخبط جامد على الباب بتروح وبتفتح الباب

صفيه بصدمه : هيييه ايه ده مهاب؟؟؟... ومين دي اللي حايبها معاك آمالها عامله كده؟؟؟

مهاب بخوف وهو بيبص على البنت : مش وقته!!.. مش وقته!!... وبيقفل الباب برجليه وبيحطها على الكنبه

عهد بصدمه : ابيه ايه ده مالها؟؟؟

مهاب بنبره حاسمه : عهد البنت حالتها خطيرة وهتمو..ت ومش هتستنى لحد ما تروح المستشفى هتعرفي تعمليلها اللازم؟؟؟

عهد بسرعه : لو اتوفرت كل حاجه حالا ايوه

مهاب بقوه : هبعت وكل حاجه هتكون عندك حالا!!


وفي خلال ثواني كان كل حاجه عندها وحاولت تسعف رزان باللي بتقدر تعمله

عهد وهو بتمسح عرقها : الحمدلله قدرت اعمل اللي اقدر عليه بس الحاله دي لازم تروح المستشفى جسمها ممكن يكون فيه كسـ.. ـر  ده غير ان عايزه اشعه في الدماغ

مهاب باطمئنان : الحمد لله الف حمد وشكر ليك يارب مش وقته المهم انها كويسه مش هينفع أخدها لاني لقيتها متربطة وده يعني أن اللي رما.. ها وصد.. مها قاصد!!

صفيه بخوف : ايه؟؟؟.. لالا احنا اكيد مش هنخليها معانا على كده هتجيبلنا مشاكل!!

عهد : ايه ده اللي بتقوليه يا ماما افرضي انا كنت مكانها احنا اكيد مش هنسيبها

صفيه بخوف : بعد الشر عليكي يا بنتي انا بس كنت خايفه تحصلنا حاجه بسبب اللي جايبها مهاب دي وبعدين البنت دي احنا منعرفش جايه منـ..

مهاب بجمود : تمام!!..انا هاخدها على الفيلا بتاعتي عشان ما اسببش ليكم مشاكل

صفيه بخوف من فكره انه يسيبها تاني : لا يا ابني خلاص خلاص سيبها بس ما تمشيش وتسيبنا تاني!!

مهاب بيشيل البنت وبيكمل بجمود ونبره لا تتحمل النقاش : عهد نادي لرحيم خليه يلحقني!! 

وبياخدها وبيروحوا على الشقه وبيحطها على السرير 

مهاب بتفكير وهو بيبص عليها : انا ليه مصمم عليكي اوي كده؟؟؟.. انتي بتفكريني بمراتي اوييي.. بس مش هينفع اقعد معاكي انا وانتي في بيت لوحدنا كده هجيب ممرضه تراعيكي وخدامه !!.. كان لسه هيمشي بيتفاجئ بيها بتمسكه من ايده وبتبدا تفوق

مهاب بفرحه : واخيرا فوقتي.. ايوه ايوه فوقي خليكي معايا

البنت بانهيار  وهي ماسكه راسها: انت ميييين؟؟؟.... وانا مييييييين؟؟.. انا مش فاكره حاجه ليييييييه؟!!... يتبع

         

            الفصل الثاني عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×