رواية حور والصقر الفصل الخامس 5 بقلم اية عرفات


 رواية حور والصقر الفصل الخامس 5 بقلم اية عرفات


حور والصقر 

البارت الخامس

صقر بيفتح كشاف الفون واتفاجاء لما شاف البنت الي بتشتمه قدامه 

صقر انتي 

حور انت 

صقر انتي معرفتيش تسرقي المكتب جاي تسرقي هنا 

حور اخرس قطع لسانك انت الي بتعمل اي هنا ده بيتي وانا ممكن في لاحظه اصوت والم الناس عليك 

صقر كويس طيب يله صوتي ولمي الناس مستنيه اي 

حور لو عملت كده ابقي خايفه منك وانا مش علي اخر الزمن اخاف من واحد زيك 

صقر ل*وء دراعها ومسكها ووقف ورء ضهره 






صقر انتي عارفه انا ممكن اعمل فيكي اي هنا انا ممكن ادف*نك مكانك لما تتكلمي معايا اتكلمي بأد*ب وبيتك منين وريثتي عن امك 

حور بردو مش خايفه منك وسيبني علشان مش اوديك في ستين داهي*ه ومتجيبش سيرة امي

صقر زقها بعيد انطقي يبت بتعملي اي هنا 

حور قولتلك احت*رم نفسك صحيح هتجيب الاحترام منين وانت متعرفش حاجه عنه 

صقر كان خلاص جاب آخره ولسه هيمد أيده عليه فجاء النور اشتغل 

صقر وحور بداء يلفو حولين نفسهم 

صقر اتوهم لما شاف حور بالبجامه وفرده شعرها 

حسين اي الي بيحصل هنا في اي 

صقر اطلب البوليس بسرعه 

حور ايوه لازم تطلب البوليس قبل ما يهرب 

حسين بوليس اي الي هطلبه هو في اي 

حور ده حر*امي جاي يسر*ق البيت كان داخل يتسحب وانا مسكته 

صقر انا بردو الي حرامي واله انتي

حسين اهدو انا نسيت اعرفكم ببعض ده يا حور صقر ابن اخويه الله يرحمه وعايش هنا في القصر بتاعه ودي يا صقر حور مراتي العروسه الي كلمتك عنه 

حور وصقر بقا في حالة صدمه خصوصا صقر لاني حور شدته جامد واول مره بنت تشده كده 

حسين يله كل واحد يروح علي أوضته يله يا حور 

حور اتجهت علي غرفته وهي بتنظر لصقر الي حاسه احساس غريب من ناحيته 

حسين وصل حور لحد الاوضه ولسه جاي يدخل حور وقفت علي الباب 

حور حضرتك مش قولتلي هسيبك لحد ما تهدي 

حسين متنسيش اني ده ليلة دخلتنا 

حور الأيام مش هتخلص علي كده لو سمحت سيبني براحتي لاني تعبانه 

حور قفلت الباب في وش حسين 

صقر دخل الأوضه بتاعته وللأسف معرفش ينام وفضل طول الليل يفكر في اللي حصل

صلي علي رسول الله 

بقلم أية عرفات 

تاني يوم الصبح 

ريهام ومنار بيحضرو الفطار علي السفره وفجاء صقر نزل ولبس بدلته الي مبينه عضلاته وكان بيدور بعيونه علي حور 

ريهام تعاله علشان تفطر يا صقر 

صقر لا انا مش عايز افطر انا رايح البنك 







ريهام طب تعال حتي اشرب فنجان قهوه علشان تقدر تشتغل 

صقر سمع كلامهم وقعد يشرب القهوه علشان بس يشوف حور 

منار بتتكلم مع ريهام علي السفره وصقر مركز في كلامهم وهو فاتح التليفون

منار انتي عارفه يا ريهام العروسه امبارح طردات العريس ومرضيتش تخليه ينام معه في الأوضه وهو نام في أوضة الضيوف 

ريهام حلو ده لسه ياما هنشوف

منار يعني ينفع الي عمك عمله ده يا صقر كل يوم والتاني يدخل علينا بواحده جديده 

صقر واي الجديد خلاص انتم اتعودتو علي كده 

ريهام ليه بقا احنا خلاص معندناش احساس احنا مقصرين معها في اي 

صقر قفل التليفون وبدا يرد علي كلامهم 

صقر انتم مش راضيين وساكتين علشان سواد عيون عمي واله علشان قصة الحب الي ما بينكم كل واحده فيكم قبل ما تتجوز عارفه حسين بيه علي اي وعايزه ليه وكفايه كل واحده فيكم راكبه عربيه احداث موديل ورصيدها في البنك ده غير كل واحده فتحه المشروع الي مكنتش تحلم بيه عايزين اي تاني انتم الي رضيتو تبيعو نفسكم ليه يبقا ملكوش اي حق تتكلمو علي تصرفاته 

وفجاء نزلت حور وهي لبسه لبس خروج ومعها كتب ووشها كام مخطوف وعيونه حمراء

لانه منمتش طول الليل

حور متجه لباب القصر علشان تخرج من غير ما تتكلم مع حد اي كلمه وفجاء وقفه صوت حسين الي بينادي عليه وهو نازل علي السلم 

حسين حور انتي رايحه فين 

حور بدون ما تقف رايحه الكليه 

حسين اقفي عندك 

حور وقفت ورجعت بضهره وقلعت النضاره الي لابسه والكل كان بيتفرج عليهم

حسين كلية اي النهارده انتي ناسيه انك عروسه 

حور عندي محاضرات مينفعش مروحش وانت عارف اني في الكليه بعد اذنك 

حسين لا مش هتروحي اطلعي غيري هدومك وانزلي علشان نفطر ونقضي اليوم مع بعض 

حور رجعت لبسة النضاره تاني وخرجت من باب القصر متجه للكليه 

حسين اتحرج قدامهم من رد فعله الي عجب صقر جرأتها وأسلوبه 

منار قرب افطر يا سي حسين واله هتستنا المدام لما ترجع 

حسين دخل مكتبه وكان زعلان من الي عملته حور 

صقر اتجه علشان يخرج من القصر وهو بيخرج اتفاجاء بي حور وهي واقفه ومش لاقيه عربيه 

صقر ركب عربيته ووقف قدامه نزل فتحاله العربيه من غير ما يتكلم ورجع ركب عربيته تاني 

حور قفلت باب العربيه من غير ما تركب 

صقر ،،،،،،،،،

#حور_والصقر

#بقلم_اية_عرفات


            الفصل السادس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا   

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×