رواية حور والصقر الفصل الثالث 3 بقلم اية عرفات

رواية حور والصقر الفصل الثالث 3 بقلم اية عرفات

 رواية حور والصقر الفصل الثالث 3 بقلم اية عرفات


حور والصقر 

البارت الثالث 

حور بتفتح الباب انصدمت لما شافت حسين بيه صاحب البنك واقف علي الباب 

حور حسين بيه انت ازاي عرفت عنواني 

حسين طب مفيش اتفضل الأول واله هنتكلم علي الباب كده 

حور لا انا اسفه اتفضل طبعا 

حسين دخل وقابل يونس الي كان واقف وبيسال نفسه مين ده 

حسين ده اكيد اخوكي صح 

حور اه ده يونس اخويه وده حسين بيه صاحب البنك 

يونس اي بنك يعني فلوس اتفضل يا باشا نورت الدنيا كلها 

حور كانت في نص هدومها من يونس





 

يونس انجري يبت هاتي للباشا حاجه يشربها 

حسين لا شكرا انا كانت عايز استاذه حور في كلمتين 

يونس اامرني عايزها ليه 

حسين الاحسن نكون انا وهي علي انفراد 

يونس اه انفراد طب لو كده بقا هاتي يا حور 100جنيه اجيب علبة سجائر 

حور بعدين يا يونس امشي وبلاش فضايح 

يونس مش همشي من هنا غير لما تديني فلوس 

حسين طلع من جيبه 500ج وحطهم في ايد يونس 

حور اي الي حضرتك بتعملوا ده ميصحش كده 

يونس انتي مالك انتي الراجل كريم حد يقول النعمه لا اسيبكم بقا لوحدكم 

حور حضرتك مكنش ينفع الي انت عملتو ده 

حسين اخوكي مكنش هيمشي غير لما ياخد الفلوس وعادي اعتبريني عزمتك بره علي اكلها حلوه 

حور نعم 

حسين ما علينا نتكلم في الموضوع الي جاي ليكي فيه 

حور ممكن اعرف عرفت عنواني ازاي 

حسين دي حاجه بسيطه انتي ناسيه اني بيانات ابوكي عندنا علي السيستم 

حور طب ممكن اعرف اي الموضوع الي حضرتك عايزني فيه 

حسين بصراحه كده انا خليت ابوكي يخرج النهارده من القسم بس كده الموضوع بردوه متحالش

حور يعني اي مش فاهمه حضرتك 

حسين يعني ابوكي لازم يدفع الفلوس للبنك 

حور حضرتك الشهور الي بابا مدفعش فيه انا ممكن اقسطها مع حضرتك ومن بكره هنزل اشتغل وهدفعهم 

حسين الحكايه مش حكاية الكام شهر الي ابوكي مدفعهمش الحكايه اكبر من كده ابوكي لازم يدفع كل الفلوس الي خدها قرض البنك في ظرف يومين 

حور مش مصدقه الي بتسمعو 

حور نعم ازاي ده 

حسين يعني البنك رفض يعطي ابوكي اي مهمله علشان الشهور الي مدفعهاش ولو مدفعش الفلوس ابوكي في ظرف يومين  هيتحكم عليه فورا 

حور ينهار اسود هو مش حضرتك صاحب البنك 

حسين البنك ماشي علي قواعد ده غير اني ليا شريك في البنك 

حور طب والعمل ازاي عيد القرض كله 

حسين إجمالي المبلغ 150الف جنيه وانا جيت ليكي علشان تلحقي تتصرفين لأنهم الصبح الشرطه هتيجي تاخد ابوكي 

حور اتجمعت الدموع في عيونها ومكنتش عارفه اعمل اي 

حور طب ممكن تساعدني من فضلك اقف جنبي انا ابويه مريض وميستحملش السجن

حسين انا هساعدك بس 

حور بس اي ابوس ايدك كمل 

حسين بس كل حاجه في الاخر بتمن

حور رجعت علي الكرسي تاني وهي بدأت تخاف منه 

حسين تتجوزيني يا حور 

صلي علي سيدنا محمد 

بقلم أية عرفات

حور الكلمه نزلت عليه زي الصاعقه 

حسين سكتي ليه 

حور انا دلوقتي عرفت انك بتعمل كل ده ليه انت انسان 

حسين قبل ما تغلطي انا طلبك علي سنة الله ورسوله انا لو نيتي مش كويسه مكنتش طلبت منك الجواز 

حور عيب علي سنك وعلي شعرك الشايب جواز اي عيب تتجوز واحده قد بنتك 

حسين وانا مش يخليكي تحسي بالفرق ده غير كده كل مشاكلك هتتحل القرض بتاع ابوكي هيدفع كله غير اني هعمل مشروع لي ابوكي يبدأ من الاول وأخواتك تقريبا عندك اخين واحد بايظ وده اخوكي الكبير وليكي اخ كمان مجتهد وتقريبا شغال صبي محار علشان يطلع مصاريف الكليه بتاعته كل واحد فيهم هيجيلو وظيفه محترمه في البنك بتاعي بمرتب محترم وانتي هيتحول في حسابك مبلغ محترم تامني نفسك بيه تقريبا عرض زي ده ميتفوتش

حور لسه هنتكلم حسين قاطعها 






حسين مفيش وقت حتي تفكري كله كام ساعه والشرطه تكون هنا والمره الجاي مش هعرف أخرج ابوكي فكري في مستقبل عيلتك واانا وعد مني مش هخليكي محتاجه لاي حاجه 

حور دماغها وقفت من التفكير

حسين هستناكي ترني عليه بليل واحب افكرك اني مفيش وقت 

حسين لسه بيلف علشان يخرج 

حور بدموع كتير انا موفقه 

حسين مكنش مصدق نفسه أنه اخيرا وقع الفريسه 

حسين بجد انا مش مصدق مش هخليكي تندمي علي اختيارك ده 

وفجاء خرج ابو حور من الغرفه 

ابو حور احنا عندنا ضيوف واله اي يا حور 

حور ايوه يا بابا ده استاذ حسين 

حسين قرب يسلم علي ابو حور. 

حسين يسعدني ويشرفني اني اطلب ايد بنت حضرتك 

ابو حور بصدمه اي الي انت بتقوله ده 

حسين حور نتفهم حضرتك علي كل حاجه بكره باذن الله الساعه8هجيب المأذون وهاجي 

حور بكره ازاي

حسين خير البر عاجله يا عروسه انا مش طالب منك غير الفستان الي هيكون عليكي وبس بعد اذنكم 

حسين خرج من الباب 

ابو حور فهمي ببنتي في اي 

حسين افهمك اي يا بابا عريس جالي وانا وفقت لاني شيفها مناسب 

ابو حور ده مناسب يبنتي ده اكبر مني ليه تعملي في نفسك كده 

حور مقدرتش تتكلم جريت علي أوضته وقفلت الباب وفضلت تعيط 

صلي على سيدنا محمد

بقلم أية عرفات

عند صقر في البار 

صقر قاعد سكر*ان وبيشرب ومش قادر ينسي البنت الي غلطت فيه وعلت صوتها عليه دخلت عليه بنت جميله 

ماريا انت لسه سهران يا صقر 

صقر طوول عمري محدش يقدر يرفع عينه فيه تيجي واحده متسواش حاجه زي دي ترفع صوته عليا وتغل*ط فيه 

ماريا مين دي الي غلطت فيك كفايه شرب بقا انت شربت كتير النهارده تعاله معايا البيت انت وحشتني 

صقر مليش كيف فيكي النهارده انا مروح 

ماريا كانت واقفه متغاظه من الي قالو ليه وأنه اول مره يرفض يروح معها الشقه 

صقر روح علي البيت واول ما دخل اتفاجاء لما شاف 

..........................


              الفصل الرابع من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×