رواية حور والصقر الفصل الثاني 2 بقلم اية عرفات

رواية حور والصقر الفصل الثاني 2 بقلم اية عرفات

 رواية حور والصقر الفصل الثاني 2 بقلم اية عرفات


حور والصقر 

البارت الثاني 

طلع من مكتبه شاب عريض جسمه رياضي وعضلاته بارزه 

صقر مين بيعلي صوته هنا 

حور اول ما لفت وشافت صقر بدأت تتوتر وفي لحظه استعادت قوته ورجعت اتكلمت بصوت عالي 

حور انا الي بعلي صوتي ودقيقه كمان لو مشوفتش مدير البنك ده هكسر البنك علي الي في 

صقر بدأ يقرب منها وحور تبعد والموظفين كلهم اتجمعو علشان يعرفوا مين الي قدرت تعالي صوته علي صقر ابو العرب 

صقر بدأ يقرب منها لحد ما وصلت للحيطه بص في عينيه وبدأ ينادي بصوت عالي والغضب مسيطر عليه 






صقر يا امن حد ينادي الامن بسرعه انا مش قولت ممنوع دخول الحيو*انات البنك ده 

حور الطيور علي أشكالها تقع وانا علشان حي*وانه ربنا رزقني بواحد حي*وان وح*لوف زيك

صقر بدأ الغضب يخرج من عينيه وبدأ يضغط علي ايديها لحد ما وصلو الأمن 

صقر أرمو الزب*اله دي بره وبعد كده استنضفو الناس الي تدخل البنك 

الامن شال حور وبدأ يخرجو بيه بره البنك وحور كانت بتزعق بصوت عالي 

حور انا هعرفك ازاي تتعامل مع الناس يا حي*وان انا لزم اشوف مدير البنك ده انا هوديكم في ستين دا*هيه

صلي علي سيدنا محمد

بقلم أية عرفات

وفجاء نزل من عربيته رجل يبان عليه الهيبه في أواخر الخمسين من عمره وهو داخل باب البنك لاحظ حور وهي بتزعق بدأ يقرب منها وبأن الاعجاب بيها 

حسين انتي مين يا شاطره واشمعنا واقفه هنا وبتزعقي 

حور شاطره اي شيفاني واقفه بضفاير 

حسين ههههه هو الشاطرين بس الي بيقفو بضفاير 

حور ابعد عني الله يخليك 

حسين طب قوليلي مشكلتك اي يمكن اسعدك 

حور انت تعرف مدير البنك 

حسين ههههههههههه اه ده صحبي 

حور طب ممكن توصلني بيه الله يخليك 

حسين بسيطه تعالي ورايه 

حور وهي داخله من الباب الامن حاول يوقفوها ومسكوها 

حسين ابعدو عنه مش شيفنها داخله معايا 

الامن حضرتك صقر بيه مانع دخوله 

حسين طب سيبها وارجع وره وخليك في حالك تعالي ورايه 

حور دخلت وره حسين بيه لحد ما دخلت مكتبه 

حور ياريت كل الناس تبقي زي حضرتك مش همج*يين زي الهم*جي الي ضر*دني

حسين الله يخليكي ااامريني محتاجه اي من صاحب البنك 

حور مش لما يوصل الاول 

حسين نسيت اعرفك بنفسي انا حسين أبو العرب صاحب البنك ده 

حور وقفت مصدومه 

حسين اقعدي اامريني في اي 

حور انا اسفه علي المقابله الي قبلتك بيه بره  

حسين عادي واله يهمك في اي 






حور انا والدي كان واخد قرض منكم واتخالف عن الدفع 8شهور وحضرتكم رفعتو عليه قضيه وهو حاليا محبوس وانا بستسمحكم تخرجو من الحبس والفلوس باذن الله هندفعه 

حسين ظن أنها فريسه وهيستغل الموقف لصالحه لأنها بيعشق الستات 

حسين انتي متجوزه 

حور وده اي علاقته بالموضوع 

حسين ردي علي سوالي وهتعرفي اي العلاقه

حور لا انا طالبه جامعيه 

حسين في لحظه رن علي المحامي 

حسين القضيه الي رفعتها النهارده علي الشخص الي متخلف عن الدفع تسحبها فورا ويخرج من الحبس بعربيه توصله لحد البيت 

حور كانت مستغربه ليه كل ده واي السبب بس كانت فرحانه اني خلاص ابوها هيخرج من الحبس 

حور انا بشكرك جدا 

حسين ده شكر علي واجب 

حور طب ممكن نتكلم علي ازاي هندفع الفلوس دي يعني بطلب انك تقسط لينا المبلغ شويه 

حسين روحي اطمني علي ابوكي يا 

حور حور انا اسمي حور 

حسين اطمني علي ابوكي يا حور وكل حاجه هنتكلم فيها بعدين 

صلي علي سيدنا محمد

بقلم أية عرفات

حور خرجت من المكتب وهي مبسوطه وبتجري لحد ما وصلت البيت وأجريت حضنة ابوها 

الاب الحمد لله يا بنتي اي الي انتي عملتيه خلتيهم يخرجوني 

حور في ولاد حلال كتير يا بابا متقلقش ادخل انت ارتاح وكل حاجه هتتحل باذن الله 

الاب حاضر يا بنتي 

في نفس اليوم بليل دخل يونس من الباب 

حور حمداله علي سلامتك يا بيه كويس انك لسه فاكر اني ليك اهل

يونس في اي يا بت اتظبطي 

حور كانت فين يا حبيبي 

يونس انتي مالك كانت فين ادخلي جهزي لقمه اكلها 

حور ما انت نايم علي ودنك ومتعرفش اي الي حصلنا النهارده 

يونس اي الي حصل يعني ما انتي زي القرده اهو بقولك اي مش معاكي 200ج سلف 

حور انت انسان معندكش د*م 

وفجاء الباب خبط وحور راحت علشان تفتح واتفاجات لما شافت 

........................


             الفصل الثالث من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×