رواية جنة الجبل الفصل الثامن عشر 18 والاخير بقلم ايلا ابراهيم


 رواية جنة الجبل الفصل الثامن عشر 18 والاخير بقلم ايلا ابراهيم


#رواية_جنة_الجبل

#بقلم_إيلا_إبراهيم

الفصل الثامن عشر الاخيره

قرب جبل منها اكتر وهمس عند ودنها هدخل اخد شور سريع لحد ماتجهزي باس خدها وبعد وقال بغمزه مش هتأخر وانتي البسيلك حاجه حلوه زيك ..

ريم عضت شفيفها وهمست عينيا ياحبيبي...

أسرعت ريم الى غرفتها تتجهز بسرعه لليوم الذي كانت تنتظره طوال حياتها .. أن تكون بين احضان حبيبها جبل..

اخذت حمام لتشعر بالانتعاش وارتدت قميص فاضح اختارته خصيصا لهذه الليله باللون الذي يحبه جبل الاحمر القاني..

وضعت بعض مساحيق التجميل وتزينت ورشت العطر بسخاء..تنتظر دخوله عليها..مر بعض الوقت ليفتح باب غرفتها ويدخل جبل عليها أسرعت باحتضانه وهي تهمس بعشق اتأخرت اوووي

ظل ساكنن حتى اصابها الشك لترفع بصرها إليه وتراه ينظر إليها بعيون قاتمه 






همست بخفوت وتوتر انت كويس انا زعلتك في حاجه..

انحنى ليهمس أمام وجهها انتي اللي بعتيلي صور احمد وجنة..

ابتلعت مابجوفها بخوف وابتعدت عنه بقلق وتلعثم اانا انا 

جبل انتي ايه قالها بجمود اتكلميي انا سمعك

ريم بكدب ممش انا

جبل متكدبيش ياريم واتكلمي انا متأكد انها انتي عشان عرفت بطريقتي الخاصه ....وكمان عارف انهم خاينين ويستاهلو الموت على اللي عملوه

ريم براحه احنا الاتنين اتظلمنا بجوزتنا وهما خانونا واستغلونا

جبل اه منا عارف قال كلماته وهو يقترب منها لتنظر إليه بابتسامه وانتصار حتى وقف أمامها 

ريم جبل انت ضحيه وحده خاينه زي مانا ضحيت واحد خاين.

جبل انتي كنتي عايزه تخلصي من الاتنين عمي ومراتي مش كده قالها ببرود

نظرت الى عينيه لتشعر بالرعب

ريم مالك انت زعلان مني عشان عملت كده

جبل كنتي عايزاني اخلص عليهم ..ده حقك مش بتنتقمي بسبب الخيانه

ريم مش مهم قالتها وهي تلعب بأزرار قميصه انا خلاص هبقى معاك ومش هممني حاجه تانيه انت عارف انا بحبك قد ايه اصلا انا اتجوزت احمد عشان اكون جمبك ..بس اقول ايه انت مكنتش شايفني..

جبل ودلوقتي شفتك ..شفتك اوووي ومركز معاكي جدا..

ريم بضحكه ياريتك شفتني من زمان قالت كلماتها وهي تحاوط عنقه تريد تقبيله لكنها صدمت بيه يمسك شعرها ويدفعها إلى الأرض بقرف..

نظرت إليه بصدمه

ليستدير إلى... الباب وكان أحمد يقف مصدوم مما سمعه 

جبل انت سمعت كل حاجه في ودانك اسيبكم بقى تتفاهموو مع بعضكم..وتحاول تنظف حياتك ما*****

ريم برجاء جججبل متسيبنيش 

لتصرخ اثر قبضة احمد على شعرها يجذبها منه الأرض لتبدأ رحلت عذابها على يد احمد 

اما جبل خرج من القصر وهو يستمع لصرخاتها ورجائها ببابتسامه واستمتاع وهو يعلم جيدا ماهي نهايتها على يد احمد المعروف بأفكاره المريضه في الانتقام..


*******-********-*******

في منزل عز

الجميع يجتمع في منزل عز يحتفلون بخبر حمل نغم والدتها وصديقاتها يباركون لها...وجنة وعائلتها .

كان عز في غرفته يجهز ليغادر بعد ان اتصال جبل عليه

ليفاجأ بمنى تدخل غرفته

عز انتي ايه اللي جابك هنا..اتفضلي اطلعي براا

منى انت بتعاملني كده ليه ياعز انا عملتلك ايه

عز بتحذير منى اطلعي برررا بلاش فضايح

منى انا طالعه بس انا عايزاك ترجع زي الاول وان كان على المشاعر اللي بكنهالك اعتبرني معترفتش ليك ياأخي وكفايه عليا كده ياعز انت فبعدك بتدبحني....ارجوك






غمض عنيه بضيق اطلعي براا يامنى

منى انا طالعه واسفه على كل المشاكل اللي عملتهالك بس ياعز افتكر اني بنت عمك وانا خلاص والله مش هزعلك تاني بس ارجع زي الأول

عز.اكلعي يامنى دلوقتي

خرجت منى من اوضت عز ودخلت نغم وهي تنظر لمنى بشك

نغم بشك منى كانت بتعمل ايه هنا

عز ببرود كانت عاوزاني اروح المدرسه بتاعتها  عشان مشكله حصلتلها وخايفه من جبل انتي عارفه جبل بقى

نغم على فكره البنت دي بصاتها ليك مش مريحه

عز بضحكه حاوط خصرها ايه اللي مش مريح ياقلبي

نغم وهي بتلعب بزراير قميصه بصات البنت دي حساها فيها حاجه غلط

قبل عنقها وهمس أمام شفتيها انتي سيبك من الأوهام دي عشان منى دي  اختي الصغيره واخر وحده ممكن تغيري منها هي منى  ماشي

نغم حاوطت رقبته وقالت ماشي ياروحي ..بس انت ازاي هتمشي وتسيبني في اليوم ده

عز وهو يعض شفتيه منتي عارفه مش هاين عليا اسيبك بس مينفعش افضل مع الستات عيبه فحقي والا ايه رأيك..

نغم بتذمر ماشي بس متتاأخر 

عز ايه هوحشك

نغم بدلال مثلا يعني

عز بضحكه مش عارفه تقولي هتوحشني..يعني مستكتراها عليا 

نغم وهي بتبص فعنيه طب هتوحشني ومتتأخرش

عز وهو بيقلع الجاكت بتاعه انا ممكن منزلش خالص ومش هسيبك تخرج لصحباتك ابدا

نغم بضحكه منعته يقلع الجاكت لا مينفعش دلوقتي

عز وهو بيحاوط خصرها طب اديني تصبيره كده ليقبلها وهي تبادله وو

******-******-*****

مساء

وصل جبل ومعه عز الى منزل عز ليأخذ عائلته معه وهو يظن بأنه بعد اخبار جنة بما حدث ستصفح عنه وتسامحه ليصدم بالجميع بحالة اضطراب شديده وتوتر

دخل القصر ليجد الجميع يقف بخوف وهلع

عز بشك في ايه يانغم مالكم

جبل يبحث عنها فكل مكان ليسأل بقلق جنة وحسن فين ياأمي

لم تأتيه الاجابه ليصرخ بصوت مرتفع ينادي عليها جنة ..جنة انزلي عشان هنمشي...

ليصدم بوالدته جنة مش هنا دورنا عليها فكل حته مالهاش اثر

جلس مكانه بصدمه وووو

يتبع


        الفصل الاول الجزء الثاني من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا   

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×