close

رواية جنة الجبل الفصل الثالث 3 بقلم ايلا ابراهيم

رواية جنة الجبل الفصل الثالث 3 بقلم ايلا ابراهيم

رواية جنة الجبل الفصل الثالث 3 بقلم ايلا ابراهيم

 

جنة الجبل الفصل الثالث

جبل باشا كان صوت الشغاله من براا الاوضه تنده عليه...

بالوقت ده استغلت جنه الموقف وجريت من بين ايديه بكسوف...

بص ليها بغيظ وردد وبكده انتي خلاص فلتي من بين اديا..قال كلامه وهو بيمشي ناحيتها...وهي قلبها بيضرب جامد كل اما يقرب اكثر ..

افتكري  اننا متجوزين وكده كده هتكوني بين اديا قال كده. وحاوط خصرها بدراعه...وهتنامي في حضني كمان ولا وانتي اللي مش هتتحملي تبعدي عن حضني تاني..

ابعدت نظرها عنه بخجل لكنه امسك فكها لينظر إلى عينيها بأعجاب...وماله نصبر ..الصبر حلوو برضو..ياست البنات أنهى كلامه وهو بيبوس جانب شفايفها وحس برعشتها بين أديه...ابتسم وهو بيبعد عنها ..عشان تاخد نفسها بالعافيه...

اجهزي عشان هنننزل نفطر  مع العيله تحت...






***-***-***-***

عز هو عريسنا فين ياحجه لسا غرقان بالعسل...

اهدى على ابن عمك ياعز بلاش تزعله..

الله وانا قلت حاجه...ربنا يطعمنا احنا كمان..

هنيه بفرحه بجد ..بجد ياعز عاوز تعملها...

وانا حد كان قالي وقلت لااا..

هنيه خلاص سيبها عليا هدوراك على اجمل عروسه بالبلد كلها...

عز احم...انتي مصدقتي انا بهزر ياحجه بهزر..

شكلك واقع على وحده ومداري اتكلم ياود انا اللي مربياك..

ايه ياحجه انتي هتسيبي ابنك وتقلبي عليا..

وابنها ماله ياعز.يابن عمي...كام صوت جبل جايله..

رفع عز وشه وشاف جبل ماسك ايد مراته اللي باين عليها الكسوف ونازلين سوى ..

عز يارب يارب اوعدنا يارب..

انت هتقر عليا والا ايه...عاوز ايه عالصبح...

عز بغمزه نصبح على العريس ونخطفه شويتين من عروسته أذا مكنش في مانع...قال كلامه وهو بيبص لاجنة..ويقول مع اني مضنش حد يعرف يسيب الكنافه ويخرج ..

جبل انت لازمك قطم رقبتك ولسا هيمشي عليه جري عز من قدامه بسرعه...






ابتسمت  جنة لما شافها جبل بتضحك نزل بمستواها وهمس  عجبك الكلام صح جاي على مزاجك...

جنه  بهمس ابتسمت اكتر ودارت وشها... 

جبل طب الضحكه دي مشفهوهاش تخرج لحد غيري انتي فاهمه..

بصت عالأرض بكسوف  ومشيت وراه لما نزل يسلم على أمه وشاورلها تعمل زيه...

جبل طلع على مكتبه مع عز وجنة راحت تساعد البنات بالمطبخ...ولما رفضوا يسيبوها تساعدهم طلعت اوضتها عشان تجهز ...لكنها انصدمت بحد واقفلها عالسلم بيبص عليها بإعجاب وهو بيصفر يابن المحضوضه ياجبل...دايما يقع واقف..

طنشت كلامه وكملت طريقها ..لكنه وقف قدامها بسرعه...

القمر مش شايفنا والا ايه ..

حاولت تبعد عن طريقه لكنه دائما بيقف فوشها لحد مامسك دراعها وشدها ليه وزقته بغضب  وهي بتقول اول واخر مره تتكلم معايا بالطريقه دي وتطلع في وشي انت فاهم

مثل الخوف وهو بيقول يامه انا خوفت على كده ..

طنشت سخريته ومشيت وسابته وهو بيعض شفايفه وبيهمس مصيرك تقعي يا حلوه وتبقى في حضني قريب اوووي  ...


***-***-***-***

اجتمع الكل عالاكل

ام جبل للشغاله اطلعي شوفي عروستنا وخليها تنزل.

جبل بسرعه انا هطلع ياامي انتي كمل شغل قال للشغاله ..

عز بتريقه لا ياعم مش هنشوفك لبكرى على كده..

جبل اخرص انتا ومتتدخلش..

مرات عم جبل انا هندهلها خليك انت .

جبل بتجاهل قلت هطلع انا...وطلع السلم بسرعه وقف قدام الاوضه ..فتح الباب مكنتش موجوده بالاوضه ..فتح باب الحمام بشويش واتصدم لما شافها وهي لابسه قميص احمر بحمالات كان ليظهر جمال جسمها بسخاء كانت بتجربه وهي تحرك أيدها على خصرها. وبتلف قدام المرايه..

شهقت بصدمه لما حست بيه ماسكها من خصرها ووو

يتبع...

#رواية_جنة_الجبل

#بقلم_إيلا_إبراهيم


            الفصل الرابع من هنا 


تعليقات
close