رواية جنة الجبل الفصل السابع 7 بقلم ايلا ابراهيم


 رواية جنة الجبل الفصل السابع 7 بقلم ايلا ابراهيم


جنة الجبل الفصل السابع

كانت ذايبه بين اديه مشاعر متلخبطه بين خوف وحب وتردد لكنها خلاص قررت انها تسلمه نفسها..جبل اثبت انه يستاهلها .... عيشها حجات ومشاعر مكنتش بتحلم تعيشها..

اما جبل كان بيبوسها بشغف ايديها بتبعد هدومها عنها بغيظ عشان منعاه من لمسها كان بقمه رغبته بيها...هي بتجننه اكتر بكسوفها وخجلها ...لكن اتنفض الاتنين بعد ماسمعو صوت رصاصتين...

جنة بخضه في ايه..

جبل بقلق مش عارف و لبس بسرعه وهو بيردد استر يارب ..

نزل جري لما شاف الكل متجمع في الجنينه و عمه احمد مع الحرس... 

جبل في ايه يا احمد..

احمد مفيش كان في حرامي ..

جبل بشك حرامي ..حرامي ازاي والحرس في كل حته...

احمد والله ده اللي حصل.  






ضربت طلقين فالهوى عشان اخوفه..وافوقكم.لاني ملحقتش امسكه...

جبل نده حرس البيت وشدد عليهم ياخدو بالهم تاني مره ورجع...

كان الكل عايز يعرف ايه اللي بيحصل

امه هنيه انت كويس يبني ايه اللي بيحصل...

جبل محصلش ياامي انتي عارفه احمد زهق وضرب طلقين  يجرب الس*لاح الجديد....بص بقرف على ريم مرات عمه لما شافها خارجه بهدوم ملزقه راسمه جسمها...

جنة كانت بتبصله بخوف مش عارفه تقرب منه ولا تسأل هو كويس والا لأ عينيها عليه بس...

ريم جريت وجابت كوبايت ميه لجبل .

اتفضل ياجبل الميه ساقعه...اكيد اتخضيت وانت نايم

جنة خطفت كباية الميه من ريم بغيره هي نفسها مش عارفه ليه...وقالت انا هجبله ميه انتي اطلعي كملي لبسك شكلك خرجتي بسرعه مالخضه ونسيتي تلبسي حاجه قالتها بغيره لما حست بنظرات ريم الغريبه لجبل...

ريم بصتلها بغيظ وطلعت اوضتها...

جبل كان بيراقبهم من سكات وهو بيكلم امه ومش شايل عينه عن جنه...لما دخل عليهم عمه...

جبل هو عز فين مظهرش...

احمد شفته خارج وكان متعصب..

جبل متعصب ليه ...

احمد  اكيد متخانق مع خطيبته ..منتا عارف الحريم قال كده وهو بيبص لجنه اللي بتحاول على قد ماتقدر تبعد عنه...

جبل هو لحق يتخانق وطلع فونه وكلمه..لكنه مردش..عليه الحاجه اللي خلت جبل فعلا يقلق اكتر...

جبل انا هطلع اغير واروحله..محتاجه حاجه ياامي...

سلامتك ياحبيبي ...

شاور لجنة عشان تحصله وطلع وهي حصلته بسرعه...

اول ما دخلت وراه..انت كويس مش كده حصلك.حاجه...

بابتسامه خايفه عليا...

قلقت لما نزلت ياجبل ..ده مش لعب عيال دول طلقتين...وانت نزلت من غير ماتفكر ..

 افكر بأيه العمر واحد والرب واحد...محدش بيموت ناقص عمر

جنة برقه حطت أيدها على شفايفه بسرعه  متقولش كده عشان خاطري 

يابوووووووي عليكي وعلى لمستك وكلامك.اللي هيحننوني..انتي مش عايزاني أنزل هاااا عايزاني افضل جارك.كده ...

بصت للأرض وهمست وانا اطول تفضل جاري دائما...

جبل طلعي طلعي الكلام الحلو ده تاني زيديني. عشان اسيب عز يولع وافضل معاكي كده...

لااااه انت روح شوف عز واني مش هطير...هستناك..هنا...

جبل متأكده عايزاني اروحله..مش عايزه نكمل اللي كنا بنعمله .

عضت شفتها بكسوف  وهزت رأسها روحله ياجبل..

يابوووووووي عايزاني اروحله بعد.جبل دي...لاه انا مش هروح حته ..

جنة وهي بتمدله العمه روحله وارجع انا مستنياك  ...

باس جبينها ماشي  مش هتأخر ياقلبي.....

هزت رأسها وهي بتبصله وهو بيخرج...


******-*******-******

 فرح عز ونغم ..

عز اللي أصر أنه يستقر برا ببيت العيله  بعد جوازه بالرغم من إصرار الكل ورغبتهم..بأنه يفضل معاهم...إلا أنه رفض ...ومحدش عارف السبب ...






منى كان اليوم ده اسوء يوم فحياتها وخاصه بعد اللي عمله معاها عز لما راحتله اوضته.  مش هتنسى هو عمل معاها ايه ابدا هيفضل الموقف ده محفور جواها العمر كله....

عند عز..في اوضتهم...

عز بضيق نغم انتي هتفضلي كده كتتتير...

نغم بخوف منه انا مرتاحه كده..

عز مش عايزه تفكي يعني..

نغم قلتلك مرتاحه..

عز لا شكلك مش مرتاحه هساعدك تفكي الفستان..

فزت بسرعه لا لا مش عايزه..

عز بضحكه على مظهرها و. خوفها والله مش عايزه. 

انا انا مرتاح والله انت روح نام..

نننننعمم اروح ايه ... ايه ..

نغم بغباء روح نام...

عز بضحكه انام ماشي بس في عريس ينام من غير عروسته برضو..دي حتى تبقى عيبه فحقي..ولسه هيقرب منه بعدت بسرعه متقربش ياعز لحسن اصوت وألم عليك الناس..

عز ضحك بصخب ..طب ياريت صرخي .وكمل بغمزه ده حتى لما يسمعوا صوتك هيقولوا ايه ده عز جامد اووووي..

نغم بغيظ انت قليل الادب على فكره..

عز عض شفايفه ...هو انتي لسا شفتي قلت ادب. .

ولسه هتبعد مسكها وحاوط خصرها بتملك..وأيده بتمشي على طول ظهرها..

نغم بتوتر انننت بتعمل ااايه.ابعد....

عز بغمزه هساعدك تخلصي من ام الفتسان ده..

ولسه هتعترض كان عز فاتح سوتيه الفتسان وبقى عالارض وهي فضلت بقميص ابيض مكشوف جدا وجسمها كله باين....

شهقت بصدمه حاولت تغطي جسمها باديها انت انت عملت ايه..ولسه عز هيبعد عشان يبص عليها مسكت فيه وحضنته جامد وهمست بكسوف متبعدش...

عز بضحكه جننتها متأكده مش عايزاني ابعد..

نغم بكسوف متبعدش ياعز ارجوك...

وفعلا مبعدش لانه شالها وهي محستش بنفسها الا بين اديه وبيمشي بيها ناحيت السرير واول ما بقت على السرير اعتلاها وهو بيهمس واخيرا  بقينا لبعض.وووووو


*****-*****-******

بعد الفرح جبل اضطر يروح لشغل مستعجل...ورجعت جنة على اوضتها...خدت شاور ولفت جسمها بالمشفه اول ما خرجت من الحمام حست بادين تحاوطها بتملك...

ضحكت من قلبها وهمست بكسوف جبل انت رجعت...

متكلمش اديه على جسمها دافن وشه بشعرها المبلول ولسه هتلف عليه منعها لكنها بعدت بضيق لما حست بلمسته الغريبه ليها..واول مابعدت اتصدمت لما شافت عمه ماسكها وعاوز يكمل اللي بيعمله...حاولت تصرخ كتم بقها بقوه وقال بتهديد صوتك ميطلعش ..

دموعها نزلت وهي بتشاوله لا ..تحاول تبعده بكل قوتها مش عارفه...

احمد انا هخلص اللي جاي اعمله وامشي ولا من شاف ولا من دري يااما هقولهم هي اللي عرضت نفسها عليا وانا رفضت. وانتي شايفه منظرك.ده الكل هيصدقني..عشان كده خليكي مطيعه واسمعي الكلام وووو..

يتبع.....

#رواية_جنة_الجبل

#بقلم_إيلا_إبراهيم


             الفصل الثامن من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×