رواية جنة الجبل الفصل التاسع 9 بقلم ايلا ابراهيم

رواية جنة الجبل الفصل التاسع 9 بقلم ايلا ابراهيم

 


رواية جنة الجبل

دمعه ساخنه نزلت من عينيها مع اخر صراخه صرختها وبعدها كل حاجه انتهت...انتهت بالنسبه ليها...قام من فوقيها وسابها...سابها جسد من غير روح...عيون بتبص للسقف بتيه...احلام اتدمرت وماتتت...حيات رسمتها بخيالها خسرتها...حضنه الدافئ بقى موحش...ومرعب...لمسته بقت بتشمأز وبتقرف منها كرهت جسمها...كرهت حياتها غمضت عينها استسلمت الظلام وهي بتشوفه خد قميصه من الأرض ولبسه بأهمال خرج وسابها ...سابها من غير مايبص ناحيتها حتى...خد كرامتها ...شرفها وكسر قلبها فلحظه وحده بس ..






مفضلش بقلبها الا حاجه وحده بس الكره ..الكره لكل حد شارك بده حتى هو نفسه....

عند باب القصر بتاعهم نزلت امه جري لما اتصل الشغالين بيها يبلغوها باللي بيحصل .وقفت مصدومه وهي بتشوف ابنها كده صدره عريان وعنيه حمرا...مر من جنبها وكأنه مش شايفها..مسكت فيه رجليها مش شيالها عملت ايه ياجبل ..عملت فالبنت ايه ..مردش بعد.ايدها عنه ومشي..مشي والغضب والقهر لسه مسيطرين عليه...هي اتعاقبت  ولسه ختتعاقب وهتفضل طول عمرها تتعاقب لكن فضل ال****عمه وده مش هيطفي ناره الاموته...ركب عربيته وطلع فونه وقال بغضب عماه يعني ايه مش لاقيينه تطلعهولي من تحت الارض عايزه عند جزمتي..ياهو ياانتوووو هتموتوا وقفل الفون وساق عربيته...بسرعه جنونيه...

عند جنة...

جريت هنيه عليها واتصدمت باللي شافته البنت مرميه عريانه على سريرها من غير حتى غطا يستر جسمها..المتقطع من شده الضرب ..مفيش حته سليمه فيه ...

الاوضه متكسره كلها ومقلوبه..جريت عليه ودموعها بتنزل بحرقه جنة ... جنه يابنتي ايه اللي حصل ردي عليا ...ردي عليا ياجنة ...

مفيش جواب. مفيش اي رد جالها ...دخل عز وكان مخضوض مش عارف ايه اللي حصل كل اللي عرفه أن جبل عامل مشكله بالبيت  وخرج بسرعه من الاوضه لما شافها كده... ونده مرات عمي ..انا برااا ...

غطتها هنيه بسرعه وجريت عليه وهي بتقول البنت يتموت ياعز يابني الحقني...

عز بارتباك ططب انتي لبسيها اي حاجه. انا هجيب حكيم واجي مش هتأخر..

مر الوقت

 خرج الحكيم من الاوضه وهو بيتوعد للي عمل كده..

مين الحيوان اللي عمل كده انا لا يمكن اسكت هبلغ..ع..وقبل مايكمل كلامه كان عز ماسك رقبته ولزقه على الحيطه وكان هيخنقه وقال بتحذير انت تشوف شغلك من سكات وعارف لو البنت حصلها حاجه هتحصلها وزقه وهو بيقول بتحذير شوف شغلك...






مر اربع ايام...

كان الكل قاعد بتعب جبل مظهرش ابدا...

جنة فاقت ومخرجتش من اوضتها بتعيط بس ...

عز بيحاول يفهم ايه اللي حصل مش قادر...لكنه انسحب لما شاف نظرات منى ليه واستئذن أنه يمشي..

هنيه حقك عليا يابني انت عريس جديد واتلهيت بمشاكلنا...

مشاكل ايه يامرات عمي انتو اهلي .. انا عايزك تطمني 

كل حاجه هتتحل بص ليه بحرج انا اسف لازم تمشي دلوقتي نغم لوحده وانا مبلغتهاش عن اللي حصل.. بعد اذنك...

هنيه ربنا معاك يبني ..

مشي عز وهو بيتصل برجالته عاوز يتطمن يعرف جبل فين ومختفي ليه ..لكنه شافه دخل بعربيته وقف وهو مصدوم من مظهره

 عز بقلق جبل انت كويس وايه  اللي حصل...

جبل بضحكه يعرفها عز جيدا انا زي الفل معلش نسيت اباركلك الف مبروك ياعريس..

عز انت  ..

جبل بمقاطعه امشي روح لعروستك ياعز بلاش تشغل بالك معايا..

عز جبل لو في حاجه قولي انا اخوك...

جبل كل خير مفيش غير كل خير ...و دخل البيت وساب عز واقف مكانه مش فاهم ايه اللي بيحصل...

طلع جبل الدرج ووقف لما سمع صوت امه بتنده عليه

هنيه على فين يابن بطني.

رمقها جبل بنظرات بارده وتكلم بسخريه هطلع لامراتي أصلها وحشاني .

هنيه بحده ايه اللي عملته بمراتك ده.

جبل وهو يطلع الدرج الاحسن محدش يتدخل بحياتي والا مش هيحصل كويس..

هنيه ياخساره انا خلفت شيطان...

بص ليها جبل ببرود وقال الاحسن متجبرونيش أظهر الشيطان تاني عشان معرفش هيعمل ايه لو ظهر...

وكمل طريقه ووقف عند باب اوؤضته وفتح الباب ...

حست بقلبها اتخلع من مكانه لما شافته دخل عليها اللي حصل اتكرر بعقلها جسمها كله اتڜنج لما قرب منها وقال بضحكه شيطانيه ازيك...تعرفي انا رجعت بدري عشان نعيد السيناريو عشان عجبني...هزت رأسها بلأ وهي بتحاول تبعد لكنه ..

يتبع....


#رواية_جنة_الجبل

#بقلم_إيلا_إبراهيم


             الفصل العاشر من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×