رواية علاقه مع مجهول الفصل الخامس 5 بقلم عادل الصعيدي


 رواية علاقه مع مجهول الفصل الخامس 5 بقلم عادل الصعيدي


الجزء الخامس( قمة الاثاره )

علاقه مع مجهول 

_______ الكاتب عادل الصعيدي 

.....

اتجمدت عروقها واعصابها سابت وبلحظه ملامح وشها اتغيرت لما عرفت جابر مات مقتول 


ساره لاحظت شهد وهيا مش قادره تتمالك اعصابها والخوف اتسرب ليها زي الدم في الوريد 


بصتلها ساره مستغربه : 

شهد في ايه مالك ؟! ومين جابر دي ؟! 


شهد تنحت ومش مركزه مع ساره : جابر مين !!

لا . اه مفيش حاجه انا كويسه 


ساره : بقولك مين جابر دي 


نفخت بزهق شهد : مفيش دي جابر موظف هنا غلبان باخد قعدتي هنا وانا ماشيه بعطيه حاجه لله . بس كدا 


هزت رأسه ساره :: لا انا فكرت يكون حد معرفتك يعني . 

طب ومات مقتول ليه 


شهد بنرفزه :: يووه يا ساره خلاص بقي . احنا مالنا . اتقتل او مات لوحده مش مشكلتنا.. 


وصل الراجل اللا بينزل الطلبات وحط قدامهم العصير 

وكانت نظرات شهد ليه غريبه 


شهد : ساره هدخل الحمام وراجعه اشربي العصير بتاعك. 


دخل جوه شهد وساره مستغربه تصرفاتها المفاجاه دي .

شهد اخد الراجل علي جنب 

شهد : بقولك إيه.  انت اسمك ايه 


الراجل دي اسمه رجب 


رجب : خدامك رجب يا هانم 


شهد طلعت رزمة فلوس 

واعطتها لرجب 

رجب :: ايه دي كله يا ست يا هانم 


شهد بخوف : خد بس واسمع هقولك ايه 

رجب : حاضر . تسلمي يا ست هانم 


شهد : بقولك يا رجب . انا ليا حاجه اخدها مني جابر وعايزاك تخدني المكان الا بينام فيه . جايز تكون هناك . حاجه تخصني يعني ..


رجب بص للفلوس وحطها بجيبه: تحت امرك يا ست تعالي معايا 







رجب ماشي قدامها وشهد وراء منه 

وصلوا الاستراحه القديمه الا جابر كان يبات فيها 

دخلت شهد ومكنتش طايقه الريحه المعفنه الا بالاوضه 

الاوضه قديمه وكراسي عليها تراب 

حطت ايدها علي مناخيرها وفضلت تقلب في كل مكان بدور ومش لاقيه حاجه 


شويه ومشيت هيا ورجب رايحين الاستراحه الا قاعده فيها ساره 

شهد متوتره وبتكلم نفسها 

الله يخربيتك يا جابر وديت الكيس فين ومين اللي قتلك . معقوله حد عرف حاجه.  دي هتبقي مصيبه كبيره 


شهد بصت ناحية رجب : قولي يارب 


رجب : نعم يا ست هانم 


شهد : متعرفش مين الا قتل جابر ومعقوله ليه اعداء 


رجب : معرفش يا ست هانم والبوليس لسه بيدور علي القاتل ..


شهد طلعت فلوس تاني ووقفت مع رجب وتكلموا مع بعض 

طلعت شهد عند ساره واخدتها ومشيت ..


ساره :: شهد مالك وشك اتغير فجأه ليه كدا 

شهد بسخريه : يعني بقي لونه اي هههههه 


ساره : مش بهزر . بتكلم جد . اتكلمي يا شهد 

شهد :: مفيش يا بنتي . بس حسيت بطني وجعاني . دخلت الحمام لقيت اللي بالي بالك جاتني ..

ساره بضحك : معقوله هههههه هيا معادها النهارده 


شهد بتعب ; ايوه شفتي بقي . حظك حلو ازاي 

ساره : وانا مالي بقي هههههه ظروفك كدا 

خلاص روحي استريحي في بيتك .


شهد : الاول هروح الشركه اخلص المناقصة الا دخلاها وبعدين همشي.  هوصلك دلوقتي واروح مكتبي ...

............

النقيب عادل داخل علي  الاستراحه بتاعت المسافرين هو وقوه العساكر 


عادل قعد الكرسي بأول الاستراحه ونادي علي رجب 

عادل : انتي يا زفت يا اللي اسمك رجب 

رجب طلع يجري مم جوه 


رجب : نعم يا سعت البيه ،

عادل : مفيش من قرايب جابر سأل عليه 

رجب : لا محدش من قرايبه جانا هنا 

عادل :: ولا اي حد تاني سألك عنه 

رجب : في زباين كتير سألتني عليه طبعا متعودين ينزلوا هنا  .

بس في واحده اول مره اعرفها امبارح جات وسألت عليه برضوا 







عادل :: طيب . ممكن تكون نفس الناس الا بتنزل هنا والا ايه ؟!!

رجب :: بصراحه معرفش يا بيه 

رجب :: طيب مقالتش اسمها ايه !!

رجب لا قالتلي لما يجي جابر قوله ساره بتسلم عليك 


عادل اتفاجا بالاسم واستغرب:: ساره 


رجب :: ايوه اسمها ساره . اصل انا الا بيسالني علي جابر بقوله مسافر 


عادل بينه وبين نفسه 

هيا اي حكايه ساره دي هو انا كل ما امسك قضيه يطلعلي فيها ساره 

مش معقول كدا ، 

رجب :: في حاجه تاني سعتك .

عادل :: لا غور انت دلوقتي ..


.....

شهد بتتصل بجيهان صاحبتها في مكتبها 

شهد : ايوه يا جيهان انتي لسه في المكتب والا روحتي 


جيهان : لسه قدامي شويه اخلص ورق المناقصة بتاعتك وهمشي 

شهد : طب . كويس 

اسمعي ادخلي مكتبي وافتحي اخر درج 

هتلاقي ملف المناقصة 

صوري الورقه اللي فيها 

المبلغ المكتوب عشان مش متأكده المبلغ كام 


جيهان حاضر . حالا هدخل واصوره وابعتهولك 


دخلت جيهان مكتب شهد وفتحت اخر درج وطلعت ملف المناقصة 

وهيا بترفع الملف وقعت ورقه من الملف 

واول ما فتحت الورقه عشان تقري الا فيها 

وكانت المفاجاه..........


تتبع...

الكاتب عادل الصعيدي


             الفصل السادس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×