رواية علاقه مع مجهول (كاملة جميع الفصول) بقلم عادل الصعيدي
الروايه في قمة التشويق والاثاره
الفصل الأول
علاقه مع مجهول
__________________عادل الصعيدي
دخل المستشفى بخطوات سريعه وهو في حالة ارتباك وخوف
وقلق كبير بيسأل عن زوجته اللي عملت حادثه كبيره
وصل الاستقبال ونبرات صوته عليها الألم والحسره
لو سمحتي الاوضه اللي فيها حادثه المقطم فين
موظفه الاستقبال//
قصد حضرتك الحادثه بتاعت مدام شيماء
شريف // ايوه انا جوزها شريف
موظفة الاستقبال//
رقم الغرفه 201 الدور الثالث يمين
شريف جري علي الاسانسير وكان مشغول
طلع بسرعه يجري علي السلم
وعلامات الخوف والقلق تسيطر عليه
وصل الاوضه وكان والد ووالدة شيماء هناك
وعليهم علامات الحزن والاسي
شريف // اي يا عموا اللي حصل لشيماء
والد شيماء ::
عملت حادثه يا بني
وبيقول عربيه كبيره نقل دخلت عليهم
الا معاها مات وهيا بين الحياه والموت .
شريف // اللي معاها !!
مين اللي كان معاها
والد شيماء// معرفش يا بني لسه
بس تلاقيه حد مش زمايلها بشركه او عميل عندها ..
خرج الدكتور من اوضة شيماء وعليه وشه علامات الضيق والحزن
والد شيماء جري عليه
خير يا دكتور طمني
بنتي عامله اي
الدكتور // ادعولها . مخبيش عليكم حالتها خطره جدااا
وعندها نزيف داخلي بالمخ
وكسور داخليه
وهنعملها جراحه مستعجله ادعهولها هيا محتاجه دعواتكم
اتصدمت والدة شيماء
وراحة في نوبة بكاء شديد ومش قادره تتمالك اعصابها وان حياة بنتها علي المحك..
في اللحظه دخل النقيب عادل رئيس مباحث الهرم
عادل // السلام عليكم انا النقيب عادل رئيس مباحث الهرم
شريف // اهلا بحضرتك
عادل // طبعا اكيد في حد قريب مدام شيماء
شريف / انا جوزها ودي والدتها ووالدها
عادل باندهاش وتعجب
حضرتك جوزها !!
شريف // ايوه يا فندم
مستغرب ليه . انا جوزها
عادل // طيب . ممكن بعد اذنك كلمتين علي انفراد
عادل اخد شريف وبعد لآخر صاله الانتظار ..
في اللحظه دي عادل بيبص علي شريف وبيتنهد تنهيده طويله
عادل /
انا فاهم ومقدر الا انت فيه يا استاذ شريف
وبعرف الوقت مش مناسب
بس انا عندي شويه اسئله او استفسارات وعايز حضرتك تجاوبني عليها .
شريف // تحت امرك اتفضل ..
عادل / حضرتك عارف ان المدام وقت الحادث مكنتش لوحدها
وان كان في شخص معاها في العربيه واتوفي متاثر بالحادث
شريف/ ايوه عرفت والد شيماء قالي الموضوع دي . واكيد الا كان معاها حد من زمايلها بالشغل
عادل / جايز !!
بس الا متعرفهوش ان
الشخص دي جوزها !!
شريف بضيق /
جوزها !! جوزها ازاي يا فندم ؟!!
انا جوزها واقف قدامك
عادل بصله بعدم تصديق
عادل // طيب خد شوف الورقه دي كانت في العربيه
شريف مش مصدق ان الورقه الا في ايده ورقة جواز عرفي
شريف // مش معقول الكلام دي .
العقد دي مزور
انا مراتي عارفها كويس
لا يمكن تعمل حاجه زي دي !! مستحيل يحصل دي..
عادل // شريف بيه حاول تتمالك اعصابك
احنا الكلام بنقوله ليك دي نتيجة تحريات
والا حضرتك متعرفهوش
اثناء معاينة الحادث
اتضح ان
كانت مدام شيماء والا معاها عريانيين
وكانوا في حالة سكر
وزجاج الخمر لقيوه بالعربيه ومثبوت في المحضر ..
شريف باندهاش وغضب شديد
شريف // حاسب علي كلامك لو سمحت
مراتي عمرها ما شربت خمره ولا تعرف شكلها ايه ..
وكمان بتصلي الفرض بفرض وبتقرأ قرآن
يستحيل اصدق كلام التخريف دي ابداااا. !!!!
عادل بغضب // لو سمحت يا استاذ
حاول تتمالك اعصابك
انا بكلمك بصفتي رئيس مباحث وجاي أحقق في الحادث . مش افتراء عليك او كذب
شريف بهدوء //
طب . ازاااي ؟؟
طيب وحضرتك متأكد من المعلومات دي اووي ازاي !!!
عادل / دي تحريات يا استاذ عادل وشغلنا دي ..
شريف / مش معقول . مش معقول ومستحيل
عادل // صدقني احنا مقدرين موقفك والا انت فيه .
بس دي حقيقه
وعايزه تفسير !!!!
شريف بيضرب كف علي كف وف حالة ذهول تام من الا بيسمعه
والا عرفه عن مراته شيماء
وبقي في حالة انفصام عقلي
مش قادر يصدق ولا قادر يكذب
عادل / شريف عندك اولاد
شريف / طبعا يا فندم عندي بنت وولد بسمه ومحمد
عادل طيب ممكن تقرأ الورقه دي بهدوء
لقيناها في السياره
مع العقد الجواز العرفي
شريف مسك الورقه وبدا يقرأ
بدأت ايديه ترتعش وعلامات الاستياء والغضب علي ملامحه
وبيبلع ريقه ويتنهد
شريف بغضب //
لا لا مستحيل !!! مستحيل . مستحيل ابدا يحصل دي
دول ولادي من صلبي ولحمي
عادل // للاسف دي اعتراف خطي من الراجل الا كان بسياره معاها
ونفس توقيعه علي عقد الجواز ...
شريف // مستحيل . مستحيل
شريف بيطلع جري علي اوضة شيماء وساب ضابط الشرطه
بيحاول يدخل اوضة شيماء وبتمنعه الممرضه
يدفعها بقوه
توقع علي الارض من قوة دفعته ...
ويدخل جوه عند شيماء
شيماء غرقانه في الدم والجروح في جسمها بكل مكان
وبتاخد نفسها بالعافيه
بصت لقيت شريف جمبها
شيماء // ششريف
شريف / ايوه يا شريف يا شيماء
كويس ان لسه فيكي النفس
ومموتيش
شريف اللي عمره ما حب حد زيك ولا كان في يوم من الايام يصدق اللي عملتيه يا خاينه
شيماء بتصارع الموت وجسمها بيرتعش
شريف اووعي تموتي دلوقتي قبل ما تقوليلي الحقيقه
مين اللي كان معاكي يوم الحادثه
يا سافله .. ومحمد وبسمه دول ولادي والا لا
اعترفي يا خاينه ..
شيماء بتعب // وانت صدقت الكلام دي يا شريف
شريف / ايوه الكلام حقيقي . انتي وبتموتي لسه هتمثلي دور البريئه والشريفه تاني
اعترفي يلا
قولي الحقيقه يا سافله
شيماء بدموع /
حاضر .. هقول الحقيقه
ويا تري هتصدقني والا لا ؟؟ !!!
شريف //
اصدق والا مصدقش.
مبقتش تفرق معايا
المهم عرفتك علي حقيقتك
انجس واقذر انسانه علي وجه الارض ..
وفجاه يدخل الطيب ويشوف شريف بيعلي صوته عليها
الطبيب // انت دخلت هنا ازاي
المريضه بين الحياه والموت .
اتفضل اطلع بره
شريف غاضب //
لا مش هطلع قبل ما تعترف بالحقيقه السافله
الطيب / انت بتقول ايه .
طلعوه بره طلعوه بره بسرعه
ويدخل أفراد الأمن ويسحبوا شريف بره
الاوضه ....
وخدو شيماء للعمليات ....
تتبع
يا تري شيماء هتعيش تاني وشريف هيعرف الحقيقه ام
ايه اللي يحصل بعد كدا
تتبع ...
الروايه قمة في التشويق تابعووها تابعووها
الكاتب عادل الصعيدي