رواية خفايا القلوب الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نور محمد
#البارت _22
(خفايا_القلوب❤)
حمدي بصلها بتردد وخوف ولسه هينطق الاسم سعموا سوى زهره من الخارج وهي بتتخانق مع حد فجروا بسرعه خارج الغرفه ووقفوا سوى بصدمه وزهول لما لقوا قدامهم فتاه في العشرين من عمرها وهي حامله على ايدها بنت صغيره عمرها تقريبا سنه ونص
وزهره بتتخانق معاها وهي بتقول:لاخر مره هسئلك انتي مين وعاوزه ايه؟
بصتلها ببرود وتجاهلت كلامها كله وبصت على جميله بخبث وقربت منها وقالت ببسمه مستفزه:اهلا ياضرتي اعرفك علي نفسي انا مريم مرات يوسف جوزك وام بنته كمان
حمدي وجميله بصولها بصدمه وزهول كبير وجميله حست بدوخة فجأه ولسه هتقع حمدي لحقها بسرعه وسندها بحرص وقال بقلق: جميله انتي كويسه ياقلبي
جميله بصتله بتعب وجمود وحمدي وجه نظره لمريم وقال بحده: خرجي بره انتي كذابه يوسف طلقك من زمان اخرجي مش عاوز اشوفك قدامي
مريم سمعته وتجاهله كلامه وقعدت على الكنبه جنبها براحه وبرود وقالت: الكلام ده يوسف اللي قاله لك علشان يضحك عليك مش كده
حمدي بصلها بضيق وجميله كانت متابعه اللي بيحصل بهدووء وعدم فهم وفجأه وقفت مريم وطلعت من شنطتها ورقه ومدتها لحمدي وقالت بثقه: خد القسيمه دي اتأكد منها يوسف لسه زوجي على سنه الله ورسوله كمان
حمدي اخد منها القسيمه بسرعه وفتحها وهنا كانت الصدمه بجد لما لقى القسيمه صحيحه فعلا فقال بصدمه وزهول: ازاي القسيمه دي مظبوطه ويوسف قالي انه اجوزك عرفي اصلا انتي اكيد في حاجه غلط هنا انا متأكد من كده
مريم ابتسمت ببرود واخدت منه القسيمه تاني حطتها في شنطتها وقالت: لا مفيش حاجه غلط هنا والا حاجه ده يوسف اللي ضحك عليك وفهمك انه مظلوم وانا اللي خاينه علشان كده طلقني بس الحقيقه ان يوسف مطلقنيش وانا لسه على زمته والبنت دي كمان بنته بس هو عمل ده كله علشان يتهرب من مسئوليته تجاهي انا وبنته حور
حمدي كان بيبصلها بشك وعدم تصديق بس جميله كانت بتبص عليها بصدمه ودموع معقول يوسف حب حياتها يطلع خاين كده؟ طيب لو كان كلام حمدي صحيح ليه يوسف خبى عنهم الحقيقه دي فضلت مشتته وجواها وجع كبير وفجأه قالت: انا عاوزه اروح اشوف يوسف في السجن يابيه ممكن تاخدي عنده
حمدي بصلها بصدمه وسعاده ومريم توترت اوي لما سمعت كلامها وحمدي قال ببسمه: اكيد ياقلبي تقدري لو عاوزه نروح نشوفه حالا كمان
جميله هزت رأسها بهدووء وحمدي جرى على غرفته وقال: انا هجيب مفاتيح العربيه وهاجي فورا خمس دقايق بس خليكي مكانك
جميله بصتله بمعنى تمام ومريم قرب منها بتوتر وقالت: انت انتي فعلا عاوزه تروحي تشوفي يوسف في السجن
ردت عليها جميله بجمود وقالت: ايوه جوزي ووحشني عاوزه اروح اشوفه واطمن عليه عندك مانع
مريم بلعت ريقها وتراجعت بتوتر وخوف وقالت: لا طبعا براحتك وانا هيكون عندي مانع ليه؟
جميله بصتلها بضيق وقرف وحمدي طلع من الغرفه بسرعه وقال: ياله ياقلبي نمشي علشان نلحق نشوقه قبل انتهاء وقت الزياره هناك
جميله بهدووء: تمام ياله بينا يابيه
حمدي اخدتها وطلعوا سوى من الشقه ومريم بصت في اثرهم بقلق وخوف وزهره سابتها ودخلت غرفتها بتعب ومريم قعدت على الكنبه جنبها بتوتر وطلعت فونها بسرعه ورنت على شخص تاني وقالت: محمد الحقني محدش هنا صدقني ومراته راحت السجن علشان تكلمه وكده كل حاجه هتخرب اعمل ايه؟
رد عليها محمد بضيق وقال: وانا مالي يامريم مش دي خطتك انتي شيلي بقى الليله كلها لوحدك انا المهم عندي بنتي حور فاهمه لو جرى لها حاجه بسبب خطتك وطمعك ده انا بنفسي هقتـ*ـلك يامريم سامعاني
مريم بخوف وحده: بقت خطتي انا دلوقتي يامحمد وانا بعمل ده كله ليه مش علشان نقدر نعيش عيشه كويسه ونربي بنتنا حور احسن تربيه كمان والا انا ابقى غلطانه علشان شايله همك وهم مستقبل بنتك كمان يامحمد
محمد بحده وضيق:مريم انا مطلبتش منك تشيلي همي او هم مستقبل بنتي ومش معني اني مكانيكي على قد حالي ابقى مش هقدر اكفي بنتي وأمن مستقبلها كمان هي كلمه ورد غطاها يامريم ارجعي انتي وبنتك حور الحاره تاني بازوق احسن اقسم بالله اروح افضحك انا قدام امه لا اله الا الله تمام
مريم بتوتر وخوف:حاضر يامحمد هرجع بس اعطيني يومين بس لو مخلصتش هنا هرجع علطول والله يومين بس
نفح محمد بضيق وزهق وقال:تمام يومين معاكي يومين بس وبعدها لو اتأخرتي ساعه وحده كمان عليهم انا هاجي بنفسي اخدك من هناك مفهوم
مريم بخوف:تمام مفهوم حاضر
قفل محمد في وشها ومريم نفخت بضيق وقالت:راجل فقر بصحيح بقى عاوزني اسيب العز ده كله وارجع له تاني في الخر*ابه اللي هناك دي لا طبعا مستحيل انا هعيش هنا ومش هرجعله تاني ابدا
خلصت جملتها وابتسمت بشر لما هو قادم
وعلى الجهه الاخرى عند يوسف في الزنزانه دخل عليه العسكري وقال:يوسف الزهيري في حد عند الظابط عاوز يشوفك
وقف يوسف بهدووء وتعب وقلبه بقى يدق بقوه وعنف بدون سبب فتهند يوسف وحط ايده على قلبه بأمل وقالت:ان شاء الله هي انا قلبي حاسس انها جميله
ابتسم ومشي مع العسكري لغرفه الظابط وفتح الباب ودخل ونصدم لما لقاها قدامه وهي بتبصله بجمود وعتاب وهنا يوسف مقدرش يسيطر على نفسه وجرى عليها مثل الطفل الصغير وحضنها بقوه وهو بيشدد على عناقه لها بتملك وسعاده وقال:انا كنت متأكد انك هتاجي هنا علشاني ياجميله قلبي كان حاسس انك هتاجي ياجميلتي
جميله فضلت ثابته في مكانها مثل الجـ*ـثه بين ايديه وحمدي كان بيبصله بفرحه وعنده امل ان كل شئ يتصلح اخير بس فجأه
انصدم لما لقى جميله دفعت يوسف بعنف وضيق وقالت:ابعد عني ومتقربش مني تاني ابدا
يوسف انصدم من رد فعلها والدموع لمعت في عنيه وحمدي بصلها بحده وقال:جميله عيب كده ده جوزك
جميله بصتله بسخريه وقربت من يوسف بدموع وقالت:وهو فين جوزي ده انا مش شايفه في المكان هنا حد يستحق يبقى جوزي
يوسف بصلها بدموع وحزن وقال:جميله انا عارف انتي بتعملي كده ليه بس صدقيني انا كنت مخد*وع و
قاطعته جميله بحده وغضب وقالت:اه الاول كنت مخد*وع وابيه حمدي حكى ليا كل حاجه بس جوازك وبنتك اللي خلفتها من ست تاني ده كمان كنت مخد*وع فيه يايوسف مش كده؟!
يوسف بلع ريقه لما فهم قصدها وقال بتوتر ورتباك:احم انا صحيح كنت مجوز زمان ياجميله بس..
سكت فجأه لما صرخت فيه بقوه وقالت: بس ايه يايوسف بس ايه تاني بعد اللي قولته ده عاوز تقول ايه تاني انا رغم كل حاجه حصل فيا بسببك مقدرتش اكر*هك بس مش توصل لدرجه انك تخد*عنا كلنا كده ليه حر*ام عليك بقى ليه كده؟
يوسف دموعه نزلت بوجع من حالتها الصعبه قدامه وقرب منها علشان تهدى شويه بس فجأه وقف تسمر مكانه لما لقاها بنتـ*ـزف ووقعت على الارض قدامه اغمي عليها فجرى يوسف ونزل لمستواها بسرعه ورعب وهو بيقول: جميله جميله ردي عليا ابوس ايدك هو حصل لها ايه ياحمدي الحقني؟
حمدي قعد جنبها وهو هيموت من الخوف عليها وقال بقلق ورعب: يوسف شيلها بسرعه لازم نلحقها على المستشفي دمـ*ـها بيتصـ*ـفى ياله بسرعه
يوسف حملها بخوف لسه هيخرج من غرفه الظابط وقف وبص على حمدي وقال بتوتر وخوف: خدها انت ياحمدي انا مسـ*ـجون هنا ومش هقدر اطلع بيها
حمدي قرب منه واعصابه كلها بقت سايبه من شده الخوف على اخته جميله وقال: انا اعصابي كلها بقت سايبه ومش قادر اتلم على نفسي حتي خدها انت ومتقلقش جميله سحبت البلا*غ والظابط خلص كل الاجراءات هنا كمان يعني تقدر تخرج دلوقتي
يوسف ابتسم براحه وجرى بجميله بسرعه البرق خارج المكان وبعد وقت دخل يوسف وهو يحمل جميله على ايده وقلبه بيدق بعنف من شده خوفه عليها
ونادي بصوت عالي وقال:عاوز دكتوره تلحقني بسرعه ارجوكم
حمدي دخل خلفه بقلق وخوف والدكتور قرب منهم وقال:جهزوا غرفه العمليات بسرعه المريضه بتـ*ـنزف د*م كتير
انهى جملته لتتجمع عليهم الممرضين اللي موجودين في المكان واخدوا منه جميله بسرعه على غرفه العمليات
ويوسف قعد على الارض ودموعه منشفتش من الخوف والوجع وهدومه بقـ*ـت د*م من جميله وقال بندم وخوف:يارب كل ده بيحصل بسببي عاقبني انا بس بلاش جميله كفايه اللي عاشته من و*جع بسببي احميلها ليا يارب ارجوك
حمدي بصله بشفقه على حالته الصعبه وقعد جنبه وقال:اهدي يايوسف وادعي وربك رحيم ولطيف بعباده
يوسف بصله بدموع وبقى يدعي في سره كتير وبعد ساعه خرج الدكتور من غرفه العمليات وقرب منهم بخوف وقال:لو سمحتوا احنا محتاجين د*م بسرعه المريضه نز*فت كتير وحياتها هي والجنين بتاعها بقت في حظـر كبير
يوسف وحمدي سمعوا بصدمه وزهول وقالوا سوى:اييه جنين ايه اللي بتتكلم عنه يادكتور؟!! ووو
يتبع...بقلم نور محمد
#خفايا_القلوب(عائله الزهيري)