رواية حكاية محبوبة الفصل الثامن 8 والاخير بقلم ميرا ابو الخير


 رواية حكاية محبوبة الفصل الثامن 8 والاخير بقلم ميرا ابو الخير


#اسكربيت_الاخيرة. #بقلم_ميرا_ابوالخير.. 

هنا بصدمة:  طالق انت طلقتني يا يزن.. 

يزن بكسرة وزعيق:  اه مش هقدر تعبت كفاية كفاية بقااااا.  

عادل بيدخل ع صوته:  يزن اهدا يابني. 

يزن بدموع خرج وهنا بصت لعمها وقعدت ع طرف السرير:  ط طلقني. 

عادل بصدمة:  طلقك انتي بتهزري صح. 

هنا بهدؤء:  لا مبهزرش عن اذنك. 

عادل باستغراب:  رايحه فين. 

هنا بابتسامة مكسورة:  مش هسيبه يزن دلوقتي مكسور انا اه مبقتش مراته بس بنت عمه ومش هتخلي عنه يا عمي. 

نزلت ورا يزن... 

عند نرمين.. 

رنت ع يزن.. 

يزن شاف اسمها كسر التليفون وكمل مشي قعد ع كرسي ع النيل.. 

لاقها قعدت جنبه:  حلو النيل مش كدا. 

يزن بص لها بذهول:  انتي جيتي لي. 

هنا بمرح:  اوعا تفتكر انك هتخلص مني بسهولة لا ياخويا اه مش مراتك بس بنت عمك وليا حكم عليك. 

يزن اتنهد بحزن.. 

هنا بابتسامة:  يزن بلاش تسمع لشيطانك انا عارفة انه صعب بس هتعديه. 

يزن دموعه نزلت:  هبص لنفسي ازاي وانا قا"تل امي. 

هنا بحنان:  مش بمزاجك ولا قصد يعني كنت هتقدر تبص ليها لو هي يلي قتـ. ـلتني. 

يزن بخضة: بعد الشر عليكي انا اموت فيها. 

بقلم ميرا ابوالخير.. 

هنا بحزن:  اهو ادعي ليها يا يزن عشان خاطري وارجع بيتك. 

يزن بهدؤء جاي يمسك ايديها شدتها:  لا مبقتش من حقك دلوقتي. 

يزن برفع حاجب:  ليه. 

هنا قامت وقفت:  عشان طلقتني يلا سلام. 

مشيت بسرعه وهو ابتسم.. 







تاني يوم... 

صحيت هنا ع صوت زغروطة خرجت لاقت امها واقفه بتبص لبنت بغضب:  نرمين. 

نرمين بخبث:  اه يا روحي نرمين جيت ابارك لك انا وامي ع طلاقك ومتخفيش انا هحافظ عليه. 

جملات بشماتة:  اه بنتي ست البنات. 

هنا بسخرية:  اه مانا عارفة اخبار الشيخ عويس اي بتاع السحر. 

جملان بلعت ريقها بتوتر:  ا انتي تعرفيه منين. 

هنا ببرود حطت ايديها ع وسطها:  اصله معرفة قديمة لابويا وكان صاحبه ولما عرفني من الصورة قال يسيرك ف الموضوع و جاه قالي وكتر الف خيره معملش حاجه وتاب. 

جملات بغضب:  انتي بتقولي اي كلام. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

يزن جاه:  لا مبتقولش اي كلام لانه جاه و كان مصور اتفاقك معه و وره لينا. 

جملات بحقد:  بقا كدا دا انتو عصابه بقا. 

نرمين بخبث ودلع:  لي يا ماما تعملي حاجه وحشه زي دي ف جوز بنتك. 

يزن راح وقف جنب هنا:  والنبي ما تصدقي نفسك اوي كدا دي يلي مراتي وهتفضل مراتي انا رديتها. 

نرمين بصدمة:  ايييي رديتها ازاي لا مستحيل. 

هنا راحت قدمها:  برا و اتغطي وانتي نايمة انا ويزن لبعض. 

نرمين بغضب وزعيق:  لااا مانا مقتـ. ـلتش خالتي ولبستها فيه عشان يبقا ليكي. 

الكل بصدمة: اي. 

نرمين بجنان:  اااه خالتي راحت المستشفى سليمة وبايدي خلصت عليها عشان تحس بالذنب وتيجي لييي. 

يزن بصدمة: انتي مجر"مة. 

جملات بصدمة:  بنتي خلصت من اختي.. 

نرمين بصت ع صحن فيه سكيـ. ـنه وجريت عليها وخدتها وراحت ع يزن:  مش هتكون ليا يبقا مش هتكون لغيري. 

يزن مسك من ايديها السكـ. ـينة والبوليس جاه ومسكها: سبوني هقتـ. ـلكم كلكممممم. 

جملات بصت ع حالة بنتها و وقعت ع الارض فاقدة وعيها.... 

البوليس خد نرمين و جملات اتنقلت المستشفى و جالها جلطة... 

بعد مرور ست سنوات... 

اتنفذ حكم الاعد"ام ف نرمين و هنا اتجوزت يزن و خلفوا تؤام... 

ف يوم.. 

هنا بغيظ:  يززززن سيب التليفون وهات عيالك من عند ماما عشان يناموا انا وريا مواعين  . 

يزن بملل:  يادي النيلة عليا هو كل يوم نفس الجملة ياستي غيري. 

هنا ببرود:  براحتي. 

يزن بحب راح بخبث: طبعا براحتك ياعم هو حد يقدر يقول غير كدا. 

هنا حوطت رقبته:  بجد. 

يزن بغمز:  جد الجد. 

: احمممم. 

بصوا لاقوا عيالهم بعدوا بسرعه.. 

يزن بتمثيل الزعيق:  يلا ع المواعين ماية مرة اقولك اغسليها. 

هنا ضحكت والاطفال جريوا عليهم... 

#تمت... 

#بقلم_ميرا_ابوالخير.. 

#حكاية_محبوبة..                      

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا    

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×