رواية حكاية محبوبة الفصل الرابع 4 بقلم ميرا ابو الخير

رواية حكاية محبوبة الفصل الرابع 4 بقلم ميرا ابو الخير

 رواية حكاية محبوبة الفصل الرابع 4 بقلم ميرا ابو الخير


#اسكربيت٤.#بقلم_ميرا_ابوالخير.. 

: هتخلي صحبتك مدمنة مخدر"ات عشان بنت خالتك تاخد حبيبها. 

وقع الكيس من ايد علياء بخضة بصت وراها بخوف:  ه هنا. 

هنا بصت ليها بقرف وقربت منها وشدتها من شعرها:  انتي بتهببي اييي للدرجة دي غلك عماكي من ناحيتي عملت لك اي انا كنت بعتبرك اختي. 

علياء بخوف وكذب :  هنا افهمي بس دا اه علاج للورم بس هيسقط شعرك وو.. 

هنا مقاطعه بغضب: اخرسي قولي الحقيقه يا علياء وايلا والله العظيم هسجنك بيلي ف ايدك دا. 

علياء بصت جنبها بخبث ومسكت بسرعه يد الكتل و ضربت بيها هنا ع دماغها وجريت... 

هنا دماغها اتفتحت قعدت ع الارض بالم والد*م بينزل علياء جريت ع برا خبطت ف عادل يلي لاحظ خوفها زقته وجريت. 

عادل بقلق: هو في اي. 

دخل جري لاقى هنا واقعه ع الارض و دماغها مفتو"حة.. 

عادل بصراخ: هناااااا. 

بقلم ميرا ابوالخير... 

عند يزن. 

يزن بصدمة وخوف:  و ورم انتي متاكدة من كلامك. 

جملات بخبث:  اه واسالها كمان. 

تليفون يزن رن ب رقم ابوه.. 

يزن بهدؤء: الو. 

عادل بدموع وخوف:  الحقنا يا يزن احنا رايحين المستشفى. 

يزن بخضة:  لي في اي. 

عادل بدموع:  هنا بتروح مني تعالي بسرعه متتاخرش. 

يزن ساب جملان وجري ع عربيته وهو قلبه ملهوف عليها... 

بعد شويه... 

وصل لاقى عادل ونهال منهارين راح جري عليهم:  في اي هي فين هي كويسة صح. 

عادل بدموع:  معرفش الدكتور معها جوا انا خايف عليها دي ممكن تروح فيها بسبب تعبها. 

يزن بصدمة: يعني انت كنت عارف انها تعبانه. 

عادل بحزن:  من قريب عرفت. 

نهال باستغراب:  تعب اي في اي. 

عادل حكى ليهم كل حاجه و يزن قعد ع الكرسي رجليه مش شيلاه.. 

نهال بدموع:  بنتي. 

كانت هتقع سندها عادل بخوف.. 

يزن وهو دماغه مش قادر يفكر مش عارف يعمل ايه.. 

خرج الدكتور جريوا عليه.. 

يزن بخوف:  دكتور هي عاملة اي. 

الدكتور بهدؤء:  الحمدلله كويسة شوية وهتتنقل اوضة عادية. 

يزن بقلق: طب والورم. 

الدكتور باستغراب:  ورم اي. 

يزن برفع حاجب: يلي ف دماغها. 

الدكتور بهدؤء:  هي معندهاش حاجه احنا عملنا ليها تحاليل عشان نطمن وطلعت سليمة. 

عادل بص ليزن بعدم فهم... 

يزن بهدؤء: تمم شكرا. 

مشي الدكتور.. 

نهال: انا مش فاهمه حاجه. 

يزن بشرود:  انا فهمت.. 

بقلم ميرا ابوالخير.. 







عند علياء.. 

نرمين بفرحة: يعني جبتي اجالها جدعة يا بت. 

علياء برعب:  جدعة اي انا هتعد"م. 

نرمين بخبث:  متخفيش مش هيحصل حاجه الا قولي لي هو كيس المخد"رات فين. 

علياء باستغراب:  ع الارض هناك. 

نرمين بخبث: حلو اوي كدا اصبري عليا وهخرجك منها. 

عند هنا. 

فاقت لاقت يزن ماسك ايديها.. 

هنا بتعب: يزن. 

يزن بابتسامة:  حمدلله ع سلامتك. 

بتبص ع ايديها لاقت الدبلة بصت له بصدمة: اي دا. 

يزن بمرح: خطبتك وانتي نايمة تاني وكتب الكتاب بكرت بليل. 

هنا بعدم فهم: هو انت عبيط ولا انا مت ولا ف اي. 

عادل بفرحة:  لا مموتيش انتي كويسة و الدكتور عمل لك تحاليل انتي سليمة معندكيش اي ورم. 

هنا سكتت. 

يزن بحنان:  اه والله انا عاوز اعرف ف اي وحصل اي. 

هنا بهدؤء:  انا كنت بحس بدوخة من قبل م افسخ الخطوبة وبتزيد وقولت لك روحت اطمن مع علياء و جابت ليا التحاليل دي لاني يومها مكنتش فاضية. 

عادل باستغراب:  البنت يلي جريت من عندك. 

هنا بحزن:  ايوا كانت هتحط لي مخد"رات ف العصير ولما شوفتها ضربتني كل دا عشان بنت خالة نرمين. 

يزن بغضب: ولاد 🐕 علياء مش زفت بنت خالتها كنت هعرفها اكيد دي خطط منهم عشان يبعدونا. 

هنا دموعها نزلت امها حضنتها:  حسبي الله ونعم الوكيل فيهم. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

يزن كور ايده بغضب:  والله ما هسيبهم واعملوا حسابكم كتب كتابي عليكي النهارده. 

: هتكتب علي تاجرة مخدر"ات يا يزن مش عيب عليك. 

بصوا للصوت لاقوا علياء ونرمين و معاهم البوليس... 

 #يتبع.. 

#حكاية_محبوبة.. 

#بقلم_ميرا_ابوالخير... 


            الفصل الخامس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×