رواية غرام نمر الصعيد الفصل التاسع عشر 19 بقلم نرمين حمدي


 رواية غرام نمر الصعيد الفصل التاسع عشر 19 بقلم نرمين حمدي


#غرام_نمر_الصعيد

يونس بعصبيه: يعني اييييي يعني بجولك بتصرخ من الالم وانت تجولي مفيش سبب طبييي امال دكتور كيف انت

دكتور: لو سمحت بدون غلط انا مفيش في ايدي حاجه اعملها غير اني اديها مسكنات يمكن تهدي الالم شويه

يونس بعصبيه بيخبط علي المكتب: اكتبببببب وخلصنااااا

الدكتور كتبلها علي مسكنات ويونس جابهم ومشيوا 

يونس وهو سايق: أحسن؟ 

غرام بعياط: مش فارقه  

يونس بحده: انتي لازم تجودي في الكلام جولي حاسه باي وخلصيني

غرام: ولو قولتلك مش كويسه هتعمل ايه يعني 

يونس وقف العربيه فجأه وبخوف عليها: حاسه بإي نرجع للدكتور 

غرام بصت لعيونه الي مليانه خوف عليها واترمت في حضنه وبعياط: انا كدا هفضل كويسه متحرمنيش منك يايونس عاقبني باي حاجه إلا بعدك عني 

يونس طلعها من حضنه و بضيق: هو انتي دوستي علي صباعي بالغلط ولا انتي مش مستوعبه عملتي ايه انتي في نظري واحده خ

غرام: متكملش يايونس متوجعش قلبي اكتر من كدا انا غلطت ومعترفه بس هو انا مستاهلش انك تسامحني يعني

يونس: لاه متستاهليش 

غرام بصت الناحيه التانيه بيأس ويونس ساق 

******






صباح: عمل ايه ديه الي ميأثرش فيها لدلوجتي

=ومين جال انه مأثرش انتي الي مش متابعه

صباح: مش متابعه ازاي يعني انا سيباها في البيت طبيعيه يعني 

=مهو العمل مش هيشتغل 24 ساعه يمكن ساعه واحده تمر عليها بسنه من كتر الالم 

صباح بحقد: انا عايزه الساعه دي تتقطع كديه تتمني الموت ومتلجيهوش 

=يبجي هيكلفك تاني

صباح: خدي الي انتي عايزاه بس تنفذلي كل الي انا عايزاه

=ماشي 

صباح: بس متنسيش انك جولتيلي اخرتها موته

=هتجري عليها الفاتحه جريب

******

في المساء الكل استعد للفرح وورد مكانتش عايزه تنزل 

يونس وسيف كانوا واقفين مع بعض والعيون عليهم اتنين جامدين كارزيما واقفين مع بعض

وغرام واقفه في جنب بتتفرج علي زين وهمس


وفريده راحت وقفت مع يونس وبتمسك في دراعه  عشان تغيظ غرام 

لحد مجيه واحد: مساء الجمال

غرام بصتله: نعم! 

الشاب: الجميل مرتبط

غرام: ابعد من هنا لو سمحت لحد معينها جات بالغلط علي يونس الي ركز معاها ومع الشاب وعينه هطق شراره لتستغل هي الفرصه وبتضحك لوحدها وكأن الشاب هو الي بيضحكها  الشاب شافها بتضحك لوحدها افتكرها مجنونه ويونس الدم غلي في عروقه واتجه ناحيتها بغض شديد

الشاب: انا بسأل بس اذا كنتي مرتبطه مخطوبه 

 بيجي يونس ويخبط علي كتفه بقوه وبغضب: متجوزه برو*ح امك

الشاب وشه جاب الوان: انا اسف اااسسف مكنتش اعرف


ليمشي الشاب من امامه وغرام بتخاف من نظرته ليها 

يونس بغضب بيسحبها من ايدها: وانتييي تعالييي واخدها اوضتهم دخلها جوا وقفل الباب عليهم


غرام بتجري من قدامه: هفهمك

يونس بغضب بيرمي المزهريه علي المرايا وبتتكسر: واجفه تتضحكي معاه يارو*ح امك ولا عامله لمي***امي اعتبار

غرام برعب: والله كنت بضحك مع نفسي مكلمتهوش

يونس يتجه ناحيها بعده خطوات ويجذبها علي الحائط: ليه مجنونه عشان تضحكي لوحدك وتضحكي ليه اصلا وتوجفي معاه ليه 

غرام باستفزاز: عشان احركك مكنتش طايقه اشوفها ايدها في ايدك كدا  كنت هطق هفرقع من الغيظ

يونس بضيق: دي مراتي ومن حجها تحط يدها في يدي 

غرام بزعل طفولي: لا مش من حقها انا بس الي اعمل كدا انت بتاعي انا وبس ومش هقبل تكون في حياتك واحده غيري 

يونس: مش لما تكوني انتي في حياتي اصلا عشان تقرري مين يجعد ومين يمشي

غرام: لا انت بتحبني ومتقدرش تعيش من غيري كمان بدليل عصبيتك وغيرتك عليا

يونس: وانا اغير عليكي لي انا خوفت علي صورتي جدام الناس في الاول وفي الاخر انتي مرتي جدامهم

غرام: عشان خاطري سامحني المرادي ومش هكررها تاني

يونس بغضب: الموضوع دا يتجفل وميتفتحش تاني....  اه وغيري الفستان عشان مفيش نزول ليكي تاني لحد مالفرح يخلص عشان تعرفي تضحكي زين

يونس سابها وخرج وغرام فضلت تعيط وتكسر 

وفريده تحت هتموت من الغيظ انه خدها وطلع ولحد دلوقتي منزلش بس ملامحها اتغيرت للفرحه لما شافته نازل متعصب وهي مش معاه






سيف كان ماسك ايد دارين الي سابته وجريت علي فوق

سيف: دارين تعالي هنيه

دارين جريت علي اوضه ورد

ورد كانت معيطه ومسحت دموعها اول لما شافت دارين: تعالي ياحبيبتي

دارين: خبيني خبيني بسرعه 

ليأتي سيف ودارين بتستخبي خلف 

سيف: هي فين

ورد: هي مين

سيف: الي مطلعه روحي دي دارين

ورد: لا الحقيقه مجتش هنا

سيف ركز في عينها: انتي كنتي هتبكي ولا ايه

ورد: اااا لا لا مكنتش بعيط

سيف: طيب منزلتيش الفرح ليه

ورد: عادي تعبانه شويه

دارين بزهق: انتو اتكلمتو كتير كفايه 

سيف وورد ضحكوا: تعالي ياأخر صبري

ورد: سيبها تنام عندي 

سيف: وطي لمستوي دارين: معجوله دي هتنامي بعيد عن حضني 

دارين: اه اه ههههه

ورد: مهي قاعده معاك علطول سيبهالي شويه 

سيف: ماشي بس لو حصلك حاجه انا مش مسؤل ههههه

ورد: ههه متقلقش

*******

الفرح خلص وكل واحد راح اوضته 

وزين وهمس دخلوا اوضتهم ونعيمه وجليله جابولهم العشا 

زين:  اااا مش هتاكلي

همس بكسوف: ااا لا مش جعانه

زين: بصي انا عارف ان كل حاجه جات فجأه كديه بس انا مش مستعجل علي حاجه خدي وجتك 

همس بفرحه نسيت نفسها: بجد 

زين بيبتسم وفرح لانه مش عايز يقربلها: ايوا بجد هااا هتاكلي ولا لسه جلجانه مني

همس: ااا ماشي هغير الفستان وجايه

همس كانت بتحاول تنزل السوسته بس مبتعرفش وفجأه بتلاقي زين خلفها مباشره لدرجه انها شعرت بأنفاسه علي بشرتها وانزل لها السوسته واول منزلها لفت علطول وفضلت ماشيه للحمام بضهرها: ششكرا

*

يونس فضل في الجنينه بيولع في سجا*ير كتير جدا

فريده جاتله: مش هتنام

يونس: اجعدي يافريده عايزك

فريده قعده جنبه: نعم ياعيون فريده

يونس وهو مش دريان بروحه: تعرفي اني جلبي بيتجطع

فريده: سلامه قلبك ياحبيبي مالك يايونس

يونس: مش جادر تكوني جدامي ومعرفش اخدك في حضني مش مستحمل حد تاني يشوفك او يتكلم معاكي غيري 

فريده بفرحه حضنته وهو كمان حضنها وفي اللحظه دي غرام طلعت علي البلكونه وشافتهم عنيها بقت كلها دموع وهي شيفاه ماسك فيها بالطريقه دي ومستحملتش ودخلت دغدغت الدنيا: بكرههك يايونس بكرهكككك وقعده علي جنب تعيط

يونس مش دريان بنفسه حاضن فريده جامد: بحبك ياغرام           

           

            الفصل العشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا      

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×