رواية غرام نمر الصعيد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نرمين حمدي


 رواية غرام نمر الصعيد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نرمين حمدي


#غرام_نمر_الصعيد

عدت الايام وزين بيحاول يصالح همس بس هي منشفه دماغها

وورد وسيف بيحاولو يتأقلموا مع الوضع الجديد وغرام ويونس في دنيا ما يعلم بيها إلا ربنا

****

همس كانت في المطبخ بتعمل قهوه فدخلت عليها فريده 

فريده بخبث: والله انا ياهمس كل يوم بتعلم منك حاجه جديده

همس: حاجه اي دي يافريده

فريده: اصل يعني ما شاء الله عليكي جوزك لسه خاينك اقصد يعني كدب عليكي وانتي واقفه تعمليله قهوه يوووه بقي انا همشي لحسن لو قعدت لساني هيقول حاجات كتير

همس: استني يافريده قولي كل الي عندك

فريده بخبث: لا لا انا مش عايزاكي تكرهي زين خلاص الي فات مات 

همس: يافريده قولي بقي انا مش مستحمله

فريده: يوه ياهمس يارتني مجيت ياربي... بصراحه كدا ورد وزين بيحبوا بعض من زمان اوي حتي بعد متجوزك لسه بيحبها اصل بصراحه كدا بشوفه يبصلها وعينه هتطلع عليها بس يلا معلش نصيبك كدا ياهمس

همس سابت القهوه واتضايقت جدا وكانت طالعه علي فوق فوق بس فريده مسكتها: انا مقولتلكيش حاجه تمام عشان انا مبحبش المشاكل ياهمس

همس سابتها وطلعت

فريده بضحك: هههههه وديني مخلي واحد فيكم يتهني وذي ميونس فضل بنت الجنايني الحقير*ه دي عليا لازم كلكم يتخرب بيتكم 

همس دخلت الاوضه وهي بتعيط وزين كان قاعد علي الكنبه وماسك اللابتوب 

همس مسكت سكينه ووقفت قدامه: طلقني وإلا وربنا هموت نفسي دلوقتي حالا


زين ساب اللابتوب ووقف: ايه الجنان ديه سيبي الي في يدك دي

همس: طلقننننننننني بقوووولك طلقني يازيننننن

زين بيحاول يقرب منها ببطئ عشان خايف تعور نفسها: طيب اهدي وانا هعملك الي انتي عايزاه

همس: اياااااك تقرب وطلقني

زين بحده: همسسس اسمعي الكلام وهاتي السكينه دي

همس: يعني انتي مش هطلقني طيب اهوووو

همس وجهت السكينه علي شراينها بس زين سحبها منها قبل متعمل في نفسها حاجه ورماها علي الارض بغضب ثم اتجه ناحيتها: اجدر افهم في ايه 

همس: انا مقدرش اعيش مع واحد خاين زيك 

زين يمسح علي شعرها بهدوء: انا هسيبك تجولي الي انتي عايزاه ومش هتكلم واصل طلعي كل الي جواكي 

همس فضلت تعيط من غير متتكلم وزين مستنيها تخلص وحط ايده في جيوبه وباصصلها 

همس بتعيط وتشنق ذي الاطفال وزين صعبت عليه: هاااا لسه في بكي كمان 

همس بصتلها ولفت الناحيه التانيه

زين: انا منكرش ان اني اتجوزتك عشان انساها بس والله حبيتك ويمكن اكتر مالحب الي حبتهولها همس عشان خاطري  نفتح صفحه جديده مع بعض

همس بتتعصب وبتلفله: انت كداااااب انت لحد دلوقتي بتحبها وبتبصلها كمان وهتموت عليها 

زين:لو بحبها مكنتش وافجت اني اكمل معاكي

همس بدأت تحس بدوخه 

زين بقلق: في ايه مالك

همس سندت علي ايده: د

وقبل متتكلم اغمي عليها 

زين بقلق: همس همسسسس واتصل بدكتور بسرعه 

وبعد دقايق الدكتور وصل وكشف علي همس

الدكتور: الف مبروك المدام حامل

زين عيونه بتتسع من الفرحه وهمس بتنسي اي حاجه وبتفرح بحملها

زين: الله يبارك فيك يادكتور الف شكر

زين قعد جنب همس: مبروك ياأحلي همس

همس بابتسامه: الله يبارك فيك

جليله بتزغرت: مبروك يابتي اخيرا هنفرح 

عتمان: الف الف مبروك يازين ياولدي 

زين: الله يبارك فيك ياجدي






ورد دخلت والكل سكت وقلق قعدت جنب همس: ااا الف مبروك ياهمس ربنا يخليكم لبعض وسامحيني علي اي حاجه عملتها ضايقتك وعايزاكي تعرفي ان زين مفيش منه وعمره مفكر يخونك بعد جوازكم ابدا انا السبب في كل الي حصل انا الي حاولت اتكلم معاه اننا نرجع وهو رفض وقلي انه مش هيخونك ابدا

كان لازم اقول الكلام دا قدامكم كلكم عشان ننهي الموضوع من جذوره ونحافظ علي صله القرابه الي بيني وبين زين ويلا بقي خلفي بسرعه عايزه ابقي عمتو الحربايه ههههه

الكل ضحك واتبسطوا بكلام ورد وانها خلاص نسيت زين

اما عن سيف فكان علي قد مهو مضايق انها هي الي كانت بتقرب من زين علي قد ممبسوط ان ورد نسيت زين خلاص 

همس بصت لزين وفرحت انه طلع مظلوم 

زين: وانتي ياورد هتفضلي بت عمي وعمه عيالي كمان

ليخبط سيف علي ظهر زين بقوه

زين: ااااه ومرت اخوي كمان

في اللحظه دي ورد بصت لسيف الي كان مشغول في الضحك واتمنت لو يدي فرصه لعلاقتهم 

اما عن غرام فكانت قاعده جنب همس: مبروووووووك يابت ياهمس 

همس: الله يبارك فيكي ياروحي وربنا يعوضك ياحبيبتي 

غرام بزعل: يارب... يارب

يونس ضرب علي كتف زين: الف مبروووك ياوحش طلع يجي منك والله

زين ويونس حضنوا بعض: ربنا يعوض عليك ياخوي

يونس: إن شاء الله

اما عن فريده فكانت هتولع في نفسها من الغيظ كل متحاول تبعدهم بيقربوا اكتر 

*******

في غرفه غرام ويونس

غرام دخلت تاخد شاور وخرجت وهي لافه المنشفه علي جسم*ها ويونس قاعد علي السرير فارد رجله و مشغول علي اللابتوب

غرام وقفت قدام المرايه بتحك مرطبات ومعطرات للجس*م ويونس قفل اللابتوب وفضل يراقبها 

غرام: بتبصلي كدا لي خليك في شغلك لو سمحت

يونس: وهو العرض الي جدامي ديه افوته ازاي 

غرام: ههههه 

يونس قربلها وحضنها من الخلف وفضل يقبلها من رقبتها وهي ماسكه في المنشفه

يونس بضحك: ماسكه فيها كديه ليه متخافيش مش هغدر  

غرام: دا انت الغدر نفسه يانمر

يونس بخبث: مهو انتي تحت يدي دلوجتي ياتسيبيها بارادتك ياهتسبيها غصب ياروح النمر

غرام لفتله وحاوطت رقبته بإيدها ووقفت علي اطراف صوابعها وبدلع: عمري مهعمل حاجه غصب عني طول منا معاك

يونس بيمسكها من خصرها وبيشلها ويقف يفك زراير قميصه ويعتل*يها: مياصتك دي هي الي جيبالك 

*****

في غرفه سيف وورد

سيف كان خارج من الحمام عادي الصدر والميه بتنقط من جسم*ه 

ورد بتبصله وهو وجهه تحت المنشفه 

 ورد: سيف 

سيف: اممم

ورد: ممكن اعمل حاجه

سيف بيبعد المنشفه وبيحطها علي السرير: حاجه ايه دي

ورد قربتله وبدون اي مقدمات وقفت علي اطراف صوابعها وحضنته سيف قلبه وقع في رجليه من الصدمه دي اول مره بنت تقربله من بعد وفاه مراته حس انه مشاعره وقلبه وكل حاجه فيه اتحركت من تاني بعد مكان خلاص فقد الامل في ان مشاعره تتحرك ناحيه بنت غير مراته

سيف فضل مصدوم وورد خرجت من حضنه وهي مبسوطه اول مره تحس بالدفا الي حسته في حضن سيف وقالت في نفسها يابختها دارين بتنام كل يوم في حضنه 

ورد: انا اسفه اني عملت كدا         

        

        الفصل السادس والعشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×