رواية الخطيئة الفصل الثالث 3 بقلم ايات الرحمن
#الخطيئه 3
عمار بعد ما حط المخده علي... رأس منه واتأكد ان هي اتو...فت شالها ولسه هيخرج بيها لقي عمر واقف علي الباب ومزهول من اللي حصل
عمار ماكانش عارف يتصرف ازاي لما عمر شافه
عمر : انت عملت اي فيها
عمار بلع ريقه بصعوبه وفضل ساكت
انت عملت كدا ليه انت قت...لتها وبعدين بص ليه بغموض وقال اوعي يكون اللي في دماغي دا صح
عمار : اي اللي في دماغك
عمر : انت اللي عملت فيها كدا
عمار :
عمر بصوت عالي : رددددددد
عمار : ايوه ودلوقتي لازم اخلص منها قبل ما حد يعرف اي حاجه
عمر جري عليه وشالها حطها على السرير وشاف اذا كانت عايشه ولا لا كان لسه فيها نبض بدء يفوق فيها
عمار : انت بتعمل اي انا مستحيل هسيبك تد...مرني بالشكل دا
عمر : ولما انت عارف ان دا تد...مير عملت فيها كدا ليه اقسم بالله لو حصل ليها حاجه ما...هرحمك يا عمار وهتحكيلي كل حاجه حصلت وليه عملت فيها كدا
دخلت الام ومعاها الفطار شافت عمر بيفوق فيها
فاطمه : مالها يا وش المصا...يب اغمي عليها تاني ولا اي
عمر بص لعمار بغل وقال : ايوه خلي بالك منها لحد مااعرف حكايتها اي واتوجه عند عمار واخده وخرج
احكيلي اي اللي حصل وبسرعه وعملت فيها كدا ليه
ودا يهمك في اي
عمر بسخريه : يهمني في اي يهمني ان انت اخويا وللاسف الحسنه بتخص والسيئه بتعم وخلي بالك لو ما اتكلمتش ابوك راجع كمان شويه وشوف بقي اي اللي هيحصل لما يعرف بعملتك السودا دي
عايز اي يا عمر
عايز اعرف الحقيقه
ماشي البنت دي اسمها منه انا وهي كنا بنحب بعض اتعرفنا عن طريق النت وبالصدفة عرفت ان هي من بلد قريبه من هنا اتقابلنا اكتر من مره وحبينا بعض بس حصلت حاجه وسكت ونفخ بضيق وقال وبعدها جيت وقالت ان هي حا...مل
ولو اهلها عرفوا هيق...تلوها وبالصدفة كان جاي ليها عريس واهلها موافقين وهي كانت في الشهر الثاني ولما قولت ليها لازم تتخلص منه رفضت وقالت ان لازم اصلح غلطي لكدا لهتيجي ليكم وتقول الحقيقه
ماكنتش عارف اعمل اي غير ان لازم اخلص منها هي فهتها ان واخدها عند اهلي عشان اعترف ليه واتجوزها اخدتها في نصف المقابر وبدءت اضر...ب فيها وفي بطن...ها لحد ما اتأكدت ان الطفل نزل
وبعد كدا هد...دتها ان لو فكرت بس مجرد تفكير في الموضوع دا نهايتها هتكون علي ايدي وجيت ماشي مسكت في رجلي وقالت ان اهلها هيمو...توها وان لو عندي اخت اكيد مش هتمني يحصل معاها كدا
اتضايقت من تشبيهها لاختي مسكتها من شعر...ها وقولت ليها اختي اشرف من الف واحده زيها و دفعتها بالغصب جيت رأسها علي حجر فكرتها ما...تت فد...خلتها قبر فاضي
وسيبتها ومشيت لكن للاسف طلعت عايشه مهما حاولت اتخلص منها بتطلع قدامي
عمر مسكه من رقبته وقال : انت مش بني ادم انت شيطان واعمل حسابك ان انت لازم تصلح غلطتك
عمار ضحك بصوت عالي وقال : اصلح غلطة مين يا عمر ما تفوق وتطلع من جو الوهم اللي انت عايش فيه دا وافهم ان لو اي اللي حصل مستحيل اعيش مع واحده باعت ليا نفسها بالرخيص
وهنا حصلت بينهم مشكله علي خروج والدتهم اللي سألتهم علي السبب ورد عليها عمار وقال ان هو مش حابب وجود بنت غريبه في بيتهم ولازم تروح مكان ما جيت
هنا عمر حاول يتكلم منعته والدته عن الكلام علي اساس ان هو السبب في وجودها معاهم اصلا ورفضت تسمع منه اي مبرر
عمار ضحك ليه بخبث ودخل عند والدته
مر حوالي من ساعتين ووالدهم اتكلم وقال ان هو بعد ما وصل نصف المسافه جاله خبر بوفا...ة احد اقارب العيله فرجع تاني وهيوصل البيت كمان يومين
وفي خلال اليومين دول عمار كان بيحاول يتخلص من ...منه بأي طريقه لكن عمر ماكانش سايب ليه فرصه والدة عمر كانت بتحاول تفهم من منه اي حاجه لكن منه كانت مرهقه جدا ومش بتقدر تتكلم
مر اليومين ووالد عمر وعمار رجع ولما شاف منه طبعا سأل دي مين وبتعمل اي هنا لكن قبل ما يجاوب اي حد عليه
كانوا سامعين صوت رصا...ص جاي من برا
فتح عمار الباب ولقي قدامه ناس كتير واقفين اللي ماسك ...سلا...ح واللي ماسك نا...ر وواقفين قدام الباب وعايزين يا اخذوا منه
هنا عمار اتراجع بسرعه وطلع عمر ووالده يشوفوا اي اللي بيحصل
والد عمر انتوا مين وعايزين اي
رد واحد من الموجودين وقال : احنا اهل الخا...طيه اللي عندكم جوا وجايين ناخدها عشان نغسل عا...رنا ونمشي مرفوعين الراس وسط الخلق
والد عمر فهم ان هي غلطت فهز رأسه ونادي علي زوجته فاطمه وقال هاتيها لأهلها يا ام عمر
عمر رد وووووووووووو
بقلمي أيات الرحمن