close

رواية حب اجباري الفصل الثاني والعشرون 22 والاخير بقلم دنيا ثروت


 رواية حب اجباري الفصل الثاني والعشرون 22 والاخير بقلم دنيا ثروت


#حب_اجباري

مسكت ايدها وهي بتحط الحقنه

غدير بصدمه : انتي بتشوفي يامرات عمي

بتحاول تستجمع قوتها وترميها علي الارض : اطلعي برا من حياتنا كفايه بقا

عاصي بيدخل علي الصوت: انتي بتعملي اي هنا واي اللي جابك هنا

غدير : اي اللي بعمل اي ده حق ابني ولازم اخده قبل ماامشي ولا انتو كمان عايزين تاخدوه

منيره : حق ابنك ازاي

غدير : ابن وابن جوزك اللي ما'ت يامنيره هانم ولا انتو فاكرين ان هطلع من المولد بلا حمص

منيره : انتي بتقولي اي محمد ما' ت امتي وابن اي اللي بتتكلمي عليه

غدير : ياحرام وانتي بقا متعرفيش جوزك ياحبيبتي كان بينام معايا واللي في بطني ابنه يعني اخو ابنك يعني ليا في ورثه زيكو بالظبط

عاصي بعصبيه: انتي لازم تتسج'ني انتي كنتي هتقت'لي شمس انتي منعتيها تبقي ام انتي زبا' له ياغدير

في لحظات حست ان في قطرات د' م بتنزل منها بصت علي رجليها اللي متغرقه بالد'م وصوتتت: ابني ابني ابنييييييي

عاصي نده الممرضين اخدوها لغرفه تانيه

بعد مرور ساعه

الدكتور بأسف : للأسف حاولنا ننقذ الجنين لكن ما'ت

عاصي بجمود : وهي حالتها ازاي

الدكتوره : مش مستقره ادعو ليها ان هي تعيش لكن المؤشرات مطمنش عن اذنكو

بيدخل عليها الاوضة كان محطوط عليها الأكسجين شالته بإيديها بالعافيه

عاصي قاطعها قبل ماتتكلم: حالتك مش مستقره مش عارفين تعيشي ولا لا

غدير بتحط ايدها علي بطنها بدموع : وابني!؟

عاصي : ابنك ما'ت ياغدير خلاص ولا في ورث ولا فلوس واللي عملتي كل ده عشان مبقاش موجود

غدير بصت للسقف دموعها بتنزل بدون صوت :يعني هرجع وحيدة تاني هرجع من غير حد تاني

عاصي : من غير حد اي انتي عبيطة مكنتيش شايفه شمس بتعاملك ازاي ولا بتحبك ازاي كنتي عاميه مكنتيش شايفه هي بتعزك ازاي

غدير : كله سابني وانا اللي كنت لوحدي شمس اتجوزتك وانا متجوزتش شمس حبتك وانت حبتها وانا متحبتش

عاصي: وده عمره مايكون مبرر عشان تعصي ربنا وتعملي حاجات زي دي انتي حتي مفكرتيش فيه ياشيخه عيشي وحيدة طول عمرك لكن متوصلش للقرف اللي عملتيه ده

غدير بتبصله بتحاول تتكلم: سا.. سامحوني

غمضت عينها وانتقلت روحها

عاصي : مش احنا اللي نسامحك ياغدير.. ربنا يغفر ليكي هفضل ادعيلك ان يسامحك






بعد مرور 3 سنوات

شمس : وبس ياسيدي ابوك وانا قصه حب كبيره اوي ممكن تقول حب للأبد

البيبي كان في ايدها بيضحك

عاصي وهو جاي عليها في الجنينه بضحك : انتي بتحكي قصه لبيبي حتي ميعرفش يفهمها بعدين هتفضلي تحكيهاله كل يوم

شمس : طبعا ماهو لازم يعرف كل يوم هحكيهاله بجد مايبقي عريس زي الدنيا

شمس بوجع : اه اه عاصي شيل يزن بطني بطني مش قادره عاصي الحقني بطنيييي شكلي بولد 

بيجري بيها علي المستشفي

واقف برا بخوف

منيره وهي شايله يزن : اهدي ياعاصي هتعدي هتبقي زي الفل كمان

عاصي سمع صوت بيبي قلبه ارتاح

دخل جوا اوضه العمليات لأنها ولدت طبيعي

شمس بعرق وتعب : بنوته زي القمر ياعاصي

عاصي : شبهك ياشمس ربنا يخليكي ليا

دنيا وهي ماسكه المشر'ط : والله يابيه مينفعش زوجها يدخل هنا بعدين يعني انت استثناء خد بالك

عاصي : والله يعني اللي خلتي غدير تعمله ده كان سهل

شمس : خلاص ياعاصي بقا

دنيا : مكنش سهل بس عرفنا كل اللي بيقرا ان مش عشان انت وحيد تعمل حاجات تغضب ربنا سواء بقا اللي هي عملته او ارتباط زي الأطفال اليومين دول او حاجات كتير غدير عملت معصيه واحدة انما المجتمع انتشر فيه الأكثر منه

ويلا بقا عشان صوره البيبي الجديد دخلو تيتا منيره ياشباب

دخلت كان يزن علي كتفها يلا ياشمس هتمثلي فيها مانتي قمر اهو كله تشييييز


(وهنا اتوقف قليلا خف من الله الف مره وعد إلي الله لو اذنبت الف مره وعايزاكو تفهمو غدير عملت معصيه وتلقت عقابها قبل ماتمو'ت بس ملحقتش تتوب عايزة اللي يوصل للسطر ده يراجع نفسه ويلحق بحبكو كلكو)

تمت 🥰♥️♥️

#Part_22                 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا   

تعليقات
close