رواية انتقام السلطانة الفصل الثاني عشر 12 والاخير بقلم شهد وائل
مازن وطلب من حمدي يروح مستشفى الي فيها سلطانه وخبط علي باب الاوضه وداخل
شمس جاي هنا الي اتفصل اخرج برا يلا مش كفايه امك عملت ف اختي اي
سلطانه شمس اسكتي اتفضل ي مازن ي حبيبي اقعد
مازن بدموع عايز برا ثواني وبص لكل أنا اسف ي شمس أنا اسف ي عمو هاني مكنش قصدي سامحوني وسامحو مالك هو ف مكان احسن من هنا
سلطانه وشدته وراها وخرجت برا الاوضه انته كويس ي مازن
مازن بدموع سامحيني لو غلطت فيكي مره انا اسف وسلطانه حضنته
سلطانه اهدا ي يبني انته زي ريان وعيالي متعيطش خلاص اهدا انته ومالك ملكمش ذنب
مازن أنا هسافر وهبعد عن هنا خالص ادعيلي اوي ربنا يهديني وهاخد مراتي وسافر وهتجوزها وابعد
سلطانه انته كانت متجوز ي مازن ومعرفتش حد
مازن اه متجوز ميرنا زميلتي كانت معايا ف كلية وكاتب عليها رسمي والله بس هعمل فرح واشهار وسافر بيها
سلطانه ربنا يريح قلبك يبني ومازن سبها ومشي وهي داخلت تاني لقمر
قمر جاي لي ي ماما وانتي طلعتي معا لي
سلطانه مازن ملوش ذنب الواد يعيني نفسيته هباب صعبه برضوا ده كبير وفاهم
شمس أنا مع ماما صراحه وانا زودتها معا وطلعت تجري ورا مازن مازن استني
مازن نعم ي شمس في حاجه تقوليها تاني أنا اسف
شمس أنا الي اسفه متزعلش مني ي زوزو خلي بالك من نفسك هبقا اطمن عليك انته برضوا اخويا
مازن وابتسم وسابها ومشي وهي رجعت تاني وعده شهر كانت البنات فرحانين وحور مبتخلصش من جنان زين وبدر خطب روح وقمر الدكتور الي عمل ليها العمليه طلب ايديها وهي وافقت وشمس كانت بتحدد معاد فرحها
حور امتي معاد فرحكم كلكم كدا عشان نجهز الفستان مره وحده
زين وانتي مالك ي سنجل انتي ملكيش دعوه ي سنجل
حور حوش انته الي مش سنجل يعني ملكش دعوه بيا ابعد عني كدا
سلطانه بسسس انتوا الاتنين مش ناقصه صداع امتي الفرح
بيجاد أنا عن نفسي مستعد ف أي اسبوع شوفي بقا قمر و زياد وروح وبدر
زين ونسيت أنا وحور عيب كدا ي جماعه ده انا مفضوح علي الاخر
حور قصدك حور أنا ولا حور واحده تانيه قولي متكسفش
زين لا حور امي عارفها حور امييي غبيههه
بدر معلش معلش هما كدا الستات طباعهم كدا حنين وجميل وبيكسف بسرعه عشان ميتنكدش عليا الله يسترك
روح شطور ي دودو شطور اوي انتوا صنف نكدي
بدر انااا حوش يبت انتوا صنف جميل اوي انتوا ابو النكد
نروح مكان تاني كان رفعت ف عربيته وواقف قدام القسم واول ما اتحركت عربيه الترحيلات وبعدت شويه طلع ناس عليهم كتير اوي ورفعت فتح لفردوس الباب وخدها وركب العربيه
فردوس انته جاي تساعدني ولا تقتلني رفعت جاي لي
رفعت بخبث طبعا جاي اساعدك يروحي مقدرش مش اساعدك
فردوس بقلق مش مطمنا ليك ي رفعت هي فرح فين متعرفش عنها حاجه
رفعت مع محروس أنا مرجعتش البيت من اسبوعين قاعد ف شقه كدا هنروح ليها دلوقتي
بيجاد وتصل بي الطابظ تمام ي فندم حصل الي كانت عايزه هو دلوقتي رايح الشقه بتاعته
بيجاد تمام ي محمد تسلم نجيلك ف فرحك يارب وقفل معا وبلغ زين وخدو ومشي وسلطانه كانت قلقانه علي بيجاد وتصل بيها دار المسنين
سلطانه الو معاك سلطانه ايوا هي كويسه بتاخد العلاج بتاعها أنا هبقا اجي اطمن عليها تمام شكرا
شمس برضوا ي ماما هتروحي ليها دي خلاص اتجنتت مش فكره غير بابا بس
سلطانه دي مهمه كانت جدتكم ولازم اروح ليها اعمل خير يمكن اشوفو معاكم وربنا جاب حقي مش عايزه حاجه تانيه
ريان ريناد بقولك أنا بحبك وطلب ايدك اي رايك ولو مش موافقه انسي كل الي قولتو
ريناد انسا اي بس موافقه يجدع والله لزغرط وانا كمان بحبك
ريان أهدي يبنت مجنونه الشركه هتتلم علينا طب حيس كدا بقا الفرح بتاعنا مع اخواتي قولتي اي
ريناد لو بكرا موافقه يخويا بقولك خير البر عاجله مبتسمعش
ريان وقعه وقعه يعني من الاخر من غير كلام وانا الي فاكرك كاريزما طلعتي مدلوقه
ريناد وانته اي ي روميو ي عندليب عصرك وزمانك محساسني انك مش كانت بتموت عليا
ريان طبعا يروحي يلا قومي اوصلك البيت هقبل ما اصولك شقتنا يارب
بيجاد وكان سائق العربيه بسرعه ووقف قدام رفعت ونزل منها وهو رافع المسدس
رفعت ونزل من عربيه وفردوس وراح جري عليها وطلع السكي*نه ورفعها علي رقبتها كويس انك جيت اموتها و اموتني واهو تكون قدامك الجريمه
فردوس بخوف الحقوني مش عايزه اموت دلوقتي سبني ي رفعت
رفعت اسكتي انتي ليكي عين تتكلمي ي فا*جره خلتيني اربي عيال مش عيالي
فردوس سبني ي رفعت وبيجاد قرب ورفعت من غير قصد وخوفو دب*ح فردوس الي وقعت جثه هامدة
رفعت بصدمه قتلتها قتلتها خدت حقي قتلتها خدت حقي وبيجاد مسكو وطلب الإسعاف وبعد شهرين كان الكل قاعد ف المحكمه
ـ حكمة المحكمة علي المتهم رفعت شاكر بتحويل أوراقه الي فضيله المفتي رفعت الجلسه
سلطانه الحمدالله يارب ظهر الحق الحمدالله يارب جبتلي حقي فرحانه فيك ي رفعت خدت حقي منك منك الله حسبي الله ونعم الوكيل
رفعت سامحيني ي سلطانه انا عرفت غلطي خليهم يسبوني مش عايز اموت
زين وكان قعد علي سرير بيفكر وتلفونه رن وكانت حور ورفض ورنت تاني ورد الو نعم ي حور عايزه اي
حور مالك ي زيزو اي مش هننزل نجيب الفستان ولا اي انهارده اتحكم علي بابا اعدام
زين عارف عايزه اي بقا
حور اي برود ده ي زين في أي مالك بتكلمني كدا لي عملتلك حاجه طيب
زين معرفش أنا هقفل سلام وقفل ف وشها من غير حتي ما تقول سلام
حور شايفه ي ريناد بيعملني ازاي اسبوع ي ريناد بيعملني بنفس الطريقه دي
ريناد معلشي ي حبيبتي ممكن مشغول
فرح بخبث هاخد حقي منك ي حور ومن امك امي ماتت بسببها مش هرحمك ويوم ما حبيت شخص يكون بيحبك
زين ورن علي حور عايز اقولك انهارده ممكن نتكلم شويه وصالحك
حور حاضر هلبس وانزلك مش هتاخر ولبست وكان زين تحت ب العربيه وخدها وطلعوا علي نيل
زين حور انتي عمرك ما حبيتي قبل كدا ولا فكرتي تحبي
حور لا انته اول حب ي زيزو اشمعنا سوال ده
زين حور هو انا لو قولتلك كل شي قسمه ونصيب هتعملي اي
حور وضحكت انته بتهزر صح زين انته عايز تسبني فرحنا فاضل علي يومين زين رد عليا
زين وفتح الفون ده اي ي حور افهم ده اي ردي علياااا ده اييي
حور ومسكت الفون وضحكت اكتر حتي مش واثق فيا لا بجد عجبني الصور بس اول صوره حقيقه مش فيك
زين يعني حد كان بيحضنك وجايه تقوليلي مش فيكك
حور أنا كانت داخله مستشفى ولقيت حد بينادي عليا وبيجري عليا وحضني استغربت جدا ولسه كانت هضريه لقيت وحده داخلت سحبته من ايده وهي بتقولي اسفه أصل ابني تعبان وسالتها عرف اسمي منين مردتش عليا وسبتني وجريت
زين يعني افهم من كدا اي حور أنا دماغي مشوشه وكل يوم الباب حد يخبط عليا والقي صور وورد كتير مش عارف اعمل اي دماغي مبقتش فيا
حور وقربت منها حتي لو انته هتقول اي بس انا لسه بحبك وعارفه أن أي راجل مكانك هيعمل كدا بس والله ما أنا ي زين
زين وحضنها واثق فيكي ي قلب زين وفكي كدا تعالي نروح نشوف الفستان وخدها زين ولفو علي محلات فساتين واخيرا فستان عجب حور وروحها البيت وبعد يومين كان الفرح كانوا البنات اميرات فعلا وصلوا الفرح تحت فرحت الجميع والاغاني وجنان الشباب والبنات
فرح وكان واقفه بعيد وبتضحك ب خبث واتفتحت شاشة القاعه علي صور لحور ف وضع مخل والكل بص بصدمه
زين بصوت عالي اي رايكم ي جماعه حلوه صح احب اعرفكم وسحب فرح اخت مراتي الجميله الي بتحاول تشوه سمعت اختها
فرح انته عرفتني ازاي سيب ايدي أنا معملتش حاجه
حور اي ي فرح كانتي فكراني غبيه اني معرفش العبه دي لعبتك دي وسخه اوي ي فرح
فرح وزقت ايد زين وخرجت برا القاعه وعده شهور وكان الكل فرحان ومبسوط ومعتز اتجوز البت الي خبط فيها لما شافه بصدفه ف امريكا وتعرفوا علي بعض أما مازن اتجوز وخلف ولد وكان فرحان بي وخله اسمه مالك علي اسم مالك اخوه وبينزل كل فتره لهشام وسلطانه وفرح لقوها ميته ف شقه من شقق الد*عارة والقضيه بقت ضدد مجهول ونهاية قصتي تمت الحمدالله
البارت الاخير
حابه اقول حاجه صغيره كدا روايتي بتحكي علي الواقع الي بنعيش فيه في ابهات قاسيه جدا وعمرها ما كانت حنينه علي عيالها وفي امهات برضوا مالك شال ذنب فردوس وفرح كمان اخرت الظالم عذاب كبير اوي عشان كدا بفضل اقول اللهم اجعلني من المظلومين وليس من الظالمين يارب الدنيا تجارب وفنيا وفردوس شافت عذابها إذا كان ف دنيا ولا ف الاخر وربنا انتقم منها اخرت كلامي ده كلمها اخرت الظالم سواد والله ي جماعه استودعو كل حاجه ف حياتكم وبس كدا اشوفكم علي خير ي كتاكيتي ومع سلامع ف روايه جديده