رواية طفله غيرت شيطان الفصل الخامس عشر 15 بقلم بسمله


 رواية طفله غيرت شيطان الفصل الخامس عشر 15 بقلم بسمله


((طفله غيرت شيطان ❤️)) 


(بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد) 


أبشع أنواع الخساره انك تعرف أن سيدنا محمد شفيعنا يوم القيامه ولم تصلي عليه 

صلوا عليه وسلموا تسليما 🫶♥️


15........ 


اسيل سابت حنان و راحت عند زين و ضربتو بالقلم 


حنان شهقت لما شافت اسيل ضربت زين  بالقلم 


اسيل بعصبيه: بقا انت يا زباله تخطف سجده و تتجوزها غصب 

والله منا هسيبك انهارده 


حنان بتعب: انتي بتقولي اي انت فعلا عملت كده في سجده 


زين مكانش مركز في حاجه غير انو مش مصدق انو لقا امه و ليه اخت 

زين قرب منها و حضنها جامد 


اسيل عماله تزق فيه لكن هو ماسكها جامد 


زين بصوت هادي: اهدي انا اخوكي 


اسيل زقته بعصبيه: اياك تلمسني  

و كملت بي غضب 

اخو مين انا معنديش اخوات 


بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد 


حنان: لا يا اسيل زين يبقا اخوكي الكبير 


اسيل بصوت عالي: اخو مين انا معنديش اخوات حتي لو زي مبتقولي انو اخويا انا استحاله يكون ليا اخ شيطان زي ده مفيش في قلبه رحمه


و خرجت من الاوضه بعصبيه 


حنان: هو انت تعرف اسيل من امتا  و ليه خطفت سجده فهمني يا زين 


زين بهدوء: هحكيلك كل حاجه بس مش دلوقتي 


حنان: امال امتا 


زين بهدوء : في الوقت المناسب يا حبيبتي 


حنان: ماشي يا زين بس عايزه اقولك انك ليك اخت 


زين هز راسه: هروح اشوف الدكتور كتبلك علي خروج ولا لسه

و خرج من الاوضه شاف اسيل واقفه قدام الباب و عماله تعيط 


زين اتكلم معاها في هدوء: انا عارف انك زعلانه مني بس انا اخوكي 


اسيل مسحت دموعها زي سجده: اخويا ههههه ضحكتني 

اخويا الي يخطف اغلي صاحبه عندي و يعذبها و هي مريضه سكر 


انسا يا استاذ زين انا وحيده معنديش اخوات و دخلت عند حنان 


خرجه حنان من المستشفى و كان زين معاها و اسيل 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 






زين: يالا يا امي اركبي العربيه علشان اوصلك 


اسيل: وانت مين علشان توصلها انا هوصلها بعربيتي 


زين قرب من اسيل بعصبيه: اسمعي بقا انا سكت كتير و جبت اخري منك و هعاقبك و هنسا انك اختي الصغيره فا اركبي العربيه وانتي ساكته 


اسيل لسه هتتكلم زين زعق فيها: يااااالا انتي لسه واقفه 


اسيل جريت علي العربيه بي خوف 


حنان بزعل:ليه كده يا زين كده اسيل هتكرهك اكتر 

اسيل من النوع الي تاخدو  بهدوء و حنيه مش زعيق 


زين باس رأسها: انا اسف يا ست الكل بس سبيني اتعامل مع اسيل و هخليه تحبني و تعترف انو انا اخوها 


حنان بحنيه: ان شاءالله يا حبيبي 


زين روح حنان لحد البيت و طلع معاهم و هو قاعد جرز الباب رن 


اسيل كانت قايمه واقفه صوت زين: استني عندك انا الي هفتح 


زين فتح الباب و اتفاجئ بي خالد 


خالد بصدمه: انت بتعمل اي هنا 


زين حط ايده في جيبه: انا الي مفروض اسالك اي الي يجيبك في وقت متاخر كده 


خالد باحراج: كنت جاي اشوف اسيل 


زين بغضب و غيره : و تشوفها ليه في وقت زي ده 


بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد 


خالد بعصبيه: في اي يازين انت بتحقق معايا طيب انا جاي اعتذر علشان كلمتها وحش امبارح 

لكن انت جاي ليه 


زين شد اسيل من وسطها و مسكها جامد: انا جاي اصالح حبيبتي 


اسيل لسه هتتكلم زين ضغط علي وسطها جامد و قالها بي همسه،: 

اسكتي على الله اسمع صوتك


خالد بصدمه: حبيبتك 


زين تأكيد : ايوه حبيبتي و صحبتي و بنتي فيها حاجه 


خالد بغضب: طيب و سجده طالما بتحب اسيل طلق سجده حرام عليك 


زين بغيره جامده: خالد ملكش دعوه بي سجده دي مراتي وانا حر فيها 


اسيل زقته بعصبيه: لا مش حر هي مش لعبه في ايدك تلعب فيها زي منتا عايز دي روح 

ولو عايزني اسامحك و اعترف انك اخويا يبقا طلق سجده و سبها تعيش حياتها بعيد عنك و عن الحيوان الي اسمه اخوها 


زين خرج من البيت و خالد وراه 


حنان بعتاب: ينفع الي عملتي في اخوكي ده 


اسيل: انتي مش عارفه حاجه 


حنان: طيب عرفيني انتي 


اسيل: هحكيلك كل حاجه 

******


خالد نزل ورا زين و عايز يعرف كل حاجه 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد

 

زين بعصبيه: عايز اي من زفت 


خالد: ازاي اسيل اختك فهمني 


زين بتعب: دي حكايه طويله هبقا احكيها لك بكره 


خالد: ماشي يا زين و انا هستناك تحكي يا صحبي 

و كل واحد راح ركب عربيته و مشي 

زين روح البيت و طلع اوضته

شاف سجده بتقراء قران 


سجده اول لمه حست بيه صدقت بصت عليه شافته تعبان 


سجده: مالك 


زين بهدوء: مفيش هروح اخد دش و هاجي 


سجده هزت راسها و سكتت

زين دخل الحمام و سجده نزلت حضرت العشاء و كباية لبن لي زين و طلعت الاوضه كان هو خلص 


سجده بهدوء: تعالي كل 


زين فضل واقف سكت و فجاء اتكلم: 

انتي بتعملي  كل ده ليه 


سجده: علشان ربنا امرنا بي كده و من اسباب دخول الجنه هي طاعه الزوج 

بًسِمً آلَلَهّ آلَرحًمًنِ آلَرحًيَمً 


﴿ الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ بِمَا فَضَّلَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوَالِهِمْ ﴾ [النساء: 34]،

**********

 ﴿ وَلَهُنَّ مِثْلُ الَّذِي عَلَيْهِنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَلِلرِّجَالِ عَلَيْهِنَّ دَرَجَةٌ ﴾ [البقرة: 228].


"******


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


عبد الله بن أبي أوفى أن النبي صلى الله عليه وسلم قال: "لو كنت آمراً أحدا أن يسجد لغير الله تعالى لأمرت المرأة أن تسجد لزوجها والذي نفس محمد بيده لا تؤدي المرأة حق ربها حتى تؤدي حق زوجها كله حتى لو سألها نفسها وهي على قتب لم تمنعه" 


ده كل و مش عايزني اقوم بي وجباتي قدامك 


زين فضل ساكت و شدها لي حضنه جامد 


سجده بكسوف: ابعد انت بتعمل اي 


زين بهدوء: متخافيش انا بس عايز انام في حضنك ممكن 






سجده لسه هتتكلم زين قاطعها في الكلام 

انا تعبان و عايز انام متخافيش قولتلك مش هاجي جنبك غير برضاكي 


و شدها لي السرير و نام في حضنها و نام على طول 


سجده اول لما لقيته نام كانت هتقوم بس هو مسكها جامد.. 


سجده فضلت تلعب في شعرو كأنو عيل صغير لحد ما نامت هي كمان 


تاني يوم صحي زين قبل سجده و شاف سجده نايمه في حضنه فضل يبص عليها قد اي هي رقيقه و هاديه 

اخد الفون من جنبه و صورها صور  كتير اوى لحد ما حس انها بدات تصحي و عمل نفسه نايم 


سجده صحيت لقت نفسها في حضنه قامت مخضوضه


زين بتمثيل: في اي 


بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد 


سجده بتوتر و كسوف: مافيش انا هنزل احضر الفطار 


زين: مش عارف لي دراعي وجعني كأنو حد كان نايم عليه 


سجده اول لما سمعت كده نزلت علي طول 


زين ضحك علي تصرفاتها الطفوليه و دخل الحمام 


تحت سجده بتحضر الفطار و بتكلم نفسها: ازاي نمت علي دراعه يالهوي هيفكر فيا ازاي دلوقتي 

كوثر جت من وراها حطت ايدها علي كتفها


سجده بخضه: يالهوي خضتيني يا دادا حرام عليكي 


كوثر بضحك: سلامتك من الخضه اي اتجننتي و بتكلمي نفسك 


سجده بأحراج: ها لا ابدا بس انا بفكر بي صوت عالي شويه 


كوثر: ماشي بس لمه تفكري ابقي وطي صوتك 


سجده بحراج :هو كان عالي 


كوثر بضحك: لا خالص دي الفيلا كلها سمعته يالا روحي طلعي الفطار يا سجده 


سجده طلعت الفطار و كانت مكسوفه جدا 


زين لاحظ ده: هو انتي تعرفي واحده اسمه اسيل محمود ياسين 


سجده بخوف علي صحبتها: ها 


بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد 


زين قرر السؤال تاني: بقولك تعرفي واحده اسمها اسيل محمود ياسين 


سجده بتوتر: اي.. ايوه. اعرفها 

و كملت دموع: و حيات اغلي حاجه عندك ما تاذيهاش هي ملهاش ذنب في حاجه 


زين قرب منها و هي بتبعد لحد ما مسكها من وسطها


زين بحنيه: شش بس اهدي انا مش هعملها حاجه عارفه ليه 


سجده هزت راسها بي لا بخوف 


زين بصوت واطي بس سجده سمعته:*****


سجده بصدمه: 😳😳


اتمنا البارت يعجبكم🖤.........

تتوقعه زين قال اي لي سجده 

             

           الفصل السادس عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا    

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×