رواية طفله غيرت شيطان الفصل السادس عشر 16 بقلم بسمله


 رواية طفله غيرت شيطان الفصل السادس عشر 16 بقلم بسمله


((طفله غيرت شيطان ❤️)) 


(بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد) 


صَلواْ عَلي مَن سَڪنت القُلوب مَحبتُهہ  واشتاقت العُيون لرؤيتهہ ﷺ. 🌻🍂🤎🧡


البارت 16....... 


زين: علشان هي حبيبتي 


سجده بصدمه: اي


زين بغموض علشان سجده تغير عليه: زي ما سمعتي 


سجده بعصبيه: وانا مش هسمح بالي عملته فيا يتكرر في اسيل 

اسيل رقيقه خالص مش هتستحمل البهدله الي انت هتبهدلهالها

و سابتو و دخلت الحمام 


زين: اممم يعني خايفه علي صحبتها و مش زعلانه انو جوزها يتجوز عليها انا هفضل وراكي لحد متقعي في حبي زي منا ما بدأت احبك 


سجده في الحمام زعلانه انو زين  هيتجوز عليها. و في نفس الوقت زعلانه علي صحبتها 


سجده بضعف و زعل: يارب نجيها من شر زين ومن عمايلو


زين لبس و سجده كل ده في الحمام 


زين قلق عليها: بتعملي اي كل ده في الحمام 


خبط عليها: سجده اطلعي كل ده بتعملي اي في الحمام 


سجده خرجت و باين علي وشها التعب 


زين بخوف: مالك يا سجده انتي تعبانه 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


سجده بدوخه: دايخه اوي يا زين 


زين سندها لحد السرير و راح جاب جهاز السكر 


زين قاسلها السكر لقاه واطي جدا 


زين بخوف: ده واطي اوي 

سابها ونزل جري علي المطبخ جاب عصير و طلع 


زين بخوف شديد: خدي يا سجده اشربي العصير ده 


سجده مسكت الكوبايه وايدها بتترعش 


زين شربها العصير: السكر واطي من اي


سجده بتعب خفيف: علشان مكلتش حاجه من امبارح 


زين بغضب و زعيق: ليه يعني حارمك من الاكل علشان من امبارح متاكليش 


سجده: يعني انا تعبانه وانت بتزعق فيا 


زين خرج من الاوضه بعصبيه و نده لي كوثر: 






كوثر يا كوثر 


كوثر جت جري: ايوه يا زين يابني 


زين: حضري الفطار و هاتي كبايه لبن بسرعه 


كوثر بهدوء:  حاضر 


زين فون عمال يرن فا اخر ما زهق رد علي خالد 


زين بعصبيه: ايوه يا خالد عايز اي 


خالد: انت فين يا عم انا من امبارح منمتش من كتر التفكير 


زين: يخربيت فضولك هيموتك انا في البيت هاجي متأخر شويه علشان سجده تعبانه 


خالد: الف سلامه عليها طيب احكيلي اي حاجه علشان انا ممكن اموت عقبال متيجي 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


زين بعصبيه: ياعم غور انا مش هحكي حاجه غير لما اروح الشركه و قفل في وشه 


كوثر جابت الاكل و زين خده منها و دخل لي سجده 


زين: يالا افطري و اشربي البن ده كله 


سجده بغضب طفولي: لا مش هشرب لبن علشان مش بحبه 


زين مسمعش كلامها اصلا وفضل يأكلها


لحد ما جاب كبايه البن 


سجده برفض: مش هشرب اللبن قولتلك مش بحبو 


زين زعق فيها: وانا قولتلك اشربي يالا


سجده خافت منو و بدات تشرب 


زين: كله يالا


سجده شربتو كله بغضب طفولي: خد خلصتو كله 


زين بحنيه: شطوره يا طفلتي 

هتروحي انهارده الجامعه 


سجده: لا مليش مزاج 


زين: اممم بقيتي تحبي قعدت البيت عموما انا كده كده كنت هقولك متروحيش انهارده علشان انتي تعبانه 

و سابها و خرج راح بيت حنان 

شاف اسيل نازله من البيت 


اسيل بخنقه: عايز اي 


زين بعصبيه: احترمي نفسك متنسيش اني اخوكي الكبير 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد

 

اسيل بنفخ: طيب عايز اي دلوقتي 


زين: انا عايز اعرف كل حاجه عن سجده 


اسيل بسخرية: وده ليه يكونش حبيتها


زين: وليه لا انا عايز اعرف كل حاجه عن سجده بتحب اي و بتكره اي عايز اعوضها عن كل حاجه 


اسيل مصدومه: انت بتتكلم بجد 


زين هز راسه بي اه: ها هتساعديني 


اسيل: موافقه بس لو هي مش عايزاك هطلقها


زين بغموض: موافق 


اسيل: بص يا سيدي سجده بتحب ************


بدات تحكي كل حاجه عن سجده بتحب اي وبتكره اي 

*******


خالد كان مستني زين في المكتب 


زين دخل المكتب اتفاجئ بي خالد: انت بتعمل اي هنا 


خالد بستعجال: مش وقته الكلام ده المهم انا عايز اعرف الحقيقيه 


زين:الحقيقه اني لقيت امي و اختي في نفس الوقت 


بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد 


خالد بذهول: اي 

بص انت احكيلي كل حاجه بتفصيل 


زين قعد علي الكرسي: انا كنت باعت حد يجبلي كل التفاصيل عن اسيل علشان اول لما جت انا شكيت في اسم امها 


خالد بفضول : ها و بعدين 


زين:***********






خالد: كل ده حصل لي طنط حنان


زين انتها بتعب: اتعذبت او في حياتها يا خالد 


خالد: وانت جنبها يا صحبي و هتعوضها عن كل حاجه 

احممم زين انا عايز اقولك علي حاجه انا عارف انو مش وقته بس انا لازم اتكلم و اقولك 


زين: في اي يابني قلقتني 


خالد: انا بحب اختك اسيل من اول مره شوفتها فيها وانا جاي دلوقتي اطلبها منك و بعد كده هطلبها من ابوها


زين فضل ساكت و بعد كده اتكلم: وانا مش هوافق غير لمها ابوها يوافق الاول 


خالد لسه هيتكلم زين قاطعه في الكلام: مش هكلم اسيل في حاجه لو عايز زي ما بتقول يبقا اطلبها من ابوها 


خالد: وانا موافق 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


 خالد  خرج من عند زين وقرر يتقدم لي اسيل 


و زين فضل يفكر في كلام اسيل و قرر انو يبدا صفحه جديده مع سجده 


و عده اسبوع من غير احداث كتير غير انو زين بيعامل سجده كويس


خالد راح يقابل محمود ابو اسيل 


محمود بأحراج: احممم بصراحه يعمي انا طالب ايد الأنسه اسيل 


محمود: في حد يطلب ايد واحده في المستشفى 


خالد بأحراج اكبر: بصراحه انا محبتش اتكلم مع الأنسه اسيل قولت اتكلم مع حضرتك الاول 


محمود: وانت تعرف اسيل بنتي منين 


خالد: احمم انا مديرها في الشغل 

و صاحب زين 


محمود بهدوء: بص يابني انا اهم حاجه عندي سعاده بنتي لو اسيل وافقت عليك انا هوافق 


خالد: تسمحلي يا عمي انا افاتحها في الموضوع 


محمود: مع أن انا مبحبش كده بس شايفك ابن حلال روح يابني هي دلوقتي في الجامعه 


خالد بفرح: شكرا شكرا بجد يا عمي و طلع علي الجامعه 


اسيل و سجده كانو في الجامعه واقفين بيتكلمو


فجاء جه شخص و مسك ايد سجده 


سجده لسه هتضربه بس وقفت لما سمعت صوته 


الشخص:********


اسيل و سجده بصدمه: مراد 


اتمنا البارت يعجبكم 🖤...... 


تتوقعو مين مراد ده


             الفصل السابع عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا     

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×