رواية حب اجباري الفصل السادس عشر 16 بقلم دنيا ثروت


 رواية حب اجباري الفصل السادس عشر 16 بقلم دنيا ثروت


#حب_اجباري

زمه راجل ازاي انت مش واخد بالك انك مطلقني من بدري

عاصي : وفيها اي هو انا طلقتك علي الورق

شمس : ومين قالك اصلا اني هستني طلقني علي الورق عاصي اعقل كلامك وخليك في حالك

عاصي بيقرب عليها بتعب ويسيب ايد امه : حالي هو حالك ياشمس سواء رضيتي او لا

يونس : ماتفهم بقا البنت ومش عايزاك بتقاوح معاها لي بقا

عاصي : هو انت مصمم تتكلم كلام انت مش قده لي اخرج برا بيتي

يونس : انت فاكر ان الدنيا سداح مداح ماهي قالتلك مش عايزاك انت عايز تجبرها وخلاص اي ياعم الحقد اللي جواك ده

عاصي : والله وانا بقي يبقي عندي حقد اي

يونس : عشان انا احسن منك وانت شوفت ان شمس اخدت واحد يعيشها ملكه مش زيك شخصيه زباله

عاصي مستحملش مسكه من ايده وطلعه برا القصر : يلا ياحلو وريني عرض كتافك وقفل في وشه

شمس بزعيق : انت ازاي تعمل كدا ده هيبقي جوزي

عاصي : بقولك اي محدش هيبقي جوزك غيري ولا مبتفهميش في الكلام

بتسيبه تجري اوضتها بعياط 

منيره : سيبها ياعاصي كفايه لحد كدا انت اذيتها بما في الكفايه

غدير جايه تمسك ايديه : يلا ياعاصي نطلع

شد ايدها عصبيه : هعرف اطلع لوحدي

بيدخل الاوضه بتدخل هدير وراه عصبيه : مالك متعصب لي انت مش شايف انك زودتها شويه 

عاصي : اه زودتها اوي زودتها ان اكمل معاكي اصلا جهزي نفسك ويلا  هتطلقي بكرا 

غدير : يعني اي 

عاصي : اللي سمعتيه يااستاذه 

غدير : اي اللي سمعته انت اكلوني لحم ورمتني عضم وفين حقي من كل ده 

عاصي : حقك كان سريره يازبا'به 

غدير : هو انت لي مصم تشك فيا من اول ماتجوزنا وهو ملمسنيش اصلا 

انا زهقت من اتهاماتك عن اذنك 

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

بتخرج بتتصل بمحمد : انجزي تعالي مستنيكي 

غدير : ومش خايف علي اللي في بطني ياراجل 

بتقفل معاه وتدخل اوضته : بقولك اي زهقت من الاوضه دي مش عايزه اجي هنا تاني. 

محمد : من بكره نروح الشقه 

غدير : امم ماشي يلا همشي دلوقتي 

محمد : وتمشي ليه مانخلي انهارده استثناء

غدير : ياخويا ابنك شغال عمال يشك فينا لازم نخف شويه 

محمد : مانتي فورتيكه برضو هستحمل ازاي 

غدير بضحكه صايعه: يخربيتك رااجل بتمشي ترجع اوضتها تلاقيه نايم بتمثل وتنام جنبه كأنها متضايقه 

عاصي بيبعد عنها ويقوم ينام علي الكنبه.. 

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫





 

منيره بتدخل وهي بتسند علي الباب : شمس شمس حبيبتي 

شمس بتقوم تمسح دموعها بسرعه بتدخلها تقعدها : اقعدي ياأمي انتي كويسه 

منيره : كوبيه ياحبيبتي بس زعلانه ومقهوره عشانك مش عارفه اعمل اي في عاصي عشان يبعد عنك 

شمس : علي قد ماعاصي قهرني انهارده علي قد مافرحت ان مش عايزني لغيره بس ياماما منيره انا مستحيل اسامحه 

منيره : انا مش  هقدر اقولك سامحيه حطت ايدها علي قلبها : بس فكري بده المرادي ياشمس

شمس : حاضر ياماما ممكن تنامي جنبي انهارده 

منيره : بس كدا من عيني ده أجمل يوم في حياتي ولا اي 

شمس في سرها نفسي اقولك الحقيقه انا اتخنقت من العبء ده 

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

اليوم التالي 

شمس نازله من السلم معاها شنطتها 

غدير : هتغوري بالسلامه ياشموسه

شمس : ميخصكيش وعن اذنك عايزه اعدي 

كانت هتخرج من البيت جذبها ليه بقوه: انتي اي اللي بتعمليه ده وبعدين سايبه البيت رايحه فين 

بتشد ايدها من ايديه بقوه :ابعد عني ابعددد شوف حياتك ومراتك وابنك 

عاصي بيسيب ايدها بصدمه: ابني! 

شمس رمت الشنطه وصرخت: اه ابنك اللي في بطن غدير انت اي يااخي مبتحسش عايزني وانت لمستها وعلي سريري 

عاصي : مستحيل يكون ابني 

شمس بضحك استهزاء والدموع علي عينها : لا تصدق صدقت والله 

منيره : عاصم مبيخلفش ياشمس...!

#Part_16

           

              الفصل السابع عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×