رواية جنة النسر العاشق الفصل الخامس 5 بقلم زهرة الربيع
اهو الي بعتي شرفنا ليه وبقيتي حامل منو..قتلتو ..هو صحيح قدر يطلعك من قبرك بعد ما دفنتك بس دلوقتي هدفنكم سوا في قبر واحد..هاتوهم يا رجاله
رجالة حجاج اتقدمو على جنه وهيه استخبت ورا نعمه وبقت تقول ببكا..معملتش حاجه يا ابوي...والله ما عملت حاجه..انا عمري ماشوفتو هبقى حامل منو كيف
رجالة الحجاج شدوها من ورا نعمه ورموها تحت رجل الحجاج
نعمه بقت تصرخ وتحاول تساعدها بس مفيش فايده كانو مانعينها بصت لطه بغضب وقالت..مش هتتكلم يا ابن بطني هتسيبهم يقتلوهم من غير ذمب...اتكلم يا طه انطق
طه بلع ريقه برعب وبص للحجاج وقال برعب..ايوه..ايوه هقول..احم..هو..هو الشاب ده الصراحه شفتو كذا مره عند بتك في الحوش..شوفتو بس قلي ان انت الي بتبعتو هناك
بقلم...زهرة الربيع
نعمه لطمت على خدها وقالت..يا خيبتك في ولدك يا نغمه يا خيبتك
مجد كان حاسس بكل حاجه وبيحاول يوقف كذا مره بس تعبان جدا وجنه كانت بتبص لطه بزهول من الي قالو وقالت بصدمه..انت بتقول ايه يا طه..شوفت مين معاي...انا الجدع ده ولا مره شوفتو..والله يا ابوي ما عارفه بيكدب ليه..بس معرفوش والله ما اعرفو
ابوها مسك فكها بغضب وقال..بقى خاطر بحياتو وراح طلعك من قبرك وضرب الرجاله ووداكي المستشفي كل ده ومفيش حاجه بينكم..طب وطه الي بيقول انو شافكم .مش ده الي بتقولي انو اخوكي ومبيكدبش اسأليه انتي ولو قال مفيش بينكم حاجه ..هسامحكم
في عيادة دكتور فرج كان علي في اوضه مع الناس الي هيرحلوها للسرايا في العباسيه كان بيصرخ ويقول...انتو يا مجانين..بقولكم انا مش مجنون..مش مجنون ليه محدش مصدقني..صاحبي اتخطف ..اتخطف..العفاريت خطفوه في المقابر..افتحو الباب انا مش مجنون
على مكانش حد بيرد عليه وبيضرب الباب علشان يتفتح وخايف جدا من الناس الي معاه في الأوضه والي كانو بيبصولو بنظرات رهيبه ..بلع ريقه بخوف وبقى يخبط تاني ويقول..انتو يا عالم انا مش مجنون..مجد اتخطف والاه اتخطف العفريته كانت بتبكي وخطفتو ..انا مش فاهم ايه الغريب في كلامي
بقلم...زهرة الربيع
عند جنه حست ببعض الامل لما ابوها قال انو هيسبها لو طه قال انها متعرفش مجد جريت على طه وقالت برجاء ...قولو انك بتكدب يا طه..قولو اني معملتش حاجه..احب على يدك اتكلم..اتكلم يا طه
طه بصلها ودموعه نزلت بغزاره وقال...مليش صالح..انا قولت الي شوفتو يا جنه..عيزاني اكدب ولا ايه
جنه رجعت لورا بصدمه رهيبه وهيه مش فاهمه ليه بيعمل كده ومجد بصلو بغضب واشمئزاز ووقف بالعافيه وهو حاطط ايده مكان الجرح وبص لنعمه الي كانت بتبكي وحاطه ايدها على راسها وقال..قومي يا حجه نعمه...وبص لطه باستحقار وقال...متتعبيش نغسك..الرجوله مش بالساهل..
طه نزل عيونه في الارض ومجد مسك ايد جنه وقال بقوه..هو مكدبش..انا كنت معاها فعلا..وانا ابو الطفل الي في بطنها ولو هتموتها..موتني قبلها
جنه اتصدمت من الي قالو وبصتلو بزهول وحجاج بصلهم بغضب رهيب بس اتحول غضبو لابتسامه خبيثه وقال..لا انا مش هدفنك ..انا هخليها هيه تدفنك بيدها
مجد اتصدم و جنه اتسعت عنيها بزهول واتنفضت بخوف ورجعت لورا برعب
بس الحجاج شد جنه بغضب وقال هاتوه
الرجاله اخدوهم وطلعو بيهم على المقابر وكان مجد تعبان جدا وبينز،ف جامد
جنه كانت بتبكي طول الطريق ومش عارفه ايه الكابوس الي بيحصل معاها ده..وكمان قلقانه على مجد لانو بينز،ف جامد وتعبان جدا قالت برعب..ابوي..حرام عليك الجدع ده والله ماليه ذمب شافني بالغلط..احب على يدك خلينا نسعفو..هيموت
ابوها قال بغضب وسخريه..اياك فاكره انو هيفضل عايش مهو كده كده هيموت
جنه بقت تبص للرجاله الي في العربيه بتردد عايزه تقلع الطرحه ومكسوفه وكمان حرام تقلعها قدام كل الرجاله دول بصت لمجد لقت النز،يف بيذيد قالت بدموع..استغفر الله يا رب سامحني وقلعت الطرحه بتردد وكان شعرها جميل وبني غامق زي حبات القهوه مسكت الطرحه وبقت تربطها حوالين الجرح بتاع مجد وهيه بتبكي
مجد مكانش قادر يتكلم ابتسم لها ابتسامه بسيطه كانت كفيله تطمنها مع انو لاحول ليه ولا قوه
رجاله حجاج لسه هيمنعوها تكمل بس حجاج قال بسخريه..سيبوها..انا كمان عايزه عايش..عايزها هيه الي تموتو بيدها
عند علي كان فقد الامل من انهم يصدقوه قال بصوت عالي...يا جماعه..تمام انا..انا اسف...انا كنت شارب..كنت شارب ومتقل شويه..لو سمحتو خليني اتكلم مع الدكتور
وبعد الحاح كبير منو نادولو الدكتور الي بقى ياخدو على قد عقلو بس على بقى يحافظ على كلامو وميجبش سيرة المقابر ابدا
الدكتور سألو شويه اسأله سهله وصعبه بس على جاوبهم كلهم
وبعد ما اطمن ان عقلو سليم طلعو وادالو حاجتو وهددو انو لو رجع لكلامو القديم هيرحلو في اقرب وقت ...وعلى خرج من المكان جري ورن على شخص وقال..الحقني يا صابر..الحقني مجد اتخطف
وسمعو شويه وقال...مين الي خطفو ..العفا...
علي لسه هيكمل بص لعيادة الدكتور بخوف وجري من قدامها وقال..لما تيجي يا صابر هفهمك تعالى على العنوان ده حالا
بقلم..زهرة الربيع
عند مجد وصلو المقابر ورجالة حجاج شالوه وحطوه في قبر جنه بأمر من حجاج
مجد كان تعبان جدا ومش قادر يقاومهم وحجاج شد جنه عند القبر وقال بغضب..ادفنيه
جنه بقت تبكي وقالت..وانبي لا يا بوي.والله مافيه حد لمسني.. .حتى اكشف علي عند دكتور تاني ده غلطان وانبي يا ابوي
حجاج ضربها قلم قوي وقعها على الارض وقال..هو غلطان. والدكتوره الي قالت انك مش بت كمان غلطانه..وعشيقك الي اعترف انك حبله بولدو يا فاجره..ايه عيزاني اكدب اوداني كمان
جنه بقت تبكي وحجاج قال بغضب... يلا لادفنك معاه..ادفنيه... ورمالها الكريك جمبها
جنه مسكت الكريك واديها بتترعش وبقت تبص لمجد جوه الحفره وهو كان بيبصلها بمعني تسمع كلامهم
بقت تبكي بشده ومكانتش شايفه من كتر سحب الدموع الي اتجمعت في سما عيونها ..بقت تشيل بالكريك شويه قليله من التراب وترميهم ناحيه رجليه وهيه مرعوبه وبتبكي
بس حجاج شخط فيها وقال..مش هناخد اليوم..اخلصي
جنه اتنفضت من صوتو وبلعت ريقها وحاولت تاني ..بس مقدرتش وقعت على الارض وغمضت عنيها وقالت ببكا ...انا لله وانا اليه راجعون..انا الله وانا اليه راجعون..اتشهد يا مجد . .اتشهد وربنا معانا
مجد نزلت دمعه من عيونه كان بيتمنى لو يقدر ينقذها ..غمض عيونه ونطق الشهاده واستسلم لمصيره المحتوم
رجالة حجاج بقم يفتحو قبر تاني لجنه ويدفنو مجد ونزلوها في القبر وووووو