رواية جعلتني اقوي الفصل التاسع عشر 19 والخاتمة بقلم شيماء صبحي

رواية جعلتني اقوي الفصل التاسع عشر 19 والخاتمة بقلم شيماء صبحي


وفي اوضة يونس دخلت روح وهيا بتمشي علي طراطيف صوابعها  لحدما وصلت للسرير بتاعه فضلت تبص علي ملامحه الي سحرت قلبها ووقعتها في عشقه وهيا مبتسمه  ..

ابتسمت  روح وهيا بتقرب ايديها من شفايفه وبتبتسم بخجل لان يونس قب"لها قبل كده وكانت بتفتكر اللي حصل بينهم ؟ 

اما يونس كان حاسس بوجودها و بكل حركاتها واول ما حطت ايديها علي شفايفه حس بنبضة العالي واول ما فتح عينيه روح شهقت وهيا بتقوم وبتقول" والله انا اسفه فكرتك نايم! 

يونس بصلها بجديه وقال" كنتي بتعملي ايه ؟ 

روح خافت من نظراته الجديه وقالت بخوف" انا كنت قاعده و.. 

قاطعها يونس بق"له طويله اسكتتها عن النطق والحركة!؟ 

روح غمضت عينيها وهيا مش مصدقه ان شفايفها لا"زقه في شفايف يونس وبيتبادلو القبلات!! 

يونس بعدها عنه بعد دقيقه كامله وهوا بياخد نفسه وصدرة كان بيعلي ويهبط من كتر مهوا كان كاتم نفسه علشان يستمتع بطعم شفا"يقها الكريزيه! 

روح حطت ايديها علي عيونها وخرجت من اوضتة وقفلت الباب بسرعه وهيا بتاخد نفسها وبتقول" يا نهارد ابيض ..؟ 

يونس ابتسم علي حركاتها الشقيه ورجع فرض ضهره علي السرير وهو بيقول بتعب..ااه يا ضهري؟ 

_________

في فيلا مراد الشافعي وبالتحديد في غرفة نورين كانت واقفه وجمبها انتصار والدة مراد وهما الاتنين مستغربين حالتها لانها فجأة بدأت تستفرغ بطريقه غريبه! 

انتصار مدت ايديها باختبار الحمل وهيا بتقول" جربي المره دي يا نورين انا شكه ان دا حمل مش مجرد برد في المعده! 

نورين اخدت نفسها وهيا بتهز راسها وبتاخد منها الاختبار ودخلت للحمام وبعد دقايق خرجت وهيا ماسكه الاختبار اللي فيه شرطتين باللون الاحمر  وبتقول" ماما شوفي كده ! 

انتصار اخدت منها الاختبار واول مشافت الشرطتين زغردت من الفرحه وهيا بتقول" حمل يا نورين حمل ..الف مبروك يا روح قلبي تعالي في حض"ني؟؟ 

نورين مكانتش مستوعبه انها حامل فعلا بعد كل السنين دي قربت من انتصار وحض"نتها بفرحه وقالت" دي معجزه يا ماما الحمدلله يارب! 






انتصلر ابتسمت بفرحه وقالت" احنا لازم نعرف باباكي ومراد دول هيفرحوا اوي..! 

نورين هزت راسها وقالت" وهو فين مراد! 

انتصار بصتلها وقالت بتفكير" هو عند عبير بيقول انها تعبانه من الصبح!! 

نورين هزت راسها وقالت" خلاص ياماما عرفي انتي بابا وسيبيلي مراد انا هعرفه بطريقتي!!! 

انتصار هزت راسها وخرجت من اوضة نورين وهيا طايره من الفرحه واول ما شافت جوزها قالت بفرحه" نورين حامل ! 

نصار بفرحه" بجد يا انتصار ! 

انتصار هزت راسها وقالت" الحمدلله يا نصار دي معجزه ..

نصار هز راسه   وقالت" صبرت ونالت ربنا بيعوض فعلا يا انتصار.. بس هو مراد عرف! 

انتصار هزت راسها بالرفض وقالت " لا لسا بس نورين قالتلي مقولوش حاجه وانها هتعرفه  ببنفسها!! 

نصار ابتسم وقال" ربنا يهديك يا مراد يبني ويجعلك اب صالح ! 

انتصار ردت من قلبها وقالت" اللهم امين يارب العالمين..! 

نصار مسك ايد انتصار وقال" هتبقي جدة يا انتصار ! قالها بضحك 

فانتصار ردت عليه وقالت" منت هتكون جد انت كمان! 

نصار ابتسم وهو بيقول" كبرنا وعجزنا وهيتقالنا يا جدو!! 

انتصار ابتسمت بفرحه وقالت هيتقلنا يا جدو وجدتي ماشي انما ايه عجزنا دي اتكلم عن نفسك لو سمحت " 

نصار ابتسم وقال" حقك عليا يا جدة  يا عسل انتي ! 

انتصار ضحكت وهيا بتجري وراه وبتقول" تعالا هنا يا نصار مش هسيبك! 

نصار ضحك وهو بيقرب منها وبضمها لح" ضنه وبيقول" متحرمش منك ولا من وجودك ابدا يا سوسو! 

انتصار بصتله بخجل وقالت" ولا انا يا نصار ربنا يخليك ليا ! 

نصار ابتسم ومسك ايديها وقال" تعالي نقعد في الجنينه! 

انتصار هزت راسها ومشيت معاه !! 


وفي اوضة عبير كانت عمالة تستفرغ ومراد جمبها وخايف عليها لحدما عبير قامت وهيا بتقول" خلاص انا بقيت كويسه! 

مراد مسك ايديها وقال" قومي نروح للدكتور يا عبير شكلك كده مش مطمني!! 

عبير هزت راسها بالرفض وقالت" لا انا بقيت كويسه بس انا حاسه كده ان دا حمل لاني دي اعراضة!! 

مراد بصلها بصدمه وفرحه في  نفس الوقت وقال" بتقولي حمل! 

عبير قالت " مش متاكده بس اعتقد اه! 

مراد قرب منها وحض"نها وقال" عارفه يا عبير لو طلعتي حامل بجد انا هكون اسعد انسان في الكون! 

عبير ابتسمت وقالت" ان شاء الله هيكون حمل وهتبق اب يا مراد! 

مراد ابتسم وهو بيقول" طيب خليكي هنا وارتاحي وانا هروح اوضة نورين اجيب من عندها اختبار حمل علشان نتاكد برضوا! 

بقلمي شيماء صبحي 

عبير هزت راسها ومراد خرج من اوضتها وراح اوضة نورين اللي في وشها واول ما دخل كانت نورين واقفه قدام المرايه وهيا بتبص علي بطنها ومبتسمه! 

مراد قرب من الادراج وقال" نورين فين اختبارات الحمل اللي كانت هنا! 

نورين بصتله باستغراب وقالت" ليه بتسأل عليهم يا مراد! 

مراد بصلها وقال" مفيش بس عبير حاسه انها حامل وعايزين نتاكد! 

نورين هزت راسها بحزن وقربت من درج تاني وطلعت منه اختبار وهيا بتقول" مش عايز تعرف خبر يفرحك يا مراد! 

مراد بصلها بانتباه وقال"  خبر ايه يا نورين قوليلي! 


نورين قربت من مراد ومسكت ايديه وقال وهما بيبصوا للمرايه شايف بطني دي يا مراد! 

مراد هز راسه وهو بيبص لبطنها وبيقول" مالها انا حاسس كده  ان بق ليكي كرش صح! 

نورين بصتله بصدمه وقالت" كرش يا مراد  هو دا اللي لفت نظرك" 

مراد بص تاني لبطنها وقال" مهوا دا اللي باين يا نورين اعمل ايه ؟ 

نورين مسكت اختبار الحمل اللي كان معاها وحطته في ايد مراد وقالت" اتفضل! 

ادتهوله وقعدت علي السرير بحزن ومراد اول ما فتح ايديه وشاف الاختبار بصلها بصدمه وهو بيقول" انتي حامل؟ 

نورين هزت راسها وهيا بتدمع وبتقول" انا عمري مكان ليا كرش يا مراد ! 

مراد ابتسم بفرحه وهو بيقرب منها وبيقول" انا اسف متعيطيش بس انا فكرتك بتاخدي رأي في شكلها ! 

نورين فضلت تعيط وهوا وقفها قدامه وبص في عيونها وقال" انا مش مصدق بجد يا نورين دا اكيد حلم! 

نورين هزت راسها وقالت" لا دا حقيقه مش حلم انا فعلا حامل! 






مراد ضمها لحض"نه بفرحه وقال" ربنا لما بيريد ان يعوض شخص بيكون كرمة كبير اوي وانا متوقعتش اني هيكون ليا طفلين في نفس الوقت ! 

نورين ضمتة لحض"نها جامد وقالت" انا فرحانه انك هتكون اب بس متنساش الكلام اللي اتفقنا عليه انا لازم اطلق يا مراد!! 

مراد  بعدها عن حض"نه وبصلها بحزن وقال..والبيبي دا يا نورين مش لازم يتربي في وسط باباه ومامته؟؟ 

نورين ابتسمت وهيا بتقول..انا عارفه الكلام دا كويس بس صدقني مش قادره استحمل انك معاها وانا عارفه انك حبيتها ويمكن اكتر مني كمان ولاكن صدقني حاولت كتير بس مش قادره  اتقبل وجودها  !! 


مراد اتصدم من كلامها وقال" نورين متقوليش الكلام دا تاني انا بحبك زيها بالظبط ويمكن انتي اكتر كمان احنا اللي بينا مش سنه ولا اتنين دول عشرة يا نورين! 

نورين ابتسمت وهيا بتحط ايديها علي بطنها وبتقول" البيبي هيشوفك وهيبق عارف انك باباه وانا عايزاك تعتبر انك مطلقتنيش كل الحاكايه اني هكون في بيت تاني وبس وان شاء الله اما البيبي يتولد هيجي هنا وانا اللي هجيبه  بنفسي  وانت هتيجي عادي بس انا خلاص يا مراد مش عايزه افضل علي ذمتك  تاني لو سمحت طلقني ؟؟ 


مراد بصلها بحزن وهز راسه وقال" خلاص يا نورين انا بحترم قرارك وانا عارف وواثق انك ام قد المسؤليه وهتكوني ونعم الام لابني وانا موافق اطلقك يا نورين انتي طالق بالتلاتة ؟ 

مراد قال كلامه وخرج من اوضتها ونورين كانت واقفه ومبتسمه ولاكنه لما خرج انهارت من العياط لانها  بتجبه جدا  ولاكنها عارفه ومتاكده ان عمره مهيطلق عبير لانه للاسف ييحبها اكتر منها!! 


في اوضة عبير كانت قاعده مستنياه واول ما مراد دخل للاوضه كان باين عليه الحزن عبير قربت منه وهيا بتقول" مراد حبيبي انت كويس! 

مراد بصلها ومد ايده  بالاختبار وقال" خدي يا عبير دا اختبار الحمل بتعرفي تستخدميه! 

عبير هزت راسها بلا ومراد شرحلها ازاي تستخدمه وهيا هزت راسها ودخلت للحمام وبعد دقايق خرجت وهيا بتقول" طلع شرطتين يا مراد دا معناه ايه! 

مراد ابتسم وهو بيقول" معناه انك حامل يا عبير؟؟؟ 

يتبع بقلمي شيماء صبحي 🥀

نوڤيلا🥀جهلتني أقوي🥀

بقلم🦋

Shimaa sobhy 


                 الفصل العشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا   

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×