رواية ضحية عشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم مريم احمد


 رواية ضحية عشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم مريم احمد


18

كانوا قاعدين كلهم قلقانين جدا لحد م لاقوا الخدامه بتفتح باب القصر و دخلت سجده الي كان خدها ملفوف بشاش و عينيها الي مش مبطله عياط

كانت ضحى معاها و هي باين على وشها الزعل جدا

اول م شافوها قاموا كلهم و راحولها

مسكت صباح وشها و قالت بخوف و هي حسه ان قلبها هيقف

صباح...مالك يا سجده ايه الي عمل في وشك كدا!!!

بصت لضحى و قالت






صباح...مالها سجده يا ضحى طمنيني

اتكلمت ضحى بتوتر و حزن على سجده و هي بتقول

ضحى....كــ.. كنا ف النادي و..و فجأه زي م يكون حد كان معاه مطوه و ضرب خدها بيها

صوت شهقتهم المصدومه كلهم كان مالي المكان و هما بيبصوا لورش سجده الي كانت الدموع مغرقاه

كملت ضحى و هي بتقول

ضحى...على م جيت كان النلس طلبولها الاسعاف و خيطولها الحرج الي في خدها

صرخ حسن و هو بيقول

حسن....و فين أمن الزفت النادي ولا هو اي حد بلطجـ ـي

ماشي معاك مطـ ـوه بيدخل النادي المحترم دا

اتكلمت سجده و هي بتعيط و بتقول بصريخ

سجده....مش عايزه اي حد يتكلم في الموضوووع دا تاني لو سمحتوووا

يونس بغضب...م انا مش هسيب الي شوهه وشك كدا يا سجدههه

نزلت دموعها بقهر و قالت

سجده....انا عايزه اطلع اوضتي يا ماما

خدتها صباح و طلعتها اوضتها

و نغم الي كانت طول الوقت دا ساكته من كتر صدمتها و كمان خافت تتكلم يفتكروها شمتانه 

قالت شيرين بحزن

شيرين...هو مينفعش يتعملها اي عملية تجميل تشيل اثر الغرز ؟

بصوا كلهم ليونس بما انه دكتور عشان يرد على السؤال و يطمنهم

اتنهد يونس بحزن على اخته و. قال

يونس...حتى لو خدها مش هيرجع زي الاول هيبقى برضو لسه في اثر خفيف

..................

ساميه....يا دنياااا!!!!

بصتلها دنيا و ابتسمت و هي بتقولها

دنيا...ايه يا ماما يا حبيبتي

ساميه...ايه انتي!! دا انا بكلمك بقالي ساعه و انتي مبترديش عليا

باست دنيا راس عمتها و قالتلها

دنيا...حقك عليا يا حبيبتي انا بس سرحت شويه

هزت ساميه راسها و قالتلها

ساميه...مش زعلانه منك يا حبيبتي

دنيا..قوليلي بقى كنتي عايزه ايه

ساميه...كنت عايزه اسألك عندك شغل بكره و هتسيبيني لوحدي ولا هتقعدي معايا

سكتت دنيا شويه و هي مش عارفه تقولها ايه و في نفس الوقت خايفه تسيبها لوحدها بعد الرساله الي بعتتها لسجده

و ساميه لما لاقيتها سكتت كدا زعلت و قالتلها

ساميه...انتي مش عايزه تردي عليا ليه انتي زهقتي من وجودي يا دنيا

زعلت دنيا جدا من نفسها و قالتلها

دنيا...ايه يا حبيبتي الي انتي بتقوليه دت بس اوعي تقولي كدا تاني انا بس دماغي مشغوله شويه بسبب الشغل

ساميه...بمناسبة الشغل كنت عايزه افكرك بحاجه

بصتلها دنيا بتركيز و قالتلها

دنيا..ايه هي؟

ساميه...اوعي يا دنيا تزوري ورق عشات فلوس او تإذي حد يا بنتي ازعي تعملي كدا

بصت دنيا قدامها و سرحت بخوف لما افتكرت ورق القصر الي زورته لسجده 

مسكت تليفونها بسرعه عشان تمسح الرساله قبل م سجده تشوفها بس للأسف اول م جت تمسحها تليفونها فصل 

قامت بسرعه عشان تلحق تمسحها قبل م سجده تشوفها و هي خلاص حسه ان قلبها هيقف من كتر التوتر و الخوف

................

راحت شيرين لنغم و قالتلها

شيرين..

من رأيي تطلعي ليها يا نغم 

بصتلها نغم و قالت

نغم..فكرت فيها لكن هيتقال اني شمتانه

شيرين..بالعكس انتي لو متطلعتيش هسقولوا فرحانه

سكتت نغم شويه و هي مش عارفه تعمل ايه

قالتلها شيرين بتأكيد

شيرين. ... يلا اطلعي يا نغم

هزت نغم راسها بهدوء و طلعت لسجده

..............






كانت قاعده على الكنبه و هي بتعيط جلمد يحزن على وشها الي اتشوهه

سمعت باب الاوضه بيخبط صرخت بعصبيه و هي بتقول

سجده....قووولت سيبوووني لوحدييييي

اتفتح الباب و دخلت نغم الي سجده اول م شافتها قامت وقفت بغضب كبير و هي بتبصلها بغل و بتقولها

سجده....خـــيـــر جـــااااايه تــشــمــتــي فــيــااا!!

اتكلمت نغم بهدوء و قالت

نغم...انا مبشمتش في حد يا سجده لأن الشماته حرام انا بس جيت اطمن عليكي

سجده بغضب...و تطمني عليا ليييه شايفاني عيله صغيره

بصتلها نغم باستغراب و كانت لسه ختتكلم بس سكتت بصدمه لما سمعت الكلام الي سجده بتقوله

سجده...خلي بالك عملات التجميل دلوقتي كتير اوي و بعمليه واحده هخفي الاثر بتاع الخياطه و وشي هيرجع زي الاول يا نغم

اتصدمت نغم من كلامها و قالت

نغم...قولي ان شاء الله يا سجده بس انتي بتقوليلي الكلام دا ليه؟

ضحكت سجده بسخريه و قالت

سجده...عشان بس متفتكريش انك بـ كده  بقيتي احلى مني ولا حاجه لا يا نغم يا حبيبتي مش انتي الي ف الاخر تبقي اجمل مني يا نغم .. اصل اكيد يعني انا احسن منك في كل حاجه ..عندي بيت و عيله و اخواتي بيحبوني و اصحاب انما انتي بقى ليكي مين ...هاله ؟ الي مبقتش بتكلمك و زهقت منك و من مشاكلك؟؟ ولا شيري الي متعاطفه معاكي بس و شويه و هتسيبك و ترجع تصاحبني انا تاني؟؟؟

خلي بالك انا مش عايزاكي تزعلي من كلامي خالص انا بس مش عايزاكي تنسي انك هتفضلي لوحدك يا نغم هتعيشي و هتموتي لوحدك و محدش هيفتكرك اصلا ووووو

يتبععععع

ضحية عشق

بقلمي مريم احمد

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم

استغفر الله العظيم و اتوب اليه


               الفصل التاسع عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×