رواية لعبه القدر الفصل الثامن 8 بقلم يارا عبدالعزيز


 رواية لعبه القدر الفصل الثامن 8 بقلم يارا عبدالعزيز


الفصل الثامن 


و كان لسه بيفك زراير بلوزتها بس وقف لما لاقى اكوره الباب بتفتح ، قام بسرعه من مكانه و هو بيوبخ... نفسه على اللي كان هيعمله ، فتح الباب نص فاتحه قبل ما يتفتح و خرج و قفله وراه 


غيث بغضب :- انت ايه اللي خرجك من المستشفى الدكتور قال لازم تعقد انهارده تحت المراقبه 


احمد بعصبيه:- شجن جوا انت كنت معاها صح كنت بتعمل ايه 


كمل و هو بيمسكه من رقبته.... بقوه كبيره لدرجة ان غيث حس انه هيتخنق... 

:- و الله لو لمست... منها شعره واحده لهكون مموتك... يا غيث 


غيث بعده عنه بكل قوته لدرجه ان احمد كان هيقع لولا انه مسك في تربزين السلم 






غيث:- لا انت اتجننت... رسمي طب الصبح و قولنا مصدوم فوق يا احمد شجن بقيت مراتي فاهم يعني ايه مراتي يعني انت ملكش اي حق انك تقولي اعمل ايه و معملش ايه و يا ريت تستوعب دا بسرعه عشانك 


احمد ببرود عكس ما بداخله من بركان.. :- هههه مراتك تمام يا غيث هنشوف موضوع مراتك دا و خد بالك بقى عشان انا عيني عليك و اي حركه منك هتلاقيني مخلص... عليك انت و هي 


غيث بصله بخوف شديد و صدمه و مكنش متوقع منه انه يقول كدا على شجن كمل احمد و هو بيتكلم بحده :- اصلي كدا كدا خسرتها اخسرها و هي مش لغيري احسن ما اخسرها و انا شايفها في حضن... واحد تاني و ياريته اي حد دا اخويا حاسب عليها بقى عشان متخسرهاش... 


قال كلامه و ساب غيث اللي كان مرعوب... من كلام احمد ، دخل الاوضه لاقى شجن رايحه في نوم عميق ، قعد جنب الكنبه على الأرض و مسك ايديها و حضنها... بين ايديه بحب كبير و اتكلم بحزن :- محدش فيهم عايزنا نبقى مع بعض حتى انتي و انا هكون اد وعدي لريهام محدش غير ريهام و بس اللي ليه حق عليا انا اتجوزتك عشان اخويا عشان اخويا و بس يا شجن 


قال كلامه و خرج من الاوضه و راح اوضته هو و ريهام ، بصلها و هو نايمه بتفكير و خد نفس عميق و راح عندها و مرر... ايديه على وشها برغبه... ، ريهام صحيت على اثر لمساتها... 


ريهام بخوف :- غيث فيه ايه يحبيبى زياد كويس 


غيث :- اه انا عايزك يا ريهام 


ريهام بفرحه و هي بتحضنه... بقوه:- و انا كلي ليك يعيون ريهام 


في الصباح 

كانت قاعدة ناهد في جنينه الفيلا و معاها صفاء اختها 


صفاء :- طب بدل ما انتي بتخليها تاخد موانع حمل خليها تطلب منه الطلاق احسن و اهو نخلص منها 


ناهد بشر... :- مينفعش سيف مش هيوافق و هيفضل يضغط عليها عشان تقوله السبب و هي بت هبله... و بتحبه و هتعترفله بكل حاجه و وقتها انا ممكن اخسر سيف للابد سبيها كدا تاخد موانع حمل و انا شويه شويه و هقوله اتأخرت في الخلفه ليه و اتجوز عليها عشان تجبلك حته عيل يشيل اسمك 


صفاء :- و طبعا مفيش عروسه لسيف احسن من نڤين بنتي انتي عارفه هي بتحب سيف اد ايه من وقت ما كانوا صغيرين بس هي بس البت بنت فريده خاطفه الرجاله هي السبب 


ناهد :- بنت فريده دلوقتي تحت ايدي و انا بحركها زي ما انا عايزه ياما كان نفسي فريده تبقى موجودة دلوقتي و تشوف عذاب... بنتها اللي شهدته على ايدي من ساعه ما جيت هنا


صحيت رنا قبل سيف و بصتله بخوف و اتكلمت بهمس:- مكنش لازم تعملي اللي في دماغك يا رنا كان لازم تاخدي الحبايه انبارح يا رب ما يحصل اللي في بالي 


حطيت راسها على صدره.. بحب كبير و غمضت عيونها بألم.. :- انا اسفه بس و الله كل دا عشانك انت و عشان بحبك اوي يحبيبى 


صحى سيف من النوم و بصلها و ابتسم :- لدرجه كنت وحشك 


رنا بخجل و هي لسه مغمضه عينيها:- اوعدني انك عمرك ما هتسبني ابدا انا من غيرك اموت... يا سيف 


سيف بحب و هو بيقبل... رأسها :- ربنا يبارك فيكي يحبيبى و يديمك ليا انهاردة مش هروح الشركه و هنفضل هنا في الاوضه مش هنخرج منها انا عارف ان بقالي كتير بعيد عنك بسبب الشغل و سايبك لوحدك انا اسف 


رنا بدموع و اللي نزلت على صدر... سيف و حس بيها :- ياريتك تفضل معايا على طول سامحني و الله غصبن عني 


سيف بخوف :- فيه ايه يا رنا انتي مخبيه عني ايه 


رنا و هي بتتهرب منه و بتقوم تقف :- مفيش انا هروح الحمام 


اتعدل و قعد على السرير و هو بيبص لطيفها بشك 


دخلت رنا الحمام و فضلت تبص لنفسها في المرايا و اتكلمت بحزن :- بس انا نفسي ابقى ام و نفسي اجيب حته منه بس برضوا يا رنا مكنش ينفع تعملي كدا لو حملتي مرات عمك هتنفذ تهدديها و هتقول لسيف على كل حاجه لا لا لا مينفعش مينفعش تقوله اي حاجه و اكيد مش هيحصل حمل اكيد 


في قصر الاسيوطي كانت ماشيه شجن في الجنينه بشرود ، فجأه لاقيت اللي ماشي وراها و بيزقها... في حمام السباحه ، شهقت شجن بخوف و حاولت انها تعوم بس معرفتش و فضلت راسها تنزل تحت المياه و هي حاسه ان نفسها بتاخده بصعوبه ، احمد بصلها و هو بيعقد على حافه البسين و بيتكلم بسخريه:- هاتي ايديك 


بصتله بخوف و هي مش قادره تاخد نفسها و وشها بيهبط و يعلو فوق في المياه كمل احمد بأستمتاع 

:- محدش هيقدر ينقذك من هنا غيري جوزك اللي انتي اتجوزتيه عشان يحميكي مني غرقان في العسل مع مراته الاول و يعيني محدش هيسمعك غيري ايه يا شجن بتموتي... لا يحبيبتي امسكي نفسك لسه اللي جاي اقوى بكتير 


نزل البيسين و شدها و خرجها منه ، قعدت على حافه حمام السباحه و هي بتاخد نفسها بصعوبه ، اتكلمت و هي بتنهج 

:- انت بني ادم مريض مستحيل تكون طبيعي زينا 


احمد :- اه مريض بس مريض بحبك اللي مش عارف اتخلص... منه انتي عمرك ما هتكوني لغيث يا شجن انت انكتبتي ليا انا و بس و اللي حصل دلوقتي كان البدايه و ابتدا العد التنازلي لوجودك في حضني تيك توك تيك توك 


قال كلامه و مشي من قدامها ، بصيت لطيفه بخوف و قامت تروح اوضتها تغير هدومها اللي اتبليت بالمياه 


احمد دخل القصر لاقى غيث نازل من على السلم ، بصله بكره و اتكلم بسخريه:- تصدق مراتك التانيه بتبقى جامده في البيسين 






غيث بص لهدوم احمد المبلوله ، بصله بغضب مفرط و هو بيمسكه من هدومه :- الزم حدودك و اعرف انك بتتكلم عن مرات اخوك 


احمد ببرود:- مرات اخويا ازاي بقى إلى حد علمي يعني انك بيت انبارح عند ريهام بقى كدا يا غيث تنكد عليها كدا يوم فرحها خليتها تروح تدور على الحنان عند غيرك 


غيث ضربه... بقوه في وشه لدرجه ان احمد نزف... دم... من فمه ، بصله ببرود و هو بيمسح الدم... :- معلش ما انت الكبير بقى و لازم استحملك انجوي يا عريس 


قال كلامه و ساب غيث بيشيط... من الغضب ، لاقى نفسه بيروح اوضه شجن بغضب ، و لسوء حظ شجن كانت لسه طالعه من الحمام 


جت تجري من قدامه بخجل و تدخل الحمام مسك ايديها و شدها عليه بغضب :- كنتي بتعملي ايه مع احمد من شويه 


شجن :- مش فاهمه معنى السؤال وضحه اكتر معلش 


غيث :- لا انتي فاهمه كويس ادام بتحبيه عملتي الشويتين بتوع انا بكره عليا ليه انتي في دماغك ايه يا شجن 


شجن بحده :- عارف في دماغي ايه يا غيث اقتلك... انت و اخوك و الله العظيم لو كنت اعرف اعملها كنت عملتها انتوا الاتنين اوقح... من بعض و وجودكم معايا في اي مكان بقى بيخنقني... 


غيث بغضب :- انا سألت سؤال واضح كنتي مع احمد في المياه بتعملوا ايه 


شجن ببرود:- و انتي مين معلش عشان تسألني سؤال زي دا او حتى تتهمني... 


غيث :- انا جوزك 


شجن :- متديش لنفسك حق انا مدتهوش ليك يا غيث و ركز مع مراتك و ابنك هم اولى بيك اما بقى بالنسبه لسؤلك اخوك رماني... في المياه عشان يثبتلي ان محدش غيره يقدر يحمني... و ينقذني كتر خيره و الله و اتفضل بقى اطلع برا من غير مطرود و لو سمحت لما تيجي هنا تاني ابقى خبط على الباب و لتاني مره هقولهالك عشان تفضل فاكرها متديش لنفسك حق انا مدتهولكش يا غيث 


قالت كلامها و دخلت الحمام و هي بتقفل الباب في وشه ، سمعت صوت ازاز بيتكسر... ، شهقت بخوف و خرجت بعد ما سمعت صوت رزع... الباب ، لاقيت الفازه واقعه على الأرض و مكسوره... ، اتنهدت بقله حيل و بدأت تلم.. في الازاز...


في المساء كان الكل متجمع على تربيزه السفره على العشا ، فجأه دخلت الخدامه... و هي بتتكلم بخوف 

:- غيث باشا فيه ظباط برا و عايزين حضرتك 


بصتله ريهام و شجن بخوف و احمد بص بأستغراب و خرجوا كلهم برا 


الظابط :-  غيث باشا حضرتك مقبوض عليك بتهمة قتل.. نورا حسن 


ملحوظه عشان انا عارفه انكوا ممكن تكونوا نسيتوا نورا مع أحداث الرواية نورا دي البنت اللي كانت شغاله عند غيث و حطيت السم.. لزياد في اللبن


يتبع.... 

لعبه القدر 

يارا عبدالعزيز


                   الفصل التاسع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×