رواية عذاب الحب الفصل السابع 7 بقلم هاجر سلامة

رواية عذاب الحب الفصل السابع 7 بقلم هاجر سلامة

 

السابع 

مسعد.. معتصم بيه حورية هانم رجعت وحاليا في بيت ابوها 

معتصم قام من مكانه بسرعة وهو بيقول جهز العريبة بسرعة 

مسعد.. حاضر وانزل 


الحراس ..نبيلة هانم في واحد برا عايز حورية هانم 

نبيلة..اسمه اي 

الحراس..مش راضي يقول

نبيلة..طيب دخله لما نشوف 

دخل معتصم 

نبيلة بصدمة..انت ....أنت ليك عين تيجي بعد اللي حصل 

معتصم بحزن وندم..خليني اشوف حورية مرة واحدة بس 

نبيلة..لا وطلع برا 





نزلت حورية وهي بتقول خليني اسمع عايز اي ياماما 

معتصم بشوق وحزن..حورية وحشتني اوي جري عليها ومسك ايدها بسرعة وقال اسف حقك عليا انا مش قصدي زعلك انا كنت ناوي ترجع عن فكرة الانتقام اصلا لاني حبيتك 

حورية..بس كدابتي عليا وخداعتني 

معتصم..عضب عني والله مكناش قصدي انا كنت تعبان علي موت اهلي والله 

حورية..لو كنت حكيتلي كنت قدر ساعدك بس انتي قررت الطريق الغلط وياريت كفاية كد وطلع برا 

معتصم..بس 

نبيلة..تعالو خدوه من هنا بسرعة 

معتصم..خلاص هطلع لوحدي بص لحورية واكمل بس انا حبيتك من كل قلبي والله وامشي 

حورية دمعت 

نبيلة جريت عليها حضنتها وقالت ميستاهلش ياحببتي والله 


(تاني يوم)

انس قاعد يكسر في كل حاجة ف الاوضة واياد بيعيط جامد 

حورية سمعته لان اوضتها جمب اوضته طلعت من اوضتها ومشيت ناحية الاوضة تصدمت لان الصوت بيقي عالي اكتر واكتر جريت فتحت الباب بسرعة تصدمت 

حورية بصدمة..انس

انس قعد ف الارض بيعيط جامد ومسك مو..س ف ايده 

حورية جريت خدت المو..س منه وقالت انت عايز تعمل اي 

انس حضنها بقوة وقال ابني طلع مش ابني ياحورية انا حبيته اوي ياحورية كأنه ابني مش قارد صدق 

حورية بصدمة..اي دا اي اللي انت بتقوله داا 

انس بعد عنها بحزن داها التحاليل وقال شوفي 

حورية مسكت التحاليل تصدمت جامد وقالت ازاي اكيد في حاجة غلط

انس..لا مفيش غلط ياحورية إياد مش بني ورحمة ضحكت علياا 

حورية ..عملت التحاليل امتا 

انس..عملته امبارح وكنت عايزاه مستعجل وجيلي انهاردة لو حبه تعملي تحاليل 

حورية قطعته..خلاص اهدا وطبطبت عليه 

انس بصلها بندم..كله ذنبك لاني ظلمتك عرفت كل حاجة ياحورية 

حورية..عرفت اي 

انس..انه محصلش حاجة بينك وبينه في اليوم ورحمة هي اسكت فجاة

حورية..رحمة مالها 

انس في سره وقال ياريت لو قدر قولك انها وحشة قد ايييي 

حورية بهدوء..اهدا دا موضوع قديم مش وقته خلاص

انس..قديم ازاي انا بسبب الموضوع دا دمرت حياتي وحياتك ياحورية ومسك ايدها وقال بندم حقك عليا ونبي سامحيني ونبي مش قارد ابعد عنك اكتر من كد

حورية قامت بسرعة وقالت انس اللي بينا انتهي خلاص انت جوز اختي وشيلت ابن اختها 

انس بغضب..دا ابن حرام

حورية بغضب..انت بتقول اي مش هحسبك دلوقتي لأنك تعبان بس 

وطلعت .


رحمة بتعب شديد ..طيب سيبني علشان خاطر إبنك طيب

إسلام بحقد..ابن مين انا لو شوفته هتقتله ومن غير اي رحمة عارفة ليه (مسك وشها جامد)عشان عنده ام زيك بس 

رحمة ببكاء..هو انت مش كنت بتحبني ليه بتعمل معايا كد طيب 

إسلام بغل..لانك سبتني ورميتني زي الكلب بمجرد م انس قربلك 

رحمة بكداب..انا مش بحبه انا بحبك انت 

إسلام ضربها بالقلم جامد وقال اياكي تكدبي عليا انا عارفك يارحمة واه صح انس زمانه عرف انك خاينة يارحمة وعرف كمان ان حورية متعملتش حاجة ولا خاينته وانك انتي اللي اتصلتي بيه يومها قولتليه حورية في بيت صاحبة ومن الأصل حورية قالتلك علشان تروحي تاخديها بس انتي حقي..رة هنقول اي 

رحمة بصلته بصدمة وبتدا تصرخ جامد .

إسلام سابها وامشي وهو بيضحك بصوت عالي.


حورية في اوضتها بتحاول تنيم ايات وهي بتفكر في كلام انس.....وبتحاول تتصل ب رحمه.

نبيلة دخلت عليها وقالت بفرح..إياد حبيب تيتا هنا 

حورية بخوف..ماما تعرفي رحمة فين 

نبيلة..هي مش في اوضتها 

حورية بتوتر..لا 

نبيلة بشك..في اي حصل حاجة 

حورية بتوتر..لا مفيش كله تمم 

نبيلة بهدوء..قولي ياحورية في اي 

حورية..هقولك بس مش تقولي لحد اوكي

نبيلة..تمم قولي 

حورية حكيتلها كل حاجة 

نبيلة بصدمة..اييي انتي بتقولي اي رحمة تعمل كد ازاي 

حورية بتوتر.. وطي صوتك ونبي م حد يعرف دلوقتي عايزة عرف فين رحمة افهم منها كل حاجة 

نبيلة..معرفش والله انا لسه عارفة منك انها مش في اوضتها 

حورية بتوتر وخوف علي اختها..ربنا يستر 

نبيلة بصلتها بقلق.






صاحب إسلام.. إسلام رحمة اغم عليها مش كفاية كد

إسلام بتفكير..لا لازم خد حقي علشان ارتاح اكتر ياطارق

طارق..انت خدت حقك واكتر خليها تمشي علي الاقل علشان خاطر ابنك هيكبر من غير ام 

إسلام.. يعني انت شايف كد 

طارق..ايوا إسلام هو انت معترف بابنك 

إسلام.. طبعا لا 

طارق..ليه 

إسلام.. هو اي اللي اي مستحيل تعترف بيه بسببه حصل كل دا ومتنساش ان انا قربت اتجوز يسرا

طارق..طيب دا طفل ملهوش ذنب مصيرك هتندم لما إبنك يكبر ويبدأ يسأل عنك انا هاخد رحمة هرميها قدام اي مستشفى يلا سلام 

إسلام قعد يفكر ف كلامه.


نبيلة دخلت اوضتها لقيت حاسم قاعد مسك تلفونه 

نبيلة..بتعمل اي ياحبيبي 

تلفون حاسم رن 

حاسم..ثواني يانبيلة..الو ايوا انا مين معايا...اي بنتي مالها حصلها اي...طيب انا جاي حالا وافقل

نبيلة بقلق..حصل اي 

حاسم.. الناس لاقيه رحمه قدام المستشفى بيقولوا انها مجروحه جدا هو حصل ايه هي طلعت من البيت امتى

 نبيله بقلق..بصراحه انا لسه عارفه انها طلعت من شويه

 حاسم..تمم انا همشي تنكلم بعدين

نبيلة..جاية معاك


في المستشفى 

حاسم..ها يلدكتور بنتي عامله ايه

 الدكتور..كويسه فيها شويه جروح وعالجناها بس الواضح ان في حد حاول يتهجم عليها

حاسم بغضب مكتوم تمام انا هعرف مين شكرا ليك 

نبيله بصوت واطي معقوله يكون انس

حاسم..بتقولي اي 

نبيله..ولا حاجه يا حبيبي هتصل بحوريه واقولها عشان متقلقش.

حاسم..تمم


نبيلة اتصلت بحورية

نبيلة.. حوريه رحمه في المستشفى في حد حاول يتهجم عليها وناس لقوها مرميه في قدام المستشفى تقريبا انس او ابو ابنها الحقيقي

حورية بخوف..طيب هي كويسة 

نبيلة.. اه متقلقيش محصللهاش حاجه كويسه المهم انتي متقوليش اللانس حاجة دلوقتي وخليكي ف البيت مع اياد

حورية..طيب بقي طمنيني ونبي 

نبيلة..تمم


حاسم..ها كلمتيها 

نبيلة..ايوا هي هتفضل مع اياد احسن وانس ميعرفش حاجة 

حاسم..دا حسابه تقيل معايا بس تصحي رحمة وعرف مين اعمل فيها كد

نبيلة اسكت بقلق

عذاب الحب

هاجر سلامة


                  الفصل الثامن من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×